Door onderzoek?quote:Op donderdag 9 april 2020 13:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
De vraag is dan hoe je dat kunt weten.
Waarschijnlijk dat onderzoek wat ze binnen 100 gezinnen zouden doen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Door middel van contactonderzoek van patienten neem ik even aan. Dan kom je vaak uit bij de besmetter die waarschijnlijk ook veel symptomen had. Anders zouden veel contactonderzoeken dood lopen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:53 schreef Zeroku het volgende:
[..]
En dan asymptomatische (die we niet weten want we testen niet) naast virusvrije mensen te zetten?quote:
Denk dat dat pas gebeurt als ook de IC significant daalt, uiteindelijk is het sterftecijfer van de IC best significant en die zal dus dagelijks best bijdragen aan het aantal dodenquote:Op donderdag 9 april 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja in die zin zeker wel, maar ergens zou je ook qua overlijdens een verder daling verwachten (of dat ligt aan mij), maar het blijft toch schrikbarend hoog iedere dag vind ik.
Vrouwen mogen het bloed afnemen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:49 schreef Doublepain het volgende:
[..]
[..]
Het zijn weer de mannen die het vuile werk moeten doen
November zelfsquote:Op donderdag 9 april 2020 12:45 schreef influcted het volgende:
[..]
Natuurlijk was het al langer onder de mensen. Eerste geval was in december al geconstateerd en pas in januari liep het uit de klauwen. Daarna hebben ze snel alles en iedereen daar gecensureerd en plots was het virus 'weg'.
Extreem dichtbevolkt land, ongelofelijk slechte leefomstandigheden. Het kan uitgedoofd zijn hoor maar alle statistieken die ze hebben kennisgegeven klopt natuurlijk 0.0 van. Lijkt mij dat jij dit ook kan inzien.
Het stabiliseert zich qua doden op een hoog niveau. België is nog hoger, en is qua absolute aantallen Nederland nu vandaag voorbij.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het stabiliseert nu wel echt he in de letterlijke zin van het woord - weinig positiefs, weinig negatiefs..
Ik denk dat het gaat afhangen van de schoolvakanties.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
Ervan uitgaande dat de maatregelen worden verlengd aankomende 21 april, wat denken jullie dat de verwachting gaat zijn qua datum?
Ik verwacht ergens 1 juni.
Of is er een daadwerkelijke verbetering te zien bij de bestrijding dat er zal worden gaan versoepeld?
Weer hele families bij de Hoogvliet netquote:Op donderdag 9 april 2020 12:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Alle domme mensen gaan toch naar buiten en dan zijn we daar ook van af.
de zomervakantie begint op 4 juli. Dan is het amper de moeite!quote:Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
Ervan uitgaande dat de maatregelen worden verlengd aankomende 21 april, wat denken jullie dat de verwachting gaat zijn qua datum?
Of is er een daadwerkelijke verbetering te zien bij de bestrijding dat er zal worden gaan versoepeld?
Maandag zitten we nu op 195 ziekenhuisopnames (kan nog wat meer worden), dinsdag 168. Deze week dus rond de 200 per dag. Dat is nog vrij veel, ruim drie weken na het begin van de lock-down. Ben benieuwd wat er gebeurt als dit aantal niet verder daalt, of bijvoorbeeld rond de 100 blijft hangen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Het stabiliseert nu wel echt he in de letterlijke zin van het woord - weinig positiefs, weinig negatiefs..
Als ik Gommers moet volgen, dan pas in september ergens.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
De aantallen die je noemt zijn niet de werkelijke IC-opnames neem ik aan?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maandag zitten we nu op 195 ziekenhuisopnames (kan nog wat meer worden), dinsdag 168. Deze week dus rond de 200 per dag. Dat is nog vrij veel, ruim drie weken na het begin van de lock-down. Ben benieuwd wat er gebeurt als dit aantal niet verder daalt, of bijvoorbeeld rond de 100 blijft hangen.
Jij zou hem over de vakantie heen trekken dus.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef Aventura het volgende:
[..]
de zomervakantie begint op 4 juli. Dan is het amper de moeite!
Contactonderzoek was vooral bedoeld om mogelijk door de patient besmette personen op te sporen, niet om de "besmetter" te vinden. De contacten moesten de GGD bellen als ze symptomen kregen.quote:Op donderdag 9 april 2020 13:56 schreef erkel het volgende:
[..]
Door middel van contactonderzoek van patienten neem ik even aan. Dan kom je vaak uit bij de besmetter die waarschijnlijk ook veel symptomen had. Anders zouden veel contactonderzoeken dood lopen.
Dat zijn ziekenhuis opnames, ik vraag me af waarom je het veel vind.. er zullen nog heeelll lang ziekenhuis opnames blijven van dit virus. Op dit moment is de uitstroom hoger dan de instroom. Dit lijkt me positief.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maandag zitten we nu op 195 ziekenhuisopnames (kan nog wat meer worden), dinsdag 168. Deze week dus rond de 200 per dag. Dat is nog vrij veel, ruim drie weken na het begin van de lock-down. Ben benieuwd wat er gebeurt als dit aantal niet verder daalt, of bijvoorbeeld rond de 100 blijft hangen.
Door dit soort gedrag zullen de maatregelen die gelden helaas langer nodig zijn.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef HulkHeld het volgende:
Wij worden hier net intern toegesproken door de directie dat er een aantal mensen hier zijn die zich op dit moment niet veilig voelen binnen de organisatie. Er was hier het beleid dat er geen bezoek zou komen en dat mensen die niet noodzakelijk hier moeten werken, thuis moest werken. Nu was vandaag ongeveer iedereen op kantoor, wat ook mijn verbazing wekte, en vervolgens gaan ze hier in spreekkamers gewoon besprekingen met klanten houden die vervolgens over alle afdelingen heen lopen.
Er denken daadwerkelijk al een hoop mensen dat alles achter de rug is, ongelooflijk..
Volgens mij niet alleen daarvoor. In het begin probeerde ze terug te gaan naar de bron om vast te stellen of diegene uit Italië kwam bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:12 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Contactonderzoek was vooral bedoeld om mogelijk door de patient besmette personen op te sporen, niet om de "besmetter" te vinden. De contacten moesten de GGD bellen als ze symptomen kregen.
Ja ik ben het ook 100% eens met de mensen die zich daarover zorgen maken. Helaas genoeg mensen die vinden dat er toch nog dingen noodzakelijk zijn wat werk betreft gedurende een pandemie.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Door dit soort gedrag zullen de maatregelen die gelden helaas langer nodig zijn.
En dan daarna weer het oppakken van de reguliere zorg waar Gommers het over had...Operatie's/behandelingen die uitgesteld waren e.d.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:14 schreef KingRadler het volgende:
Zolang het aantal mensen die in het ziekenhuis liggen daalt dan gaat het de goede kant op.
Dat vind ik zelf het belangrijkste cijfer.
Druk op zorg gaat dan minder worden.
Dan moet je wel iedereen kennen die besmet is.quote:
Omdat dit keer ~20 moet doen om het aantal besmettingen te schatten (als het klopt dat 5% van de gevallen ernstig is).quote:Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dat zijn ziekenhuis opnames, ik vraag me af waarom je het veel vind.. er zullen nog heeelll lang ziekenhuis opnames blijven van dit virus. Op dit moment is de uitstroom hoger dan de instroom. Dit lijkt me positief.
Juist. Valt me sowieso op hoeveel mensen er toch losser met de 1.5 m om lijken te gaan tov een week of twee geleden. En het opstandige sentiment ('ik bepaal zelf wel wat ik doe!')in de comments bij o.a. nieuwsartikelen op fb. Puur anekdotisch natuurlijk, maar meh.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
Door dit soort gedrag zullen de maatregelen die gelden helaas langer nodig zijn.
Egoïstisch inderdaad.. geduld van mensen raakt op + het betere weer maakt mensen laks in hun houding.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:19 schreef trustychords het volgende:
[..]
Juist. Valt me sowieso op hoeveel mensen er toch losser met de 1.5 m om lijken te gaan tov een week of twee geleden. En het opstandige sentiment ('ik bepaal zelf wel wat ik doe!')in de comments bij o.a. nieuwsartikelen op fb. Puur anekdotisch natuurlijk, maar meh.
Hoe meer besmettingen hoe beter toch?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Omdat dit keer ~20 moet doen om het aantal besmettingen te schatten (als het klopt dat 5% van de gevallen ernstig is).
Als het nodig is dan moet het, maar ik hoop van niet. Ik vind het enorm zielig voor mijn achtjarige. Zo lang z’n vriendjes niet zien.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:08 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Jij zou hem over de vakantie heen trekken dus.
Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:quote:Op donderdag 9 april 2020 14:01 schreef HulkHeld het volgende:
De organisatie waar ik werk(te) had al 4 weken voor de lockdown beslist dat er geen externen naar binnen mochten.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef HulkHeld het volgende:
Wij worden hier net intern toegesproken door de directie dat er een aantal mensen hier zijn die zich op dit moment niet veilig voelen binnen de organisatie. Er was hier het beleid dat er geen bezoek zou komen en dat mensen die niet noodzakelijk hier moeten werken, thuis moest werken. Nu was vandaag ongeveer iedereen op kantoor, wat ook mijn verbazing wekte, en vervolgens gaan ze hier in spreekkamers gewoon besprekingen met klanten houden die vervolgens over alle afdelingen heen lopen.
Er denken daadwerkelijk al een hoop mensen dat alles achter de rug is, ongelooflijk..
Dan zouden we dan al onder de 1000 ic bezetting moeten zitten. Dat lijkt me wat voorbarig.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:
-Er mag weer gesport worden, geen gebruik van sanitaire voorzieningen, geen publiek
-Kappers, Fysios mogen weer aan het werk, maar beperkt aantal mensen tegelijk in de zaak
-Horeca die fysiek kunnen scheiden mogen weer open.
-Zwembaden open voor beperkt aantal mensen
Denk beetje in die zin.
Dat denk ik juist niet. Die hebben na de meivakantie nog 6 weken tot de zomervakantie. Dat is veel makkelijker om meteen door te trekken tot augustus/september.quote:
Vervelend ja, maar gezien de ernst van de situatie misschien wel verstandig. Ik hoor wel meer mensen die het moeilijk vinden om hun kinderen constant te moeten entertainen.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef Aventura het volgende:
[..]
Als het nodig is dan moet het, maar ik hoop van niet. Ik vind het enorm zielig voor mijn achtjarige. Zo lang z’n vriendjes niet zien.
Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat denk ik juist niet. Die hebben na de meivakantie nog 6 weken tot de zomervakantie. Dat is veel makkelijker om meteen door te trekken tot augustus/september.
Zo makkelijk is het niet voor veel ouders, dat blijkt nu al.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Dat denk ik juist niet. Die hebben na de meivakantie nog 6 weken tot de zomervakantie. Dat is veel makkelijker om meteen door te trekken tot augustus/september.
Ik hoop dat je gelijk hebt over de fysio.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:22 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat zal erg afhankelijk zijn van de druk op de zorg. Ik verwacht dat ze bijvoorbeeld op 21 april de huidige maatregelen hanteren, en er wat zaken vanaf halen:
-Er mag weer gesport worden, geen gebruik van sanitaire voorzieningen, geen publiek
-Kappers, Fysios mogen weer aan het werk, maar beperkt aantal mensen tegelijk in de zaak
-Horeca die fysiek kunnen scheiden mogen weer open.
-Zwembaden open voor beperkt aantal mensen
Denk beetje in die zin.
Dat vraag ik me ook serieus af - hoor signalen om me heen van ouders met basisschool gaande kinderen waarbij de school dit ook al door heeft laten sijpelen: De scholen open per half Mei of begin Juni heeft totaal geen zin meer (voor de school zelf en de kinderen).quote:Op donderdag 9 april 2020 14:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Mijn verwachting is dat als er ook mensen zullen herstellen uit de IC's, en in combinatie met een beperkte opnames zal uiteindelijk de IC-capaciteit worden genormaliseerd. Men moet hierbij denken aan tussen de 1000 en 1100 beschikbare bedden die "maar" te hoeven worden gebruikt.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is zeker prettig, maar de vraag is wat het buiten dat toe gaat voegen. Voor kinderen in een ritme zijn is het al weer zomervakantie en zit je alsnog 6 weken met de kinderen thuis.quote:Op donderdag 9 april 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.
quote:Op donderdag 9 april 2020 14:06 schreef HulkHeld het volgende:
is er al een rapport over de verspreiding door kinderen, ze hebben er zelf niet veel last van maar zijn wel goede transporteurs gebleken toch?quote:Op donderdag 9 april 2020 14:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit blijf ik een vreemde redenatie vinden. Het lijkt me voor de samenleving nogal prettig als de scholen straks weer open zijn, al is het voor zes weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |