abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 mei 2020 @ 22:18:38 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193184623
Omdat ik nogal eens teveel water geef had ik een app geïnstalleerd om me een seintje te geven wanneer welke plant water hoort te krijgen. Plantsome leek wel goed, maar de notificaties worden gewoon niet weergegeven waardoor het alsnog nutteloos is.

Kent iemand een app die dit wel goed voor elkaar heeft?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 17 mei 2020 @ 22:38:45 #252
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193185147
Ik heb de kneusjesbox binnen, 12 planten en ze zien er allemaal erg goed uit. Ze hebben helaas ook allemaal een andere gebruiksaanwijzing, daar heb ik me wel heftig in moeten verdiepen de afgelopen dagen :')
pi_193186013
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 22:38 schreef BasEnAad het volgende:
Ik heb de kneusjesbox binnen, 12 planten en ze zien er allemaal erg goed uit. Ze hebben helaas ook allemaal een andere gebruiksaanwijzing, daar heb ik me wel heftig in moeten verdiepen de afgelopen dagen :')
Wat voor lastposten heb jij dan ontvangen dat het een complete studie vergt? :o
  zondag 17 mei 2020 @ 23:49:16 #254
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193186436
quote:
11s.gif Op zondag 17 mei 2020 23:20 schreef Maerwynn het volgende:

[..]

Wat voor lastposten heb jij dan ontvangen dat het een complete studie vergt? :o
Haha nee het waren niet per se moeilijke planten, maar het waren er twaalf tegelijk. Als ik alle planten op dezelfde manier behandel, gaat de helft dood denk ik. Ik wil gewoon even een goede start maken :P
pi_193191426
Philodendron lemon lime gevonden bij Ranzijn, gelabeld als golden pothos :P
pi_193191539
quote:
5s.gif Op zondag 17 mei 2020 22:18 schreef Notorious_Roy het volgende:
Omdat ik nogal eens teveel water geef had ik een app geïnstalleerd om me een seintje te geven wanneer welke plant water hoort te krijgen. Plantsome leek wel goed, maar de notificaties worden gewoon niet weergegeven waardoor het alsnog nutteloos is.

Kent iemand een app die dit wel goed voor elkaar heeft?
hmm werkt dat uberhaupt zonder sensortje in je pot?

ik gebruik todoist (een todo app dus)
en die geeft prima reminders... maar dat ontslaat me niet van regelmatig even moeten checken hoe het daadwerkelijk staat in de pot.
Zeker niet als het wat warmer is.
  maandag 18 mei 2020 @ 13:32:23 #257
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_193191578
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lijkt me echt niet te werken. Stel dat volgens het boekje (of in dit geval de app) de plant om de week water moet, maar door de omstandigheden in je huis moet ie om de 9 dagen water dan staat ie na een aantal beurten veel te nat.

Ik denk dat het beter is om de planten en de potgrond te leren begrijpen zodat je in een oogopslag ziet wat er gebeuren moet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_193191607
quote:
6s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:32 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Lijkt me echt niet te werken. Stel dat volgens het boekje (of in dit geval de app) de plant om de week water moet, maar door de omstandigheden in je huis moet ie om de 9 dagen water dan staat ie na een aantal beurten veel te nat.

Ik denk dat het beter is om de planten en de potgrond te leren begrijpen zodat je in een oogopslag ziet wat er gebeuren moet.
sowieso giet ik mij zomers het ongeluk... zeker de peperplanten hier in de vensterbank lusten zo een halve liter water per dag...
denk je dat je er te veel in gooit maar volgende dag hebben ze gewoon weer dorst :)

ze gedijen wel goed op dat stramien.. veel zon, veel omgevingswarmte en dagelijks veel water.
  maandag 18 mei 2020 @ 14:12:46 #259
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_193191984
quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2020 13:29 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik gebruik todoist (een todo app dus)
en die geeft prima reminders... maar dat ontslaat me niet van regelmatig even moeten checken hoe het daadwerkelijk staat in de pot.
Zeker niet als het wat warmer is.
Het is beter dan hoe ik het nu doe: pure willekeur.

Een platspecifieke app is wel handig omdat die vaak ook wat achtergrondinfo hebben. Mocht ik me er toch iets meer in willen verdiepen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_193192146
quote:
3s.gif Op maandag 18 mei 2020 14:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het is beter dan hoe ik het nu doe: pure willekeur.

Een platspecifieke app is wel handig omdat die vaak ook wat achtergrondinfo hebben. Mocht ik me er toch iets meer in willen verdiepen.
Als het voor jou werkt.. is het prima lijkt me.

Hier enkel plant snap/leaf snap...
maar dat is meer om te bepalen wat voor plant iets is dan de dagelijkse verzorging.

Wat hier helpt is vaste watermomenten.
Plantjes maakt het niet zo uit... maar zeker swinters vergeet ik het anders gewoon.
Zomers is het 30 graden binnen dus dan lten de plantjes snel genoeg zichzelf “horen” dmv hangende blaadjes.
pi_193192481
Van de planten die altijd vochtig moeten blijven, en dat zijn er hier niet zo veel (areca, ctenanthe/calathea, alle vleeseters, de peper en de physalis) weet ik het wel, die check ik elke dag. De rest doe ik min of meer random, en dat gaat eigenlijk prima. Ooit één keer een Philondendron om zeep geholpen met te weinig en te onregelmatige watergift, voor de rest kan ik me geen slachtoffers herinneren..
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193245882
In onze groene muur... zit “ineens” dit schattige plantje.
Heb het zelf gekocht... maar geen idee wat het is eigenlijk?
Vond hem al leuk.. maar nu nog een beetje extra.

Jullie wel?

Hij vindt het wel fijn in de muur in ieder geval want ineens groeit er een bloemetje.
pi_193248749
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 20:10 schreef Uhmmpie het volgende:
In onze groene muur... zit “ineens” dit schattige plantje.
Heb het zelf gekocht... maar geen idee wat het is eigenlijk?
Vond hem al leuk.. maar nu nog een beetje extra.

Jullie wel?

Hij vindt het wel fijn in de muur in ieder geval want ineens groeit er een bloemetje.
Heb je een foto? :D
pi_193251693
quote:
0s.gif Op donderdag 21 mei 2020 22:50 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Heb je een foto? :D
Dacht dat ik die erbij had gezet :D

pi_193252411
Haworthia geloof ik :)

Zijn wel heel veel ondersoorten in, die zou ik niet weten. Ik ken ze alleen met groen of doorzichtig blad, dat paarse is wel bijzonder.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_193253709
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 08:24 schreef BlackLining het volgende:
Haworthia geloof ik :)

Zijn wel heel veel ondersoorten in, die zou ik niet weten. Ik ken ze alleen met groen of doorzichtig blad, dat paarse is wel bijzonder.
Stiekem komt hij uit de “3 voor 5¤”-bak van het tuincentrum.
Ik vond dat paarse precies zo leuk inderdaad.
De vorm heb ik wel eerder gehad alleen dan in groen maar toen wist ik ook niet precies wat het was.
pi_193254760
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 07:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dacht dat ik die erbij had gezet :D

[ afbeelding ]
Sempervivum doet het me het meest aan denken, maar zeker weten doe ik het niet.
pi_193255407
Beide soorten eens bekeken met google images... maar ik vind ze nogal op elkaar lijken :)
Maar echt dat idee van “ja die!” was er nog niet.

Niet heel erg verder... maar toch wel beetje nieuwsgierig stiekem :D
pi_193255772
Hoe ik bij Haworthia kom is vooral vanwege het bloemetje wat ie maakt :)

Lange stengel, ergens schijnbaar random vanuit het plantje, met een paar losse knopen en op het einde een klein wit bloemetje. Dat doen mijn cooperi's in ieder geval ook. Het bloemetje stelt overigens weinig voor verder.

Het lijkt in ieder geval wel een succulent te zijn toch?
pi_193256472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 12:52 schreef BlackLining het volgende:
Hoe ik bij Haworthia kom is vooral vanwege het bloemetje wat ie maakt :)

[ afbeelding ]

Lange stengel, ergens schijnbaar random vanuit het plantje, met een paar losse knopen en op het einde een klein wit bloemetje. Dat doen mijn cooperi's in ieder geval ook. Het bloemetje stelt overigens weinig voor verder.

Het lijkt in ieder geval wel een succulent te zijn toch?
Dat bloemetje lijkt er wel op ja en een succulent inderdaad.
Bloemtje zelf moet nog uitkomen maar ik voorzie geen enorme bloemenpracht inderdaad:)
pi_193260310
Dag kamerplantenminnaars en kenners.
Even snel door het topic gescrolld en jullie weten vast wel welke plantjes sinds vanmiddag hier staan.
Zij kwamen met een verrassingsbox van de hortus uit Leiden.

Eentje weet ik wel: dieffenbachia.
De eerste is een bananenplant zegt Loona.
Kunnen jullie mij helpen aan de namen van de andere.
Omdat ik niet wist hoe groot de plantjes zouden zijn, staan ze nog op de ontbijbordjes🤪
tot ik eens in de kringloop ga kijken.
En begrijp ik goed, dat er een app is om het watergeven in de gaten te houden?
Nu heb ik ze allemaal een slok gegeven.

Graag hoor ik van jullie...alvast reuze bedankt.
pi_193260327
Tja, foto’s. Hendig.
Was wel leuk geweest als de hortus n.b. er planteninfo bij had gedaan!

pi_193260641
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 18:16 schreef AnneX het volgende:
Tja, foto’s. Hendig.
Was wel leuk geweest als de hortus n.b. er planteninfo bij had gedaan!
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
1: Musa of bananenplant (Veel water, veel licht, voldoende zon)
2: Philodendron Atom (halfschaduw, matig water)
3: Clusia op water (doet het overal. Staat al op water)
4: Chlorophytum? Maar dan een volledig groene variant? Daarvan heb ik even een andere foto nodig. Tegenwoordig heb je ook nog kleine dracaena's die erg op graslelies lijken. (veel licht, matig water)

Geeft de Hortus nu ook al plantenpakketten weg? Dan mag je toch op z'n minst een identificatie erbij verwachten. Dat is hun baan zeg.
pi_193261780
Dank je bloempje.
Nou hullie gaven niks weg. -O- wél een (Reclame) magazine erbij over exclusieve planten, eén groot reclame blad.
https://www.hortusathome.nl/a-60097818/plantenverkoop/plantenbox/

1. staat op vensterbank, op het westen.
2. staat ernaast., gewoon minder water dan bananenplant.
4. In de kamer, pal op het zuiden. Daar gaan de gordijnen dicht, bij + 25o, dus geen direct zonlicht.
pi_193262338
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 mei 2020 19:58 schreef AnneX het volgende:
Dank je bloempje.
Nou hullie gaven niks weg. -O- wél een (Reclame) magazine erbij over exclusieve planten, eén groot reclame blad.
https://www.hortusathome.nl/a-60097818/plantenverkoop/plantenbox/

1. staat op vensterbank, op het westen.
2. staat ernaast., gewoon minder water dan bananenplant.
4. In de kamer, pal op het zuiden. Daar gaan de gordijnen dicht, bij + 25o, dus geen direct zonlicht.
De Philodendron Atom op de vensterbank kan lelijk worden. Die houdt van iets verder de kamer in. 1 en 4 zouden omgekeerd misschien beter werken. Maar wie weet gaat het prima. Gewoon in de gaten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')