abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2020 @ 14:55:53 #226
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192631270
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:54 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Nee dat verzin ik niet. Er zijn vele verschillende soorten maskers en er is een groot verschil tussen een surgical mask of een katoenen zelf gepunnikt masker en masker die daadwerkelijk aansluiten en virussen kunnen tegenhouden. Als je het allemaal op 1 hoop gooit is het onderzoek waardeloos
Nee hoor. Blijkbaar zijn die verschillen in community settings niet groot genoeg om de pret te drukken.

quote:
[..]

Mensen dragen daar vooral maskers tegen de luchtvervuiling, veelal wel dus inderdaad
Hangt van de stad/het land af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  woensdag 15 april 2020 @ 14:57:27 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192631285
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:47 schreef Za het volgende:
Deze onzin mag weleens stoppen.

Ze bieden volgens het RIVM immers ook geen schijnveiligheid bij zorgpersoneel.
Personeel en soms hun patiënten; dragen mondkapjes met een medisch (beschermend) doel.

Het argument dat het onder andere omstandigheden ook helpt, is onvoldoende houdbaar als argument om het generiek in te voeren. Thuis ga ik mijn bestek ook niet steriliseren noch de vloer afnemen met lysol. Zo zijn er tal van ludieke voorbeelden dat je in een dagelijkse setting niet dus dan ook de eisen moet volgen die professioneel wenselijk zijn. Het leven wordt dan werkelijk onleefbaar.

Het gebruik van mondkapjes, mits daarmee anderen niet onbewust worden ge(dis)kwalificeert, is verder een eigen smaak van een keuze; waar niet over valt te discussieren.
Zelf denk ik bij een mondkapje: de persoon is doodziek of werkend als medicus; en beiden dienen ongevraagd bij mij weg te blijven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 15 april 2020 @ 14:57:45 #228
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631289
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het mondkapje is er niet alleen om jou te beschermen tegen Corona.

Het mondkapje is er vooral om andere mensen te beschermen als jij Corona hebt opgelopen, en ongewild het virus verspreidt.

Het is interessant dat die laatste houding eigen is aan bijna iedere Aziaat, waar het belang van de samenleving belangrijker is dan het belang van het individu. Wij komen niet veel verder dan ikke ikke ikke.
Precies, en het overgrote deel heeft geen corona dus is het niet noodzakelijk om een mondkapje te dragen. De mensen die het wel hebben of zich niet goed voelen moeten gewoon thuis blijven. Hoe moeilijk is het?

Kleine noot: Iedereen is egoïstisch ingesteld. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Als er echt de pleuris uitbreekt dan is prio 1 voor je gezin en familie zorgen en daarna komt te rest.
pi_192631311
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:54 schreef devlinmr het volgende:

Mensen dragen daar vooral maskers tegen de luchtvervuiling, veelal wel dus inderdaad
Nee. Ik heb nu zo’n 10 jaar in Japan en Korea doorgebracht en wat SpecialK schrijft klopt. Heeft verder niets met luchtvervuiling te maken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_192631320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:55 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee hoor. Blijkbaar zijn die verschillen in community settings niet groot genoeg om de pret te drukken.
[..]

Hangt van de stad/het land af.
klopt in Japan doet de jeugd het dan weer om vooral geen contact te hoeven maken
https://japantoday.com/ca(...)s-for-health-reasons
pi_192631322
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:37 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Er wordt geen verkeerde informatie gegeven,
Ja, dat doen ze wel. Ze zeggen namelijk dat mondkapjes niet werken. dat is inmiddel toch wel weerlegd.
quote:
het is gewoon niet noodzakelijk om het te dragen.
wanneer is iets noodzakelijk? Hoesten in je elleboog is ook niet noodzakelijk, handen wassen ook niet. Het zijn allemaal maatregelen, net als mondkapjes, die allen een beetje bijdragen. Maar dat is helemaal niet het punt.
quote:
Als je een beetje vooruit kunt denken dan kunnen dit reële vragen zijn waarmee je vervolgens te maken krijgt als je dit wel zou doen.
Ja, nou en? Dan geef je daar toch gewoon antwoord op.
quote:
Mensen angst aanpraten noemen ze dat.
Nee, dat noemen we mensen behandelen als volwassenen en niet als achterlijken en daar hoort bij dat je gewoon correcte informatie geeft.
quote:
Jij ziet het wel zitten om in het dagelijks leven een mondkapje te gaan dragen omdat er mogelijk iemand rondloopt die een ziekte kan veroorzaken? Ook in tijden dat deze hele corona-heisa voorbij is?
Wat ik wel of niet zie zitten doet niet terzake. De vraag is of mondkapjes werken (ja, dat doen ze) en waarom het RIVM communiceert dat ze niet werken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_192631330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:59 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee. Ik heb nu zo’n 10 jaar in Japan en Korea doorgebracht en wat SpecialK schrijft klopt. Heeft verder niets met luchtvervuiling te maken.
uhm

https://japantoday.com/ca(...)s-for-health-reasons
pi_192631352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 14:57 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Precies, en het overgrote deel heeft geen corona dus is het niet noodzakelijk om een mondkapje te dragen. De mensen die het wel hebben of zich niet goed voelen moeten gewoon thuis blijven. Hoe moeilijk is het?

Kleine noot: Iedereen is egoïstisch ingesteld. Zo zitten mensen nu eenmaal in elkaar. Als er echt de pleuris uitbreekt dan is prio 1 voor je gezin en familie zorgen en daarna komt te rest.
Mensen die asymptomatisch zijn, in dagjesmensentaal, mensen die Corona hebben maar daar niets van voelen, verspreiden het virus.

Als zij een kapje dragen, voorkomen ze dat andere mensen besmet raken.

We komen er wel jongens, op een bepaald moment gaat het kwartje vallen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 15 april 2020 @ 15:02:37 #234
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat doen ze wel. Ze zeggen namelijk dat mondkapjes niet werken. dat is inmiddel toch wel weerlegd.
[..]

wanneer is iets noodzakelijk? Hoesten in je elleboog is ook niet noodzakelijk, handen wassen ook niet. Het zijn allemaal maatregelen, net als mondkapjes, die allen een beetje bijdragen. Maar dat is helemaal niet het punt.
[..]

Ja, nou en? Dan geef je daar toch gewoon antwoord op.
[..]

Nee, dat noemen we mensen behandelen als volwassenen en niet als achterlijken en daar hoort bij dat je gewoon correcte informatie geeft.
[..]

Wat ik wel of niet zie zitten doet niet terzake. De vraag is of mondkapjes werken (ja, dat doen ze) en waarom het RIVM communiceert dat ze niet werken.
Oké duidelijk kapitein. Als jij nou gewoon een mondkapje gaat dragen dan ga ik gewoon verder met het dagelijks leven, goed?
pi_192631371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mensen die asymptomatisch zijn, in dagjesmensentaal, mensen die Corona hebben maar daar niets van voelen, verspreiden het virus.

Daarom... veel testen liefst nog met een thuiskit.
Veel effectiever dan zo'n masker.
Bovendien geef je het ook met je handen door... handschoentjes voor iedereen dan maar?

[ Bericht 5% gewijzigd door devlinmr op 15-04-2020 15:10:56 ]
  woensdag 15 april 2020 @ 15:06:50 #236
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631415
quote:

[..]

Dus de hele wereld moet maar een kapje gaan dragen in de toekomst?
pi_192631425
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:03 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Daarom... veel testen liefst nog met een thuiskit.
Veel effectiever dan zo'n masker
Mja, weet je wel wat zo’n kit kost? En hoe schaars die zijn? Ik heb gezien hoe zo’n test wordt gedaan, en daar is wel training voor nodig, itt het gebruik van een kapje dat een paar cent kost.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:09:13 #238
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192631448
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:06 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_192631456
quote:

[..]

Hier in Korea draagt nu zo’n 90% van de bevolking een kapje. De afgelopen dagen meen ik een afname te zien, ws omdat er nog maar minder dan 30 nieuwe infecties per dag worden gemeld.
pi_192631469
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:02 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Oké duidelijk kapitein. Als jij nou gewoon een mondkapje gaat dragen dan ga ik gewoon verder met het dagelijks leven, goed?
Je mist het punt. Geeft niet, leg ik het nogmaals puntsgewijs uit.

- wat ik vind doet niet terzake
- of ik wel of geen mondkapje draag doet niet terzake
- mondkapjes zijn effectief in het voorkomen van besmettingen (feit 1)
- RIVM communiceert dat mondkapjes niet werken. (Feit 2)
- Feit 2 is niet congruent met feit 1.

Conclusie: RIVM verspreid informatie die niet klopt.
Conclusie 2: overheidsorganen die, al dan niet bewust, verkeerde informatie verspreiden verliezen aan gezag en geloofwaardigheid.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 15 april 2020 @ 15:13:15 #241
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631502
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Meen je dit nou?
Dit is een serieuze vraag op deze reactie inderdaad:

quote:

[..]

woensdag 15 april 2020 @ 15:17:26 #242
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192631549
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:13 schreef denattedweil het volgende:

[..]

Dit is een serieuze vraag op deze reactie inderdaad:
[..]

Je draagt een kapje als er een pandemie is of staat te komen.

En zelfs bij een dekking van 25% dragers blijkt er al dramatische reductie te zijn in het uiteindelijke aantal besmettingen.

Als alles weer ok is en de overheden der wereld geven groen licht.. dan... ga je weer lekker ongevraagd mondkapjes-loos bekken met iedere vreemde die je op straat tegen komt, ook tegen zijn/haar wil in in 1 grote orgie van spuug uitwisseling. Van mij part.

Lekker maanden lang apothekers plunderen voor zoverax. Ipv straks supermarkten plunderen omdat iedereen werkloos is geworden.
pi_192631552
quote:

[..]

In tijden van pandemie? Zou niet weten wat daar op tegen zou zijn.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:20:28 #244
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631593
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hier in Korea draagt nu zo’n 90% van de bevolking een kapje. De afgelopen dagen meen ik een afname te zien, ws omdat er nog maar minder dan 30 nieuwe infecties per dag worden gemeld.
Kom op, dat is toch een hele andere cultuur daar. Net als in China en Japan. Daar dragen ze mondkapjes om veel meer redenen dan verspreiding van een ziekte te voorkomen.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:22:49 #245
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631620
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Je draagt een kapje als er een pandemie is of staat te komen.

En zelfs bij een dekking van 25% dragers blijkt er al dramatische reductie te zijn in het uiteindelijke aantal besmettingen.

Als alles weer ok is en de overheden der wereld geven groen licht.. dan... ga je weer lekker ongevraagd mondkapjes-loos bekken met iedere vreemde die je op straat tegen komt, ook tegen zijn/haar wil in in 1 grote orgie van spuug uitwisseling. Van mij part.

Lekker maanden lang apothekers plunderen voor zoverax. Ipv straks supermarkten plunderen omdat iedereen werkloos is geworden.
En hier moet ik serieus op gaan reageren? Krijg steeds meer het idee dat de hele corona-topic-reeksen alleen maar worden bezocht door mensen met een zware vorm van smetvrees.
pi_192631621
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mja, weet je wel wat zo’n kit kost? En hoe schaars die zijn? Ik heb gezien hoe zo’n test wordt gedaan, en daar is wel training voor nodig, itt het gebruik van een kapje dat een paar cent kost.
Ach in ZK hebben ze aardig wat tests uitgevoerd. Denk dat dat een veel grotere bijdrage heeft geleverd
  woensdag 15 april 2020 @ 15:24:08 #247
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192631640
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:22 schreef denattedweil het volgende:

[..]

En hier moet ik serieus op gaan reageren?
Om eerlijk te zijn vind ik jouw reacties zo naief en .. overdreven trollerig overkomen dat ik inmiddels gewoon maar idiote scenarios er doorheen gooi om mezelf en anderen te entertainen want anders is het gewoon niet uit te houden met jou en devlinmr en kornuiten.

Krijg eigenlijk het gevoel dat omdat de serieuze bezwaren op zijn aan jullie kant dat het maar rekken en zuigen is geworden om maar ergens het laatste woord te kunnen krijgen.
pi_192631695
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik jouw reacties zo naief en .. overdreven trollerig overkomen dat ik inmiddels gewoon maar idiote scenarios er doorheen gooi om mezelf en anderen te entertainen want anders is het gewoon niet uit te houden met jou en devlinmr en kornuiten.

Krijg eigenlijk het gevoel dat omdat de serieuze bezwaren op zijn aan jullie kant dat het maar rekken en zuigen is geworden om maar ergens het laatste woord te kunnen krijgen.
Wat jij wil, maar nergens is er enig bewijs dat het significant helpt, op alle onderzoeken die je geeft is heel wat af te dingen maar jij en je maten hebben het masker een bijna heilige status gegeven.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:30:05 #249
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192631720
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:28 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat jij wil, maar nergens is er enig bewijs dat het significant helpt, op alle onderzoeken die je geeft is heel wat af te dingen maar jij en je maten hebben het masker een bijna heilige status gegeven.
Je fantaseert weer een hoop. Ik heb denk ik wel genoeg arbeid verricht onderhand... denk dat het voor de goede lezer ook wel duidelijk is aan welke kant de feiten vallen dus ik ben blij.
  woensdag 15 april 2020 @ 15:30:50 #250
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_192631734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In tijden van pandemie? Zou niet weten wat daar op tegen zou zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 15:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Nee dat is het niet.

Verbaast me hoeveel mensen hier voorstander van een mondkapje zijn maar ik mezelf hard afvraag hoeveel er daadwerkelijk 1 dragen? Ik ga nog steeds iedere dag boodschappen doen, iedere dag meerdere malen met de hond wandelen, op bezoek bij familie, buiten spelen met mijn zoontje en heb in de afgelopen weken welgeteld 2 mensen met een mondkapje zien lopen. Als het echt significant zou helpen dan had de overheid dit allang verplicht gesteld.

Je moet jezelf niet zo gek laten maken door alle media en gewoon je verstand gebruiken. Iedere dag is het alleen maar corona corona corona corona. BN'ers die liedjes gaan maken over corona, de tv reclames gaan allemaal over corona, ieder uur de sterftecijfers over corona.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')