Ik neem aan dat je het over je eigen bericht had.quote:Op zondag 12 april 2020 12:04 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
[..]
Fantastisch niet onderbouwd en daarmee zinloos verwijt! Top!
Nou inderdaad. De scholen moeten gewoon openblijven die zomer vakantie, makkie! Dat docenten zich nu een slag in de rondte werken om via een omweg alsnog de stof in die hoofdjes te krijgen is ook normaal of zo.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat velen hier het beroep van onderwijzer nogal onderschatten.
Na afloop van deze periode iets minder, hoop ik. In elk geval voor zover het mensen met kinderen betreft.quote:Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat velen hier het beroep van onderwijzer nogal onderschatten.
Het is momenteel nogal koffiedik kijken, maar ik denk dat veel docenten gezien de situatie graag bereid zijn om in de zomer (deels) door te werken in ruil voor wat minder werkdruk nu.quote:Op zondag 12 april 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou inderdaad. De scholen moeten gewoon openblijven die zomer vakantie, makkie! Dat docenten zich nu een slag in de rondte werken om via een omweg alsnog de stof in die hoofdjes te krijgen is ook normaal of zo.
Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees.* Heb tevens veel speciaal onderwijs in mijn omgeving waarvan de docenten met de handen in het haar zitten omdat ze hele kuddes aan probleemkinderen uit het oog verloren zijn en de rest alle kanten op flipt vanwege het wegvallen van de routine.quote:Op zondag 12 april 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het is momenteel nogal koffiedik kijken, maar ik denk dat veel docenten gezien de situatie graag bereid zijn om in de zomer (deels) door te werken in ruil voor wat minder werkdruk nu.
De kans is ook aannemelijk dat de docenten ook weinig gaan hebben aan hun zomervakantie. Dat is ook beter voor de kinderen, want die hebben in de zomer wellicht ook helemaal niets aan hun vakantie.
Maar het 'ik verlies kinderen uit het oog' is herkenbaar voor iedere leerkracht op dit moment.quote:
Precies, dus die zouden dan toch blij zijn als de scholen langzaam opgestart worden? En bij voorkeur op halve kracht. In plaats van 100% in twee maanden dan 50% per vier maanden.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees. Heb tevens veel speciaal onderwijs in mijn omgeving waarvan de docenten met de handen in het haar zitten omdat ze hele kuddes aan probleemkinderen uit het oog verloren zijn aan de rest alle kanten op flipt vanwege het wegvallen van de routine.
Op halve kracht open gaan lijkt mij inderdaad de beste optie. Dan moeten kinderen 2 dagen naar school en de andere 2 dagen huiswerk maken. Houden de leraren nog 1 extra dag over voor de leerlingen met leerachterstand. Zo hou je wel controle over de leerlingen, maar krijg je geen onveilige situatie door overvolle klassen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, dus die zouden dan toch blij zijn als de scholen langzaam opgestart worden? En bij voorkeur op halve kracht. In plaats van 100% in twee maanden dan 50% per vier maanden.
Beter te managen qua RIVM-regels, maar ook beter voor de kinderen.
Ik in elk geval wel, maar ik zou er wel moeite mee hebben als er een soort maatschappelijke verontwaardiging zou ontstaan uit de categorie 'die leraren hebben drie maanden op hun gat gezeten, en nu gaan ze ook nog klagen dat ze in de vakantie moeten werken'.quote:Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk zelfs dat docenten zullen gaan juichen als ze halve klassen mogen draaien.
Dat lijkt mij ook. Misschien komen ze er wel achter dat het beter werkt dan 5 dagen school met grote klassen. Zowel voor leerkrachten als leerlingen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk zelfs dat docenten zullen gaan juichen als ze halve klassen mogen draaien.
Alles is online doorgegaan, volgens mij is iedereen zich daarvan bewust. Ik denk ook niet dat de hele zomervakantie geschrapt wordt. Ik kan mij wel voorstellen dat de vakantie ingekort wordt, zeker als niemand op vakantie kan.quote:Op zondag 12 april 2020 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik in elk geval wel, maar ik zou er wel moeite mee hebben als er een soort maatschappelijke verontwaardiging zou ontstaan uit de categorie 'die leraren hebben drie maanden op hun gat gezeten, en nu gaan ze ook nog klagen dat ze in de vakantie moeten werken'.
De geluiden die ik hoor is dat er (op vrijwillige basis) een zomerschool georganiseerd wordt voor met name kinderen in kwetsbare situaties (armoede, geen toegang tot pc, gedragsproblemen, achterstandswijken).quote:Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk ook niet dat de hele zomervakantie geschrapt wordt. Ik kan mij wel voorstellen dat de vakantie ingekort wordt, zeker als niemand op vakantie kan.
ik zou zelfs zeggen dat ze erop vooruit gaan, minder indoctrinatie voor die kids.quote:Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef wpor het volgende:
Al dat gezeur over een achterstand oplopen. Hebben jullie de reacties van mensen uit het onderwijs gezien? Die achterstand wordt wel weer ingelopen, desnoods gedurende het volgende schooljaar. Druk maken om niks, noemt men het. Laat die kinderen lekker kinderen zijn en focus op hun welbevinden, dat is het belangrijkste. Niet een eventuele achterstand op leerstof.
Voor een deel van het speciaal onderwijs zou het niet verkeerd zijn nee, maar dat is in het algemeen al zo. Vakanties zijn in die gezinnen altijd al een periode van stress door het wegvallen van de routine.quote:Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, dus die zouden dan toch blij zijn als de scholen langzaam opgestart worden? En bij voorkeur op halve kracht. In plaats van 100% in twee maanden dan 50% per vier maanden.
Beter te managen qua RIVM-regels, maar ook beter voor de kinderen.
Nou nou..quote:Op zondag 12 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over je eigen bericht had.
Aangezien er in normale tijden onder een deel van de bevolking toch al het idee heerst dat 'leraren drie maanden vakantie hebben en dus niet moeten klagen' denk ik niet dat er nu opeens andere meningen gaan komen.quote:Op zondag 12 april 2020 12:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik in elk geval wel, maar ik zou er wel moeite mee hebben als er een soort maatschappelijke verontwaardiging zou ontstaan uit de categorie 'die leraren hebben drie maanden op hun gat gezeten, en nu gaan ze ook nog klagen dat ze in de vakantie moeten werken'.
Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks. Nu dan, met corona. Voor volk en vaderland kan er best een weekje of 3 van de vakantie afquote:Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Aangezien er in normale tijden onder een deel van de bevolking toch al het idee heerst dat 'leraren drie maanden vakantie hebben en dus niet moeten klagen' denk ik niet dat er nu opeens andere meningen gaan komen.
Je bedoelt die reacties van mensen die allemaal bang zijn voor leerachterstanden?quote:Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef wpor het volgende:
Al dat gezeur over een achterstand oplopen. Hebben jullie de reacties van mensen uit het onderwijs gezien?
Dat is dan kwalijk, maar niet per se representatief voor de gehele docentenpopulatie.quote:Op zondag 12 april 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks.
Dan zijn het geen goede docenten. Daar zouden ze dan wat aan moeten doen.quote:Op zondag 12 april 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks. Nu dan, met corona. Voor volk en vaderland kan er best een weekje of 3 van de vakantie af
Eens.quote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan kwalijk, maar niet per se representatief voor de gehele docentenpopulatie.
Hoezo lopen ze op hun tandvlees? Ik heb er geen beeld bij.quote:Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees.*
Dan stel ik opnieuw de vraag? Waarom wil je dat precies?? Omdat het jou beter uitkomt?quote:Op zondag 12 april 2020 14:54 schreef HPoi het volgende:
Zomervakantie inkorten met 3 weken is best een optie.
Van mijn werk wordt ook verwacht dat je nu ook je dagen opneemt en niet alles op te sparen tot einde van het jaar/als de crisis waat minder is.
Jammer voor ons dat er geen reet te beleven valt, omdat je nergens heen mag, maar het bedrijf trekt het niet als iedereen ineens hun uren tegelijkertijd gaan opmaken.
Op zomervakantie gaat er voor 90 procent zekerheid toch niet inzitten, zelfs niet in eigen land. Wij gaan altijd camperen, denk maar niet dat ik met 100 man nu 3 wc's en douches ga delen, zelfs niet als die sanitaire voorzieningen weer open mogen nu.
Kortom, het onderwijs heeft maar lekker mee te bewegen. Ik moet nu ook werken en twee kids tegelijkertijd educeren, denk je dat dat mij productiviteit ten goede komt? Nou, nee, niet bepaald. En ja, het bedrijf accepteerd dat nu nog, maar voor hoelang?
Nou ja we zitten natuurlijk met best wat 50 plussers die ineens op afstand moeten gaan lesgeven. Dat is niet zo 1, 2, 3 gedaan.quote:Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo lopen ze op hun tandvlees? Ik heb er geen beeld bij.
Ja.quote:Op zondag 12 april 2020 15:24 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan stel ik opnieuw de vraag? Waarom wil je dat precies?? Omdat het jou beter uitkomt?
Wat dacht je van niet alleen lessen online verzorgen, maar dat je ook elke dag creatief bezig moet om de lesstof te verwerken in een format dat online overkomt? Actief bezig moeten om in contact te blijven met alle leerlingen? Ik ken geen docent die binnen zijn of haar uren blijft nu.quote:Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo lopen ze op hun tandvlees? Ik heb er geen beeld bij.
Dat klopt. Maar al werkten ze volle mep, dan nog kan er best een jaar geen 6 of 7 weken zomervakantie zijn. Zoals men in de zorg nu ook 12uurs diensten draaien. We hebben allemaal een steentje extra bij te dragen dit jaarquote:Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat is dan kwalijk, maar niet per se representatief voor de gehele docentenpopulatie.
Ook in de zorg gaan ze gewoon vakantie krijgen hoor.quote:Op zondag 12 april 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar al werkten ze volle mep, dan nog kan er best een jaar geen 6 of 7 weken zomervakantie zijn. Zoals men in de zorg nu ook 12uurs diensten draaien. We hebben allemaal een steentje extra bij te dragen dit jaar
Ik vind het eerlijk gezegd bijna komisch dat scholen in een paar weken nu aan het bijspijkeren zijn qua digitale vaardigheden (van docenten dus) wat ze pak 'm beet 10 jaar daarvoor nagelaten hebben. En met name voor de oudereervaren docenten.quote:Op zondag 12 april 2020 15:29 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Nou ja we zitten natuurlijk met best wat 50 plussers die ineens op afstand moeten gaan lesgeven. Dat is niet zo 1, 2, 3 gedaan.
In normale schoolweken ligt daar gewoon geen prioriteit.quote:Op zondag 12 april 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd bijna komisch dat scholen in een paar weken nu aan het bijspijkeren zijn qua digitale vaardigheden (van docenten dus) wat ze pak 'm beet 10 jaar daarvoor nagelaten hebben. En met name voor de oudereervaren docenten.
Dat snap ik. Daar gaat het ook niet omquote:Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook in de zorg gaan ze gewoon vakantie krijgen hoor.
Klopt, en dat is kwalijk. Tot het punt dat op een gegeven moment de student/leerling mocht gaan uitleggen hoe het digitaal allemaal werkt.quote:Op zondag 12 april 2020 16:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In normale schoolweken ligt daar gewoon geen prioriteit.
Het tweede statement blijft staan. Dat er voor volk en vaderland best wat weekjes van die toch al abnormaal lange vakantie kan. Al is het maar voor 1 jaartjequote:Op zondag 12 april 2020 14:20 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Dan zijn het geen goede docenten. Daar zouden ze dan wat aan moeten doen.
Als ik in de vakantie aan het werk ga dan is dat voor de leerlingen en voor mezelf, maar zeker niet voor volk en vaderland.quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het tweede statement blijft staan. Dat er voor volk en vaderland best wat weekjes van die toch al abnormaal lange vakantie kan. Al is het maar voor 1 jaartje
Okéquote:Op zondag 12 april 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik in de vakantie aan het werk ga dan is dat voor de leerlingen en voor mezelf, maar zeker niet voor volk en vaderland.
Ik weet gewoon niet of je zit te trollen. Voor volk en vaderland... wat precies?quote:Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het tweede statement blijft staan. Dat er voor volk en vaderland best wat weekjes van die toch al abnormaal lange vakantie kan. Al is het maar voor 1 jaartje
Nee, de onderwijsachterstand inlopen. Dat is goed voor de leerling zelf en voor onze samenleving. Nu loopt elke idioot zijn kind te onderwijzen terwijl ik er van overtuigt ben dat dit een vak is / je dit aan professionals moet over laten.quote:Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ik weet gewoon niet of je zit te trollen. Voor volk en vaderland... wat precies?![]()
Ouders thuis rust geven?
Niet alle mensen weten dat hè. Ik denk dat kinderen een stapel werk thuis hebben. Online wat kunnen rekenen, taal, aardrijkskunde enz enz kunnen doen en af en toe is er contact met de docent. Dat is mijn beeld. Vandaar de vraag.quote:Op zondag 12 april 2020 15:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet alleen lessen online verzorgen, maar dat je ook elke dag creatief bezig moet om de lesstof te verwerken in een format dat online overkomt? Actief bezig moeten om in contact te blijven met alle leerlingen? Ik ken geen docent die binnen zijn of haar uren blijft nu.
Ja en ik zeg dat die 3 weken extra lessen inhalen in de zomer geen meerwaarde heeft.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Nee, de onderwijsachterstand inlopen. Dat is goed voor de leerling zelf en voor onze samenleving. Nu loopt elke idioot zijn kind te onderwijzen terwijl ik er van overtuigt ben dat dit een vak is / je dit aan professionals moet over laten.
Mooie instelling. Niet de mijne helaas. Zeker hoe jonger, hoe meer dat geldt.quote:Op zondag 12 april 2020 16:35 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja en ik zeg dat die 3 weken extra lessen inhalen in de zomer geen meerwaarde heeft.
Onderwijsachterstand wordt wel weer ingelopen volgend schooljaar, maar je moet er wel voor waken dat er geen leerkrachten opgebrand het schooljaar beginnen. Er zijn overal al lerarentekorten. Hoe wil je al die klassen goed gaan bemannen dan?
Beeldvorming dan.quote:Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Niet alle mensen weten dat hè. Ik denk dat kinderen een stapel werk thuis hebben. Online wat kunnen rekenen, taal, aardrijkskunde enz enz kunnen doen en af en toe is er contact met de docent. Dat is mijn beeld. Vandaar de vraag.
Allemaal thuisblijven vanwege een verkoudheidsvirus op steroïden is geen symptoom van een rubbertegel maatschappij?quote:Op zondag 12 april 2020 15:19 schreef VacaLoca het volgende:
Nog geen 2 maandjes iets beperkter onderwijs en dan spreken we over een gigantische leerachterstand!
Lekker overdreven weer allemaal. Past weer goed bij de rubbertegel maatschappij.
Ik zie in basisschool groep 4 een ander beeld:quote:Op zondag 12 april 2020 15:46 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet alleen lessen online verzorgen, maar dat je ook elke dag creatief bezig moet om de lesstof te verwerken in een format dat online overkomt? Actief bezig moeten om in contact te blijven met alle leerlingen? Ik ken geen docent die binnen zijn of haar uren blijft nu.
Je zet jezelf enorm buitenspel als je dit soort onzin verkondigt. En het ergste is nog dat je er zelf volgens mij geen flauw benul van hebt.quote:Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
7 weken vakantie anders raken we opgebrand hoor van ons 9 - 15 baan. Laat me niet lachen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |