quote:De eigenaar van een Amerikaanse bar op Tybee Island (Georgia) bedacht zich opeens dat de oplossing voor de financiële problemen in deze coronacrisis misschien wel gewoon aan het plafond hing. Jarenlang hebben bezoekers dollarbriefjes vastgeniet met daarop een persoonlijke boodschap. Die dollarbriefjes kwamen opeens goed van pas.
Heel goed van NS dat moet ingegrepen worden... Heel veel mensen willen niet luisteren, maar moet wel wat voelen wat het is...quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:47 schreef Momo het volgende:
Veel te druk in treinen; conducteurs grijpen in
GOUDA - Hoofdconducteurs hebben zaterdag twee NS-treinen tijdens de rit ’opgeheven’. Ze reden tussen Rotterdam en Amsterdam en bleken op station Gouda te vol met reizigers. Ondanks herhaalde verzoeken weigerden voldoende mensen uit te stappen.
NS bevestigt de incidenten. „Hoofdconducteurs zijn de baas op de trein. Zij zijn bevoegd om de rit te staken als de veiligheid in het geding is. In deze gevallen kon de vereiste afstand van anderhalve meter tussen reizigers niet worden gewaarborgd. Als niemand dan wil uitstappen, blijft er niets anders over dan de trein niet verder te laten rijden. Zo nodig halen we ook de politie erbij. Die kan forse boetes uitdelen als men moeilijk doet”, aldus een woordvoerder.
Volgens bestuurder Wim Eilert van de vakbond voor rijdend personeel VVMC hebben de conducteurs meermalen omgeroepen om de trein te verlaten als de reis niet strikt noodzakelijk was. Niemand luisterde echter. Daarop moesten alle reizigers uitstappen.
„Waar deze mensen zijn gebleven weten we niet. Hopelijk zijn ze alsnog terug naar huis gegaan”, zegt een woordvoerder van de NS. „We waarschuwen iedereen nog een keer: blijf thuis als je niet voor je werk, zorg of noodsituaties met het openbaar vervoer moet. Ook met het mooie Paasweer willen we het liefst helemaal niemand voor plezier in de trein zien.”
De basisdienstregeling wordt volgens de NS-zegsman nog steeds voor 30 procent van de normale capaciteit gereden. „We noteerden afgelopen week slechts 7 procent van het gebruikelijke aantal reizigers. Het gaat over het algemeen goed met afstand houden. Maar dit weekend gaat het dan toch een paar keer mis, omdat mensen zo nodig ondanks alle maatregelen en adviezen erop uit willen.”
Dat kan volgens hem echt even niet. „Dat wordt ook onderschreven door de regering en het RIVM. De politie zal ook zondag en maandag streng handhaven op voldoende afstand om te voorkomen dat er te veel mensen bij elkaar zijn. Dat geldt dus ook in de trein.”
Telegraaf
Totale onzin dat iemand dat nu al zou weten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde een kennis zeggen dat volgende maand de kinderopvang en scholen weer opengaan
Goeie bron.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef quirina het volgende:
Ik hoorde een kennis zeggen dat volgende maand de kinderopvang en scholen weer opengaan
Het grappige is dat die mensen er zelf aan bijdragen. Maar dan is het anders want m’n vriendin wilde tulpen halenquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:53 schreef ffono het volgende:
Het is weer de tijd voor de wekelijkse "Oh wat is het druk mensen over 2 weken gaat het helemaal fout" posts
Net als dat interview met die Duitsers gisteren ja maar ik moet naar mijn vakantiehuis, strand etc.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:51 schreef heywoodu het volgende:
Goed bezig, mongolen die allemaal denken dat zij bijzonder zijn en nu wel met de trein kunnen.
Ja mooi, dat krijg je weer als er mooi weer gespeeld wordt met mooi weer.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:53 schreef ffono het volgende:
Het is weer de tijd voor de wekelijkse "Oh wat is het druk mensen over 2 weken gaat het helemaal fout" posts
Na de pasen zit dat er vast niet meer in ...quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef quirina het volgende:
Nou het daalt toch? En er is echt behoefte aan.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:53 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Totale onzin dat iemand dat nu al zou weten.
Dus je doet het zelf ook...quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:29 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Snap er ook niks van - bewust straks even in de auto blijven zitten toen m’n vriendin per se even tulpen wilde halen - maar echt een volle parkeerplaats, drommen mensen (waarvan het gros oudjes), lekker allemaal inslaan voor de tuin.. echt serieus
Lekker kijken hoe de meiden 'Coronabal' aan het spelen zijnquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef PippenScottie het volgende:
Ik moest nog even eten halen voor Pasen.
Normaal ga ik naar de buurtsuper, maar omdat ik wat bijzonders wilde halen ging ik naar de XXXXXXL Appie in de buurt.
Mensen, het was veeeul te druk. Ik doe mijn best een beetje afstand te houden van mensen. Maar dan staat er zo’n bejaarde die een minuut lang twee bakjes frambozen met 35% korting zit te vergelijken en ze uiteindelijk maar allebei in haar wagentje kiept. En terwijl je daar dan rustig op wacht, duikt iemand er tussen. Een risico-groeper nota bene. Mensen zijn raar.
Nu gelukkig weer veilig in de tuin in het zonnetje.
Je volgt zelf het nieuws niet? Dat verwachten ze...quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef quirina het volgende:
Zelfs al zou je iemand kennen die bij de overleggen tussen minister Slob, RIVM en Onderwijsraad zit, dan nemen ze echt nu nog geen beslissing over wat er in mei gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou het daalt toch? En er is echt behoefte aan.
Je kan niet thuis blijven zitten, de economie moet weer draaien. En het is nu al geen harde eis meer dat ouders allebei in een vitaal beroep moeten zitten.
Wat een rare url, is dat wel een legitieme nieuwssite ?quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
91 recovered virus patients test positive again: KCDC
SEOUL, April 10 (Yonhap) -- More than 90 people who fully recovered from the novel coronavirus have tested positive for COVID-19 again, health authorities here said Friday.
The Korea Centers for Disease Control and Prevention (KCDC) said a total of 91 people had tested positive for the new coronavirus after they were released from quarantine.
KCDC Director-General Jeong Eun-kyeong said a viral test on such cases is currently under way, with the results expected at least two weeks later, unlike regular swab tests used to test for COVID-19 that shows results in a relatively shorter time.
Medical staff at Dongsan Hospital in Daegu, 300 kilometers southeast of Seoul, put on protective gear as they get ready to treat novel coronavirus patients on April 9, 2020. (Yonhap)
zoom in/out
Medical staff at Dongsan Hospital in Daegu, 300 kilometers southeast of Seoul, put on protective gear as they get ready to treat novel coronavirus patients on April 9, 2020. (Yonhap)
"We are isolating viral cells from respiratory organs of those who have tested positive for COVID-19 again," Jeong told reporters.
The KCDC said it is also looking into whether those who retested positive have an antibody that would indicate whether they have recovered, as some health experts said immune people with the antibody are not contagious.
Health authorities here have said the virus was highly likely to have been reactivated, instead of the people being reinfected, as they tested positive again in a relatively short time after being released from quarantine.
Other virologists and epidemiologists also said the positive results from the retesting may have come from the virus reactivating and not from wrong diagnoses.
They also said the COVID-19 virus may remain latent in certain cells in the body and attack the respiratory organs again once reactivated
A COVID-19 patient is deemed fully recovered after showing negative results for two tests in row performed within a 24-hour interval.
The country's COVID-19 infections fell below 30 for the first time since Feb. 20 on Friday, according to the KCDC. The 27 new cases, detected Thursday and down from 39 a day ago, brought the nation's total infections to 10,450.
https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20200410006500320
Ze lijken teveel op hun vader. Ze zijn aan het gamen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Lekker kijken hoe de meiden 'Coronabal' aan het spelen zijn
Bedoeling is dat mensen gefaseerd besmet raken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik berichten zo lees, gaat niet echt goede kant op met naleving van 1,5 meter-regel... Dus ik hou echt mijn hart vast.
de economie draait toch, alleen in een andere vorm, snap niet waar je het over hebtquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef quirina het volgende:
[..]
Nou het daalt toch? En er is echt behoefte aan.
Je kan niet thuis blijven zitten, de economie moet weer draaien. En het is nu al geen harde eis meer dat ouders allebei in een vitaal beroep moeten zitten.
Koreaanse urlquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Wat een rare url, is dat wel een legitieme nieuwssite ?
In Denemarken gaan wel alle scholen en kinderopvang weer open. En Nederland kijkt ook wat er in andere landen aan de gang is. En er werd al een beetje doorgeschemerd in het nieuws dat er wel naar gekeken gaat worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:58 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Je volgt zelf het nieuws niet? Dat verwachten ze...
Dat laatste klopt niet volgens mij, want ze tellen ook mensen die thuis gestorven zijn mee.quote:327 Belgen zijn overleden aan het coronavirus in de afgelopen 24 uur, meldt het Crisiscentrum. 'Dat is hoog', geeft viroloog Steven Van Gucht toe. 'Vooral in de woonzorgcentra stijgt het sterftecijfer gestaag.'
In de afgelopen 24 uur zijn 327 landgenoten overleden aan het coronavirus, waarvan 106 in het ziekenhuis, en 219 in de woonzorgcentra. In totaal zijn nu 3.346 mensen in België overleden aan het virus. Hiervan is 55 procent overleden in het ziekenhuis, 42 procent in woonzorgcentra, en voor 2 procent was de locatie onbekend.
Hypochonder aan de macht.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:51 schreef Pumpalov het volgende:
Nu hier vanaf morgen maskers verplicht.
Vandaag 13 nieuwe gevallen ober het hele land. Verspreid over twee steden
Veel politieke problemen. De premier wil het zo zwaar mogelijk, de president wil verlichting.quote:
Nou idd bij de meubel boulevard hier, staan voor de bouwmark(ten) een rij in het looppad (naar andere winkels), mensen die daar lopen moet door de rij heen....Bouwmarkt bezoek ik alleen nog sochtends rond openingstijdquote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef Ven1972 het volgende:
Als ik berichten zo lees, gaat niet echt goede kant op met naleving van 1,5 meter-regel... Dus ik hou echt mijn hart vast.
Verwacht dit zelf ook hoor. Ook gezien het feit dat Rutte en zijn vriendjes dit eigenlijk niet wilde dichtgooien. Dus dit zal wel 1 van de maatregelen zijn die versoepeld gaat worden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:01 schreef quirina het volgende:
[..]
In Denemarken gaan wel alle scholen en kinderopvang weer open. En Nederland kijkt ook wat er in andere landen aan de gang is. En er werd al een beetje doorgeschemerd in het nieuws dat er wel naar gekeken gaat worden.
Kijk werkgevers vinden deze situatie ook niks en vitaal beroep kan je best ruim ter discussie stellen want elk beroep is belangrijk.
Maar je doet zelf mee aan de drukte van de meubel boulevard...quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou idd bij de meubel boulevard hier, staan voor de bouwmark(ten) een rij in het looppad (naar andere winkels), mensen die daar lopen moet door de rij heen....
Wat deed je daar?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Nou idd bij de meubel boulevard hier, staan voor de bouwmark(ten) een rij in het looppad (naar andere winkels), mensen die daar lopen moet door de rij heen....
Assholes will be blaming other assholes.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:06 schreef michiel_merk het volgende:
Zeker, en helemaal met pasen nu denk ik.quote:
mwa niet echt, had stoelen besteld. en vandaag opgehaald hoefde alleen te laden (achter de winkel) en weer weg. daar was het gelukkig wel rustig heb het van een afstand kunnen observerenquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar je doet zelf mee aan de drukte van de meubel boulevard...
Aan de cijfers te zien, had ik al zoiets gedacht.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zeker, en helemaal met pasen nu denk ik.
Is elke week zo, vooral zondag en maandag.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:17 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Aan de cijfers te zien, had ik al zoiets gedacht.
Helemaal voor om de scholen en opvang weer te openen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:10 schreef Kyran het volgende:
Scholen en kinderopvang zullen in ieder geval als eerste open gaan. Zij hebben nog tien dagen om dit te bepalen en de cijfers zien er goed uit. Indien er geen aanwijzingen zijn dat kinderen grote verspreiders kunnen zijn verwacht ik dat de scholen/opvang gewoon open gaan en dat is prima
Ik moet toegeven dat ik de afgelopen weken ook wel bij de bouwmarkt ben geweest, maar ik moet wel over 2 weken mijn huis opleveren en we moeten wel in ons nieuwe huis kunnen wonen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Assholes will be blaming other assholes.
Is toch gewoon juni + zomervakantie?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:19 schreef banaantjeEE het volgende:
17:01
Scholen in New York blijven dicht tot september
De scholen in de stad New York blijven tot september dicht. Dat heeft burgemeester Bill de Blasio bekendgemaakt. De maatregel is noodzakelijk om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in te dammen.
September is toch wel heel erg lang?
Dat is direct na de zomervakantie, die in de VS meer dan 2 maanden duurt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:19 schreef banaantjeEE het volgende:
De scholen in de stad New York blijven tot september dicht. Dat heeft burgemeester Bill de Blasio bekendgemaakt. De maatregel is noodzakelijk om de verspreiding van het nieuwe coronavirus in te dammen.
Oja, je hebt gelijkquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is toch gewoon juni + zomervakantie?
In mijn ervaring willen moeders van schoolgaande kinderen niets liever dan dat de scholen weer opengaan. De moeders die ik ken beginnen steeds vroeger op de dag aan de rode wijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:18 schreef timp0e het volgende:
[..]
Helemaal voor om de scholen en opvang weer te openen.
Alleen, krijgen we dan niet weer van die feesboekmoeders die gaan lopen gillen en hun kinderen thuishouden? Maw, gaan er dan wel kinderen naar school of wordt het verzuim dan onwijs hoog?
De scholen waren immers ook gesloten ivm de publieke opinie, en niet op wetenschap gebaseerd.
Valt wel mee.... de zomervakantie zit erbij.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:19 schreef banaantjeEE het volgende:
Deze moeder van een 9-jarige vindt het anders geen enkel probleem als we hier ook tot september de scholen dichthouden.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn ervaring willen moeders van schoolgaande kinderen niets liever dan dat de scholen weer opengaan. De moeders die ik ken beginnen steeds vroeger op de dag aan de rode wijn.
En dat hier postenquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat mensen die zelf naar tuincentra en winkels gaan lopen te mopperen op andere mensen die datzelfde doen.
Omdat iedereen denkt er even snel te moeten zijn en de andere er allemaal rondhangen en lang met mensen pratenquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat mensen die zelf naar tuincentra en winkels gaan lopen te mopperen op andere mensen die datzelfde doen.
Geniaal ja. Op de zaterdag voor Pasen even in de middag naar de winkel en dan zeuren dat het druk is.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
Ja, bij ons in de buurt is het er immens druk. Begrijp er helemaal niets van!quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:23 schreef Lavenderr het volgende:
Nou vooruit @Leandra, jij hebt een excuus.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:18 schreef Leandra het volgende:
Ik moet toegeven dat ik de afgelopen weken ook wel bij de bouwmarkt ben geweest, maar ik moet wel over 2 weken mijn huis opleveren en we moeten wel in ons nieuwe huis kunnen wonen.
Dus heel vervelend, maar ik had wel zaken als gordijnroedes en dergelijke nodig.
Nee, ik ben niet bij de meubelboulevard geweest, en ja we hebben deels online besteld en andere dingen had ik al in de afgelopen maanden verzameld, en toen ik de 17de maart onderweg was naar Ikea om iets van de bezorging van die dag te retourneren melde mijn man al dat Ikea Duitsland alle vestigingen gesloten had en daarop besloot ik gelijk maar meer te kopen dan ik eigenlijk op dat moment van plan was; goede keuze geweest, want een paar uur later ging Ikea Nederland ook dicht.
Maar het is wel gewoon balen, net als dat ik nu sowieso een periode heb dat ik vaak naar de vuilstort moet, en helaas zelfs dingen weg moet gooien omdat de kringloop niet meer open is.
De publieke opinie werd steeds groter omdat de cijfers ook "slecht" waren. Nu dit aan het zakken is, kan rutte dit "positieve" aangrijpen om de scholen weer te openen (hij wilde ze eigenlijk ook niet dicht hebben).quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:18 schreef timp0e het volgende:
[..]
Alleen, krijgen we dan niet weer van die feesboekmoeders die gaan lopen gillen en hun kinderen thuishouden? Maw, gaan er dan wel kinderen naar school of wordt het verzuim dan onwijs hoog?
De scholen waren immers ook gesloten ivm de publieke opinie, en niet op wetenschap gebaseerd.
Begrijpelijk maar probeer te onthouden dat het gaat om statistiek, de wet van grote getallen en het aandeel dat je daarin vertegenwoordigd. Het zonnetje doe sws snel het virus (letterlijk) vergeten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:52 schreef PippenScottie het volgende:
Ik moest nog even eten halen voor Pasen.
Normaal ga ik naar de buurtsuper, maar omdat ik wat bijzonders wilde halen ging ik naar de XXXXXXL Appie in de buurt.
Mensen, het was veeeul te druk. Ik doe mijn best een beetje afstand te houden van mensen. Maar dan staat er zo’n bejaarde die een minuut lang twee bakjes frambozen met 35% korting zit te vergelijken en ze uiteindelijk maar allebei in haar wagentje kiept. En terwijl je daar dan rustig op wacht, duikt iemand er tussen. Een risico-groeper nota bene. Mensen zijn raar.
Nu gelukkig weer veilig in de tuin in het zonnetje.
Die gedachte gaat nog interessant worden en sluit aan om eerdere informatie.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:55 schreef THEFXR het volgende:
91 recovered virus patients test positive again: KCDC
SEOUL, April 10 (Yonhap) -- More than 90 people who fully recovered from the novel coronavirus have tested positive for COVID-19 again, health authorities here said Friday.
...[cut]
https://m-en.yna.co.kr/view/AEN20200410006500320
Het zou nog gevaarlijker zijn als er geen beperkende maatregelen zouden zijn.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:04 schreef quirina het volgende:
Ja die verzorgingshuizen zijn gevaarlijk. Je mag zelf niet op bezoek maar die verzorgers nemen de Corona mee.
Als je er familie hebt zitten is het heel angstig.
Wat kinderen zijn moeders probleem?quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:22 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
In mijn ervaring willen moeders van schoolgaande kinderen niets liever dan dat de scholen weer opengaan. De moeders die ik ken beginnen steeds vroeger op de dag aan de rode wijn.
Ik denk dat voor hem de gevolgen van corona heftiger waren dan een ontevreden vriendin.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Het grappige is dat die mensen er zelf aan bijdragen. Maar dan is het anders want m’n vriendin wilde tulpen halen
Overigens is mijn schoonzus deze week overleden aan Covid19, ze lag sinds eind vorige week in het ziekenhuis, dus ik ben ook echt wel voorzichtig, maar ik ben uiteraard na haar overlijden wel gelijk naar mijn zus gereden om haar te gaan steunen, dat was misschien niet verstandig, maar ik kon haar niet alleen laten zitten terwijl haar geliefde net was overleden en ze alles moest gaan regelen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nou vooruit @:Leandra, jij hebt een excuus.
Niets mis mee wanneer ouders zelf hun kind willen thuishouden, natuurlijk zonder voorzieningen of (leer) alternatieven.quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:18 schreef timp0e het volgende:
[..]
Achquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:39 schreef Leandra het volgende:
Overigens is mijn schoonzus deze week overleden aan Covid19, ze lag sinds eind vorige week in het ziekenhuis, dus ik ben ook echt wel voorzichtig, maar ik ben uiteraard na haar overlijden wel gelijk naar mijn zus gereden om haar te gaan steunen, dat was misschien niet verstandig, maar ik kon haar niet alleen laten zitten terwijl haar geliefde net was overleden en ze alles moest gaan regelen.
Ik ben daar ongeveer 48 uur gebleven en toen weer naar huis gegaan, maar mijn man durft me nog niet eens te zoenen, en als we niet op het punt stonden te verhuizen weet ik zeker dat hij in het bed op zolder was gaan slapen dat we nu al weggedaan hadden.
Het is echt gewoon zo vreselijk bizar hoe deze ziekte verloopt, maar ik jaag mensen nu dus wel uit de buurt met de mededeling dat ik de afgelopen dagen contact heb gehad met de partner van iemand die aan corona overleden is, dat werkt uitstekend trouwens.
Gecondoleerd!quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Overigens is mijn schoonzus deze week overleden aan Covid19, ze lag sinds eind vorige week in het ziekenhuis, dus ik ben ook echt wel voorzichtig, maar ik ben uiteraard na haar overlijden wel gelijk naar mijn zus gereden om haar te gaan steunen, dat was misschien niet verstandig, maar ik kon haar niet alleen laten zitten terwijl haar geliefde net was overleden en ze alles moest gaan regelen.
Ik ben daar ongeveer 48 uur gebleven en toen weer naar huis gegaan, maar mijn man durft me nog niet eens te zoenen, en als we niet op het punt stonden te verhuizen weet ik zeker dat hij in het bed op zolder was gaan slapen dat we nu al weggedaan hadden.
Het is echt gewoon zo vreselijk bizar hoe deze ziekte verloopt, maar ik jaag mensen nu dus wel uit de buurt met de mededeling dat ik de afgelopen dagen contact heb gehad met de partner van iemand die aan corona overleden is, dat werkt uitstekend trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |