abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192533218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het stabiliseert nu wel echt he in de letterlijke zin van het woord - weinig positiefs, weinig negatiefs..
Het stabiliseert zich qua doden op een hoog niveau. België is nog hoger, en is qua absolute aantallen Nederland nu vandaag voorbij.
pi_192533255
Ervan uitgaande dat de maatregelen worden verlengd aankomende 21 april, wat denken jullie dat de verwachting gaat zijn qua datum?

Ik verwacht ergens 1 juni.

Of is er een daadwerkelijke verbetering te zien bij de bestrijding dat er zal worden gaan versoepeld?
pi_192533268
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
Ervan uitgaande dat de maatregelen worden verlengd aankomende 21 april, wat denken jullie dat de verwachting gaat zijn qua datum?

Of is er een daadwerkelijke verbetering te zien bij de bestrijding dat er zal worden gaan versoepeld?
Ik denk dat het gaat afhangen van de schoolvakanties.
pi_192533288
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 12:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Alle domme mensen gaan toch naar buiten en dan zijn we daar ook van af. :')
Weer hele families bij de Hoogvliet net :(
Hou je kids gewoon thuis!!!! :|W

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2020 14:04:10 ]
  donderdag 9 april 2020 @ 14:06:04 #165
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192533314
quote:

de zomervakantie begint op 4 juli. Dan is het amper de moeite!
pi_192533329
Wij worden hier net intern toegesproken door de directie dat er een aantal mensen hier zijn die zich op dit moment niet veilig voelen binnen de organisatie. Er was hier het beleid dat er geen bezoek zou komen en dat mensen die niet noodzakelijk hier moeten werken, thuis moest werken. Nu was vandaag ongeveer iedereen op kantoor, wat ook mijn verbazing wekte, en vervolgens gaan ze hier in spreekkamers gewoon besprekingen met klanten houden die vervolgens over alle afdelingen heen lopen.

Er denken daadwerkelijk al een hoop mensen dat alles achter de rug is, ongelooflijk..
pi_192533330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het stabiliseert nu wel echt he in de letterlijke zin van het woord - weinig positiefs, weinig negatiefs..
Maandag zitten we nu op 195 ziekenhuisopnames (kan nog wat meer worden), dinsdag 168. Deze week dus rond de 200 per dag. Dat is nog vrij veel, ruim drie weken na het begin van de lock-down. Ben benieuwd wat er gebeurt als dit aantal niet verder daalt, of bijvoorbeeld rond de 100 blijft hangen.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:07:47 #168
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192533350
quote:

Als ik Gommers moet volgen, dan pas in september ergens.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192533351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maandag zitten we nu op 195 ziekenhuisopnames (kan nog wat meer worden), dinsdag 168. Deze week dus rond de 200 per dag. Dat is nog vrij veel, ruim drie weken na het begin van de lock-down. Ben benieuwd wat er gebeurt als dit aantal niet verder daalt, of bijvoorbeeld rond de 100 blijft hangen.
De aantallen die je noemt zijn niet de werkelijke IC-opnames neem ik aan?
pi_192533360
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef Aventura het volgende:

[..]

de zomervakantie begint op 4 juli. Dan is het amper de moeite!
Jij zou hem over de vakantie heen trekken dus.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:12:09 #171
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192533416
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:56 schreef erkel het volgende:

[..]

Door middel van contactonderzoek van patienten neem ik even aan. Dan kom je vaak uit bij de besmetter die waarschijnlijk ook veel symptomen had. Anders zouden veel contactonderzoeken dood lopen.
Contactonderzoek was vooral bedoeld om mogelijk door de patient besmette personen op te sporen, niet om de "besmetter" te vinden. De contacten moesten de GGD bellen als ze symptomen kregen.
are we infinite or am I alone
pi_192533433
quote:

[..]

Dat zijn ziekenhuis opnames, ik vraag me af waarom je het veel vind.. er zullen nog heeelll lang ziekenhuis opnames blijven van dit virus. Op dit moment is de uitstroom hoger dan de instroom. Dit lijkt me positief.
pi_192533438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef HulkHeld het volgende:
Wij worden hier net intern toegesproken door de directie dat er een aantal mensen hier zijn die zich op dit moment niet veilig voelen binnen de organisatie. Er was hier het beleid dat er geen bezoek zou komen en dat mensen die niet noodzakelijk hier moeten werken, thuis moest werken. Nu was vandaag ongeveer iedereen op kantoor, wat ook mijn verbazing wekte, en vervolgens gaan ze hier in spreekkamers gewoon besprekingen met klanten houden die vervolgens over alle afdelingen heen lopen.

Er denken daadwerkelijk al een hoop mensen dat alles achter de rug is, ongelooflijk..
Door dit soort gedrag zullen de maatregelen die gelden helaas langer nodig zijn.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 9 april 2020 @ 14:14:42 #174
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_192533450
Zolang het aantal mensen die in het ziekenhuis liggen daalt dan gaat het de goede kant op.
Dat vind ik zelf het belangrijkste cijfer.

Druk op zorg gaat dan minder worden.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:16:50 #175
75556 erkel
back from Dagestan
pi_192533488
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Contactonderzoek was vooral bedoeld om mogelijk door de patient besmette personen op te sporen, niet om de "besmetter" te vinden. De contacten moesten de GGD bellen als ze symptomen kregen.
Volgens mij niet alleen daarvoor. In het begin probeerde ze terug te gaan naar de bron om vast te stellen of diegene uit Italië kwam bijvoorbeeld.
Weisst
pi_192533504
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Door dit soort gedrag zullen de maatregelen die gelden helaas langer nodig zijn.
Ja ik ben het ook 100% eens met de mensen die zich daarover zorgen maken. Helaas genoeg mensen die vinden dat er toch nog dingen noodzakelijk zijn wat werk betreft gedurende een pandemie.
pi_192533506
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:14 schreef KingRadler het volgende:
Zolang het aantal mensen die in het ziekenhuis liggen daalt dan gaat het de goede kant op.
Dat vind ik zelf het belangrijkste cijfer.

Druk op zorg gaat dan minder worden.
En dan daarna weer het oppakken van de reguliere zorg waar Gommers het over had...Operatie's/behandelingen die uitgesteld waren e.d.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:18:39 #178
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192533514
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 13:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Door onderzoek? :P
Dan moet je wel iedereen kennen die besmet is.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192533515
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef koemleit het volgende:

[..]

Dat zijn ziekenhuis opnames, ik vraag me af waarom je het veel vind.. er zullen nog heeelll lang ziekenhuis opnames blijven van dit virus. Op dit moment is de uitstroom hoger dan de instroom. Dit lijkt me positief.
Omdat dit keer ~20 moet doen om het aantal besmettingen te schatten (als het klopt dat 5% van de gevallen ernstig is).

Op dit moment zijn er veel positieve ontwikkelingen (die je vorige week overigens al zag beginnen), maar ben benieuwd naar de volgende fase; wat zullen ze doen als ook met de huidige maatregelen substantiële hoeveelheden mensen besmet raken.
pi_192533521
quote:
10s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Juist. Valt me sowieso op hoeveel mensen er toch losser met de 1.5 m om lijken te gaan tov een week of twee geleden. En het opstandige sentiment ('ik bepaal zelf wel wat ik doe!')in de comments bij o.a. nieuwsartikelen op fb. Puur anekdotisch natuurlijk, maar meh.
pi_192533537
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:19 schreef trustychords het volgende:

[..]

Juist. Valt me sowieso op hoeveel mensen er toch losser met de 1.5 m om lijken te gaan tov een week of twee geleden. En het opstandige sentiment ('ik bepaal zelf wel wat ik doe!')in de comments bij o.a. nieuwsartikelen op fb. Puur anekdotisch natuurlijk, maar meh.
Egoïstisch inderdaad.. geduld van mensen raakt op + het betere weer maakt mensen laks in hun houding.
pi_192533553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Omdat dit keer ~20 moet doen om het aantal besmettingen te schatten (als het klopt dat 5% van de gevallen ernstig is).
Hoe meer besmettingen hoe beter toch?

4000 per dag.... Dan ben je met 10 miljoen hoe lang bezig? 2500 dagen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 9 april 2020 @ 14:22:07 #183
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_192533561
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:08 schreef HulkHeld het volgende:

[..]

Jij zou hem over de vakantie heen trekken dus.
Als het nodig is dan moet het, maar ik hoop van niet. Ik vind het enorm zielig voor mijn achtjarige. Zo lang z’n vriendjes niet zien.
pi_192533577
quote:

Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:

-Er mag weer gesport worden, geen gebruik van sanitaire voorzieningen, geen publiek
-Kappers, Fysios mogen weer aan het werk, maar beperkt aantal mensen tegelijk in de zaak
-Horeca die fysiek kunnen scheiden mogen weer open.
-Zwembaden open voor beperkt aantal mensen

Denk beetje in die zin.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192533594
quote:

De organisatie waar ik werk(te) had al 4 weken voor de lockdown beslist dat er geen externen naar binnen mochten.
pi_192533595
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef raptorix het volgende:
Denk beetje in die zin.
Als eerste de scholen open!
pi_192533597
quote:

[..]

Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:

-Er mag weer gesport worden, geen gebruik van sanitaire voorzieningen, geen publiek
-Kappers, Fysios mogen weer aan het werk, maar beperkt aantal mensen tegelijk in de zaak

Denk beetje in die zin.
Dan zouden we dan al onder de 1000 ic bezetting moeten zitten. Dat lijkt me wat voorbarig.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:24:36 #188
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192533599
Ik denk dat 21 april nog wel te vroeg is voor een versoepeling. Ik verwacht eerder richting juni de eerste versoepelingen te gaan zien.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:25:01 #189
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192533605
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:24 schreef zoost het volgende:

[..]

Dat denk ik juist niet. Die hebben na de meivakantie nog 6 weken tot de zomervakantie. Dat is veel makkelijker om meteen door te trekken tot augustus/september.
pi_192533608
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Als het nodig is dan moet het, maar ik hoop van niet. Ik vind het enorm zielig voor mijn achtjarige. Zo lang z’n vriendjes niet zien.
Vervelend ja, maar gezien de ernst van de situatie misschien wel verstandig. Ik hoor wel meer mensen die het moeilijk vinden om hun kinderen constant te moeten entertainen.
pi_192533612
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:24 schreef zoost het volgende:

[..]

Goeie, die was ik even vergeten.
pi_192533616
quote:
14s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:25 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Dat denk ik juist niet. Die hebben na de meivakantie nog 6 weken tot de zomervakantie. Dat is veel makkelijker om meteen door te trekken tot augustus/september.
Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_192533619
Gezien de daling van de laatste tijd kan het denk ik niet anders dan dat de regels over twee weken versoepeld worden. Scholen gaan denk ik sowieso open, die kun je het restant van het schooljaar dicht laten.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:26:48 #194
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_192533625
quote:

[..]

Zo makkelijk is het niet voor veel ouders, dat blijkt nu al.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:27:04 #195
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_192533630
quote:

[..]

Denk beetje in die zin.
Ik hoop dat je gelijk hebt over de fysio. :'(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_192533632
quote:

[..]

Dat vraag ik me ook serieus af - hoor signalen om me heen van ouders met basisschool gaande kinderen waarbij de school dit ook al door heeft laten sijpelen: De scholen open per half Mei of begin Juni heeft totaal geen zin meer (voor de school zelf en de kinderen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 9 april 2020 @ 14:27:47 #197
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192533636
quote:

[..]

Mijn verwachting is dat als er ook mensen zullen herstellen uit de IC's, en in combinatie met een beperkte opnames zal uiteindelijk de IC-capaciteit worden genormaliseerd. Men moet hierbij denken aan tussen de 1000 en 1100 beschikbare bedden die "maar" te hoeven worden gebruikt.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 9 april 2020 @ 14:28:23 #198
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192533643
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.
Dat is zeker prettig, maar de vraag is wat het buiten dat toe gaat voegen. Voor kinderen in een ritme zijn is het al weer zomervakantie en zit je alsnog 6 weken met de kinderen thuis.
pi_192533648
quote:

8)7
  donderdag 9 april 2020 @ 14:29:07 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192533656
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

is er al een rapport over de verspreiding door kinderen, ze hebben er zelf niet veel last van maar zijn wel goede transporteurs gebleken toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')