Goh wat een leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk leuk en fijn nummer is dit tochquote:
Ik zag Becky G, gelijk geklikt. Niet teleurgesteldquote:Op donderdag 9 april 2020 12:22 schreef Zeroku het volgende:
Como No (feat. Becky G), a song by Akon, Becky G on Spotify
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:23 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik zag Becky G, gelijk geklikt. Niet teleurgesteld
Daar zie ik mezelf ook wel een smerig nachtje mee doorbrengen inderdaad. Geef aub nog veel meer van die lekkere zomerhitjes!!quote:Op donderdag 9 april 2020 12:25 schreef Zeroku het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zij kan je toch nooit teleurstellen?
quote:Op donderdag 9 april 2020 12:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar zie ik mezelf ook wel een smerig nachtje mee doorbrengen inderdaad. Geef aub nog veel meer van die lekkere zomerhitjes!!
quote:Op donderdag 9 april 2020 13:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
Your Biggest Mistake, a song by Ellie Goulding on Spotify
Was goed idd...quote:Op vrijdag 10 april 2020 00:03 schreef Stray_cat het volgende:
The Passion gekeken, goed gedaan. Op Johnny de Mol JR na dan, maar vooruit.
3JSquote:Op vrijdag 10 april 2020 00:10 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Miste Jamai een beetje, geen fan ofzo maar hij is wel een goede zanger. Net als Jan Dulles
Cheshirequote:Op vrijdag 10 april 2020 11:20 schreef DanOam het volgende:
[..]
Straks maar eens delen met de buren, jwz sharing is caringHoe gaat ie met jou?
Jaaaa die ga ik ook maar eens queuen xD Oh nee he, zijn daar geen meds voor die daarbij kunnen helpen? Mmmh lekker wandelen! Mja trainen lukt niet echt, alles is dicht he... toen alles nog wat minder streng was had je nog van die plekken met van die rekken waar je van die calisthenics oefeningen kon doen zoals pull ups, chin ups e.d. maar dat is nu ook allemaal afgezet. Hardlopen is op zich ook wel chill maar nu best kut met hooikoorts. Aan de andere kant, morgen jarig en een bokszak ophangen hierquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Cheshire![]()
![]()
Buren zijn minder blij als dat nummer door de woonkamer knalt![]()
![]()
Good Time blijft een vet lekker nummer![]()
Met mij gaat het in periodes minder, en op dit moment gaat het vooral slecht met mijn schildklier![]()
Straks weer lekker een stuk lopen![]()
Met jou dan? En met trainen?
Wat mankeer je aan je schildklier?quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:29 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Cheshire![]()
![]()
Buren zijn minder blij als dat nummer door de woonkamer knalt![]()
![]()
Good Time blijft een vet lekker nummer![]()
Met mij gaat het in periodes minder, en op dit moment gaat het vooral slecht met mijn schildklier![]()
Straks weer lekker een stuk lopen![]()
Met jou dan? En met trainen?
Alvast gefeliciteerd maat!quote:Op vrijdag 10 april 2020 11:37 schreef DanOam het volgende:
[..]
Jaaaa die ga ik ook maar eens queuen xD Oh nee he, zijn daar geen meds voor die daarbij kunnen helpen? Mmmh lekker wandelen! Mja trainen lukt niet echt, alles is dicht he... toen alles nog wat minder streng was had je nog van die plekken met van die rekken waar je van die calisthenics oefeningen kon doen zoals pull ups, chin ups e.d. maar dat is nu ook allemaal afgezet. Hardlopen is op zich ook wel chill maar nu best kut met hooikoorts. Aan de andere kant, morgen jarig en een bokszak ophangen hier
Oh ja !! Helemaal vergeten dat alles dicht isquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:37 schreef DanOam het volgende:
[..]
Jaaaa die ga ik ook maar eens queuen xD Oh nee he, zijn daar geen meds voor die daarbij kunnen helpen? Mmmh lekker wandelen! Mja trainen lukt niet echt, alles is dicht he... toen alles nog wat minder streng was had je nog van die plekken met van die rekken waar je van die calisthenics oefeningen kon doen zoals pull ups, chin ups e.d. maar dat is nu ook allemaal afgezet. Hardlopen is op zich ook wel chill maar nu best kut met hooikoorts. Aan de andere kant, morgen jarig en een bokszak ophangen hier
Ik heb de ziekte van Gravesquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:41 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat mankeer je aan je schildklier?
O damn vervelend zegquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:45 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Oh ja !! Helemaal vergeten dat alles dicht is![]()
![]()
Zijn wel meds voor , maar mijn schildklier is van te snel naar nu te langzaam gegaan ... dus ik sta nu voor een dilemma : internist wil me laten stoppen met meds , maar dat gaat helemaal mis dan ..
Dus morgen ga je als jarige job lekker ouderwets meppen op die bokszak?![]()
![]()
Ik wilde je morgen ff feliciteren ,maar ik ben bang dat ik dat ga vergetenquote:Op vrijdag 10 april 2020 11:56 schreef DanOam het volgende:
[..]
O damn vervelend zegJazeker als alles een beetje naar plan verloopt, mwoah wat heb ik dat gemist zeg xd Oofff... dikke tunage ook!!
Tot september ging het eigenlijk heel erg goed en was ik al 2 jaar stabiel qua bloedwaarden. ( standaard behandeling is B&R =block and replace en ik doe titratie) Maar het is momenteel erg deprimerend allemaal.quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:15 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat naar. Auto-immuunziektes zijn maar een vreemd verschijnsel. Heb je er veel last van?
Wauw klinkt erg heftig allemaal. Daar zul je dus de rest van je leven last van blijven houden. Zijn er naast medicijnen nog andere manieren om je bloedwaarden een beetje stabiel te houden?quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:25 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Tot september ging het eigenlijk heel erg goed en was ik al 2 jaar stabiel qua bloedwaarden. ( standaard behandeling is B&R =block and replace en ik doe titratie) Maar het is momenteel erg deprimerend allemaal.
Ja auto-immuunziektes zijn ook rare ziektes![]()
En het kloterige van de schildklier is dat het de thermostaat van je lichaam is ...en als die niet goed in evenwicht meer is je ook lichamelijk en psychische klachten krijgt .
Ik sta voor een dilemma: arts zei gisteren over de telefoon dat ze vindt dat ik moet stoppen met meds, maar dat staat lijnrecht tegenover mijn visie mbt behandeling van Graves. Maar ik ben toch maar ff gestopt en wacht over 6 weken af hoe mijn bloedwaarden gaan zijn .
Ja schildklier laten verwijderen , of een zogenaamde 'slok'(radioactieve jodium behandeling) En beiden zorgen eigenlijk alleen maar voor meer ellende ,al doen endocrinologen/ internisten alsof dat DE oplossing is voor Gravesquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wauw klinkt erg heftig allemaal. Daar zul je dus de rest van je leven last van blijven houden. Zijn er naast medicijnen nog andere manieren om je bloedwaarden een beetje stabiel te houden?
Aye thx!quote:Op vrijdag 10 april 2020 13:13 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik wilde je morgen ff feliciteren ,maar ik ben bang dat ik dat ga vergeten![]()
Gefeliciteerd alvast !!
Zelf zing je ook? Zou je graag een keertje horen zingenquote:Op vrijdag 10 april 2020 13:40 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ja schildklier laten verwijderen , of een zogenaamde 'slok'(radioactieve jodium behandeling) En beiden zorgen eigenlijk alleen maar voor meer ellende ,al doen endocrinologen/ internisten alsof dat DE oplossing is voor Graves![]()
Het heeft zoveel meer nare bijwerkingen ..en ik zing graag ..dus mijn schildklier blijft lekker zitten waar hij zit![]()
Ik hoop dat dit een 'tijdelijk'iets is en dat ik over een tijdje weer stabiel ga worden .. iig alles om maar te zorgen dat die rot klier er niet uit hoeft
Ik zeg heel eerlijk dat ik (ondanks dat het nu al een tijdje niet zo goed gaat) mezelf op een bepaalde manier redelijk bevoorrecht voel mbt Graves , ik mag echt van geluk spreken vind ik. Klinkt heel raar , maar als ik zie wat de gevolgen zijn van Graves dan is dat best wel heftig.quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:12 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zelf zing je ook? Zou je graag een keertje horen zingendie radioactieve jodium behandeling zou ik me even op moeten inlezen, dat zegt me nu zo één twee drie niks. Begrijp echter wel heel goed dat het een enorme last moet zijn. Hoe veilig is die gedachte? In wezen is een auto immuunziekte niet te genezen toch? Je vecht immers tegen je eigen lijf.
Ik denk dat je er verstandig aan doet door je lichaam het zo veel mogelijk zelf op te willen laten lossen. Zoals je zegt heeft je schildklier een belangrijke werking en ik geloof direct dat je platleggen hiervan op meerdere vlakken in je leven gaat merken. Overlappingen als in gedrag wat je daardoor vertoont bedoel je?quote:Op vrijdag 10 april 2020 20:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik zeg heel eerlijk dat ik (ondanks dat het nu al een tijdje niet zo goed gaat) mezelf op een bepaalde manier redelijk bevoorrecht voel mbt Graves , ik mag echt van geluk spreken vind ik. Klinkt heel raar , maar als ik zie wat de gevolgen zijn van Graves dan is dat best wel heftig.
Ik weet in mijn geval dat de kans dat de ziekte wegblijft na het stoppen met de medicijnen heel klein is. Mijn antistoffen waren bij het vaststellen onmeetbaar en nu wel lager maar nog steeds hoog en hoe hoger hoe groter de kans dat het terugkomt. zoiets.
Daarom heb ik 2 jaar geleden ook gekozen voor titratie (wat me ook conflicten met mijn arts opleverde![]()
Standaard behandeling bij Graves is dat je per direct de hoogste dosis sk (schildklier) remmer krijgt (strumazol) en daarmee word hij platgelegd, en slik je daarom weer een soort van thyrax ..dat is het principe van Block en Replace . Maar er zitten zoveel meer gevaren in het platleggen van je sk , Je hele metabolisme veranderd , het is een aanslag op je psyche , je gezondheid door hem plat te leggen. maar voor artsen is het makkelijker/komt het handiger uit en is titratie 'teveel gedoe' voor hun![]()
terwijl je de schildklier prima af kan remmen door telkens een lagere dosis hormoonremmers te slikken. Je begint standaard met 30mg en ik slikte tot vandaag iedere dag een mini brokje ..ik gok 2mg per dag . maar dat is nu ook teveel afremmend...dus is mijn sk weer heel traag , met alle gevolgen van dien. en dat is wel zorgelijk
Dus dit is mijn eerste dag dat ik om de dag ga slikken ..en dat voelt best spannend .
Toevallig heb ik ook de oogziekte van GravesDubbelop dus .
De ziekte gaat niet weg /kan bij mij niet meer genezen . en het is nu zoeken wat wel of niet gaat werken voor mij![]()
Toen ik nog niet wist dat ik zo ziek bleek te zijn heb ik de meeste symptomen en klachten gelinkt aan de add die ik heb .. omdat daar heel veel overlappingen in zitten ...Vreemd genoeg![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
Starry Eyed, a song by Ellie Goulding on Spotify
quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
Scream It Out, a song by Ellie Goulding on Spotify
goed nummer.quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:34 schreef SebbeSwensje het volgende:
Paradise, a song by Ellie Goulding on Spotify
topquote:Op vrijdag 10 april 2020 23:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Halcyon, a song by Ellie Goulding on Spotify
quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Figure 8, a song by Ellie Goulding on Spotify
quote:Op vrijdag 10 april 2020 23:57 schreef SebbeSwensje het volgende:
Halcyon, a song by Ellie Goulding on Spotify
Memememe?quote:Op zaterdag 11 april 2020 00:19 schreef -Chakotay- het volgende:
Voor iemand die graag vrolijk wilt worden
Nou, iedereen blijquote:Op zaterdag 11 april 2020 00:30 schreef -Chakotay- het volgende:
[..]
die trompetjes en clarinetjes vind ik zo grappig
Ojeequote:Op maandag 6 april 2020 00:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik begin echt al als @:ixcalypso te klinken
Ah gelukkigquote:Op zaterdag 11 april 2020 01:00 schreef Stray_cat het volgende:
[..]
Dat was op zeker een compliment. Hey
Mooie editiequote:Op zaterdag 11 april 2020 01:04 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ah gelukkig![]()
Passion gezien? Ik had wel al gelezen dat Jamai er niet in zat. Stom zeg, 1 van de mooiste nummers uit alle edities.
Lekker hehquote:Op zaterdag 11 april 2020 01:08 schreef IxCalypso het volgende:
Heel veel Jezussen, Judassen en Maria's
Ja ik ga nu wel echt uitloggen, maar je moet weten dat ik een fan ben en geen hater.quote:Op zaterdag 11 april 2020 01:04 schreef IxCalypso het volgende:
[..]
Ah gelukkig![]()
Passion gezien? Ik had wel al gelezen dat Jamai er niet in zat. Stom zeg, 1 van de mooiste nummers uit alle edities.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |