Het lastige met: 'een x aantal mensen tegelijk binnen' bij dat soort gelegenheden vind ik altijd wel dat er hordes mensen direct zullen gaan proberen één van de eersten te zijn, waardoor je weer een hoop mensen bij elkaar krijgt en kans op verspreiding weer groter wordt.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:
-Er mag weer gesport worden, geen gebruik van sanitaire voorzieningen, geen publiek
-Kappers, Fysios mogen weer aan het werk, maar beperkt aantal mensen tegelijk in de zaak
-Horeca die fysiek kunnen scheiden mogen weer open.
-Zwembaden open voor beperkt aantal mensen
Denk beetje in die zin.
Het idee van groepsimmuniteit zonder vaccinatie is eigenlijk vandaag al naar de prullenbak verwezen. Immuniteit blijkt maar tussen 6 en 18 maanden werkzaam te zijn volgens een duits onderzoek.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:21 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe meer besmettingen hoe beter toch?
4000 per dag.... Dan ben je met 10 miljoen hoe lang bezig? 2500 dagen?
het gaat niet om entertainen. Het gaat om het schoolwerk dat je moet doen met ze. Ik ben daar 3-4 uur per dag mee bezig, terwijl ik een baan heb van 36 uur. Daarnaast nog een tweejarige die de hele dag zorg en aandacht nodig heeft. Ik heb nu een week vrij genomen, nu hoef ik ‘alleen maar’ de kinderen te doen. Ik vind het heel erg zwaar en als het echt tot en met de zomervakantie is, dan ben ik in staat om m’n baan op te zeggen. Of misschien ben ik dan inmiddels overspannen, dan kan ik me ziek meldden en krijg ik tenminste nog doorbetaald. Ik denk echt dat je een golf van burnouts krijgt als je alle maatregelen tot en met de zomervakantie laat doorlopen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:25 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Vervelend ja, maar gezien de ernst van de situatie misschien wel verstandig. Ik hoor wel meer mensen die het moeilijk vinden om hun kinderen constant te moeten entertainen.
Vast, kinderen niet bij grootouders op bezoek dus en risico groep ouders thuisstudie....quote:Op donderdag 9 april 2020 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
is er al een rapport over de verspreiding door kinderen, ze hebben er zelf niet veel last van maar zijn wel goede transporteurs gebleken toch?
Hier begonnen ze scherp, maar nu kakt het in.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
De organisatie waar ik werk(te) had al 4 weken voor de lockdown beslist dat er geen externen naar binnen mochten.
Je kunt beter alsnog 6 weken met de kinderen thuis zitten dan 18 aaneengesloten weken. Kan me niet voorstellen overigens dat kinderen zes weken nodig hebben voor een ritme, die zijn na 1 of 2 weken toch wel weer gewend? Heb je nog een volle maand.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is zeker prettig, maar de vraag is wat het buiten dat toe gaat voegen. Voor kinderen in een ritme zijn is het al weer zomervakantie en zit je alsnog 6 weken met de kinderen thuis.
Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als ze dat pas doen als het veilig is.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.
Ja, dus goed voor de groeps immuniteit, zolang als we de kwetsbaren maar beschermen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
is er al een rapport over de verspreiding door kinderen, ze hebben er zelf niet veel last van maar zijn wel goede transporteurs gebleken toch?
Dat houdt in dat je jaarlijks een corona prik moet gaan ophalen als risicogroep? Ik neem aan dat als je iets hebt gehad wat er op lijkt dat je ook beter beschermd bent.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:31 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het idee van groepsimmuniteit zonder vaccinatie is eigenlijk vandaag al naar de prullenbak verwezen. Immuniteit blijkt maar tussen 6 en 18 maanden werkzaam te zijn volgens een duits onderzoek.
Er zegt ook niemand dat we de scholen open moeten doen als het niet veilig is.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als ze dat pas doen als het veilig is.
De scholen in April al opengooien is echt het allerdomste wat men zou kunnen doen.
Dat rapport verwachten ze half mei geloof ik, de onderzoekers hebben pas 50 van de benodigde 100 gezinnen gevonden die mee konden of wilden doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:28 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat is zeker prettig, maar de vraag is wat het buiten dat toe gaat voegen. Voor kinderen in een ritme zijn is het al weer zomervakantie en zit je alsnog 6 weken met de kinderen thuis.
In Nederland worden lijken niet getest en uit de oversterfte (CBS) blijkt al dat het werkelijk aantal corona-doden groter is. Je kunt de sterftecijfers dus ook niet zomaar vergelijken.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Als ik zo kijk naar overlijdens, zit België vergeleken bij Nederland diep in de shit. Of het RIVM is niet helemaal eerlijk, dat kan ook.
Oneens.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:32 schreef JochemSjakie het volgende:
[..]
Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als ze dat pas doen als het veilig is.
De scholen in April al opengooien is echt het allerdomste wat men zou kunnen doen.
Het is ook een Scandinavisch bedrijf, die zijn best streng, er mag bijvoorbeeld ook geen Alcohol gedronken worden op de werkvloer, ook niet tijdens een borrel. Bedrijf vond het unfair om gevaarlijke locaties andere regels te geven dan kantoren, ben je in 1 keer van een hoop discussies af.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:31 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Hier begonnen ze scherp, maar nu kakt het in.
In beginsel hoeft dit niet een zou te te zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat zijn ziekenhuis opnames, ik vraag me af waarom je het veel vind.. er zullen nog heeelll lang ziekenhuis opnames blijven van dit virus. Op dit moment is de uitstroom hoger dan de instroom. Dit lijkt me positief.
Op termijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:37 schreef mark6791 het volgende:
Bij iedere R(0) van lager dan 1,0 zal de besmettingen echter afnemen. Dit is per definitie zo.
Dat is hetzelfde als bij nomale griep virussen. Daarom moet je het uit laten razen (zonder de kwetsbaren er aan bloot te stellen) onder de bevolking. Dan dooft het virus uit zich zelf uit na een week of 8.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:31 schreef Digi2 het volgende:
Het idee van groepsimmuniteit zonder vaccinatie is eigenlijk vandaag al naar de prullenbak verwezen. Immuniteit blijkt maar tussen 6 en 18 maanden werkzaam te zijn volgens een duits onderzoek.
Ja vooral het aantal opgenomen patienten per dag vertoont nu duidelijk de S curve waar bijna alle datawetenschappers op hopen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:34 schreef zoost het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/
Ziet er positief uit.
Mogen ze wel naar binnen allemaal?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:03 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Weer hele families bij de Hoogvliet net![]()
Hou je kids gewoon thuis!!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |