https://www.facebook.com/fabioviana/videos/10157874764366531/quote:Homoseksueel koppel uitgescholden en in gezicht gespuugd
Twee homoseksuele mannen die gisteren in Amsterdam hand in hand over straat liepen, zijn slachtoffer geworden van een homofobe aanval. Op beelden is te zien hoe ze worden uitgescholden en aangevallen. Later is het duo ook in het gezicht gespuugd.
De twee liepen hand in hand richting de supermarkt toen een groep jongens het stel begon uit te schelden, schrijft een van de slachtoffers, Fabio Viana, op Facebook. ‘Amsterdam, homo’s zijn niet normaal’, zegt de jongen, die ook een eigen filmpje maakt. Verder werden ze uitgescholden voor ‘kankerhomo’s’ en kregen ze nog enkele doodsverwensingen naar hun hoofd geslingerd. Wanneer Viana de scheldende jongen op camera probeert vast te leggen, krijgt hij ook nog een trap.
Hij belt daarop ‘Roze in Blauw’, een netwerk voor LHBTI-agenten (aanspreekpunt voor lesbiënnes, homo’s, biseksuelen en transgenders). Ze adviseren om direct 112 te bellen. Als vervolgens de agenten ter plaatse arriveren, zijn de jongens al gevlucht. Als de politie later weer weg is, komen twee van de jongens op een scooter langsgereden. Zij spugen het stel in hun gezicht. Dat wordt in de huidige coronacrisis gezien als een zeer ernstig delict. De gemiddelde straf voor een ‘coronaspuger’ is bijna zestig dagen.
Viana is behoorlijk aangeslagen door het voorval. ‘Dit had ik echt niet verwacht in een land als Nederland. In mijn geboorteland Brazilië misschien, maar niet hier,’ schrijft hij op Facebook. ‘Als er nu niet wordt ingegrepen, kunnen ze doorgaan met hun intolerantie.’
De politie krijgt vanmiddag een officiële aangifte binnen, vertelt een woordvoerder. ,,Pas daarna kunnen we starten met het onderzoek. Het gaat namelijk om een klachtdelict.’’
Ooit een lieve stad ...quote:Op maandag 13 april 2020 12:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
bron
[..]
https://www.facebook.com/fabioviana/videos/10157874764366531/
The usual suspects....
Amsterdam, ooit baken van tolerantie en progressie.
Persoonlijk lijkt me dit een onnodige tussenstap, als je belaagd wordt bel je toch meteen 112?quote:Hij belt daarop ‘Roze in Blauw’, een netwerk voor LHBTI-agenten (aanspreekpunt voor lesbiënnes, homo’s, biseksuelen en transgenders). Ze adviseren om direct 112 te bellen.
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren. We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid. Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video. Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.quote:
Kijk hem staan dan met zijn wijventasje...quote:Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
De dader is nichteriger dan het slachtofferMet zijn handtasje
Volgens mij heeft ie zijn wenkbrauwtjes ook nog geëpileerdquote:Op maandag 13 april 2020 13:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Kijk hem staan dan met zijn wijventasje...![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 13 april 2020 13:08 schreef Cheeseburgert het volgende:
De dader is nichteriger dan het slachtofferMet zijn handtasje
Gezien jouw achtergrond kan ik volkomen begrijpen dat jij dit zegt...quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video.
''Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie''quote:Op maandag 13 april 2020 13:14 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ben zelf Homo, moslim, en immigrant. Je kan niet alle moslims onder een kam scheren. We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik begrijp dat de emoties hoog kunnen oplopen. Maar homofobie word ook door Nederlandse mensen uitgevoerd. Homofobie komt niet voort uit cultuur of religie, maar het komt door individuele mensen en hun eigen onzekerheid. Voor de mensen die nu haatvolle reacties plaatsen naar moslims of buitenlanders, jullie zijn geen haar beter dan de jongen uit de video. Sterkte aan de homoseksuele jongens uit de video die dit hebben ervaren. Niemand hoeft zulke intolerantie mee te maken.
#Love_wins 🌈
#stop_homofobie
#stop_islamofobie
Mooie reactie op Facebook. Vooral voor simplistische figuren zoals jij
Pardon? Wat is mijn 'achtergrond'dan?quote:Op maandag 13 april 2020 13:40 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Gezien jouw achtergrond kan ik volkomen begrijpen dat jij dit zegt...
Feit is wel dat veel Marokkaanse jongens zo zijn als in de video...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |