abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192598391
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 15:58 schreef Myraela het volgende:
Is dit ook even de plek om trots te zijn op een verrijdbare plantenparasolbak die we hebben gemaakt? :D Die verrijdbare parasolvoeten zijn vaak van die grijze tegels, daar hou ik niet zo van. Dus dit is wel een fleurig alternatief. :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is die parasolpaal van metaal? Zo ja heb je nog iets van 'bescherming' daaromheen gemaakt?
pi_192598400
Goeie samenwerking, Myraela _O_
  maandag 13 april 2020 @ 16:26:45 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192598410
quote:
Is dit ook even de plek om trots te zijn op een verrijdbare plantenparasolbak die we hebben gemaakt? :D Die verrijdbare parasolvoeten zijn vaak van die grijze tegels, daar hou ik niet zo van. Dus dit is wel een fleurig alternatief. :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Superleuk!
Resistance is futile.
pi_192598437
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:25 schreef FranticDJ het volgende:
is die parasolpaal van metaal? Zo ja heb je nog iets van 'bescherming' daaromheen gemaakt?
Ja. :Y Er zit in het midden een plantenpot waar we de bodem uit hebben gehaald. Zodat je nog bij de onderkant van de parasol kan om hem erin en eruit te halen. We hadden eerst een buis, maar die was niet breed genoeg om nog lekker bij het grendeltje te kunnen.
pi_192598464
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja. :Y Er zit in het midden een plantenpot waar we de bodem uit hebben gehaald. Zodat je nog bij de onderkant van de parasol kan om hem erin en eruit te halen. We hadden eerst een buis, maar die was niet breed genoeg om nog lekker bij het grendeltje te kunnen.
^O^
Daar had ik nog niet eens aan gedacht :+

Zat eerder aan roest e.d. te denken, dat je op een zomerse avond met je gezicht nogal hardhandig in een hamburger gedrukt wordt omdat de parasol op je achterhoofd landt :')
pi_192599129
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel leuk!
pi_192599177
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:31 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

^O^
Daar had ik nog niet eens aan gedacht :+

Zat eerder aan roest e.d. te denken, dat je op een zomerse avond met je gezicht nogal hardhandig in een hamburger gedrukt wordt omdat de parasol op je achterhoofd landt :')
_O-
pi_192599477
Eerste molshoop van het seizoen gespot. :{

Weer een verrassigsstulp gevonden.

En nog een andere verrassing, een echte sleutelbloem volgens mij.

Ik probeer een ribes te stekken.

En weer wat nieuwe uitlopers gevonden waarvan ik geen idee heb wat voor planten het zijn (iemand een idee?).

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_192599503
quote:
14s.gif Op maandag 13 april 2020 14:58 schreef senesta het volgende:
Echt super gedaan, Dago! Volgens mij is de reeks zo weer compleet O+
Inderdaad, held!

Mooie OP ook, @Seven. ^O^
pi_192599573
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 16:29 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vernuftig gedaan! Leuke kleurencombinatie ook. Maar binnenkort is je parasol overbodig omdat je dan onder je druif kunt zitten, joh! Of laat je die alleen tegen de schutting groeien?
pi_192604739
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:34 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En weer wat nieuwe uitlopers gevonden waarvan ik geen idee heb wat voor planten het zijn (iemand een idee?).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Oh ik hou zo van ribes! Niet van de geur, wel van de bloemen. Hoop dat je stekjes aanslaan!

Die eerste van je onbekende scheuten, zou dat niet een krentenboompje / amelanchier kunnen zijn? Die heeft ook vaak van die pluizige knoppen en de kleur zou ook wel kunnen. Hoewel ik die scheuten alleen ken aan de voet van een bestaand krentenboompje dus dan zou je het wel weten...
  maandag 13 april 2020 @ 23:20:48 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192605915
quote:
0s.gif Op maandag 13 april 2020 17:34 schreef Claudia_x het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Onderste zou een liguster kunnen zijn!

En oh ja: molshopen :+ . De herinnering aan de discussie een jaar geleden dringt komt weer bovendrijven :P
Resistance is futile.
pi_192606313
Liguster en krentenboom zouden zomaar kunnen! Ik houd ze als kandidaten in m'n hoofd en volg de verdere groei.

Het is net detectivewerk soms. :+
  dinsdag 14 april 2020 @ 00:39:14 #39
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_192606643
quote:
2s.gif Op maandag 13 april 2020 23:20 schreef Seven. het volgende:
Onderste zou een liguster kunnen zijn!
Dan wel de bonte ofzo. Lijkt op twee plantjes die ik vorige week tussen wat stoeptegels vandaan heb getrokken, (onder de heg van de buurman aan de openbare weg :P). Zijn daar ook maar aan komen waaien dus die mist ie vast niet. Had nog wat heesters nodig om de voortuin op te vullen, ben benieuwd wat eruit komt.

Links twee skimmia's, en rechts daarnaast, links van de hortensia de plantjes die ik dus tussen de stoep vandaan heb. Heb er ook wat hedera geplant om het wat op te vullen. Zal binnenkort wel wat foto's van maken van het voortuintje, is best leuk voor een noordkant.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:06:33 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_192609207
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 april 2020 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
Liguster en krentenboom zouden zomaar kunnen! Ik houd ze als kandidaten in m'n hoofd en volg de verdere groei.

Het is net detectivewerk soms. :+
Krentenboom heeft toch een ovaal blaadje en geen gezaagde bladrand?
  dinsdag 14 april 2020 @ 10:38:22 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192609705
Claudia, je uitlopers doen me denken aan de red Robin in onze oude tuin.

Heeft iemand hier wel eens een 'bomendokter' laten komen? Onze appelboom moet gestut en gesnoeid worden, of weggehaald en vervangen (waarbij ik denk ik een lichte voorkeur heb voor vervangen, maar tegelijk vind ik het heel erg zonde van de huidige boom :@). Even leek het erop dat hij niet meer uit zou lopen, maar er zitten nu toch knoppen in. Zo laten is geen optie, hij staat niet stabiel en is foeilelijk omdat hij jarenlang niet is gesnoeid :X.
KuikenGuppy
pi_192630058

Even genieten met een kop koffie <3
  woensdag 15 april 2020 @ 13:35:09 #43
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192630141
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 april 2020 10:38 schreef Burdie het volgende:
Claudia, je uitlopers doen me denken aan de red Robin in onze oude tuin.

Heeft iemand hier wel eens een 'bomendokter' laten komen? Onze appelboom moet gestut en gesnoeid worden, of weggehaald en vervangen (waarbij ik denk ik een lichte voorkeur heb voor vervangen, maar tegelijk vind ik het heel erg zonde van de huidige boom :@). Even leek het erop dat hij niet meer uit zou lopen, maar er zitten nu toch knoppen in. Zo laten is geen optie, hij staat niet stabiel en is foeilelijk omdat hij jarenlang niet is gesnoeid :X.
Jep, bij ons in de straat zit een goeie. Zoek er iig. Eentje die gecertificeerd Europeaan tree worker is. Want die gast bij ons in de straat is de eerste boomfiguur die ik gezien heb die echt wist wat ie deed. De ex-hovenier/boomkweker en bosbouwer die in onze oude tuin kwamen (alle 3 kwamen gewoon op bezoek) en vonden dat de prunus onder handen genomen moest worden, hebben alle 3 lopen klooien en juist meer ellende aangebracht.
  woensdag 15 april 2020 @ 13:41:40 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192630251
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:35 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Jep, bij ons in de straat zit een goeie. Zoek er iig. Eentje die gecertificeerd Europeaan tree worker is. Want die gast bij ons in de straat is de eerste boomfiguur die ik gezien heb die echt wist wat ie deed. De ex-hovenier/boomkweker en bosbouwer die in onze oude tuin kwamen (alle 3 kwamen gewoon op bezoek) en vonden dat de prunus onder handen genomen moest worden, hebben alle 3 lopen klooien en juist meer ellende aangebracht.
Zou die ook bij ons willen komen denk je, of is zijn regio niet zo groot?
Bedankt voor de tip in elk geval, ben eigenlijk wel heel benieuwd of er nog iets van te maken valt.
Ik zal zo wel even een foto maken van ons kneusje.
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2020 @ 13:44:00 #45
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192630290
Dit is 'm, even in spoiler ivm grote foto.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2020 @ 13:44:15 #46
36431 bleiblei
pi_192630294
Weten jullie misschien wat dit is en of het de moeite waard is om te bewaren om dadelijk weer terug te planten? Want de tuin staat er vol mee en ik vind ze wel geinig eigenlijk.

En
  woensdag 15 april 2020 @ 13:45:07 #47
36431 bleiblei
pi_192630307
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zou die ook bij ons willen komen denk je, of is zijn regio niet zo groot?
Bedankt voor de tip in elk geval, ben eigenlijk wel heel benieuwd of er nog iets van te maken valt.
Ik zal zo wel even een foto maken van ons kneusje.
Oh, lijkt mij wel. Hij komt ook in Utrecht. Zal je zijn site DMen. Al is dit wel een erg klein klusje voor hem trouwens. Maar je kan altijd kijken.
  woensdag 15 april 2020 @ 13:48:59 #48
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192630363
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:45 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oh, lijkt mij wel. Hij komt ook in Utrecht. Zal je zijn site DMen. Al is dit wel een erg klein klusje voor hem trouwens. Maar je kan altijd kijken.
Graag, merci!
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2020 @ 13:54:28 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192630446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 13:44 schreef bleiblei het volgende:
Weten jullie misschien wat dit is en of het de moeite waard is om te bewaren om dadelijk weer terug te planten? Want de tuin staat er vol mee en ik vind ze wel geinig eigenlijk.

En

Die paarse is judaspenning. Tweejarig en in z'n tweede jaar. Je kunt straks na de bloei de zaden bewaren en volgend jaar planten.
KuikenGuppy
  woensdag 15 april 2020 @ 13:57:37 #50
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_192630496
Dat witte is volgens mijn planten-app Allaria Petiolata, look-zonder-look.
KuikenGuppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')