abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2020 @ 17:40:59 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517397
Wow, Servië vrijdag van 17:00 tot maandag om 05:00 een volledige lockdown muv boeren.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:42:48 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192517416
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef _I het volgende:
Zit nog naar het debat te kijken, maar zei Hugo nou net dat je alleen een test kan krijgen als je werkgever contact opneemt met het GGD? Of was dit alleen zo voor de zorg?

(Hoe krijgen mensen zonder werk dan een test?)
Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.

Arme vrouw kreeg dus geen duidelijkheid wat er aan de hand was, terwijl zij er mentaal best doorheen zat en dus nog dagenlang een kankerbehandeling moet doorstaan (curatief, met een hele hele grote kans op volledige genezing).

Je wordt gewoon niet getest als je niet zo ziek bent dat je (bijna) opgenomen moet worden.
pi_192517428
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:
Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken
Is er uberhaupt een reden om dit te vermoeden? Dat kinderen in de regel geen zware ziekteverschijnselen vertonen lijkt mij er in ieder geval geen.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:45:04 #179
416575 crew  Evenstar
pi_192517449
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:

Is het niet mogelijk om dit volume ic het komende half jaar te handhaven? Dan kun je veel meer piek belasting aan.
Onmogelijk in HUIDIGE situatie.

Er moeten dan echt (spoed)omscholingen komen tot IC-verpleegkundigen etc. Aantal bedden met huidige bezetting is niet houdbaar voor een langere periode. Nu zijn operatiekamers, verkoeverkamers en soms volledige afdelingen omgebouwd tot COVID-19 afdelingen, dus ten koste van reguliere zorg. Dat moet z.s.m. teruggedraaid worden, want anders krijgen wij veel indirecte slachtoffers.

Denk dat het in april echt nog niet kan, mei heel misschien, juni waarschijnlijk.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:45:05 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192517450
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak ben _O- Zulke mensen moet je ook niet serieus nemen, komen in zelfde categorie als diegenen die roepen dat iedereen boven de 70 maar gewoon dood moet gaan, zodat zij op vakantie kunnen.

Zoals hierboven gezegd was ik wel een voorstander van alle niet essentiële winkels dicht, maar kon mij ook prima vinden in de huidige maatregelen. Vooral toen er ook gehandhaafd ging worden. Veel users zaten in deze categorie volgens mij.
Hier linkje naar topic:COR / ’Negeer de lockdown en je wordt doodgeschoten’
Maar zag het wel eens vaker voorbij komen dat mensen die over straat lopen in elkaar geslagen moesten worden :P
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:45:19 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517457
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:

[..]

Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak ben _O- Zulke mensen moet je ook niet serieus nemen, komen in zelfde categorie als diegenen die roepen dat iedereen boven de 70 maar gewoon dood moet gaan, zodat zij op vakantie kunnen.

Zoals hierboven gezegd was ik wel een voorstander van alle niet essentiële winkels dicht, maar kon mij ook prima vinden in de huidige maatregelen. Vooral toen er ook gehandhaafd ging worden. Veel users zaten in deze categorie volgens mij.
Kijk maar eens in de topics over de Duterte aanpak. Een aantal krijgen er een spontane zaadlozing
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:45:43 #182
416575 crew  Evenstar
pi_192517461
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Is er uberhaupt een reden om dit te vermoeden? Dat kinderen in de regel geen zware ziekteverschijnselen vertonen lijkt mij er in ieder geval geen.
Mja, dat is hun beredenering volgens mij, maar er loopt nu een onderzoek, dus ben heel benieuwd.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:45:57 #183
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192517466
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:40 schreef Pumpalov het volgende:
Wow, Servië vrijdag van 17:00 tot maandag om 05:00 een volledige lockdown muv boeren.
Nou 58 uur zal veel zin hebben.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:46:15 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517469
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar zag het wel eens vaker voorbij komen dat mensen die over straat lopen in elkaar geslagen moesten worden :P
Lijkt me een goed idee als de AIVD dit subforum eens goed gaat doorspitten
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:46:16 #185
416575 crew  Evenstar
pi_192517470
quote:

[..]

Godver .... |:( Heb ik echt gemist.

Zie, ik val best mee :P
pi_192517473
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Met 1 miljoen cases kan je het wel vermoeden.
pi_192517477
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.

Arme vrouw kreeg dus geen duidelijkheid wat er aan de hand was, terwijl zij er mentaal best doorheen zat en dus nog dagenlang een kankerbehandeling moet doorstaan (curatief, met een hele hele grote kans op volledige genezing).

Je wordt gewoon niet getest als je niet zo ziek bent dat je (bijna) opgenomen moet worden.
Zelfs niet wanneer je er nog eens kanker bij hebt en onder grote stress staat? Schandalig. -O-
pi_192517493
quote:

[..]

Nou opzicht....

Als je de incubatietijd meeneemt... Waarin je al besmettelijk bent (?) dan blijven mensen die dan dus ziek worden wel weer wat langer thuis. Best effectief. Me dunkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192517500
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wow. Bah. :{

Er zal een goede reden voor zijn, maar het klinkt wel enorm schrijnend.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:48:46 #190
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192517521
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:

[..]

Onmogelijk in HUIDIGE situatie.

Er moeten dan echt (spoed)omscholingen komen tot IC-verpleegkundigen etc. Aantal bedden met huidige bezetting is niet houdbaar voor een langere periode. Nu zijn operatiekamers, verkoeverkamers en soms volledige afdelingen omgebouwd tot COVID-19 afdelingen, dus ten koste van reguliere zorg. Dat moet z.s.m. teruggedraaid worden, want anders krijgen wij veel indirecte slachtoffers.

Denk dat het in april echt nog niet kan, mei heel misschien, juni waarschijnlijk.
Afschalen naar 1500 ofzo? Ik snap dat omgebouwde ic's op een uitslaapkamer of OK niet wenselijk is, bovendien zit je allicht nu al op je max qua personele inzet. Anderzijds verwacht ik ook de komende 12 maanden verhoogde druk op ic's door corona. Dit is niet met 4 maanden weg.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:49:11 #191
416575 crew  Evenstar
pi_192517532
quote:
15s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Zelfs niet wanneer je er nog eens kanker bij hebt en onder grote stress staat? Schandalig. -O-
Mja, de radiotherapeut ging het nu oppaken, want huisarts/GGD schoot niet op (kijk maar even aan gezeur ...), dus hopelijk krijgt hij het er wel doorheen.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:49:12 #192
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517533
En hier worden de schoolvakanties ingekort zodat er meer tijd is om het educatieve verlies thuis goed te maken. Nu hebben schoolgaanden dus vakantie van 17 april tot en met 20 april ipv 17 april tot en met 24 april.

Net 12 nieuwe positieve testen binnengekomen, grotendeels weer in Sofia.

In totaal nu

593 mensen besmet (+16, 2.7%)
233 in het ziekenhuis
27 op de IC
24 mensen overleden
45 mensen genezen verklaard

Met deze cijfers heb ik écht geen idee waarom er nu nog zulke zware regels zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:49:43 #193
426493 crew  PippenScottie
pi_192517545
quote:

[..]

Dat kan zeker een heleboel uitmaken.
Zeker als de verwachting is dat veel mensen in het paasweekeinde elkaar gaan opzoeken.

Dat mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
My friends all drive horses
  woensdag 8 april 2020 @ 17:50:03 #194
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517553
quote:

[..]

58 uur lang mensen in hun huis opgesloten zijn behoorlijk wat contactmomenten die gemist worden maar uiteraard zal jij het anders zien.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:50:54 #195
416575 crew  Evenstar
pi_192517565
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Afschalen naar 1500 ofzo? Ik snap dat omgebouwde ic's op een uitslaapkamer of OK niet wenselijk is, bovendien zit je allicht nu al op je max qua personele inzet. Anderzijds verwacht ik ook de komende 12 maanden verhoogde druk op ic's door corona. Dit is niet met 4 maanden weg.
Yup, daarom dus iets structureels veranderen. Komende twee maanden even goede omscholing regelen voor o.a. herintreders en deze samen met ervaren mensen inplannen, zodat druk op de IC's wat afneemt. Zeg niet dat dit de enige oplossing is, maar er moeten structurele veranderingen komen als wij dit langdurig willen volhouden.

Scholen open/dicht, horeca open/dicht, wel of niet thuiswerken gaat het niet oplossen.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:51:39 #196
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192517575
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat kan zeker een heleboel uitmaken.
Zeker als de verwachting is dat veel mensen in het paasweekeinde elkaar gaan opzoeken.

Dat mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
Orthodox Pasen is de week nadien maar regels zijn voor twee weken ingesteld dus ook dat gaan ze inderdaad missen.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:51:42 #197
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192517576
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee als de AIVD dit subforum eens goed gaat doorspitten
Eerder een psychiater om eens goed te onderzoeken wat sommige mensen drijft om te hopen op een duurzaam ontwrichte samenleving. De wens op totale lockdowns en/of gewelddadig optreden vanuit de overheid tegen mensen die op straat lopen is echt niet gestoeld op grote zorgen. Het is meer een doorwrochte afgunst omdat ze zelf de spreekwoordelijke maatschappelijke boot gemist hebben.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:52:39 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517589
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Eerder een psychiater om eens goed te onderzoeken wat sommige mensen drijft om te hopen op een duurzaam ontwrichte samenleving. De wens op totale lockdowns en/of gewelddadig optreden vanuit de overheid tegen mensen die op straat lopen is echt niet gestoeld op grote zorgen. Het is meer een doorwrochte afgunst omdat ze zelf de spreekwoordelijke maatschappelijke boot gemist hebben.
Ja dat is doorgaans wel de drijfveer. Lui zonder leven die vanaf de zolderkamer anderen ellende toewensen.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:53:09 #199
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192517596
quote:
10s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef Pumpalov het volgende:
En hier worden de schoolvakanties ingekort zodat er meer tijd is om het educatieve verlies thuis goed te maken. Nu hebben schoolgaanden dus vakantie van 17 april tot en met 20 april ipv 17 april tot en met 24 april.

Net 12 nieuwe positieve testen binnengekomen, grotendeels weer in Sofia.

In totaal nu

593 mensen besmet (+16, 2.7%)
233 in het ziekenhuis
27 op de IC
24 mensen overleden
45 mensen genezen verklaard

Met deze cijfers heb ik écht geen idee waarom er nu nog zulke zware regels zijn.
Omdat het kan en anderen dat ook doen.
Erg natuurlijk dat mensen ziek worden en overlijden en de maatregelen lijken mij disproportioneel te worden. Zou natuurlijk kunnen dat "wij" het overzicht missen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 8 april 2020 @ 17:54:12 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_192517604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef Kyran het volgende:

[..]

Mja, de radiotherapeut ging het nu oppaken, want huisarts/GGD schoot niet op (kijk maar even aan gezeur ...), dus hopelijk krijgt hij het er wel doorheen.
En wat als het wel corona blijkt te zijn? Je gaat als kankerpatiënt toch niet wachten met behandeling als een curatieve behandeling nog mogelijk is? Beter een gokje wagen met COVID dan met kanker.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')