Wat voor lastposten heb jij dan ontvangen dat het een complete studie vergt?quote:Op zondag 17 mei 2020 22:38 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb de kneusjesbox binnen, 12 planten en ze zien er allemaal erg goed uit. Ze hebben helaas ook allemaal een andere gebruiksaanwijzing, daar heb ik me wel heftig in moeten verdiepen de afgelopen dagen

Haha nee het waren niet per se moeilijke planten, maar het waren er twaalf tegelijk. Als ik alle planten op dezelfde manier behandel, gaat de helft dood denk ik. Ik wil gewoon even een goede start makenquote:Op zondag 17 mei 2020 23:20 schreef Maerwynn het volgende:
[..]
Wat voor lastposten heb jij dan ontvangen dat het een complete studie vergt?

hmm werkt dat uberhaupt zonder sensortje in je pot?quote:Op zondag 17 mei 2020 22:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat ik nogal eens teveel water geef had ik een app geïnstalleerd om me een seintje te geven wanneer welke plant water hoort te krijgen. Plantsome leek wel goed, maar de notificaties worden gewoon niet weergegeven waardoor het alsnog nutteloos is.
Kent iemand een app die dit wel goed voor elkaar heeft?

Lijkt me echt niet te werken. Stel dat volgens het boekje (of in dit geval de app) de plant om de week water moet, maar door de omstandigheden in je huis moet ie om de 9 dagen water dan staat ie na een aantal beurten veel te nat.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm werkt dat uberhaupt zonder sensortje in je pot?

sowieso giet ik mij zomers het ongeluk... zeker de peperplanten hier in de vensterbank lusten zo een halve liter water per dag...quote:Op maandag 18 mei 2020 13:32 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Lijkt me echt niet te werken. Stel dat volgens het boekje (of in dit geval de app) de plant om de week water moet, maar door de omstandigheden in je huis moet ie om de 9 dagen water dan staat ie na een aantal beurten veel te nat.
Ik denk dat het beter is om de planten en de potgrond te leren begrijpen zodat je in een oogopslag ziet wat er gebeuren moet.

Het is beter dan hoe ik het nu doe: pure willekeur.quote:Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hmm werkt dat uberhaupt zonder sensortje in je pot?
ik gebruik todoist (een todo app dus)
en die geeft prima reminders... maar dat ontslaat me niet van regelmatig even moeten checken hoe het daadwerkelijk staat in de pot.
Zeker niet als het wat warmer is.

Als het voor jou werkt.. is het prima lijkt me.quote:Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Het is beter dan hoe ik het nu doe: pure willekeur.
Een platspecifieke app is wel handig omdat die vaak ook wat achtergrondinfo hebben. Mocht ik me er toch iets meer in willen verdiepen.

Heb je een foto?quote:Op donderdag 21 mei 2020 20:10 schreef Uhmmpie het volgende:
In onze groene muur... zit “ineens” dit schattige plantje.
Heb het zelf gekocht... maar geen idee wat het is eigenlijk?
Vond hem al leuk.. maar nu nog een beetje extra.
Jullie wel?
Hij vindt het wel fijn in de muur in ieder geval want ineens groeit er een bloemetje.

Stiekem komt hij uit de “3 voor 5¤”-bak van het tuincentrum.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 08:24 schreef BlackLining het volgende:
Haworthia geloof ik
Zijn wel heel veel ondersoorten in, die zou ik niet weten. Ik ken ze alleen met groen of doorzichtig blad, dat paarse is wel bijzonder.

Sempervivum doet het me het meest aan denken, maar zeker weten doe ik het niet.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 07:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dacht dat ik die erbij had gezet
[ afbeelding ]

Dat bloemetje lijkt er wel op ja en een succulent inderdaad.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Hoe ik bij Haworthia kom is vooral vanwege het bloemetje wat ie maakt
[ afbeelding ]
Lange stengel, ergens schijnbaar random vanuit het plantje, met een paar losse knopen en op het einde een klein wit bloemetje. Dat doen mijn cooperi's in ieder geval ook. Het bloemetje stelt overigens weinig voor verder.
Het lijkt in ieder geval wel een succulent te zijn toch?

1: Musa of bananenplant (Veel water, veel licht, voldoende zon)quote:Op vrijdag 22 mei 2020 18:16 schreef AnneX het volgende:
Tja, foto’s. Hendig.
Was wel leuk geweest als de hortus n.b. er planteninfo bij had gedaan!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

wél een (Reclame)  magazine erbij over exclusieve planten, eén groot reclame blad.
  wél een (Reclame)  magazine erbij over exclusieve planten, eén groot reclame blad.  

De Philodendron Atom op de vensterbank kan lelijk worden. Die houdt van iets verder de kamer in. 1 en 4 zouden omgekeerd misschien beter werken. Maar wie weet gaat het prima. Gewoon in de gaten houden.quote:Op vrijdag 22 mei 2020 19:58 schreef AnneX het volgende:
Dank je bloempje.
Nou hullie gaven niks weg.wél een (Reclame) magazine erbij over exclusieve planten, eén groot reclame blad.
https://www.hortusathome.nl/a-60097818/plantenverkoop/plantenbox/
1. staat op vensterbank, op het westen.
2. staat ernaast., gewoon minder water dan bananenplant.
4. In de kamer, pal op het zuiden. Daar gaan de gordijnen dicht, bij + 25o, dus geen direct zonlicht.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |