Alleen tegen de schutting, is het plan.quote:Op maandag 13 april 2020 17:39 schreef Claudia_x het volgende:
Vernuftig gedaan! Leuke kleurencombinatie ook. Maar binnenkort is je parasol overbodig omdat je dan onder je druif kunt zitten, joh! Of laat je die alleen tegen de schutting groeien?
Die heb ik volgens mij hier ook wel eens in de tuin, maar trek ik er eigenlijk altijd uit.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:57 schreef Burdie het volgende:
Dat witte is volgens mijn planten-app Allaria Petiolata, look-zonder-look.
Wat voor app is dat?quote:Op woensdag 15 april 2020 13:57 schreef Burdie het volgende:
Dat witte is volgens mijn planten-app Allaria Petiolata, look-zonder-look.
Prachtig zo!quote:Op woensdag 15 april 2020 13:29 schreef Koettie het volgende:
[ afbeelding ]
Even genieten met een kop koffie <3
Haha, gelukkig geen vogels want drie hongerige katten. Maar bijen genoeg!!quote:Op woensdag 15 april 2020 20:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Prachtig zo!
Wordt er ook gebruikt gemaakt van de vogelhuisjes?
Het zijn bijenhotels
Heerlijk plekje zegquote:Op woensdag 15 april 2020 18:42 schreef Seven. het volgende:
Ik ben gek op deze tijd van het jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het net gedaan en sommige planten laten de koppen inderdaad hangen. Veel water geven en hopen dat ze het overleven. Volgens de buurman helpt het als je ze voorzichtig met kluit verplant.quote:Op woensdag 15 april 2020 13:58 schreef Burdie het volgende:
Judaspenning houdt overigens niet van verplanten.
Hang ik mezenbollen aan, vorig jaar had ik regelmatig 20+ vogels in de tuin zitten. Dit jaar minder, misschien komt de drukte nog wel.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heerlijk plekje zeg.
Wat is dat voor stokje met ijzerdraadjes met dingen eraan? Iets voor vlinders ofzo?
Heb je een tip voor snel leverende webwinkels?quote:Op woensdag 15 april 2020 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me de laatste tijd is opgevallen aan online planten bestellen: de grote zaken met een breed assortiment doen er eeuwig over en de kleinere zaken met een beperkt assortiment zijn retesnel.
Totaal-groen (bodembedekkers gekocht) en Aatreeshop (fruitbomen).quote:Op woensdag 15 april 2020 22:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je een tip voor snel leverende webwinkels?
En @:Seven leuk idee om daar mezenbollen aan te hangen.
Van die grondspots van Hudson Reed, webshop waar we ze voor een goede prijs konden krijgen. Ik ben blij dat Six. goed is met elektra ij ieder geval.quote:Op woensdag 15 april 2020 22:46 schreef Claudia_x het volgende:
Ziet er gezellig uit.Wat voor lampjes heb je in de bakken?
We leggen fake gras onder het terras. We wonen pal aan een speeltuintje dus ruimte om rond te hollen komt wel goed.quote:Op donderdag 16 april 2020 09:37 schreef bleiblei het volgende:
Ik had er in het begin wel twijfels bij, maar vind het echt tof zo! En dat grind past wel zo. Maar gras ertussen lijkt mij ook gaaf. En handig met kindjes.
En ik heb ook helemaal niks met grasvelden in verband met maaienquote:Op donderdag 16 april 2020 09:55 schreef Koettie het volgende:
Ja, wel stuk minder geschaafde knieën. Maar wel moeilijk maaien met die hoekjes.
Heb je dat ding zelfgemaakt of ergens gekocht? Ik vind het superleuk en zou er ook graag eentje willen. Lijkt me ook verstandig hier want enorm kattenparadijs... dus een voertafel is voor de vogels niet zo veilig en van de muren die we hier hebben kan er elk moment een kat naar beneden springen...quote:Op woensdag 15 april 2020 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hang ik mezenbollen aan, vorig jaar had ik regelmatig 20+ vogels in de tuin zitten. Dit jaar minder, misschien komt de drukte nog wel.
quote:Op donderdag 16 april 2020 13:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
En ik heb ook helemaal niks met grasvelden in verband met maaien
Isotoma zou ook nog kunnen, kun je ook op lopen eventueel.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
En ik heb ook helemaal niks met grasvelden in verband met maaien
Gekocht!quote:Op donderdag 16 april 2020 15:13 schreef yinu het volgende:
[..]
Heb je dat ding zelfgemaakt of ergens gekocht? Ik vind het superleuk en zou er ook graag eentje willen. Lijkt me ook verstandig hier want enorm kattenparadijs... dus een voertafel is voor de vogels niet zo veilig en van de muren die we hier hebben kan er elk moment een kat naar beneden springen...
Dit vind ik ook mooi maar dan wel rondom flagstones ipv strakke moderne tegels.quote:Op donderdag 16 april 2020 15:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Isotoma zou ook nog kunnen, kun je ook op lopen eventueel.
[ afbeelding ]
Dat is waar.quote:Op donderdag 16 april 2020 17:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dit vind ik ook mooi maar dan wel rondom flagstones ipv strakke moderne tegels.
Dank je!quote:Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gekocht!
https://www.agrishop.nl/m(...)n-voederstation.html
Kan je daar alleen mezenbollen aan houden of zou je er ook verschillende voedersilo's ofzo aan kunnen hangen?quote:Op donderdag 16 april 2020 17:08 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gekocht!
https://www.agrishop.nl/m(...)n-voederstation.html
Ik hang er van alles aanquote:Op donderdag 16 april 2020 22:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Kan je daar alleen mezenbollen aan houden of zou je er ook verschillende voedersilo's ofzo aan kunnen hangen?
Mooi. Het is precies wat ik zoek. Vooral nu we alle bomen waar ik iets in kon hangen hebben gekapt. Het duurt nog wel even voor er weer iets nieuws groeit dus dan is dit geval heel geschikt voor ons.quote:
De mezen en roodborstjes zijn superhandig ermee, voor mussen wiebelt het meer dan ze fijn vinden. Dus die zitten liever in de laurierhaag om van daaruit de bollen waar ze wel bij kunnen leeg te vreten.quote:Op donderdag 16 april 2020 23:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mooi. Het is precies wat ik zoek. Vooral nu we alle bomen waar ik iets in kon hangen hebben gekapt. Het duurt nog wel even voor er weer iets nieuws groeit dus dan is dit geval heel geschikt voor ons.
Oeps. met een handzaag nog wel..quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ongelukje met een handzaag gehad.Komt gelukkig wel weer goed - mijn vinger vloog er niet vanaf - maar ik zal er een paar mooie littekens aan overhouden. Het doet me beseffen dat we vooral voorzichtig moeten blijven werken in de tuin. Te vaak sta ik even snel op een gammel krukje in plaats van een trap te pakken en goed neer zetten, bijvoorbeeld. Wees niet zo dom als ik, mensen!
Wat zijn die witte bloemen eigenlijk, die op een vleeseter lijken?quote:Op woensdag 15 april 2020 18:42 schreef Seven. het volgende:
Ik ben gek op deze tijd van het jaar
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tulpenquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat zijn die witte bloemen eigenlijk, die op een vleeseter lijken?
Ik weet nooit zo goed wanneer hechtingen nodig zijn. Ik zat niet tot op het bot en kon het bloeden goed stelpen, dus dan zal het wel meevallen. Het doet flink pijn en ziet er ranzig, that's it.quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tulpen
En oei Claudia? Waren er hechtingen nodig of voldoet een pleister?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik weet nooit zo goed wanneer hechtingen nodig zijn. Ik zat niet tot op het bot en kon het bloeden goed stelpen, dus dan zal het wel meevallen. Het doet flink pijn en ziet er ranzig, that's it.Ik weet niet of iedereen er tegen kan dus doe het ff in spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tulpen! (Daytona variant)quote:Op vrijdag 17 april 2020 10:05 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Wat zijn die witte bloemen eigenlijk, die op een vleeseter lijken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |