Het is niet zo dat we de griep in kunnen dammen als de hele wereld ingeënt wordt. Het virus muteert en zal uiteindelijk terug keren in een andere vorm.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, maar daar wordt ook maar een fractie van de wereldbevolking voor ingeënt en verder doen we ook vrijwel niks om die verspreiding tegen te gaan.
Ja, ik vraag me wel af wat er dan in de hoofden van die mensen omgaat.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:10 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gewoon te dom om te poepen dat volk.
Misschien moeten we toch maar naar Baudet luisteren en allemaal koffers met smeergeld sturen naar de fabriekspoorten?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja, wat er niet is kan je ook niet leveren. En door de klachten over waardeloze maskers heeft China nu alle exports zonder certificaat verboden. Waardoor ook de vaste leveranciers die al jaren PPEs leveren moeten stoppen. Want geen enkel exportbedrijf heeft dat, die produceren uitsluitend voor de buitenlandse markt en certificaten waren enkel verplicht voor de binnenlandse markt.
Bijna wizard.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
~300 coronadoden per dag is positief?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
Ah, nu de Nederlandse cijfers positief stemmen gaan de paniekzaaiers zich richten op de Duitse 'invasie'.
Ik zei vandaag al tegen iemand anders dat je mooi het verschil ziet tussen Nederland en sommige andere landen. Uitgaan van de volwassenheid van het volk. Eigen verstand enzo. Dat lukt vooralsnog aardig. Ondanks wat de zolderkamerautisten ('normaal blijf ik ook al maanden binnen') soms willen doen geloven.
Gelukkig blijven dit soort dingen ons bespaard:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)rust-nodig~ac90f353/
Wel als je het afzet tegen wat het had kunnen zijn ja.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
~300 coronadoden per dag is positief?
300 per dag?quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
~300 coronadoden per dag is positief?
Best wel apart ondanks dat ze een totale lockdown hebben. Hoe wordt het verschil met Nederland verklaard? Het lijkt wel alsof de maatregelen maar tot op zekere hoogte een effect hebben. Als dat zo is dan komt Zweden hier misschien wel heel goed uit.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef asco het volgende:
Is er al een topic met de titel: "België heeft een probleem" ?
Ze hebben ondertussen naar verhouding 5 x zoveel doden dan de VS.
We leven op dit moment in een politiestaat. Als ik nu pasen zou vieren met mijn familie en iemand klaagt bij de politie dan zou het me niks verbazen als ik een boete kreeg.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:26 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Mooie wereld leven we op dit moment. Agenten die met surveillancewagens rondrijden, boetes uitschrijven voor een theekransje.
Oversterftecijfers van vandaag.quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef asco het volgende:
Nee want the Donald die we massaal haten en een dombo vinden zit in de VS en niet in Belgiëquote:Op vrijdag 10 april 2020 14:28 schreef asco het volgende:
Of dat aantal doden klopt zien we pas over een paar weken aan de algemene sterftecijfers.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:26 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Minder doden en minder ziekenhuisopnamen.
Doordat het niet zo simpel is als 'een intelligente/domme lockdown heeft effect X'. Dat is van tal van factoren afhankelijk.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Best wel apart ondanks dat ze een totale lockdown hebben. Hoe wordt het verschil met Nederland verklaard?
De Belgen zijn hevig gepikeerd en roepen dat NL onderrapporteert. Weet niet of ze een punt hebben, maar daar lijkt het wel enigszins op:quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Best wel apart ondanks dat ze een totale lockdown hebben. Hoe wordt het verschil met Nederland verklaard? Het lijkt wel alsof de maatregelen maar tot op zekere hoogte een effect hebben. Als dat zo is dan komt Zweden hier misschien wel heel goed uit.
'Onverklaarbaar' nog wel.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:31 schreef asco het volgende:
[..]
Dat verschil tussen NL en BE is gewoon onverklaarbaar groot.
https://www.knack.be/nieu(...)kie_check=1586521907quote:De manier van rapporteren kan volgens Van Gucht dus een factor zijn die het hogere aantal doden in België verklaart. 'Bij mijn weten zijn er niet veel landen die op dit moment de vermoedelijke, niet-bevestigde overlijdens meenemen in hun statistieken', zegt hij. 'Bovendien is het zo dat in een land waar men veel meer gaat testen, ook mensen met milde symptomen, het aantal bevestigde gevallen vrij hoog ligt en het aantal overlijdens in verhouding vrij laag kan zijn.'
Zoals Jort Kelder al zei we zijn alles om zeep aan het helpen om 80 jarige (god hebben hun ziel) te redden.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:32 schreef Momo het volgende:
De helft van de opgenomen patiënten is 69 jaar of ouder, bij de
overleden patiënten was de helft 81 jaar of ouder.
Dit was eerst 71 en toen 70 en 69 jaar in dat pdf bestand
Die ziekenhuis opnames of IC bedden bezet ga je niet over liegen dusseh, vergelijk dat dan met elkaar...quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De Belgen zijn hevig gepikeerd en roepen dat NL onderrapporteert. Weet niet of ze een punt hebben, maar daar lijkt het wel enigszins op:
https://www.volkskrant.nl(...)-2017-2018~b904f508/
vs
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/03/coronadoden-demograaf/
Nope: Statistisch zullen er altijd mensen ziek blijven worden en overlijden aan virusinfecties, tenzij je een vaccin hebt dat op de (stabiele) basisstam vaccineert en het virus uitdooft.... en dat blijkt met Corona tot op heden onmogelijk (geen vaccin, makkelijke en supersnelle verspreiding).quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:48 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Toch raar dat je er nooit meer vanaf komt. Als iedereen gevaccineerd is, zou er dan nooit een mogelijkheid zijn (eventueel na een wereldwijde lockdown van een paar weken) om er helemaal vanaf te komen?
Dat is nu al wel een beetje terug te zien inderdaad.quote:Op vrijdag 10 april 2020 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zijn ze nu eindelijk meer aan het testen geslagen in Nederland, gezien de toename van het aantal nieuwe gevallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |