Het heeft nu al een maand niet geregend nee. In de bouwmarkt verkoopt men jerrycans met 5L gedemineraliseerd water. Dat werkt ook. Is nog duurder dan Spa terwijl ik zelf gewoon uit de kraan drink maar vooruit, je moet er iets voor over hebben.quote:Op donderdag 23 april 2020 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
hoe doe je dat met regenwater dan?
dat lijkt me zomers best lastig?

dan wordt dat beeld van die wilde jagende vleesetende plant al snel werkelijkheid...quote:Op donderdag 23 april 2020 08:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het heeft nu al een maand niet geregend nee. In de bouwmarkt verkoopt men jerrycans met 5L gedemineraliseerd water. Dat werkt ook. Is nog duurder dan Spa terwijl ik zelf gewoon uit de kraan drink maar vooruit, je moet er iets voor over hebben.
En je wilt ze niet boos maken natuurlijk![]()

Niet vreselijk veel, smiddags komt de zon naar binnenstad doe dan de rolgordijn dicht.quote:

Op een school waar ik heen ging kwam dat demiwater gewoon uit de kraan (in het lab.).quote:Op donderdag 23 april 2020 08:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het heeft nu al een maand niet geregend nee. In de bouwmarkt verkoopt men jerrycans met 5L gedemineraliseerd water. Dat werkt ook. Is nog duurder dan Spa terwijl ik zelf gewoon uit de kraan drink maar vooruit, je moet er iets voor over hebben.
En je wilt ze niet boos maken natuurlijk![]()

Benader het anders: je moet een nieuw huis voor je plant.quote:Op vrijdag 24 april 2020 09:45 schreef Uhmmpie het volgende:
hmm ik vond ineens een monkey leaf monstera bij het tuincentrum
wel leuk klein en niet in zn beste staat...
maar kan het echt nergens kwijt
(nouja nu wel... maar dat duurt natuurlijk niet lang)

ik ben al druk op zoek.. en ik weet zeker dat daar ook wel een paar grote planten gaan passenquote:Op vrijdag 24 april 2020 09:46 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Benader het anders: je moet een nieuw huis voor je plant.

Leuk!quote:Op vrijdag 24 april 2020 10:37 schreef miss_sly het volgende:
Ik kocht gisteren de eerste twee planten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de tweede zat een kaartje, dus die kan ik opzoeken en bekijken hoe die moet staan en hoe ik hem moet verzorgen, de andere niet, helaas.
Ik moet er ook nog potten voor kopen. Waar let ik op, qua grootte? Hoeveel ruimte heeft een plant nodig in de pot? En dan met huidige pot in overpot plaatsen?

Ah, dat is precies wat ik hebquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik ben al druk op zoek.. en ik weet zeker dat daar ook wel een paar grote planten gaan passen
probleem is vooral... vriendlief wil een oprit.. ik wil vensterbanken en een tuin in de zon voor de plantjes. So far.. de perfecte verhoudingen van die 2 nog niet gevonden

Dat is de kleine hangplant?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:27 schreef n0a het volgende:
Die epipremnum aureum kun je ook laten klimmen, dan krijgt hij grotere bladeren en dan kunnen ze scheuren krijgen. Moeten ze wel erg groot worden.

Klopt.quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:38 schreef BasNijmegen het volgende:
[..]
Leuk!
Zijn dit kasten van het merk Woood?

ruilen?quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, dat is precies wat ik heb
Wij hebben onverwacht heel mooie diepe ramen met mooie vensterbanken

Nope, ik heb er bijna twee jaar op gewacht en woon er nu bijna twee weken, dus ik blijf nog effiesquote:

Wij hebben hier een caport, tuin, huis, tuin. Misschien daar eens naar zoekenquote:Op vrijdag 24 april 2020 10:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik ben al druk op zoek.. en ik weet zeker dat daar ook wel een paar grote planten gaan passen
probleem is vooral... vriendlief wil een oprit.. ik wil vensterbanken en een tuin in de zon voor de plantjes. So far.. de perfecte verhoudingen van die 2 nog niet gevonden

Wel de hoogste tijd voor plantjes dan inderdaadquote:Op vrijdag 24 april 2020 11:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nope, ik heb er bijna twee jaar op gewacht en woon er nu bijna twee weken, dus ik blijf nog effies

Ook goed.. garage mag ook.quote:Op vrijdag 24 april 2020 12:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wij hebben hier een caport, tuin, huis, tuin. Misschien daar eens naar zoeken

Ja, dat is dezelfde als die ik door mijn woonkamer heb groeien. Ik heb beide planten dus ook (zie laatste foto in post 42 in dit topic) De Zamioculcas en de Epipremnum, ze kunnen beiden flink groeien.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |