abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192579660
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:04 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:

[..]

Fantastisch niet onderbouwd en daarmee zinloos verwijt! Top!
Ik neem aan dat je het over je eigen bericht had.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 12 april 2020 @ 12:19:09 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579668
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat velen hier het beroep van onderwijzer nogal onderschatten.
Nou inderdaad. De scholen moeten gewoon openblijven die zomer vakantie, makkie! Dat docenten zich nu een slag in de rondte werken om via een omweg alsnog de stof in die hoofdjes te krijgen is ook normaal of zo.
  zondag 12 april 2020 @ 12:20:09 #103
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_192579676
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:17 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat velen hier het beroep van onderwijzer nogal onderschatten.
Na afloop van deze periode iets minder, hoop ik. In elk geval voor zover het mensen met kinderen betreft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_192579682
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:19 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou inderdaad. De scholen moeten gewoon openblijven die zomer vakantie, makkie! Dat docenten zich nu een slag in de rondte werken om via een omweg alsnog de stof in die hoofdjes te krijgen is ook normaal of zo.
Het is momenteel nogal koffiedik kijken, maar ik denk dat veel docenten gezien de situatie graag bereid zijn om in de zomer (deels) door te werken in ruil voor wat minder werkdruk nu.

De kans is ook aannemelijk dat de docenten ook weinig gaan hebben aan hun zomervakantie. Dat is ook beter voor de kinderen, want die hebben in de zomer wellicht ook helemaal niets aan hun vakantie.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 12 april 2020 @ 12:27:32 #105
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192579766
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is momenteel nogal koffiedik kijken, maar ik denk dat veel docenten gezien de situatie graag bereid zijn om in de zomer (deels) door te werken in ruil voor wat minder werkdruk nu.

De kans is ook aannemelijk dat de docenten ook weinig gaan hebben aan hun zomervakantie. Dat is ook beter voor de kinderen, want die hebben in de zomer wellicht ook helemaal niets aan hun vakantie.
Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees.* Heb tevens veel speciaal onderwijs in mijn omgeving waarvan de docenten met de handen in het haar zitten omdat ze hele kuddes aan probleemkinderen uit het oog verloren zijn en de rest alle kanten op flipt vanwege het wegvallen van de routine.

Heb ik het nog niet eens over de ouders. Ik voorzie een enorme uitbarsting aan aanvragen voor uithuisplaatsing en echtscheidingen.

*anekdotisch, ik weet
  zondag 12 april 2020 @ 12:29:01 #106
346939 Janneke141
pi_192579784
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:
*anekdotisch, ik weet
Maar het 'ik verlies kinderen uit het oog' is herkenbaar voor iedere leerkracht op dit moment.
pi_192579785
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees. Heb tevens veel speciaal onderwijs in mijn omgeving waarvan de docenten met de handen in het haar zitten omdat ze hele kuddes aan probleemkinderen uit het oog verloren zijn aan de rest alle kanten op flipt vanwege het wegvallen van de routine.
Precies, dus die zouden dan toch blij zijn als de scholen langzaam opgestart worden? En bij voorkeur op halve kracht. In plaats van 100% in twee maanden dan 50% per vier maanden.

Beter te managen qua RIVM-regels, maar ook beter voor de kinderen.
pi_192579806
Ik denk zelfs dat docenten zullen gaan juichen als ze halve klassen mogen draaien.
  zondag 12 april 2020 @ 12:34:58 #109
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192579848
Ik wacht heel graag de resultaten van het RIVM onderzoek af alvorens ik weer voor de klas ga staan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192579876
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Precies, dus die zouden dan toch blij zijn als de scholen langzaam opgestart worden? En bij voorkeur op halve kracht. In plaats van 100% in twee maanden dan 50% per vier maanden.

Op halve kracht open gaan lijkt mij inderdaad de beste optie. Dan moeten kinderen 2 dagen naar school en de andere 2 dagen huiswerk maken. Houden de leraren nog 1 extra dag over voor de leerlingen met leerachterstand. Zo hou je wel controle over de leerlingen, maar krijg je geen onveilige situatie door overvolle klassen.
  zondag 12 april 2020 @ 12:40:25 #111
346939 Janneke141
pi_192579903
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik denk zelfs dat docenten zullen gaan juichen als ze halve klassen mogen draaien.
Ik in elk geval wel, maar ik zou er wel moeite mee hebben als er een soort maatschappelijke verontwaardiging zou ontstaan uit de categorie 'die leraren hebben drie maanden op hun gat gezeten, en nu gaan ze ook nog klagen dat ze in de vakantie moeten werken'.
pi_192579905
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Dat lijkt mij ook. Misschien komen ze er wel achter dat het beter werkt dan 5 dagen school met grote klassen. Zowel voor leerkrachten als leerlingen.
pi_192579922
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik in elk geval wel, maar ik zou er wel moeite mee hebben als er een soort maatschappelijke verontwaardiging zou ontstaan uit de categorie 'die leraren hebben drie maanden op hun gat gezeten, en nu gaan ze ook nog klagen dat ze in de vakantie moeten werken'.
Alles is online doorgegaan, volgens mij is iedereen zich daarvan bewust. Ik denk ook niet dat de hele zomervakantie geschrapt wordt. Ik kan mij wel voorstellen dat de vakantie ingekort wordt, zeker als niemand op vakantie kan.
pi_192580017
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:42 schreef Jojoke het volgende:
Ik denk ook niet dat de hele zomervakantie geschrapt wordt. Ik kan mij wel voorstellen dat de vakantie ingekort wordt, zeker als niemand op vakantie kan.
De geluiden die ik hoor is dat er (op vrijwillige basis) een zomerschool georganiseerd wordt voor met name kinderen in kwetsbare situaties (armoede, geen toegang tot pc, gedragsproblemen, achterstandswijken).
De meeste leerkrachten op de school van onze kinderen werken meer dan full time nu, en hebben ook recht op een vakantie.
pi_192580061
Al dat gezeur over een achterstand oplopen. Hebben jullie de reacties van mensen uit het onderwijs gezien? Die achterstand wordt wel weer ingelopen, desnoods gedurende het volgende schooljaar. Druk maken om niks, noemt men het. Laat die kinderen lekker kinderen zijn en focus op hun welbevinden, dat is het belangrijkste. Niet een eventuele achterstand op leerstof.
pi_192580079
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef wpor het volgende:
Al dat gezeur over een achterstand oplopen. Hebben jullie de reacties van mensen uit het onderwijs gezien? Die achterstand wordt wel weer ingelopen, desnoods gedurende het volgende schooljaar. Druk maken om niks, noemt men het. Laat die kinderen lekker kinderen zijn en focus op hun welbevinden, dat is het belangrijkste. Niet een eventuele achterstand op leerstof.
ik zou zelfs zeggen dat ze erop vooruit gaan, minder indoctrinatie voor die kids.
  zondag 12 april 2020 @ 13:02:54 #117
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192580107
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:29 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Voor een deel van het speciaal onderwijs zou het niet verkeerd zijn nee, maar dat is in het algemeen al zo. Vakanties zijn in die gezinnen altijd al een periode van stress door het wegvallen van de routine.
pi_192580394
Wat wil men eigenlijk bereiken als de kinderen in de zomer doorgaan?

Gaat het puur om de leerachterstand? Of trekt men het niet de kinderen nog 6 weken thuis te hebben?

Er vallen sowieso al twee weken af omdat leerkrachten dan klassen aan het verhuizen zijn, klassen overdragen, administratie bijwerken, nieuwe klas inrichten. En dan zal het de overige weken 30 graden zijn en dan zit ik in een houten zolderlokaal les te geven voor 28 kinderen. :')

En het argument: Ja dat kan wel want de leerkrachten kunnen toch nergens anders heen is wel het domste wat ik ooit heb gehoord.

Je moet gewoon weten op welk niveau de kinderen straks in juni zitten. Hoe zitten ze nu tov afgelopen januari? En dan daar voor volgend schooljaar een scherp plan op loslaten en dan trekt dat langzaam wel bij.

Als ik naar mezelf kijk, maak ik nu meer uren dan ooit, juist omdat je niet iedereen even snel kan bereiken.
Noot noot.
pi_192580464
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het over je eigen bericht had.
Nou nou..
pi_192580864
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Aangezien er in normale tijden onder een deel van de bevolking toch al het idee heerst dat 'leraren drie maanden vakantie hebben en dus niet moeten klagen' denk ik niet dat er nu opeens andere meningen gaan komen.
pi_192580933
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:03 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Aangezien er in normale tijden onder een deel van de bevolking toch al het idee heerst dat 'leraren drie maanden vakantie hebben en dus niet moeten klagen' denk ik niet dat er nu opeens andere meningen gaan komen.
Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks. Nu dan, met corona. Voor volk en vaderland kan er best een weekje of 3 van de vakantie af

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2020 14:11:22 ]
pi_192580955
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 12:58 schreef wpor het volgende:
Al dat gezeur over een achterstand oplopen. Hebben jullie de reacties van mensen uit het onderwijs gezien?
Je bedoelt die reacties van mensen die allemaal bang zijn voor leerachterstanden?

https://www.bnr.nl/onderw(...)er-leerachterstanden
https://www.parool.nl/ned(...)e-beperken~bf84f4ba/
https://www.ad.nl/binnenl(...)ijs-groeit~a7d87a03/
https://www.nrc.nl/nieuws(...)thuiszitten-a3995132
https://www.gelderlander.(...)ssituaties~ab3c6405/
pi_192580964
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks.
Dat is dan kwalijk, maar niet per se representatief voor de gehele docentenpopulatie.
pi_192581030
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 14:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik heb wat docenten in mijn netwerk en ze doen voornamelijk niks. Nu dan, met corona. Voor volk en vaderland kan er best een weekje of 3 van de vakantie af
Dan zijn het geen goede docenten. Daar zouden ze dan wat aan moeten doen.
Noot noot.
pi_192581033
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is dan kwalijk, maar niet per se representatief voor de gehele docentenpopulatie.
Eens.
Noot noot.
pi_192581466
Zomervakantie inkorten met 3 weken is best een optie.

Van mijn werk wordt ook verwacht dat je nu ook je dagen opneemt en niet alles op te sparen tot einde van het jaar/als de crisis waat minder is.

Jammer voor ons dat er geen reet te beleven valt, omdat je nergens heen mag, maar het bedrijf trekt het niet als iedereen ineens hun uren tegelijkertijd gaan opmaken.

Op zomervakantie gaat er voor 90 procent zekerheid toch niet inzitten, zelfs niet in eigen land. Wij gaan altijd camperen, denk maar niet dat ik met 100 man nu 3 wc's en douches ga delen, zelfs niet als die sanitaire voorzieningen weer open mogen nu.

Kortom, het onderwijs heeft maar lekker mee te bewegen. Ik moet nu ook werken en twee kids tegelijkertijd educeren, denk je dat dat mij productiviteit ten goede komt? Nou, nee, niet bepaald. En ja, het bedrijf accepteerd dat nu nog, maar voor hoelang?
pi_192581722
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 12:27 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Nou ik ken een paar docenten en die lopen op hun tandvlees.*

Hoezo lopen ze op hun tandvlees? Ik heb er geen beeld bij.
pi_192581744
Nog geen 2 maandjes iets beperkter onderwijs en dan spreken we over een gigantische leerachterstand :')!

Lekker overdreven weer allemaal. Past weer goed bij de rubbertegel maatschappij.
pi_192581795
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 14:54 schreef HPoi het volgende:
Zomervakantie inkorten met 3 weken is best een optie.

Van mijn werk wordt ook verwacht dat je nu ook je dagen opneemt en niet alles op te sparen tot einde van het jaar/als de crisis waat minder is.

Jammer voor ons dat er geen reet te beleven valt, omdat je nergens heen mag, maar het bedrijf trekt het niet als iedereen ineens hun uren tegelijkertijd gaan opmaken.

Op zomervakantie gaat er voor 90 procent zekerheid toch niet inzitten, zelfs niet in eigen land. Wij gaan altijd camperen, denk maar niet dat ik met 100 man nu 3 wc's en douches ga delen, zelfs niet als die sanitaire voorzieningen weer open mogen nu.

Kortom, het onderwijs heeft maar lekker mee te bewegen. Ik moet nu ook werken en twee kids tegelijkertijd educeren, denk je dat dat mij productiviteit ten goede komt? Nou, nee, niet bepaald. En ja, het bedrijf accepteerd dat nu nog, maar voor hoelang?
Dan stel ik opnieuw de vraag? Waarom wil je dat precies?? Omdat het jou beter uitkomt?
Noot noot.
pi_192581858
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nou ja we zitten natuurlijk met best wat 50 plussers die ineens op afstand moeten gaan lesgeven. Dat is niet zo 1, 2, 3 gedaan.

En ik heb het nu op afstand redelijk onder controle. (Voor wat mogelijk is dan.) Maar wat een tijd gaat daar inzitten.
Noot noot.
pi_192581934
quote:
19s.gif Op zondag 12 april 2020 15:24 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan stel ik opnieuw de vraag? Waarom wil je dat precies?? Omdat het jou beter uitkomt?
Ja.
  zondag 12 april 2020 @ 15:46:33 #132
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_192582011
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet alleen lessen online verzorgen, maar dat je ook elke dag creatief bezig moet om de lesstof te verwerken in een format dat online overkomt? Actief bezig moeten om in contact te blijven met alle leerlingen? Ik ken geen docent die binnen zijn of haar uren blijft nu.
pi_192582045
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 14:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar al werkten ze volle mep, dan nog kan er best een jaar geen 6 of 7 weken zomervakantie zijn. Zoals men in de zorg nu ook 12uurs diensten draaien. We hebben allemaal een steentje extra bij te dragen dit jaar
pi_192582085
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 15:49 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar al werkten ze volle mep, dan nog kan er best een jaar geen 6 of 7 weken zomervakantie zijn. Zoals men in de zorg nu ook 12uurs diensten draaien. We hebben allemaal een steentje extra bij te dragen dit jaar
Ook in de zorg gaan ze gewoon vakantie krijgen hoor.
pi_192582119
quote:
19s.gif Op zondag 12 april 2020 15:29 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Nou ja we zitten natuurlijk met best wat 50 plussers die ineens op afstand moeten gaan lesgeven. Dat is niet zo 1, 2, 3 gedaan.
Ik vind het eerlijk gezegd bijna komisch dat scholen in een paar weken nu aan het bijspijkeren zijn qua digitale vaardigheden (van docenten dus) wat ze pak 'm beet 10 jaar daarvoor nagelaten hebben. En met name voor de oudereervaren docenten.
  zondag 12 april 2020 @ 16:08:02 #136
346939 Janneke141
pi_192582283
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd bijna komisch dat scholen in een paar weken nu aan het bijspijkeren zijn qua digitale vaardigheden (van docenten dus) wat ze pak 'm beet 10 jaar daarvoor nagelaten hebben. En met name voor de oudereervaren docenten.
In normale schoolweken ligt daar gewoon geen prioriteit.

In elk geval hoeven de docenten die nu vanuit huis werken en zelf geen kinderen thuis hebben of mantelzorgen of iets dergelijks, de komende tijd wat mij betreft niet te klagen over een gebrek aan ontwikkeltijd. Dat is werkelijk het enige positieve aan deze situatie.
pi_192582374
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ook in de zorg gaan ze gewoon vakantie krijgen hoor.
Dat snap ik. Daar gaat het ook niet om :')
pi_192582412
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In normale schoolweken ligt daar gewoon geen prioriteit.
Klopt, en dat is kwalijk. Tot het punt dat op een gegeven moment de student/leerling mocht gaan uitleggen hoe het digitaal allemaal werkt. :')
pi_192582430
quote:
19s.gif Op zondag 12 april 2020 14:20 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Dan zijn het geen goede docenten. Daar zouden ze dan wat aan moeten doen.
Het tweede statement blijft staan. Dat er voor volk en vaderland best wat weekjes van die toch al abnormaal lange vakantie kan. Al is het maar voor 1 jaartje

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2020 16:21:54 ]
  zondag 12 april 2020 @ 16:25:01 #140
346939 Janneke141
pi_192582470
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het tweede statement blijft staan. Dat er voor volk en vaderland best wat weekjes van die toch al abnormaal lange vakantie kan. Al is het maar voor 1 jaartje
Als ik in de vakantie aan het werk ga dan is dat voor de leerlingen en voor mezelf, maar zeker niet voor volk en vaderland.
pi_192582490
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als ik in de vakantie aan het werk ga dan is dat voor de leerlingen en voor mezelf, maar zeker niet voor volk en vaderland.
Oké
pi_192582491
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 16:21 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet of je zit te trollen. Voor volk en vaderland... wat precies? :')
Ouders thuis rust geven?
Noot noot.
pi_192582508
quote:
19s.gif Op zondag 12 april 2020 16:26 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ik weet gewoon niet of je zit te trollen. Voor volk en vaderland... wat precies? :')
Ouders thuis rust geven?
Nee, de onderwijsachterstand inlopen. Dat is goed voor de leerling zelf en voor onze samenleving. Nu loopt elke idioot zijn kind te onderwijzen terwijl ik er van overtuigt ben dat dit een vak is / je dit aan professionals moet over laten.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2020 16:28:29 ]
pi_192582511
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet alleen lessen online verzorgen, maar dat je ook elke dag creatief bezig moet om de lesstof te verwerken in een format dat online overkomt? Actief bezig moeten om in contact te blijven met alle leerlingen? Ik ken geen docent die binnen zijn of haar uren blijft nu.
Niet alle mensen weten dat hè. Ik denk dat kinderen een stapel werk thuis hebben. Online wat kunnen rekenen, taal, aardrijkskunde enz enz kunnen doen en af en toe is er contact met de docent. Dat is mijn beeld. Vandaar de vraag.
pi_192582612
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Nee, de onderwijsachterstand inlopen. Dat is goed voor de leerling zelf en voor onze samenleving. Nu loopt elke idioot zijn kind te onderwijzen terwijl ik er van overtuigt ben dat dit een vak is / je dit aan professionals moet over laten.
Ja en ik zeg dat die 3 weken extra lessen inhalen in de zomer geen meerwaarde heeft.
Onderwijsachterstand wordt wel weer ingelopen volgend schooljaar, maar je moet er wel voor waken dat er geen leerkrachten opgebrand het schooljaar beginnen. Er zijn overal al lerarentekorten. Hoe wil je al die klassen goed gaan bemannen dan?
Noot noot.
pi_192582637
quote:
19s.gif Op zondag 12 april 2020 16:35 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Ja en ik zeg dat die 3 weken extra lessen inhalen in de zomer geen meerwaarde heeft.
Onderwijsachterstand wordt wel weer ingelopen volgend schooljaar, maar je moet er wel voor waken dat er geen leerkrachten opgebrand het schooljaar beginnen. Er zijn overal al lerarentekorten. Hoe wil je al die klassen goed gaan bemannen dan?
Mooie instelling. Niet de mijne helaas. Zeker hoe jonger, hoe meer dat geldt.
En alles daar onder onderschrijft maar weer de sneeuwvlokjessamenleving die we hebben. 7 weken vakantie anders raken we opgebrand hoor van ons 9 - 15 baan. Laat me niet lachen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2020 16:38:57 ]
pi_192582659
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 16:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Niet alle mensen weten dat hè. Ik denk dat kinderen een stapel werk thuis hebben. Online wat kunnen rekenen, taal, aardrijkskunde enz enz kunnen doen en af en toe is er contact met de docent. Dat is mijn beeld. Vandaar de vraag.
Beeldvorming dan.

Ik zet elke maandagochtend de weektaak online voor ieder kind speciaal op maat. De kinderen kan ik wel per vak clusteren en als ze een nieuw doel tegenkomen waarvan ik denk dat ze het lastig vinden, ga ik een instructiefilmpje maken. Na een lesdag bekijk ik hoe de lessen zijn gegaan en dan ga ik de leerlingen videobellen die het lastig vonden en die geef ik live instructie. Ook de pluskinderen videobel ik 2x per week om te kijken hoe het met hun doelen gaan. En dan vergeet ik nog alle kinderen die ik persoonlijk videobel omdat ik denk dat ze dat echt nodig hebben omdat ze het thuis lastig hebben.

En dat zijn nog maar 50% van mijn taken. Ongeveer.
Noot noot.
pi_192582679
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:19 schreef VacaLoca het volgende:
Nog geen 2 maandjes iets beperkter onderwijs en dan spreken we over een gigantische leerachterstand :')!

Lekker overdreven weer allemaal. Past weer goed bij de rubbertegel maatschappij.
Allemaal thuisblijven vanwege een verkoudheidsvirus op steroïden is geen symptoom van een rubbertegel maatschappij?
pi_192582717
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 15:46 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zie in basisschool groep 4 een ander beeld:
- 4 groepen, dus 4 docenten.
- elke dag verzorgd 1 van de docenten de instructie: twee filmpjes van 10 minuten (dezelfde uitleg die de normaal op school zouden geven) en een a4tje met opdrachten de ouders (dus ook hun werk proberen te doen) zelf moeten uitleggen aan de Kids, en waarop de ouders moeten letten bij 't nakijken. Elke docent is dus 1 op de 4 dagen aan de beurt om dit te maken.
- daarnaast is elke docent twee keer een half uurtje online voor wat inhoudsloos videogeklets.

Verder geen 1 op 1 contant.
pi_192582729
quote:
1s.gif Op zondag 12 april 2020 16:38 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

7 weken vakantie anders raken we opgebrand hoor van ons 9 - 15 baan. Laat me niet lachen.
Je zet jezelf enorm buitenspel als je dit soort onzin verkondigt. En het ergste is nog dat je er zelf volgens mij geen flauw benul van hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')