Als het niet significant helpt is er dus ook geen probleem in de zorg als de mondkapjes op zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wat jij wil, maar nergens is er enig bewijs dat het significant helpt, op alle onderzoeken die je geeft is heel wat af te dingen maar jij en je maten hebben het masker een bijna heilige status gegeven.
Ik fantaseer niks... kijk je filmpje nog eens.. De taal is doorspekt met "may, could, might" etcquote:Op woensdag 15 april 2020 15:30 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je fantaseert weer een hoop. Ik heb denk ik wel genoeg arbeid verricht onderhand... denk dat het voor de goede lezer ook wel duidelijk is aan welke kant de feiten vallen dus ik ben blij.
Deze onzin weer...quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het niet significant helpt is er dus ook geen probleem in de zorg als de mondkapjes op zijn.
Mondkapjes werken, dan is het dus een probleem als ze op zijn.
Of mondkapjes werken niet, dan is het dus ook niet erg dat ze op zijn.
Afwegingen maken blijft moeilijk hé?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als het niet significant helpt is er dus ook geen probleem in de zorg als de mondkapjes op zijn.
Mondkapjes werken, dan is het dus een probleem als ze op zijn.
Of mondkapjes werken niet, dan is het dus ook niet erg dat ze op zijn.
Je hebt een rotsvast vertrouwen in de overheid. Prima, dat mag. Ik vind dat naief.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:30 schreef denattedweil het volgende:
[..]
[..]
Nee dat is het niet.
Verbaast me hoeveel mensen hier voorstander van een mondkapje zijn maar ik mezelf hard afvraag hoeveel er daadwerkelijk 1 dragen? Ik ga nog steeds iedere dag boodschappen doen, iedere dag meerdere malen met de hond wandelen, op bezoek bij familie, buiten spelen met mijn zoontje en heb in de afgelopen weken welgeteld 2 mensen met een mondkapje zien lopen. Als het echt significant zou helpen dan had de overheid dit allang verplicht gesteld.
Je moet jezelf niet zo gek laten maken door alle media en gewoon je verstand gebruiken. Iedere dag is het alleen maar corona corona corona corona. BN'ers die liedjes gaan maken over corona, de tv reclames gaan allemaal over corona, ieder uur de sterftecijfers over corona.
Van de RIVM sitequote:Op woensdag 15 april 2020 15:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je mist het punt. Geeft niet, leg ik het nogmaals puntsgewijs uit.
- wat ik vind doet niet terzake
- of ik wel of geen mondkapje draag doet niet terzake
- mondkapjes zijn effectief in het voorkomen van besmettingen (feit 1)
- RIVM communiceert dat mondkapjes niet werken. (Feit 2)
- Feit 2 is niet congruent met feit 1.
Conclusie: RIVM verspreid informatie die niet klopt.
Conclusie 2: overheidsorganen die, al dan niet bewust, verkeerde informatie verspreiden verliezen aan gezag en geloofwaardigheid.
Waar precies liegen ze of zeggen ze dat mondkapjes niet werken?quote:Heeft het zin om een mondkapje te dragen om je te beschermen tegen COVID-19?
In Nederland adviseren we alleen mondkapjes voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond en je moet ze regelmatig wisselen. Simpele (papieren) mondkapjes die veel mensen gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid.
Heeft het zin om een mondkapje te dragen als je zelf COVID-19 hebt?
Mensen met COVID-19 of met klachten die daarbij horen, blijven thuis. Een mondkapje dragen voegt niets toe. Sowieso moeten mensen al 1,5 meter afstand van elkaar houden. Zeker als je nog geen symptomen hebt, is het belangrijker dat je je handen wast en niet aan het gezicht komt. Zo zorg je voor goede hygiënemaatregelen:
Was je handen
20 seconden lang met water en zeep, daarna handen goed drogen
Voordat je naar buiten gaat, als je weer thuis komt, als je je neus hebt gesnoten, natuurlijk voor het eten en nadat je naar de wc bent geweest
Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
Gebruik papieren zakdoekjes om je neus te snuiten en gooi deze daarna weg
Was daarna je handen
Schud geen handen
Houd 1,5 meter afstand (2 armlengtes) van anderen
In Nederland adviseren we alleen mondkapjes voor medisch personeel. Mensen die werken met (mogelijk) besmette mensen gebruiken professionele mondkapjes. Deze mondkapjes helpen alleen als je ze op de juiste manier gebruikt; ze moeten heel goed sluiten over neus en mond en je moet ze regelmatig wisselen. Simpele (papieren) mondkapjes of zelfgemaakte katoenen die veel mensen gebruiken, beschermen de drager niet tegen het virus. Verkeerd gebruik van de mondkapjes geeft schijnzekerheid.
Het was geen vraag, ik verlang dus ook geen antwoord. Ik corrigeer je foute aannames.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Deze onzin weer...
Heb ik al beantwoord... lees het topic
Zoals jouw foute aanname over de zorg en mondkapjes?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het was geen vraag, ik verlang dus ook geen antwoord. Ik corrigeer je foute aannames.
Nou, hier:quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Van de RIVM site
[..]
Waar precies liegen ze of zeggen ze dat mondkapjes niet werken?
quote:. Een mondkapje dragen voegt niets toe.
Grenzeloos vertrouwen in de overheid...quote:Op woensdag 15 april 2020 15:30 schreef denattedweil het volgende:
Als het echt significant zou helpen dan had de overheid dit allang verplicht gesteld.
ok... terug naar school jij, misschien leer je dan het verschil tussen "niets toevoegen" en "niet werken"quote:
Ik zou niet weten wat er afgewogen zou moeten worden bij een feitelijke constatering. Of veranderen de feiten als de afweging verandert opeens op magische wijze?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:34 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Afwegingen maken blijft moeilijk hé?
En in mondkapjesdragend China?quote:Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Grenzeloos vertrouwen in de overheid...
2945 doden.
Tja, als begrijpend lezen je vreemd is....quote:Op woensdag 15 april 2020 15:40 schreef devlinmr het volgende:
[..]
ok... terug naar school jij, misschien leer je dan het verschil tussen "niets toevoegen" en "niet werken"
Fout.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tja, als begrijpend lezen je vreemd is....
Als het werkt voegt het iets toe: veiligheid. Dingen die niet werken voegen niks toe.
Dat is toch echt basisschoolniveau begrijpend lezen. Ik geef onderwijs aan mijn dochter uit groep 6,die had dat al uit deze tekst kunnen halen.
Mensen met COVID-19 of met klachten die daarbij horen, blijven thuis. Een mondkapje dragen voegt niets toe.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Van de RIVM site
[..]
Waar precies liegen ze of zeggen ze dat mondkapjes niet werken?
Dat de overheid te laat in actie is gekomen is een feit dat al jarenlang bekend is. Ook zonder het corona gedoe. Gooi die grenzen dicht en je lost al een hoop problemen op.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Je hebt een rotsvast vertrouwen in de overheid. Prima, dat mag. Ik vind dat naief.
Wat er werkelijk aan de hand is is dat er geen mondkapjes te krijgen zijn omdat de overheid zoals bij alles in deze crisis veel te laat in actie zijn gekomen, nu zijn er geen mondkapjes meer te krijgen voor zorgpersoneel, en om te voorkomen dat het tekort nog groter wordt doordat iedere burger mondkapjes wil hebben zeggen ze nu dat ze niet werken. En sommige mensen slikken het nog ook...
Verder gaat het niet om wel of geen voorstander zijn van mondkapjes, maar om de feiten. En de feiten zijn dat mondkapjes wel degelijk bijdragen van het afremmen van het aantal besmettingen. Precies in lijn met wat bijna iedere niet bij het RIVM werkzame deskundige zegt.
Mits je je aan de afstand etc houdt.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mensen met COVID-19 of met klachten die daarbij horen, blijven thuis. Een mondkapje dragen voegt niets toe.
De kern van de zaak. Het RIVM is van mening dat asymptomatische Coronapatienten hun handen moeten wassen, maar ondertussen gerust virusdeeltjes uit kunnen blijven ademen. Want een mondkapje voegt niets toe.
Daarom afstand houdenquote:Als asymptomatische patiënt weet je niet dat je mensen aan het besmetten bent.
Bewijs dat het dragen van mondkapjes tot minder slachtoffers had geleidt.quote:2945 slachtoffers. Mondkapjes voegen niets toe. De overheid waakt over ons.
Ik ben blij dat een Fokker met een blauw naam het beter denkt te weten dan het RIVMquote:Op woensdag 15 april 2020 15:46 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mensen met COVID-19 of met klachten die daarbij horen, blijven thuis. Een mondkapje dragen voegt niets toe.
De kern van de zaak. Het RIVM is van mening dat asymptomatische Coronapatienten hun handen moeten wassen, maar ondertussen gerust virusdeeltjes uit kunnen blijven ademen. Want een mondkapje voegt niets toe.
Als asymptomatische patiënt weet je niet dat je mensen aan het besmetten bent.
2945 slachtoffers. Mondkapjes voegen niets toe. De overheid waakt over ons.
Ja, dat heet dingen in de context plaatsen. Mijn dochter snapt dat al, nu jij nog. Als je vitamine c pillen wil slikken om je vitaminetekort aan te vullen dan voegen ze iets toe. Als je vitamine c pillen wil slikken omdat je een zere teen hebt omdat je die hebt gestoten dan voegt het niks toe. Aangezien we het hier hebben over een pandemie en manieren om die af te remmen of te stoppen kun je stellen dat in deze context niet werken en niets toevoegen nagenoeg synoniem zijn.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:45 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Fout.
Niets toevoegen heeft niks te maken met niet werken. Niets toevoegen betekend dat het wel werkt maar geen extra toegevoegde waarde heeft bovenop al genomen maatregelen.
Heel simpel voorbeeld... Als jij elke dag je fruit en groente eet dan voegt het nemen van een vitamine C tablet niks toe.
Ze werken wel... het heeft echter geen toegevoegde waarde
Ik vrees voor je dochter als jij haar les moet geven nu
Terug naar school dus voor jou
Dat stelt ook niemand.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:47 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Dat de overheid te laat in actie is gekomen is een feit dat al jarenlang bekend is. Ook zonder het corona gedoe. Gooi die grenzen dicht en je lost al een hoop problemen op.
En nogmaals, mondkapjes zijn niet de oplossing voor dit probleem.
Drogreden.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:49 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Ik ben blij dat een Fokker met een blauw naam het beter denkt te weten dan het RIVM
Wacht. Ik ga een opdracht voor je meegeven. Schijf deze zin eens 50 keer over:quote:Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat heet dingen in de context plaatsen. Mijn dochter snapt dat al, nu jij nog. Als je vitamine c pillen wil slikken om je vitaminetekort aan te vullen dan voegen ze iets toe. Als je vitamine c pillen wil slikken omdat je een zere teen hebt omdat je die hebt gestoten dan voegt het niks toe. Aangezien we het hier hebben over een pandemie en manieren om die af te remmen of te stoppen kun je stellen dat in deze context niet werken en niets toevoegen nagenoeg synoniem zijn.
Zoals ik al zei moet je begrijpend kunnen lezen. Dat betekent dus zinnen en woorden in algehele samenhang met elkaar kunnen interpreteren.
Maar als je het niet snapt wil ik mezelf ook wel herformuleren hoor. Mondkapjes voegen wel degelijk iets toe in de bestrijding van de coronapandemie.
Je maakt het echt niet beter voor jezelf hoorquote:Op woensdag 15 april 2020 15:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ja, dat heet dingen in de context plaatsen. Mijn dochter snapt dat al, nu jij nog. Als je vitamine c pillen wil slikken om je vitaminetekort aan te vullen dan voegen ze iets toe. Als je vitamine c pillen wil slikken omdat je een zere teen hebt omdat je die hebt gestoten dan voegt het niks toe. Aangezien we het hier hebben over een pandemie en manieren om die af te remmen of te stoppen kun je stellen dat in deze context niet werken en niets toevoegen nagenoeg synoniem zijn.
Niet dus of niet significant genoeg om een miljarden investering te billijken. Dat geld kun je effectiever ergens anders bestedenquote:Zoals ik al zei moet je begrijpend kunnen lezen. Dat betekent dus zinnen en woorden in algehele samenhang met elkaar kunnen interpreteren.
Maar als je het niet snapt wil ik mezelf ook wel herformuleren hoor. Mondkapjes voegen wel degelijk iets toe in de bestrijding van de coronapandemie.
Nogmaals: DAT IS NIET HET PUNT.quote:Op woensdag 15 april 2020 15:53 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Wacht. Ik ga een opdracht voor je meegeven. Schijf deze zin eens 50 keer over:
Het voegt niets toe aan de al genomen maatregelen.
Nee dus. Jouw interpretatie is verkeerdquote:Op woensdag 15 april 2020 15:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nogmaals: DAT IS NIET HET PUNT.
Het punt is dat het RIVM zaken communiceert die niet kloppen.
quote:Op woensdag 15 april 2020 15:57 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Nee dus. Jouw interpretatie is verkeerd
goede come backquote:Op woensdag 15 april 2020 15:56 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je maakt het echt niet beter voor jezelf hoor
1) waar blijkt dat uit?quote:[..]
Niet dus of niet significant genoeg om een miljarden investering te billijken
Het voegt niets toe aan de al genomen maatregelenquote:Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
goede come backwat een zwaktebod
[..]
1) waar blijkt dat uit?
2) als dat de reden is waarom zegt men dan dat het niet werkt? Wat is het nu? Werkt het niet of is het te duur?
3) hoezo miljardeninvestering? Een doos kost een paar tientjes.
Dat zei je al.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:00 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Het voegt niets toe aan de al genomen maatregelen
Is geen come back. is een constatering van een feitquote:Op woensdag 15 april 2020 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
goede come backwat een zwaktebod
Heb ik al eerder in dit topic uitgerekendquote:[..]
1) waar blijkt dat uit?
2) als dat de reden is waarom zegt men dan dat het niet werkt? Wat is het nu? Werkt het niet of is het te duur?
3) hoezo miljardeninvestering? Een doos kost een paar tientjes.
En dan heb je de maatwerk kapjes voor de kat van kapitein_scheurbuik nog niet meegerekend.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Is geen come back. is een constatering van een feit
[..]
Heb ik al eerder in dit topic uitgerekend
17 miljoen maskers. 2 per dag. 1 Euro per stuk = 34 miljoen Euro per dag... Hoe lang wil je deze maatregel aanhouden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:03 schreef denattedweil het volgende:
[..]
En dan heb je de maatwerk kapjes voor de kat van kapitein_scheurbuik nog niet meegerekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Welke maatregelen? Iedereen die een mondkapje wil dragen kan toch zelf een doos kopen als die dat wil?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
17 miljoen maskers. 2 per dag. 1 Euro per stuk = 34 miljoen Euro per dag... Hoe lang wil je deze maatregel aanhouden?
Het werkt wel maar het voegt niets toe aan de al genomen maatregelenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke maatregelen? Iedereen die een mondkapje wil dragen kan toch zelf een doos kopen als die dat wil?
Maar dan moet je niet onterecht gaan communiceren dat het niet werkt.
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke maatregelen? Iedereen die een mondkapje wil dragen kan toch zelf een doos kopen als die dat wil?
Maar dan moet je niet onterecht gaan communiceren dat het niet werkt.
Daar denken internationale experts toch echt anders over.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:06 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Het werkt wel maar het voegt niets toe aan de al genomen maatregelen
die dingen kosten toch helemaal geen euro per stuk....quote:Op woensdag 15 april 2020 16:01 schreef devlinmr het volgende:
[..]
[..]
Met de huidige tekorten...jawel hoorquote:Op woensdag 15 april 2020 16:17 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
die dingen kosten toch helemaal geen euro per stuk....
grapjas, jij denkt dat de overheid ze hier in NL gaat bestellen, ik mag toch hopen dat ze gewoon rechtstreeks bij de leverancier bestellen a 0,20-0,30 per stuk. dat lijkt me wat beter.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Met de huidige tekorten...jawel hoor
https://www.vanderbend.nl/Mondneusmasker-3-laags-Type-IIR
2 euro zelfs
Dan betaal jij dus 2Euro per stukquote:Op woensdag 15 april 2020 16:24 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
grapjas, jij denkt dat de overheid ze hier in NL gaat bestellen, ik mag toch hopen dat ze gewoon rechtstreeks bij de leverancier bestellen a 0,20-0,30 per stuk. dat lijkt me wat beter.
maar waarom zou de overheid dat eigenlijk moeten betalen, ze betalen ons wc papier toch ook niet.
Nou, ik heb een doos van 500 stuks liggen. Die kosten nog geen dubbeltje per stuk. Draag ze overigens niet.quote:
En wat voor mondkapjes zijn dat dan?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik heb een doos van 500 stuks liggen. Die kosten nog geen dubbeltje per stuk. Draag ze overigens niet.
Maar om ze voor een dubbeltje te krijgen moet je vooruitzien en niet wachten tot er geen mondkapjes meer te krijgen zijn zoals onze overheid.
Je loopt hier een hele discussie te voeren dat het dragen van een mondkapje van toegevoegde waarde is, maar zelf heb je er 500 liggen en draagt ze niet?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, ik heb een doos van 500 stuks liggen. Die kosten nog geen dubbeltje per stuk. Draag ze overigens niet.
Maar om ze voor een dubbeltje te krijgen moet je vooruitzien en niet wachten tot er geen mondkapjes meer te krijgen zijn zoals onze overheid.
Hangt er van af of je de materie snapt, of dat je bovenkamer zo schaars is ingericht dat deze slechts instructies van het RIVM religieus op kan volgen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat voor mondkapjes zijn dat dan?
De werkende
FFP1?
FFP2?
FFP3?
Of de nietszeggende chirurgische maskers
Type 1?
Type 2?
Of de enigszins werkende Type 2R?
Die laatste is de enige "goedkope" die werkt.
https://www.klinimed.nl/c(...)-2x25st-verpakt.html
80 Euro voor 50
Wat heeft het RIVM te maken met de mondkapjes die Kapitein_scheurbuik thuis heeft liggenquote:Op woensdag 15 april 2020 16:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hangt er van af of je de materie snapt, of dat je bovenkamer zo schaars is ingericht dat deze slechts instructies van het RIVM religieus op kan volgen.
Het RIVM dat niet begrijpt dat asymptotische slachtoffers ongewild het virus verspreiden, vertrouwende op de meest naïeve maatregel ooit: social distancing. Anderhalve meter afstand houden, wie verzint zo iets?
Kijk, als dat echt zou werken, dan hadden we geen 2945 doden (and counting) gehad. Want Nederlanders, die houden afstand.
Ik kan er ook niks aan doen dat na 12 pagina's en meerdere herhalingen van mijn kant het punt je nog steeds blijkt te ontgaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je loopt hier een hele discussie te voeren dat het dragen van een mondkapje van toegevoegde waarde is, maar zelf heb je er 500 liggen en draagt ze niet?
Lekker hypocriet
Ja? Met carnaval hield men afstand?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:42 schreef Lyrebird het volgende:
Hangt er van af of je de materie snapt, of dat je bovenkamer zo schaars is ingericht dat deze slechts instructies van het RIVM religieus op kan volgen.
Het RIVM dat niet begrijpt dat asymptotische slachtoffers ongewild het virus verspreiden, vertrouwende op de meest naïeve maatregel ooit: social distancing. Anderhalve meter afstand houden, wie verzint zo iets?
Kijk, als dat echt zou werken, dan hadden we geen 2945 doden (and counting) gehad. Want Nederlanders, die houden afstand.
Ik kan er ook niks aan doen dat na 12 pagina's en meerdere herhalingen van mijn kant het punt je nog steeds blijkt te ontgaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:41 schreef denattedweil het volgende:
[..]
Je loopt hier een hele discussie te voeren dat het dragen van een mondkapje van toegevoegde waarde is, maar zelf heb je er 500 liggen en draagt ze niet?
Lekker hypocriet
Ze werken allemaal. Als in je elleboog hoesten helpt helpt welk mondkapje dan ook ook.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:33 schreef devlinmr het volgende:
[..]
En wat voor mondkapjes zijn dat dan?
De werkende
FFP1?
FFP2?
FFP3?
Of de nietszeggende chirurgische maskers
Type 1?
Type 2?
Of de enigszins werkende Type 2R?
Die laatste is de enige "goedkope" die werkt.
https://www.klinimed.nl/c(...)-2x25st-verpakt.html
80 Euro voor 50
Als je jezelf wil beschermen, zou ik niet op die goedkope vertrouwen.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat na 12 pagina's en meerdere herhalingen van mijn kant het punt je nog steeds blijkt te ontgaan.
[..]
Ze werken allemaal. Als in je elleboog hoesten helpt helpt welk mondkapje dan ook ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |