https://www.facebook.com/fabioviana/videos/10157874764366531/quote:Homoseksueel koppel uitgescholden en in gezicht gespuugd
Twee homoseksuele mannen die gisteren in Amsterdam hand in hand over straat liepen, zijn slachtoffer geworden van een homofobe aanval. Op beelden is te zien hoe ze worden uitgescholden en aangevallen. Later is het duo ook in het gezicht gespuugd.
De twee liepen hand in hand richting de supermarkt toen een groep jongens het stel begon uit te schelden, schrijft een van de slachtoffers, Fabio Viana, op Facebook. ‘Amsterdam, homo’s zijn niet normaal’, zegt de jongen, die ook een eigen filmpje maakt. Verder werden ze uitgescholden voor ‘kankerhomo’s’ en kregen ze nog enkele doodsverwensingen naar hun hoofd geslingerd. Wanneer Viana de scheldende jongen op camera probeert vast te leggen, krijgt hij ook nog een trap.
Hij belt daarop ‘Roze in Blauw’, een netwerk voor LHBTI-agenten (aanspreekpunt voor lesbiënnes, homo’s, biseksuelen en transgenders). Ze adviseren om direct 112 te bellen. Als vervolgens de agenten ter plaatse arriveren, zijn de jongens al gevlucht. Als de politie later weer weg is, komen twee van de jongens op een scooter langsgereden. Zij spugen het stel in hun gezicht. Dat wordt in de huidige coronacrisis gezien als een zeer ernstig delict. De gemiddelde straf voor een ‘coronaspuger’ is bijna zestig dagen.
Viana is behoorlijk aangeslagen door het voorval. ‘Dit had ik echt niet verwacht in een land als Nederland. In mijn geboorteland Brazilië misschien, maar niet hier,’ schrijft hij op Facebook. ‘Als er nu niet wordt ingegrepen, kunnen ze doorgaan met hun intolerantie.’
De politie krijgt vanmiddag een officiële aangifte binnen, vertelt een woordvoerder. ,,Pas daarna kunnen we starten met het onderzoek. Het gaat namelijk om een klachtdelict.’’
Ooit een lieve stad ...quote:Op maandag 13 april 2020 12:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
https://www.facebook.com/fabioviana/videos/10157874764366531/
The usual suspects....
Amsterdam, ooit baken van tolerantie en progressie.
Persoonlijk lijkt me dit een onnodige tussenstap, als je belaagd wordt bel je toch meteen 112?quote:Hij belt daarop ‘Roze in Blauw’, een netwerk voor LHBTI-agenten (aanspreekpunt voor lesbiënnes, homo’s, biseksuelen en transgenders). Ze adviseren om direct 112 te bellen.
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren. We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid. Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video. Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.quote:
Kijk hem staan dan met zijn wijventasje...quote:Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
De dader is nichteriger dan het slachtofferMet zijn handtasje
Volgens mij heeft ie zijn wenkbrauwtjes ook nog geëpileerdquote:Op maandag 13 april 2020 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk hem staan dan met zijn wijventasje...![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
De dader is nichteriger dan het slachtofferMet zijn handtasje
Gezien jouw achtergrond kan ik volkomen begrijpen dat jij dit zegt...quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video.
''Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie''quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren. We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid. Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video. Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.
#Love_wins 🌈
#stop_homofobie
#stop_islamofobie
Mooie reactie op Facebook. Vooral voor simplistische figuren zoals jij
Pardon? Wat is mijn 'achtergrond'dan?quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Gezien jouw achtergrond kan ik volkomen begrijpen dat jij dit zegt...
Feit is wel dat veel Marokkaanse jongens zo zijn als in de video...
Tuurlijk krijgen ze geen stageplek, welk bedrijf zit er nou op zulke kanslozen te wachten.quote:Op maandag 13 april 2020 13:35 schreef Orion_in_space het volgende:
We hebben de andere kant nog niet gehoord dus we moeten niet te snel oordelen. Racisme is diepgeworteld in deze maatschappij en we weten niet wat hier aan vooraf is gegaan. Buiten dat krijgen ze nog steeds geen stageplekken.
D66 voor nu, voor later, voor altijd.
wij komen voor uw geld.
Je zegt het zelf!quote:Op maandag 13 april 2020 13:41 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Pardon? Wat is mijn 'achtergrond'dan?
quote:
Waarom ik dit niet benoem? Omdat de reactie niet bedoeld was om helemaal te ontleden. En deze post komt niet van mij af he? Dit is iemand andersquote:Op maandag 13 april 2020 13:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie''
Pardon hoor, maar wat leert de bijbel/koran als het aankomt op homo's? Wat word er verkondigt in kerken/moskeen als het aankomt op homo's? Hoe reageren de meeste religieuzen op homo's in hun directe (sociale) nabijheid?
Ja homofobie komt overal voor; maar laten we eerlijk zijn over één ding; in (streng) religieuze kringen is homofobie het ergst (doodstraf) en het meest voorkomend.
Waarom benoem jij dit niet?
Ik vermoed dat het antwoord daarop al in jouw eerste zin te vinden valt. Je bent zelf religieus (moslim zelfs), en je laat nu net datgene zien waar religieuze om ''bekend'' staan; een gebrek aan zelfreflectie.
Je verwacht het nietquote:Op maandag 13 april 2020 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Jezus christus wat ben jij domquote:
Bijzondere toevoeging dit altijd.quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video.
Ja jij kan kennelijk niet begrijpend lezen. Er staat toch echt onder.quote:
Maar om hem wel te ontleden. Die zin is inderdaad een beetje een zwaktebod van de beste meneer. Wat ik overigens wel kan begrijpen gezien hij de Koran duidelijk niet letterlijk interpreteert.quote:Op maandag 13 april 2020 13:41 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie''
Pardon hoor, maar wat leert de bijbel/koran als het aankomt op homo's? Wat word er verkondigt in kerken/moskeen als het aankomt op homo's? Hoe reageren de meeste religieuzen op homo's in hun directe (sociale) nabijheid?
Ja homofobie komt overal voor; maar laten we eerlijk zijn over één ding; in (streng) religieuze kringen is homofobie het ergst (doodstraf) en het meest voorkomend.
Waarom benoem jij dit niet?
Ik vermoed dat het antwoord daarop al in jouw eerste zin te vinden valt. Je bent zelf religieus (moslim zelfs), en je laat nu net datgene zien waar religieuze om ''bekend'' staan; een gebrek aan zelfreflectie.
Je mag dan wel wat duidelijker zijn! (Begin dan met de melding: Gevonden op FB: ..... )quote:Op maandag 13 april 2020 13:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja jij kan kennelijk niet begrijpend lezen. Er staat toch echt onder.
Mooie post op Facebook' wat duidelijk maakt dat ik een reactie van iemand op Facebook laat zien hier.
quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren. We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid. Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video. Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.
#Love_wins 🌈
#stop_homofobie
#stop_islamofobie
De tering.quote:Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie...
quote:
Tja...zo'n signature zegt wel genoeg lijkt me.quote:And I'd get lost in the nothingness inside of me
Ah jij kon ook niet begrijpend lezen? Wat schattigquote:Op maandag 13 april 2020 14:02 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
[..]
Tja...zo'n signature zegt wel genoeg lijkt me.![]()
Waarom niet eigenlijk? Ik zie je geen enkel voorbehoud maken namelijk, je noemt jezelf moslim en dus wil blijkbaar bij die groep horen die een bepaalde overtuiging deelt.quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren.
Niet waar. En een van de grote frustraties met moslim-immigranten is dat we het beschaven van de onderklasse weer over moeten doen, enerzijds alsof het de jaren 50 is, anderzijds alsof het 1550 is.quote:We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid.
Jawel, zij zoeken de confrontatie en zijn fysiek bedreigend.quote:Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video.
Daar denken de moslims heel anders over.quote:Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.
Islamofobie bestaat niet, angst voor de islam is rationeel. Angst voor homo's niet.quote:#Love_wins 🌈
#stop_homofobie
#stop_islamofobie
Wat een dom gelul ditquote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
#Love_wins 🌈
#stop_homofobie
#stop_islamofobie
Niet waar als in homofobie komt niet bij Nederlanders voor?quote:Op maandag 13 april 2020 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom niet eigenlijk? Ik zie je geen enkel voorbehoud maken namelijk, je noemt jezelf moslim en dus wil blijkbaar bij die groep horen die een bepaalde overtuiging deelt.
[..]
Niet waar. En een van de grote frustraties met moslim-immigranten is dat we het beschaven van de onderklasse weer over moeten doen, enerzijds alsof het de jaren 50 is, anderzijds alsof het 1550 is.
[..]
Jawel, zij zoeken de confrontatie en zijn fysiek bedreigend.
[..]
Daar denken de moslims heel anders over.
[..]
Islamofobie bestaat niet, angst voor de islam is rationeel. Angst voor homo's niet.
Misschien weten zn matties het nog niet dat hij zelf gay isquote:Op maandag 13 april 2020 13:05 schreef Hathor het volgende:
Hij moet zelf nog uit de kast komen met zijn flikkertasje.
Is het wel een kerel? Hij heeft brede heupen.quote:Op maandag 13 april 2020 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
Redbull heupen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Is het wel een kerel? Hij heeft brede heupen.
Waarschijnlijk de reden dat die thuis de straat op is geschopt. Wat zal dat stinken met het warme weer van de afgelopen dagen.quote:Op maandag 13 april 2020 14:38 schreef TLC het volgende:
En dan schijnt de zon volop maar dan nog een hoodie dragen![]()
Je kent hem?quote:Op maandag 13 april 2020 14:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Om vervolgens achter het CS zich wel voor twee tientjes godsgruwelijk uit te laten wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |