Je 'moet' nog evenquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef Sarabi het volgende:
Wij gaan zo aan Lord of the rings Return of the king beginnen, die duurt gewoon ruim 4u.....help
Dus gewoon paasdrukte in de winkels...hier komt de jumbo gelukkig vanavond thuisbezorgen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:02 schreef LeSage het volgende:
Ik ben al boodschappen aan het doen nu. En het is gewoon drukde meeste mensen wel heel geduldig hoor. Behalve 2 toen ik net de champignons ging pakken. Meteen vragen of ze er langs mochten en klagen over dat het zo lang duurt allemaal. En dan met z’n 2 (!) samen naar de winkel....
Straks een online begrafenis. Moeder van mijn collega, dus voor mezelf niet dichtbij, maar ben wel benieuwd hoe dat gaat. Vooraf gaan we naar de straat waar ze woonde en dan doen we daar op afstand een laatste groet.
Ah, the extended versie. Maar wel mooie filmquote:Op vrijdag 10 april 2020 20:00 schreef Sarabi het volgende:
Wij gaan zo aan Lord of the rings Return of the king beginnen, die duurt gewoon ruim 4u.....help
Ja mijn man wil niet de andere versies kijkenquote:Op zaterdag 11 april 2020 09:27 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Ah, the extended versie. Maar wel mooie film
En terecht.quote:Op zaterdag 11 april 2020 09:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja mijn man wil niet de andere versies kijken
Lekkerquote:
De Lidl had het hier vanmorgen weer, gelukkig. Morgenochtend verse broodjesquote:Op zaterdag 11 april 2020 12:07 schreef Sarabi het volgende:
Bloem heb ik nog wel een beetje, gist begint nu wel op te raken.
Benieuwd wanneer dat weer verkrijgbaar is bij AH.
Nou zeg dat wel. In de zon is het echt warm. Ik ga afentoe even in dr schaduw zitten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 14:41 schreef LeSage het volgende:
Ik zit in de zon te haken, maar daar is het bijna té warm voor![]()
Ik ben nu pip-bags aan het haken (via de Instagram van De Haakzolder), leuk projectje voor restjes en kan in alle maten en kleurtjes. Misschien leuk voor Dirk ook?quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:28 schreef Nanuke het volgende:
Bij wijze van creatief heb ik vandaag al mijn projecten uitgezocht, uitgehaald waar geen naald meer in/bij zat en weggegooid. Nu zijn al mijn naalden weer beschikbaar en heb ik 2 bakken vol met bollen wol, zonder enig idee wat ik er ooit van ga maken. Sommigen zijn nog wel iets van te bedenken (6 bollen drops Paris, 10 bollen drops Merino light, 2 bollen sokkenwol etc) maar ook losse bollen verschillende soorten wol in niet bij elkaar passende kleuren. Ik weet dus niet of dit een vooruitgang is.
Welke ereader heb je?quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een E-reader aangeschaft en een kobo abo. Ik denk een stuk goedkoper uit te gaan zijn, per maand en ik heb wat meer ruimte voor meer boeken, want ik heb nu vier overvolle kasten...
Die heb ik ook *boks*quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kobo Libra H20
Ik heb gewoon geen ruimte voor nieuwe boeken in huis en kobo abo bespaard enormDus even wachten tot na Pasen wanneer hij komt
Nicequote:
Yes! Ik lees ook Engelsquote:Op zaterdag 11 april 2020 19:56 schreef Sarabi het volgende:
Weet niet of je in het engels leest maar anders kan ik soms wel boeken doorsturen mocht je iets zoeken
Ga ik nu even in een hoekje kei jaloers op zijnquote:Op zaterdag 11 april 2020 19:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kobo Libra H20
Ik heb gewoon geen ruimte voor nieuwe boeken in huis en kobo abo bespaard enormDus even wachten tot na Pasen wanneer hij komt
Had jij Mistborn al gelezen? Als je van fantasy houdt kan ik die echt aanraden. Laat me tegen die tijd maar weten.quote:Op zaterdag 11 april 2020 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
NiceIk kan niet wachten
[..]
Yes! Ik lees ook EngelsDank je wel
Ik ben een fantasyfreakquote:Op zaterdag 11 april 2020 20:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Had jij Mistborn al gelezen? Als je van fantasy houdt kan ik die echt aanraden. Laat me tegen die tijd maar weten.
Ik brei het liefst, maar haak ook wel. Ik wil eigenlijk graag een knuffeltje gaan breien. Ik wil dat al heel lang een keer proberen en daarom had ik al mijn projecten uitgezocht want mijn naalden en draden van mijn rondbreiset waren overal en nergens. Maar daarvoor zit qua kleuren weer niks in mijn dozen.quote:Op zaterdag 11 april 2020 16:58 schreef Sumppi het volgende:
Haak en/ of brei je? En heb je nu ook weer inspiratie voor iets nieuws? Als ik maar een bol heb maak ik iets kleins. Polswarmers, een haarband, een col.
Ik zal er eens naar kijken, dank!quote:Op zaterdag 11 april 2020 17:15 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik ben nu pip-bags aan het haken (via de Instagram van De Haakzolder), leuk projectje voor restjes en kan in alle maten en kleurtjes. Misschien leuk voor Dirk ook?
Ook leukquote:Op zondag 12 april 2020 11:44 schreef IJsdraakje het volgende:
Hier weinig paasviering, hoogstens eieren zoeken in Animal Crossing.
Wat naar en zwaar van de uitvaart... sterktequote:Op zondag 12 april 2020 07:16 schreef LeSage het volgende:
CotS, kun je ook niet op afstand even met je moeder zijn? Mijn ouders komen vanavond wel even op bezoek, maar dan houden we ons gewoon aan de afstand.
Ik vind dat soms wel moeilijk, want zo min mogelijk contact, maar ik vind het ook heel belangrijk om zelf niet compleet in de put te raken.
Heel stom trouwens, de uitvaart gisteren deed het niet. Gelukkig hebben we allemaal langs de kant van de weg gestaan met de collega’s, dus toch onszelf laten zien.
Wij liggen met de jongens in bed een filmpje te kijken. Dan gaat mijn vriend er zo stiekem uit en paaseitjes verstoppen![]()
Ga ik dadelijk voor de brunch zelf scones bakken (lemon curd staat al klaar in de koelkast) en verse broodjes.
Bijzonder, ben benieuwd of ie ook echt komt vandaagquote:Op maandag 13 april 2020 07:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Nieuwe dag met nieuwe kansen
Vandaag komt mijn nieuwe e-readerzei de track and trace. Wel raar op tweede paasdag, maar mij hoor je niet klagen.
Wat ik precies ga doen weet ik nog niet. Maar het wordt vast beter dan gisteren
Heerlijk vrolijk borduurwerkquote:Op maandag 13 april 2020 17:02 schreef Sumppi het volgende:
Wat heb je het leuk versierd, Hestia.
Ik ben vandaag aan het borduren (en koekjes bakken, eieren versieren, enz.), maar dat schiet toch voor geen meter op. Ik hoopte het vandaag af te krijgen, maar ik heb de hoeveelheid werk flink onderschat.![]()
[ afbeelding ]
Twee bloemen en een stukje vlinder gedaan.![]()
Hebben jullie fijne dagen gehad?
Dankje! Ook al is het veel werk, het ziet er wel vrolijk uit dat borduurwerk van jou!quote:Op maandag 13 april 2020 17:02 schreef Sumppi het volgende:
Wat heb je het leuk versierd, Hestia.
Ik ben vandaag aan het borduren (en koekjes bakken, eieren versieren, enz.), maar dat schiet toch voor geen meter op. Ik hoopte het vandaag af te krijgen, maar ik heb de hoeveelheid werk flink onderschat.![]()
[ afbeelding ]
Twee bloemen en een stukje vlinder gedaan.![]()
Hebben jullie fijne dagen gehad?
Nog 3 minutenquote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik ben jarig maar het is vreemd.
Sushi![]()
![]()
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef Pinnenmutske het volgende:
Sushi![]()
![]()
Lekkerquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:44 schreef LeSage het volgende:
Die sushi![]()
Ik ga vandaag maar weer eens iets bakkenmijn schoonvader is jarig, dus we kijken even of we allemaal op afstand op bezoek gaan of alleen mijn vriend ofzo. Maar dan nemen we in ieder geval apple crumbles mee voor ze.
quote:Op dinsdag 14 april 2020 09:52 schreef Sarabi het volgende:
Ik mag even niet meer bakkenhad dit weekend brownies gemaakt.
Gefeliciteerd nog, hopelijk wel een beetje een fijne dag gehad.quote:Op maandag 13 april 2020 22:03 schreef Pinnenmutske het volgende:
Sushi![]()
![]()
Ik vind dat eigenlijk ook, maar ja, nu heb ik gewoon geen andere keusquote:Op dinsdag 14 april 2020 09:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lekker
Ik mag even niet meer bakkenhad dit weekend brownies gemaakt.
Leuk projectquote:Op dinsdag 14 april 2020 10:52 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk ook, maar ja, nu heb ik gewoon geen andere keus![]()
Koud is het hč? Jammer wel.
Ik heb net wel een leuk projectje met de oudste gedaan, een gedroogde kidneyboon in een potje laten ontkiemen. Nu maar wat van dit soort dingen binnen doen.
Wat leukquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Mezelf net hiervoor opgegeven: http://www.theworldmakers.org/socialdistancingfabric-nl/
Ben benieuwd.
Wat een leuk idee zeg! Ben heel benieuwdquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:09 schreef IJsdraakje het volgende:
Mezelf net hiervoor opgegeven: http://www.theworldmakers.org/socialdistancingfabric-nl/
Ben benieuwd.
Ja hoorquote:Op dinsdag 14 april 2020 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:
Gefeliciteerd nog, hopelijk wel een beetje een fijne dag gehad.
Goed bezigquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Wat een leuk idee zeg! Ben heel benieuwd
Nu de sportschool dicht is train ik thuis met een kettlebell en work-outs via Youtube. Maar das toch een stuk intensiever omdat alles gewoon achter elkaar is dan in de sportschool rustig van apparaat naar apparaat. Ik mag nu ook elke keer na afloop aan het zuurstof hoor 😅 Maar geeft wel een lekker gevoel 💪
Mooi zo!quote:
Lekker bezig! Vanmiddag ook maar weer even wat doen hier, voor m'n rug nog verder op slot slaat.quote:Op dinsdag 14 april 2020 12:39 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Wat een leuk idee zeg! Ben heel benieuwd
Nu de sportschool dicht is train ik thuis met een kettlebell en work-outs via Youtube. Maar das toch een stuk intensiever omdat alles gewoon achter elkaar is dan in de sportschool rustig van apparaat naar apparaat. Ik mag nu ook elke keer na afloop aan het zuurstof hoor 😅 Maar geeft wel een lekker gevoel 💪
De hele zolder is hier een sportkamerquote:Op dinsdag 14 april 2020 13:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Nu ik m'n hoekje op zolder geclaimd heb, moet ik 'm wel daadwerkelijk gebruiken van mezelf.![]()
Maar het is ook vooral dat ik enorm veel verschil merk in m'n rug als ik bepaalde dingen wel of niet doe, hoe braver ik ben met m'n kracht/weerstandstraining, hoe minder last. Hardlopen helpt daar helaas niet zo heel veel bij (sterker nog, als dat het enige is wat ik doe, wordt het alleen maar erger).
Ging de hele fles op? Dan was het vast een leuke verjaardagquote:
Och, in ieder geval nog de stappen dan.quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De hele zolder is hier een sportkamerhelpt niets op dit moment.
Lastig van je rug, maar wel een goede stok achter de deur.
Nou winterjas aan en sjaal omeven in de tuin zitten bij mijn ouders.
Leuke foto!quote:
Dankjewel!quote:
Dankje! En dat is wel slim dan idd om die kracht/weerstandsoefeningen te doen voor je rug. En hardlopen is dan weer niet handig daarvoor nee. Dat kan ik ook echt niet met mijn rug ( en zwakke enkels). Of (touwtje)springen ofzo kan ik niet. Ik moet wel met beide benen op de grond blijven staan zeg maarquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Mooi zo!
[..]
Lekker bezig! Vanmiddag ook maar weer even wat doen hier, voor m'n rug nog verder op slot slaat.
Dat is ook netjes tochquote:Op dinsdag 14 april 2020 12:57 schreef Sarabi het volgende:
Ik kom op dit moment niet verder dan mijn 10k stappen per dag
Veel plezier!quote:Op dinsdag 14 april 2020 13:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nou winterjas aan en sjaal omeven in de tuin zitten bij mijn ouders.
quote:
Eindelijkquote:Op dinsdag 14 april 2020 17:32 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik ben ook echt lui verder vandaag. Alleen even de was opgehangen. En net naar beneden gelopen om de post op te halen. Wilde eigk meteen de vuilniszak in berging zetten, maar was echt net 2 trappen af toen ik bedacht dat ik vergeten was. En geen zin meer om terug te lopen, komt morgen wel![]()
Vorig jaar had ik allerlei voedersilo's op mn balkon voor vogels opgehangen, maar nooit een vogel gezien en is nooit wat van gegeten. Dus alles weer opgeborgen. Vorige week had ik opeens een pimpelmeesje tegen de muur zitten. Toch maar weer een silo opgehangen van het weekend en nu vliegen de meesjes af en aan om van de vetbollen te eten. Zo leuk om te zien vanaf de bank![]()
![]()
Ja echt leuk he! Dat lijkt me ook echt een heerlijk moment idd, met een kop thee in de tuin zitten en vogels kijkenquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:56 schreef Sumppi het volgende:
[..]![]()
![]()
@:_Hestia_ , leuk die meesjes zo dichtbij! Daar word ik altijd vrolijk van als ik met een kop koffie of thee in de tuin zit.![]()
Ik had een nieuwe pen nodig voor mijn bullet journal. Bij de Pipoos niet meer op voorraad in de webshop, maar normaal gesproken wel voor bijna 3 euro. Kijk ik op bol, 10 euro nog wat!Nu heb ik hem bij een andere online shop met daarbij nog storage caddy's en weet ik wat nog meer.
Ja iddquote:Op dinsdag 14 april 2020 18:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eindelijkvorig jaar wilde je ook al zo goed voor ze zorgen
Ook bewegingquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:13 schreef Sumppi het volgende:
Doe je meer dan ik
De kinderen zitten vaak elk op een andere verdieping en man op zolder, dus ik ren wel hele dagen trappen op en af.
Oh leuk! Ik zat toevallig net te kijken op de site naar filmpjes van van de week. Maar dan zet ik de bosuil ook even aanquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:17 schreef Sumppi het volgende:
https://www.vogelbescherm(...)utm_campaign=VDapril
Vogels kijken. De bosuil is wakker
Wow een half uur touwtje springen is niet nietsquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:10 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oeh jullie zijn allemaal een stuk actiever dan ik. Tussen alles wat ik doe door ga ik touwtje springen. Ongeveer een half uurtje per dag. Het is beter dan niks zullen we maar zeggen
Nou 2 kleine kinderen is al vermoeiend genoeg hoor! Vind het nog knap dat het je dan lukt om nog 's avonds te gaan wandelen, respect hoorquote:Op dinsdag 14 april 2020 19:47 schreef LeSage het volgende:
Mijn beweging is vooral achter een peuter en een kleuter aan rennen, rondjes met de loopfiets mee (voornamelijk gebukt) en een paar keer in de week een uur ‘s avonds wandelen.
Aangezien ik (als het weer mag) in de horeca werk is het wel handig om iets van conditie te hebben, maar echt veel kom ik er op dit moment niet aan toe. Van 7 tot 8 heb ik 2 kleine kinderen die volle aandacht nodig hebben en als ik dan rond half 9/9 uur op de bank knal ben ik wel uitgeblust eigenlijk.
Wel weer een beetje brei- en haakmojo teruggevonden. Vriend is vanavond op afstand bij zijn jarige papa, dus ik kan alleen op de bank met een podcast/vlog en mijn sokken.
Een vogelfobie? Wat heeft er voor gezorgd dat je dat hebt gekregen dan?quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:50 schreef LeSage het volgende:
Hestia, ik heb een giga vogelfobie, dus ik zou daar zo dichtbij niet van genieten, maar het is wel tof dat ze er dit jaar wel op af komen!
Oh wauw dat klinkt wel heftig zeg! En nooit over nagedacht om er Exposure-therapie voor te gaan doen ofzo?quote:Op dinsdag 14 april 2020 20:27 schreef LeSage het volgende:
Dat wandelen is zodat ik even echt alleen bengewoon rust en frisse lucht en zo.
Ik heb geen idee hoe ik aan die fobie ben gekomen. Het was er ineens. En mijn ouders hebben al sinds ik klein was kippen, waar ik eerst niet om gaf en nu niet eens langs durf te lopen. Ik heb er nachtmerries over zelfs.
In Indonesië ben ik ooit in een dorp geweest waarvoor je 100en treden naar beneden moest lopen. Daar kwamen op een gegeven moment twee vechtende kippen langs me af en ik ben toen zonder mijn reisgezelschap in blinde paniek al die treden omhoog gerend. Pas boven besefte ik dat er niemand was die ik kende en heb ik maar op ze gewacht.
Pleinen in grote steden zijn vrij problematisch ook. Evenals familiebezoek met een papegaai in een kooi.
Het is best erg eigenlijk
Als het je in het dagelijks leven niet belemmert dan hoeft het idd nu ook niet. Maar apart hoor, had het nog nooit eerder gehoord dat iemand daar last van heeft.quote:Op dinsdag 14 april 2020 21:13 schreef LeSage het volgende:
Nee, niet echt. Ik ondervind er in het dagelijks leven niet zoveel hinder van. Misschien als het me ooit zoveel gaat storen dat het niet houdbaar meer is. Maar ik krijg daar ook al zoveel paniek van, het idee geconfronteerd te worden met vogels (ik voel mijn hartslag nu al hoger worden), dus liever niet geloof ik...
Ik ken nog iemand die het ook zo heeft. En natuurlijk veel mensen met andere fobieën die ik dan weer helemaal niet snapquote:Op dinsdag 14 april 2020 21:36 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Als het je in het dagelijks leven niet belemmert dan hoeft het idd nu ook niet. Maar apart hoor, had het nog nooit eerder gehoord dat iemand daar last van heeft.
Ik ook. En zieke dieren verzorgen.quote:Op dinsdag 14 april 2020 19:19 schreef F1gamer het volgende:
Jullie zijn zo actief.
Ik ben voornamelijk aan het thuiswerken.
Kaida is stabiel, maar het zou fijn zijn als ze aankomt. 4,4 kilo is te licht voor een maine coon.quote:
Ik heb ook zo'n puzzelrol maar kan er ook niet mee om gaanquote:Op woensdag 15 april 2020 09:18 schreef Patapon het volgende:
Ik had gister opeens zin om te puzzelen maar mijn tafelzeil is kapot.....En de puzzel bloot op de tafel laten liggen is met 4 katten geen optie.
Ik heb wel een puzzelrol maar dat vind ik zo'n onding!!
Dus nu tussen het werken door een tafelzeil zoeken.
Dat heb ik ook. Ik heb vorig jaar een nieuwe puzzelrol gekocht met kartonnen koker, want de oude was kapot (opblaasbare rol)quote:Op woensdag 15 april 2020 10:34 schreef Patapon het volgende:
Wat ik vooral vervelend vind is dat je niet kunt schuiven met de stukjes. Ik heb er 1 voor 3000 stukjes van Jumbo. Er zit nu een 2000 stukjes in maar steeds als ik hem openrol zijn de stukjes los en liggen ze door elkaar....niet echt leuk .
Wat voor mij werkt is vooral niet te strak oprollen. Soms zit er wel eens iets een beetje los, maar nooit echt door elkaar.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:34 schreef Patapon het volgende:
Wat ik vooral vervelend vind is dat je niet kunt schuiven met de stukjes. Ik heb er 1 voor 3000 stukjes van Jumbo. Er zit nu een 2000 stukjes in maar steeds als ik hem openrol zijn de stukjes los en liggen ze door elkaar....niet echt leuk .
Heh, dat schiet niet op.quote:Op woensdag 15 april 2020 10:44 schreef Shandaly het volgende:
Als ik dat niet doe kijkt ze gerust de godgandse dag youtube filmpjes
Dat overkomt de bestequote:Op woensdag 15 april 2020 10:44 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Als ik dat niet doe kijkt ze gerust de godgandse dag youtube filmpjes
Ik zag trouwens leuke outfits in het LIF topiquote:Op woensdag 15 april 2020 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Heh, dat schiet niet op.
Ik begon m'n dag in poezen-onesie, maar het zwarte fleece is wat warm in het zonnetje.
Dank je!quote:Op woensdag 15 april 2020 11:02 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zag trouwens leuke outfits in het LIF topigoede stijl heb je
Niets mis met sportleggings en bandshirts, dat heb ik meestal aan of een lange gypsyrok.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dank je!
Ik vind het wel een mooie manier om een béétje in een normaal ritme te blijven, wat moeite steken in m'n outfits. Voor ik helemaal in slobberoutfits blijf steken.
Vandaag is wel duidelijk een slobberdag, de onesie is verwisseld voor een bandshirt met sportlegging (want wie weet doe ik dan wél wat vanmiddag).
Is ook niks mis mee, anders had ik het niet aan nu.quote:Op woensdag 15 april 2020 11:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niets mis met sportleggings en bandshirts, dat heb ik meestal aan of een lange gypsyrok.
Zat vandaag wel naar mijn nette bloesjes te kijken, maar echt geen behoefte aan om dat nu aan te trekken. Vind het ergens ook een beetje zonde.
quote:Op woensdag 15 april 2020 11:58 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik moest ook al lachen om een nieuwsbrief van TopVintage, met de leukste tops, want "laten we eerlijk zijn, iedereen zit in joggingbroek".
Ahhh altijd fijne timingquote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Sumppi het volgende:
Zul je net zien. We zitten drie weken voor de overdracht en dan begint het toilet in de badkamer te lekken. En vrijdag heeft de loodgieter pas tijd.
Crap!quote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Sumppi het volgende:
Zul je net zien. We zitten drie weken voor de overdracht en dan begint het toilet in de badkamer te lekken. En vrijdag heeft de loodgieter pas tijd.
Nouja, dat dus.quote:
Ah, dat gaat ze leuk vinden.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:04 schreef LeSage het volgende:
Ik heb nog geen dag in joggingpak gehangen. Ik houd daar helemaal niet van. Alleen ‘s avonds of ‘s ochtends even.
Vanmorgen wel lekker bezig geweest. Hiel van mijn sok gebreid en samen met de jongens tekeningen gemaakt voor een vriendin die de sleutel van haar eerste eigen huis heeft gekregen. Ze komt om de hoek wonen in een heel schattig huisje![]()
Pun onbedoeld zelfs.quote:
Oh, dat is echt heel balenquote:Op woensdag 15 april 2020 12:01 schreef Sumppi het volgende:
Ik hoop dat het mee zal vallen met de verdere schade.quote:Op woensdag 15 april 2020 12:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Oh, dat is echt heel balenen vrijdag duurt lang ook nog. Krijg je dan geen verdere schade?
Werken ze voornamelijk online, dat ze anders youtube kijkt?quote:Op woensdag 15 april 2020 10:44 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Wat voor mij werkt is vooral niet te strak oprollen. Soms zit er wel eens iets een beetje los, maar nooit echt door elkaar.
Mijn kinderen zijn bijna 7 en bijna 10 (zoals ze zelf zeggen, 6 en 9 klinkt te jong) dus groep 3 en groep 6. Die in groep 6 redt zichzelf best ok, maar mijn jongste heeft erg veel moeite met motivatie vinden om ook echt iets te doen, dus daar 'moet' ik constant bij zitten. Als ik dat niet doe kijkt ze gerust de godgandse dag youtube filmpjes
Ja die 1x en nog 2 vlinderstruikenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:17 schreef Sumppi het volgende:
Je balletplantjes?Waar bestel je de planten?
Dat is wel slim om eerst te doenquote:Op woensdag 15 april 2020 14:26 schreef IJsdraakje het volgende:
Plantjes.
Ik ben aan het overwegen om toch maar eens wat in de tuin te gaan doen (in plaats van sporten, harharhar, ontwijkend gedrag), maar dan is het waarschijnlijk verstandig om eerst m'n nagels te kortwieken.
Klinkt prachtig, maar die van mij spoken dan dus geen donder uit als ik dat zo doe. Ze missen heel erg de sfeer van school, het gezag van de juf, de groepsdruk van andere kinderen...quote:Op woensdag 15 april 2020 13:40 schreef Sumppi het volgende:
Hier zitten ze met drie jaargroepen bij elkaar op school en ik bedacht me dat de juf ook echt niet naast ze blijft zitten om ze aan te sporen of continue vragen kan beantwoorden. Ik moest ook aan Helen Parkhurst denken en haar leerlingen. Daarom heb ik het zo geregeld.
Parkhurst:
Van 1905 tot 1913 werkt ze op verschillende lagere scholen. In haar eerste baan moest ze op een plattelandsschool in Waterville, Wisconsin als enige leerkracht aan 45 leerlingen in de leeftijd van 6 tot en met 16 jaar, lesgeven. Ze voert een individuele benadering in, waarbij de leerlingen werken aan taken, zelf keuzes maken en samenwerken met elkaar en met de onderwijzer.
Daarom neem ik de planning/ taken door en mogen ze het verder zelf uitzoeken. Kunnen ze samenwerken of de vragen opsparen. Het is gewoon niet te doen om er zelf de hele tijd bij te blijven.
Het helpt zeker niet om te zeggen dat je niet faalt?quote:Op woensdag 15 april 2020 16:09 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Klinkt prachtig, maar die van mij spoken dan dus geen donder uit als ik dat zo doe. Ze missen heel erg de sfeer van school, het gezag van de juf, de groepsdruk van andere kinderen...
En hoe je het ook wendt of keert, in alle gevallen voel ik mij falen. Niet genoeg aandacht voor het schoolwerk als interim juf, niet genoeg aandacht voor mijn kinderen als moeder, niet genoeg aandacht voor ons huishouden als poetsvrouw en/of cateraar/kok, niet genoeg aandacht voor mijn werk als werknemer, en bovenal niet genoeg aandacht voor mezelf![]()
Zelfs in gewone tijden vond ik 24 uur in een dag al te weinig...
Nah, dat wéét ik best...quote:Op woensdag 15 april 2020 16:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het helpt zeker niet om te zeggen dat je niet faalt?
Misschien is nog wel het belangrijkste om aandacht aan jezelf te geven, anders hou je dit niet nog een maand/maanden vol.
Ja dat is altijd lastigquote:Op woensdag 15 april 2020 16:15 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nah, dat wéét ik best...![]()
maar tja, dat voelen hč...
SPOILER: kreeg zojuist een mailtje van schoolOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mama van Lars & Femke
quote:Op woensdag 15 april 2020 16:19 schreef Shandaly het volgende:
Dit helpt ook niet:Beetje enthousiast van de schoolSPOILER: kreeg zojuist een mailtje van schoolOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Zijn je man en jij vrij met koningsdag?
Het is triest, maar mooiquote:Op woensdag 15 april 2020 22:16 schreef F1gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Dit werd er vanavond bij mij in de buurt op een flatgebouw geprojecteerd
Huh? Heb jij mijn dag gekopieerd? Ik heb echt zo’n stomme rotdag gehad.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:13 schreef Nanuke het volgende:
Om mijn punt maar even kracht bij te zetten, ik ben de hele dag al chagrijnig. Op mijn man, omdat hij niet ziet dat de vaatwasser uitgepakt kan worden zonder dat ik het vraag. Mijn kind, omdat het niet zelf kan spelen en de hele dag mijn (negatieve) aandacht vraagt. En voornamelijk op mezelf, omdat hoe bozer ik doe, hoe meer ik me besef dat het komt omdat alles in mij schreeuwt om even helemaal niks. Maar dat is er dus gewoon nooit.
Wat bedoel je met escape room puzzels?quote:Op donderdag 16 april 2020 07:30 schreef Patapon het volgende:
Gisteravond lekker zitten puzzelen. Ik had nog een damasten tafellaken dus die ligt er nu overheen. Straks in de lunchpauze ff nieuwe puzzels scoren.![]()
Ik zag escape room puzzels, lijkt me wel leuk. Iemand hier ervaring mee?
Cool ontwerp.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Patapon het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)es/9200000098852516/
Zie link. Een puzzel met een escape room.
Dank jequote:Op woensdag 15 april 2020 22:27 schreef _Hestia_ het volgende:
@:Pinnenmutske, ja in België is het allemaal nog strenger, sterkte ermee!
Ziet er tof uit!quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Patapon het volgende:
Let us knowquote:Op donderdag 16 april 2020 09:27 schreef Patapon het volgende:
Ga het gewoon proberen. Ik ben benieuwd wat het is.
Ziet er leuk uit. Succes!quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Patapon het volgende:
Wel mooie puzzel. Laat me weten of leuk is.quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Patapon het volgende:
Het ziet er goed uit, twijfel alleen wanneer we het gaan op etenquote:Op donderdag 16 april 2020 11:06 schreef Sumppi het volgende:
Is het ijs gelukt Sarabi?
Jullie brachten me op een idee en nu heb ik met de bestelling van puzzels de lokale spellenwinkel wat geholpen.
Fijn toch, zo'n mama. Maakt zo'n dag toch weer een beetje goed.quote:Op woensdag 15 april 2020 23:17 schreef LeSage het volgende:
[..]
Huh? Heb jij mijn dag gekopieerd? Ik heb echt zo’n stomme rotdag gehad.
Is deels ook nog eens PMS ook, en dat vind ik nog stommer van mezelf![]()
Wel de liefste mama, samen een rondje gewandeld en bij de afhaal-ijssalon ijsjes gehaald. Daarna een tijdje bij ons gezeten en een heel tof idee voor onze keuken bedacht![]()
Allemaal op afstand trouwens
Vooral het snakken naar even helemaal niks/ niemand is hier herkenbaar. Even niemand aan je hoofd en rustig eigen gedachten af kunnen maken. Dat maakte dat ik hier mijn eigen gezin wel kon hebben, maar de buitenwereld met alle berichten en ideeën niet.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:05 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Fijn toch, zo'n mama. Maakt zo'n dag toch weer een beetje goed.Ik wil ook naar mijn mama, maar dat is a) niet verstandig en b) ze woont op anderhalf uur rijden.
En ondanks dat ik niemand zulke dagen als de mijne gun, was ik wel even blij te lezen dat ik niet de enige ben. Soms (okee, momenteel wel vaker dan soms) loopt het echt allemaal over.
Beetje ook zoals die Wasgij? puzzels. Dan puzzel je niet wat er op de doos staat, maar waar iemand op die puzzel naar kijkt. Grappig zijn die!quote:Op donderdag 16 april 2020 08:59 schreef Patapon het volgende:
Ik moet ook werken, mag vanavond weer puzzelen.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:02 schreef Nanuke het volgende:
Jaloers. Ik kan niet puzzelen want ik moet werken.
quote:
Ja, in Duitsland, daar mag voorlopig niets tot september. Het "mooie" is dat ik vorige week nog tegen vriend zei dat ik het hotel maar ging annuleren, want dat ging nooit doorgaan. En er dan nog zo op reageren als de boel daadwerkelijk gecanceld wordt, mijn hoofd.quote:
Bijzonder hoe onze hersenen soms werken he.quote:Op donderdag 16 april 2020 13:34 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ja, in Duitsland, daar mag voorlopig niets tot september. Het "mooie" is dat ik vorige week nog tegen vriend zei dat ik het hotel maar ging annuleren, want dat ging nooit doorgaan. En er dan nog zo op reageren als de boel daadwerkelijk gecanceld wordt, mijn hoofd.
quote:Op donderdag 16 april 2020 14:18 schreef Sumppi het volgende:
Ojee, dochter heeft FOK! open zien staan.
Ze wilde weten of Lienekien echt Lienekien heet. En ze vindt het maar gek dat ik Sumppi heet hier, want dat is niet mijn echte naam. IJsdraakje was vooral grappig, alsof er een ijsdraak zit te tikken ergens.
'Doet zij net of ze een konijntje is?' (bij Sarabi)
Lastig om allemaal uit te leggen. Volgens mij vindt ze ons nu allemaal maar raar.![]()
Ze wilde weten of Lienekien echt Lienekien heet. En ze vindt het maar gek dat ik Sumppi heet hier, want dat is niet mijn echte naam. IJsdraakje was vooral grappig, alsof er een ijsdraak zit te tikken ergens.
Lastig om allemaal uit te leggen. Volgens mij vindt ze ons nu allemaal maar raar.![]()
Ah, dat vond ze leuk. Ik heb zelf de film toch wel redelijk vaak gezien, maar het was me niet opgevallen.quote:Op donderdag 16 april 2020 14:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]ja hoe leg je dat allemaal uit
Geen fan van the lion king? Daar komt mijn naam vandaan.
Dat is helemaal vervelend aan het eind van zo'n dagquote:Op donderdag 16 april 2020 14:46 schreef Shandaly het volgende:
Hier gaat het vandaag ietsjes beter dan gister qua humeur... qua concentratie op m'n werk is het nog altijd dieptriest(en als pauze tussendoor even fokken helpt natuurlijk ook niet)
Ik wilde gister de dag afsluiten met mijn favoriete bezigheid: borduren met Netflix. Maar toen bleek dat door een probleempje met onze creditcard (verdachte transactie gezien volgens de bank, card geblokkeerd, nieuwe wordt opgestuurd, maar nog niet binnen) Netflix geen betaling kon afschrijven en dus ook geblokkeerd was![]()
Was wel zo'n druppel op een toch al kwalitatief uitermate teleurstellend dag die er eigenlijk niet meer bij kon...
Weet ik zo een-twee-drie niet. Waar man werkt levert overal en nergens, dus bijv. postorderbedrijven weten hen nu ook te vinden.quote:
Haha ik vind het we schattigquote:Op donderdag 16 april 2020 14:18 schreef Sumppi het volgende:
Jeetje dat is vervelend zeg! Snap dat dat dan net de druppel is die de emmer doet overlopen jaquote:Op donderdag 16 april 2020 14:46 schreef Shandaly het volgende:
Hier gaat het vandaag ietsjes beter dan gister qua humeur... qua concentratie op m'n werk is het nog altijd dieptriest(en als pauze tussendoor even fokken helpt natuurlijk ook niet)
Ik wilde gister de dag afsluiten met mijn favoriete bezigheid: borduren met Netflix. Maar toen bleek dat door een probleempje met onze creditcard (verdachte transactie gezien volgens de bank, card geblokkeerd, nieuwe wordt opgestuurd, maar nog niet binnen) Netflix geen betaling kon afschrijven en dus ook geblokkeerd was![]()
Was wel zo'n druppel op een toch al kwalitatief uitermate teleurstellend dag die er eigenlijk niet meer bij kon...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op donderdag 16 april 2020 19:40 schreef Sumppi het volgende:
Smeerkaas had ik wel kunnen raden. Een aantal jaar geleden hoopte ze dat we haar zusje Smeerkaas zouden noemen.
Voor een kat kan het bestquote:Op donderdag 16 april 2020 19:46 schreef Sumppi het volgende:
Ze vindt het vooral erg lekker op brood.![]()
Misschien wel een leuke naam voor een kat.
Half 9quote:Op donderdag 16 april 2020 19:58 schreef Sumppi het volgende:
Hoe laat start de quiz? Enneh, zet hem op! Met een goed biertje erbij.![]()
Dankjewel en ja echt belachelijk!quote:Op donderdag 16 april 2020 16:01 schreef Sarabi het volgende:
Goed bezig Hestia.
Onbegrijpelijk inderdaad wat voor rotzooi er allemaal achter wordt gelaten.
Dankjewel! Nouja, daar had ik het vandaag dus nog over met de complexbeheerder. Er staan geen vuilnisbakken. Als ze die neerzetten dan moeten die elke week geleegd worden wat ook weer geld kost. En dan gaan mensen die hier niet horen er ook vuilnis in gooien. En grote kans dat het ook niet helpt idd, want we hebben wel eens gewoon een vuilniszak aan een paal geknoopt, maar dat verminderde het ook niet echt. Dus dan maar gewoon zelf opruimen. Waren 2 andere buren die dat deden, maar die zijn er blijkbaar mee gestopt.quote:Op donderdag 16 april 2020 19:43 schreef Sumppi het volgende:
@:_Hestia_ wat mooi dat je die zooi hebt opgeruimd! Ongelooflijk wat er allemaal ligt.Als ze er een vuilnisbak plaatsen helpt het vast ook niet (misschien staat het ding er wel).
quote:Op donderdag 16 april 2020 19:40 schreef Sumppi het volgende:
Smeerkaas had ik wel kunnen raden. Een aantal jaar geleden hoopte ze dat we haar zusje Smeerkaas zouden noemen.
Goed om te lezen. Ben je nog geslaagd bij de Action?quote:Op vrijdag 17 april 2020 07:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goedemorgen
Hier is iemand heel erg blij met de e-reader. Leest net zo fijn als een boek. En sowieso nu ik amper achter een scherm zit, lees ik ook veel meer
Vandaag weinig speciale plannen. Knutselen, lezen en piano spelen. In mijn bujo was ik een pagina begonnen die nog niet af is. Dus daarmee verder en de rest zie ik nog even![]()
Max twee uur scherm nu op een dag. Gewoon omdat ik geen zin in meer heb. Het is echt heel erg goed voor me
quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:06 schreef Sumppi het volgende:
Goed geregeld al is dat laatste wel jammer. Kun je ook nog wat winnen?
Nou, het is echt heel erg. De aansluiting heeft nooit goed gezeten en we wonen hier al negen jaar.Geen idee hoe het komt dat het nu pas de badkamer in kwam, maar de muur is helemaal volgezogen. Ik heb twee jaar terug wel opgemerkt dat de muur buiten een gekke plek had met mos en plantjes ertegen, waar de rest van de muur gewoon normaal was. Dat heb ik verwijderd, geschilderd en daar heb ik toen een kist voor gezet.
![]()
Nee geen prijzen bij deze quizquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:06 schreef Sumppi het volgende:
Goed geregeld al is dat laatste wel jammer. Kun je ook nog wat winnen?
Nou, het is echt heel erg. De aansluiting heeft nooit goed gezeten en we wonen hier al negen jaar.Geen idee hoe het komt dat het nu pas de badkamer in kwam, maar de muur is helemaal volgezogen. Ik heb twee jaar terug wel opgemerkt dat de muur buiten een gekke plek had met mos en plantjes ertegen, waar de rest van de muur gewoon normaal was. Dat heb ik verwijderd, geschilderd en daar heb ik toen een kist voor gezet.
![]()
Nee, geen tijd meer voor. En zo tof als dat het toen (2004 - 2014) was, wordt het toch nooit meer. Zoveel online vrienden gemaakt, skills geleerd (die ook irl inzetbaar zijn, zoals raids leiden, engels spreken, strategieen bedenken etc) en úren aan besteed... Hebben zelfs ooit met een stel vrienden om middernacht bij de Media markt gestaan voor een nieuwe expansionquote:Op vrijdag 17 april 2020 08:36 schreef Sumppi het volgende:
Speel je nog WoW? Nu met de nieuwe classic?
quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Van de week bij Met het mes op tafel noemde een van de kandidaten breien als hobby. ‘Beetje suf’ voegde ze eraan toe. Toen bekende de presentator (Herman van der Zandt) dat hij vroeger truitjes breide voor zijn beer.
En hij vroeg aan het begin van een volgende aflevering aan Milou hoe zij zich nu bezig houdt. Breiverslaving.
Online bestellen (bij die winkel) een optie?quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit hevig te dubben of ik katoen zal gaan halen bij een winkel die weer beperkt open gaat.
Voelt raar. Alsof ik een behoefte aan nieuwe voorraad belangrijker vind dan mijn gezondheid.
Zo fanatiek heb ik het nooit gespeeldquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:25 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Nee, geen tijd meer voor. En zo tof als dat het toen (2004 - 2014) was, wordt het toch nooit meer. Zoveel online vrienden gemaakt, skills geleerd (die ook irl inzetbaar zijn, zoals raids leiden, engels spreken, strategieen bedenken etc) en úren aan besteed... Hebben zelfs ooit met een stel vrienden om middernacht bij de Media markt gestaan voor een nieuwe expansion![]()
![]()
En een rondvaart door Amsterdam met een aantal guildmembers uit de UK, Denemarken en DuitslandAh... those were the times...
Toen ik zwanger was van mijn oudste trok ik de raids niet meer tot elf uur 's avonds, dus ging ik steeds minder meedoen. En ergens tijdens mijn zwangerschap van de jongste heb ik mijn subscription maar stopgezet en mijn borduurvirus is weer opgelaaid
Dat herken ik wel. Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit hevig te dubben of ik katoen zal gaan halen bij een winkel die weer beperkt open gaat.
Voelt raar. Alsof ik een behoefte aan nieuwe voorraad belangrijker vind dan mijn gezondheid.
Gefixt is in ieder geval prettig.quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef Sumppi het volgende:
Hij gaat het fixen, dus ik ben al helemaal opgelucht. We hebben vandaag gewoon weer een werkende wc, dus dat is ook mooi.
Het zal wel een flink bedrag worden, dat is wel jammer.Daar had ik liever fruitbomen van gekocht en nieuwe meubels.
Ja! Ik ga drie doekjes beschilderen en daaroverheen een tekst met houten letters. En een kleurboek en washitapequote:Op vrijdag 17 april 2020 08:36 schreef Sumppi het volgende:
Speel je nog WoW? Nu met de nieuwe classic?
Sarabi, ik ben zo benieuwd hoe het online quizen was. Hoe ging het in zijn werk? En was het leuk?
[..]
Goed om te lezen. Ben je nog geslaagd bij de Action?
Gaaf weetje... En stom... Breien is cool!quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Van de week bij Met het mes op tafel noemde een van de kandidaten breien als hobby. ‘Beetje suf’ voegde ze eraan toe. Toen bekende de presentator (Herman van der Zandt) dat hij vroeger truitjes breide voor zijn beer.
En hij vroeg aan het begin van een volgende aflevering aan Milou hoe zij zich nu bezig houdt. Breiverslaving.
@Sarabi Ze hebben (nog) geen webshop.quote:
De optie van je man klinkt dan goedquote:Op vrijdag 17 april 2020 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
@:Sarabi Ze hebben (nog) geen webshop.
Mijn man zegt: heengaan, maar als er een rij staat of als het heel druk is, weer weggaan.
Ik had altijd al een zwak voor Herman, nu nog meerquote:Op vrijdag 17 april 2020 09:28 schreef Lienekien het volgende:
Als ze zich goed aan de richtlijnen houden en jij ook zie ik daar niets geks in. Maar goed, ik doe ook gewoon boodschappen in de winkel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 09:32 schreef Lienekien het volgende:
Herman is leukquote:Op vrijdag 17 april 2020 11:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik had altijd al een zwak voor Herman, nu nog meer
Awwwwquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:26 schreef Sumppi het volgende:
Zo apart dat pa en ma ook tegelijk besluiten dat het wel mooi geweest is met het aanslepen van muizen. Middelste kind hier keek een beetje bedrukt en die heb ik op het hart moeten drukken dat wij mensen dat niet zo aanpakken.
Ik heb het jaren trouw gevolgd. Vooral de slechtvalken en de steenuiltjes. Drama’s, soms. Ik trok dat echt slecht, van die kleinste jonkies die het dan niet redden of het jaar dat alle jonge steenuiltjes dood gingen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:24 schreef Sumppi het volgende:
Ja, linkje:
https://www.vogelbescherming.nl/beleefdelente/bosuil
Nu weer rustig en onder de live beelden het filmpje van de oefeningen.
Heerlijk zo rustig in de stad en als het er net zulk mooi weer is als hier helemaal. Ben je in de winkel ook geslaagd met de nieuwe voorraad?
Oh nee, dat is verdrietig. Dat zou ik ook slecht trekken.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb het jaren trouw gevolgd. Vooral de slechtvalken en de steenuiltjes. Drama’s, soms. Ik trok dat echt slecht, van die kleinste jonkies die het dan niet redden of het jaar dat alle jonge steenuiltjes dood gingen.![]()
Volop katoen op voorraad, kan weer een hele tijd vooruit.
Ja dan breekt mijn hart ook altijd een beetjequote:Op vrijdag 17 april 2020 12:35 schreef Sumppi het volgende:
Succes, dit is de website van thuisbezorgd en daar is de magnetron.
Bij genoeg studenten gaat het wel zo.
Och, je leert snel koken dan hoor.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:35 schreef Sumppi het volgende:
Succes, dit is de website van thuisbezorgd en daar is de magnetron.
Bij genoeg studenten gaat het wel zo.
Zelfde hier, denk dat m'n moeder meer "nieuwe" dingen van mij overgenomen heeft dan andersom.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:41 schreef Sarabi het volgende:
Niet dat ik echt heb leren koken trouwens van mijn oudersmijn ouders zijn niet zo'n sterren in de keuken. AGV en verder alles pakjes/zakjes.
Ik heb in het studentenhuis wel serieus veel allergieën ontdekt bij mezelf.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:45 schreef Lienekien het volgende:
Mijn leerschool was toch het studentenhuis, met het eetrooster en het beperkte budget. Paar kookboeken en gaan!
Ja als huisvrouw heb je daar wel alle tijd voor.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:51 schreef IJsdraakje het volgende:
Nieuwe dingen proberen is leuk en leerzaam, maar weinig tijd en prioriteit, dus meestal is het meer van hetzelfde hier.
Och, het is gezond en het past binnen onze diëten, dus prima wel verder.
Lijkt op iemand uit Rijdende Rechter van vorige week. Een oudere man had ook alleen een magnetron. Zei toen tegen mijn man dat ik daar echt ongelukkig van zou worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:57 schreef Sumppi het volgende:
Een vriendin van mij woonde op zichzelf en had niet eens een gasstel of iets dergelijks. Alleen een magnetron.![]()
Oja dat lijkt me heel vervelend. Dan zou ik totaal niets doen.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
En nu heb ik over het algemeen alle tijd, maar dat weet ik achteraf pas.Struggles jongens, struggles!
Maar gebeld worden terwijl je met je handen in een deeg staat, is ook niet ideaal.
Ik had een die had geen koelkast. Was telkens haar smoes.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:57 schreef Sumppi het volgende:
Een vriendin van mij woonde op zichzelf en had niet eens een gasstel of iets dergelijks. Alleen een magnetron.![]()
Heb je geen headset, of oortje?quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:54 schreef IJsdraakje het volgende:
En nu heb ik over het algemeen alle tijd, maar dat weet ik achteraf pas.Struggles jongens, struggles!
Maar gebeld worden terwijl je met je handen in een deeg staat, is ook niet ideaal.
Nee, met de meeste belletjes moet ik toch eigenlijk wel data op m'n pc hebben en dan is het zo een half uur verder ook. Als het alleen praten was, was het een prima optie geweest.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heb je geen headset, of oortje?
Enige makke hier is wat dat betreft dat ik mobiel slecht signaal heb in de keuken, heel raar.
Van die gerechten waar je gewoon allerlei groenten wel in kwijt kunt. Niet hoogstaand, wel voedzaam en duurzaam.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Nee, met de meeste belletjes moet ik toch eigenlijk wel data op m'n pc hebben en dan is het zo een half uur verder ook. Als het alleen praten was, was het een prima optie geweest.
Restjeskoken doe ik ook vaak, even speuren wat er nog in huis is en daar dan wat van brouwen.Werkt ook met de afvalhoop minimaliseren.
Precies!quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van die gerechten waar je gewoon allerlei groenten wel in kwijt kunt. Niet hoogstaand, wel voedzaam en duurzaam.
Met Pasen hadden we wel asperges, trouwens. Drive-thru bij de aspergekweker.
quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:02 schreef LeSage het volgende:
Ik heb een moeder die niet bijzonder kookte (ze zegt zelf dat ze eten warm maakt). Maar er at een paar keer in de week een vriendin van mijn ouders mee en die kookte dan ook vaak. En die kon echt heel lekker koken en kwam met echt recepten. Daar is mijn liefde voor koken wel ontstaan.
Dan ging ik helpen en deden we alsof we een kookprogramma presenteerden. ‘We beginnen met de uitjes snijden. Als die gesneden zijn kunnen ze in een pan met een klein beetje olie.’
Dat ga ik komende week veel doenquote:Op vrijdag 17 april 2020 13:07 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Restjeskoken doe ik ook vaak, even speuren wat er nog in huis is en daar dan wat van brouwen.Werkt ook met de afvalhoop minimaliseren.
Auw.....quote:Op vrijdag 17 april 2020 15:19 schreef Sumppi het volgende:
Dag rib, de hele wc moet vernieuwd worden. Tegels eraf, radiator even eraf, muren nieuw stucwerk, enz. Maandag komen ze slopen en de wc opnieuw doen. Misschien dat de verzekeraar wat gaat vergoeden. Even duimen.![]()
Ze gaan ook in de andere radiator de stijgbuis monteren, dat stond ook al 9 jaar op ons lijstje.
Vergeet de meel en gist nietquote:Op vrijdag 17 april 2020 20:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ach... in de rij van WC-papier en vuilniszakken kan dat ook wel gehamsterd worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |