Hoezo? Kruidvat hanteert ook gewoon een maximum aantal bezoekers in hun winkels.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:15 schreef LTVDK het volgende:
Zulke dingen snap ik dan weer echt niet, winkels (Kruidvat in dit geval) die mensen naar de winkels zelf probeert te lokken
Haha gelukkig zijn we allemaal it nerds dus buiten deze vrienden groep hebben we sowieso niet veel sociale contacten 😂quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
supermarkt is noodzakelijker dan een BBQ met vrienden maar het risico hangt ook af van wat voor werk zij doen, als er eentje in een verpleeghuis werkt zou ik die even niet hoeven zien
Dan nog is het vreemd om mensen naar je winkels te lokken als het devies is zoveel mogelijk thuis te blijven. Meubelboulevards mogen voor dit weekend ook geen reclame maken terwijl het doorgaans een van de drukste weekenden is voor ze.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:20 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hoezo? Kruidvat hanteert ook gewoon een maximum aantal bezoekers in hun winkels.
Kruidvat adverteert ook al weken met zo'n lijzige feelgood 'wij zijn onze medewerkers' commercial, maar dat bedrijf wil natuurlijk één ding: profiteren van deze crisis, geld naar binnen harken. Lukt ze aardig.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:15 schreef LTVDK het volgende:
Zulke dingen snap ik dan weer echt niet, winkels (Kruidvat in dit geval) die mensen naar de winkels zelf probeert te lokken
Slim van die verhuurders. Opschorten wil zeggen dat je het later alsnog moet betalen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:34 schreef Tarado het volgende:
twitter:RTLZ twitterde op zaterdag 11-04-2020 om 09:29:05Verhuurders en beleggers doen oproep: schort huren winkeliers drie maanden op https://t.co/XBbHIJx4mr https://t.co/x8XNPlfPsr reageer retweet
.quote:[...]op grond van onvoorziene omstandigheden welke van dien aard zijn dat de wederpartij naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst niet mag verwachten
Na iets te veel drankjes is dat hier Gister iig niet goed gegaanquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:17 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Afstand houden zal wel lukken maar hoe ga je dat doen met dingen die je allemaal vastpakt? Flesjes saus, tangen, lepels, glazen, flessen drinken...
Stond hier gisteren inderdaad een rij voor Kruidvatquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:23 schreef Ringo het volgende:
[..]
Kruidvat adverteert ook al weken met zo'n lijzige feelgood 'wij zijn onze medewerkers' commercial, maar dat bedrijf wil natuurlijk één ding: profiteren van deze crisis, geld naar binnen harken. Lukt ze aardig.
Haha ja altijd gehoord dat die Chinezen gek zijn en doen wat er opgelegd word. In Nederland loopt het niet zo, we zijn anders hier.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:20 schreef Remco het volgende:
Toch is dit grappig, als je 3 maand terug had gezegd in april mag je maar 3 mensen thuis uitnodigen had 90% beweerd dat je Nederlanders dit niet kan opleggen ´Dat kan in China hier in Nederland doen mensen toch wat ze zelf willen´.
En nu houd niet alleen 90% van Nederland zich eraan maar bemoeien ze zich ook nog met anderen die het wel doen.
interessant, zal ongetwijfeld nog wat vervolg(en) gaan krijgenquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:26 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Slim van die verhuurders. Opschorten wil zeggen dat je het later alsnog moet betalen.
Je kunt je namelijk afvragen of (volledige) betaling van de huur van (bijvoorbeeld) een horecapand tijdens deze sluitingstijd wel juridisch afgedwongen kan worden.
In de wet staat dat een overeenkomst aangepast kan worden door de rechter:
[..]
.
Het wordt weinig gebruikt en is daarom onbekend, maar is juist voor iets als dit geschreven. En je kunt er niet van afwijken per overeenkomst.
Mwoah..... als je twee kleine bbq's doet met 1.5m afstand kun je er nog wel 5 bij uitnodigen hoorquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:07 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens met drie gasten in de tuin barbecuen kan gewoon toch? We willen bij mijn vrienden gaan bbquen. Hij woont samen met zijn vriendin. Het wordt dan in totaal 5 mensen in het huis.
Ja, maar ga nu maar eens een civiele rechtszaak proberen te starten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:26 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Slim van die verhuurders. Opschorten wil zeggen dat je het later alsnog moet betalen.
Je kunt je namelijk afvragen of (volledige) betaling van de huur van (bijvoorbeeld) een horecapand tijdens deze sluitingstijd wel juridisch afgedwongen kan worden.
In de wet staat dat een overeenkomst aangepast kan worden door de rechter:
[..]
.
Het wordt weinig gebruikt en is daarom onbekend, maar is juist voor iets als dit geschreven. En je kunt er niet van afwijken per overeenkomst.
Dat kan ja, maar het mag niet. Befehl is befehl!!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:32 schreef the-eye het volgende:
[..]
Mwoah..... als je twee kleine bbq's doet met 1.5m afstand kun je er nog wel 5 bij uitnodigen hoor
Mooie melkkoe.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:36 schreef michiel_merk het volgende:
Hier in de regio zijn ze aardig actief met bbq bekeuringen, (6personen) https://www.waldnet.nl/wn(...)_Surhuisterveen.html
Je kunt je ook gewoon aan de regels houden, ik ben enorm privacy voorstander, maar je kunt je in deze tijden ook even inschikken, jij bent zeker ook zo een bijdehand die continue in discussie gaat met winkelpersoneel?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha ja altijd gehoord dat die Chinezen gek zijn en doen wat er opgelegd word. In Nederland loopt het niet zo, we zijn anders hier.
Ondertussen loopt de NSB kliklijn als een trein en rijden er auto's met camera's op 't dak rond om samenzweringen (thee kransje, bbq) te bekeuren. Als je niet in de pas loopt krijg je een sneer en ben je al snel een moordenaar die niet aan het collectief denkt.
Over niet al te lange tijd lopen we allemaal met een ingebouwde app van google/apple, hebben we face herkenning en temperatuur controles in winkels, om te kijken of mensen grieperig zijn.
Dat werkt ook ideaal bij 1.5m afstand.
zoals met jort kelder is gebeurd, die zich - terecht - zorgen maakt om de economie.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Haha ja altijd gehoord dat die Chinezen gek zijn en doen wat er opgelegd word. In Nederland loopt het niet zo, we zijn anders hier.
Ondertussen loopt de NSB kliklijn als een trein en rijden er auto's met camera's op 't dak rond om samenzweringen (thee kransje, bbq) te bekeuren. Als je niet in de pas loopt krijg je een sneer en ben je al snel een moordenaar die niet aan het collectief denkt.
Over niet al te lange tijd lopen we allemaal met een ingebouwde app van google/apple, hebben we face herkenning en temperatuur controles in winkels, om te kijken of mensen grieperig zijn.
Mogen de agenten afgesloten privéterrein betreden eigenlijk bij overtreding van de noodverordening?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar het mag niet. Befehl is befehl!!
Nee.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:38 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mogen de agenten afgesloten privéterrein betreden eigenlijk bij overtreding van de noodverordening?
Maar intussen wel lekker Duitse toeristen het land binnen laten komen...quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat kan ja, maar het mag niet. Befehl is befehl!!
Sie haben es sicher nicht gewußt daß wir lieber allein sein dieses weekend?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar intussen wel lekker Duitse toeristen het land binnen laten komen...
Het punt is dat het een gezamenlijke verantwoordelijkheid is. We hebben normaal tientallen miljoenen 'contactmomentjes' (waarop je potentieel besmet zou kunnen worden). Ieder momentje heeft heel weinig risico's, maar bij honderden van die momentjes per persoon per dag en miljoenen personen die onderlinge interactie hebben, ontstaat een ondraaglijke last op risicogroepen en het zorgsysteem.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:28 schreef Jed1Gam het volgende:
Ondertussen loopt de NSB kliklijn als een trein en rijden er auto's met camera's op 't dak rond om samenzweringen (thee kransje, bbq) te bekeuren.
ja dat is enorm krom.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee hoor, de winkels zijn hier dicht.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je kunt je ook gewoon aan de regels houden, ik ben enorm privacy voorstander, maar je kunt je in deze tijden ook even inschikken, jij bent zeker ook zo een bijdehand die continue in discussie gaat met winkelpersoneel?
Ik heb het niet gecheckt, maar als het klopt...twitter:ziibiing twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 15:38:04Yesterday 10,000 cars in San Antonio lined up for food distribution.
More than any picture or statistic I’ve seen, this is what scares me. https://t.co/V9JVO724BU reageer retweet
Die Duitsers wilden eerst toch nog zelf de grens met Nederland sluiten?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Ik heb het niet gecheckt, maar als het klopt...twitter:ziibiing twitterde op vrijdag 10-04-2020 om 15:38:04Yesterday 10,000 cars in San Antonio lined up for food distribution.
More than any picture or statistic I’ve seen, this is what scares me. https://t.co/V9JVO724BU reageer retweet
Dit kan gewoon.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar ga nu maar eens een civiele rechtszaak proberen te starten.
Het feit dat dat niet zomaar kan vanwege Corona wordt door meer bedrijven misbruikt op het moment.
Dat loopt gegarandeerd fout af.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:07 schreef Daarnaast het volgende:
Jongens met drie gasten in de tuin barbecuen kan gewoon toch? We willen bij mijn vrienden gaan bbquen. Hij woont samen met zijn vriendin. Het wordt dan in totaal 5 mensen in het huis.
Het is echt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
De kritiek speelt al langer hoor, maar wellicht kan deze crisis een katalysator zijn.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:21 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat the way to go is. De wereld is vooruitgang en niet ineenkruipen in je eigen holletje. Wat beter kan gebeuren is een ramp, crisis en aanpak; minder tot lokale politiek te maken. Gezondheid mag nooit politiek zijn.
Allemaal een eigen "car"?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
Koolmonoxidevergiftiging.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze krijgen gegarandeerd allemaal corona?
Openbaar vervoer is daar schaars. Dus ik denk dat een auto wel moet in de VS.quote:
En anders hun opa en oma wel!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze krijgen gegarandeerd allemaal corona?
Jortquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zoals met jort kelder is gebeurd, die zich - terecht - zorgen maakt om de economie.
Kees luister ik al 10 jaarquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Jort![]()
Kees de Kort is ook een fijne vent om naar te luisteren.
Stel we zouden opengaan en het zou goed gaan, weet Jort dan wat voor invloed dit op onze economie heeft?quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:38 schreef Apotheose het volgende:
[..]
zoals met jort kelder is gebeurd, die zich - terecht - zorgen maakt om de economie.
Kees blijft gewoon hetzelfde verhaaltje afsteken totdat er weer eens een crisis is;quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Jort![]()
Kees de Kort is ook een fijne vent om naar te luisteren.
Nee dat doet hij niet, hij waarschuwt al 10 jaar voor de opstelling van de monetaire instituten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Kees blijft gewoon hetzelfde verhaaltje afsteken totdat er weer eens een crisis is;
dan heeft ie weer gelijk. Zo'n klok heb ik thuis ook.
Jezusquote:Op zaterdag 11 april 2020 10:59 schreef mark6791 het volgende:
Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk, inderdaad.
Geef eens voorbeeld waarbij Kees ongelijk heeft? Kom maak me gek!quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:59 schreef mark6791 het volgende:
Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk, inderdaad.
Sterker nog: Het zou opnieuw opbouwen na het instorten van de economie waarschijnlijk alleen maar lastiger maken.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:57 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Stel we zouden opengaan en het zou goed gaan, weet Jort dan wat voor invloed op onze economie heeft?
Het zou niet zo heel veel doen, als de rest van de wereld niet met ons meedoet.
Alexander Kekulé oppert vandaag in De Telegraaf een stappenplan om uit de crisis te komen https://www.telegraaf.nl/(...)er-aan-het-werk-gaan voor degenen die het kunnen openen.Inleidend stukje zegt al voldoende, 20/50 jarigen gewoon weer aan werk, en bescherm de kwetsbaren, (1.5 nrs afstand)quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:57 schreef mark6791 het volgende:
[..]
Stel we zouden opengaan en het zou goed gaan, weet Jort dan wat voor invloed dit op onze economie heeft?
Het zou niet zo heel veel doen, als de rest van de wereld niet met ons meedoet. Jort is gewoon contrair, omdat de consensus volgen niets oplevert.
Ja hoor, die kun je gewoon verlinken, politie rijdt meteen langs, heeft verder toch geen reet te doen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:08 schreef Kirumba het volgende:
Mogen samenkomingen op privé terrein ook worden beboet?
Gisteren besloten m’n buren een bbq te organiseren, waar 12 mensen tot diep in de nacht zaten (en niet op 1,5 meter)..
Dat kan allemaal kloppen, maar is niet mijn punt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:06 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alexander Kekulé oppert vandaag in De Telegraaf een stappenplan om uit de crisis te komen https://www.telegraaf.nl/(...)er-aan-het-werk-gaan voor degenen die het kunnen openen,inleidend stukje zegt al voldoende, 20/50 jarigen gewoon weer aan werk
1ste plaatje onder de header en dan het linkerplaatje; daar staan +/-400 auto's per vak.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is echt.
https://www.expressnews.c(...)demic-s-15189948.php
Het is 10.000 op die donderdag, niet allemaal om 7 uur in de ochtend.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
1ste plaatje onder de header en dan het linkerplaatje; daar staan +/-400 auto's per vak.
Het zijn 3 vakken. Dat maakt 1200 auto's.
Op de achtergrond staat ook nog wel wat, maar verre van 10.000 in totaal.
Dank voor de tip!quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef THEFXR het volgende:
BBC Horizon - Coronavirus Special - Part 1 MP4
deze gekeken,wat een ontzettend kut virus, vraag me af welke sadist dit bedacht heeft. dit corona virus is nl heel erg intelligent
Betaald met de creditcard. Deze crisis is misschien de schuld van de chinezen omdat ze alles wat leeft opvreten, maar die van 2008 was 100% de schuld van die teringyanks die alles maar op de pof kopen en dat de normaalste zaak van de wereld vinden. De ene CC nemen om de vorige af te betalen etc. Dom achterlijk kutvolk.quote:Op zaterdag 11 april 2020 10:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Openbaar vervoer is daar schaars. Dus ik denk dat een auto wel moet in de VS.
Krijg je als aangever dan ook een percentage van de boete? 10 procent?quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:10 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja hoor, die kun je gewoon verlinken, politie rijdt meteen langs, heeft verder toch geen reet te doen.
Bij tien boetes of meer valt daar zeker over te onderhandelen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
Krijg je als aangever dan ook een percentage van de boete? 10 procent?
Daar kunnen ze ook aan app voor maken. Waarin je je score kunt bijhouden hoeveel mensen je hebt verlinkt.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:19 schreef Ringo het volgende:
[..]
Bij tien boetes of meer valt daar zeker over te onderhandelen.
Net zo intelligent als een suikerkorrelquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:07 schreef THEFXR het volgende:
BBC Horizon - Coronavirus Special - Part 1 MP4
deze gekeken,wat een ontzettend kut virus, vraag me af welke sadist dit bedacht heeft. dit corona virus is nl heel erg intelligent
Testen of tellen?quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:23 schreef Confetti het volgende:
De Belgische cijfers lijken elke dag schokkend, maar dat zal wel komen omdat zij de doden in de verzorgingshuizen wel testen. Bij ons komt dat niet uit.
Ik neem aan dat ze die mensen niet zomaar meetellen zonder te testen. Maar dat weet ik niet zeker.quote:
Het lijkt me sterk dat ze eerst 10000 man verzamelen en dan beginnen met uitdelen?!quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:13 schreef vosss het volgende:
[..]
1ste plaatje onder de header en dan het linkerplaatje; daar staan +/-400 auto's per vak.
Het zijn 3 vakken. Dat maakt 1200 auto's.
Op de achtergrond staat ook nog wel wat, maar verre van 10.000 in totaal.
2 weken later hebben we zelf te kort. Man man man. Ik hoop toch zo op een parlementaire enquete zodra heel dit gebeuren voorbij is.quote:'China ontving in februari miljoenen medische hulpmiddelen uit Nederland'
ja inderdaad. Triestquote:Op zaterdag 11 april 2020 11:27 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-uit-nederland.html
[..]
2 weken later hebben we zelf te kort. Man man man. Ik hoop toch zo op een parlementaire enquete zodra heel dit gebeuren voorbij is.
"2 weken"quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:27 schreef vosss het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-uit-nederland.html
[..]
2 weken later hebben we zelf te kort. Man man man. Ik hoop toch zo op een parlementaire enquete zodra heel dit gebeuren voorbij is.
Jawel hoor. Gewoon aan e hand van de oversterfte. Die is ook ruim veel hoger dan normaal en dubbel zo hoog ongeveer als wat volgens het RIVM bezwijkt aan corona.quote:
en dat je zelf dus ook een score krijgt. Met sterren. En 5 sterren is natuurlijk het mooist. Dan ben je iedermans vriend.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daar kunnen ze ook aan app voor maken. Waarin je je score kunt bijhouden hoeveel mensen je hebt verlinkt.
"nog geen 2 weken later".quote:
Politici en Jaap gaan natuurlijk straks aan de haal met de officiële dodencijfers, en dan roepen dat we het relatief goed gedaan hebben. Je ziet het al van kilometers aankomen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 11:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Jawel hoor. Gewoon aan e hand van de oversterfte. Die is ook ruim veel hoger dan normaal en dubbel zo hoog ongeveer als wat volgens het RIVM bezwijkt aan corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |