Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef _I het volgende:
Zit nog naar het debat te kijken, maar zei Hugo nou net dat je alleen een test kan krijgen als je werkgever contact opneemt met het GGD? Of was dit alleen zo voor de zorg?
(Hoe krijgen mensen zonder werk dan een test?)
Is er uberhaupt een reden om dit te vermoeden? Dat kinderen in de regel geen zware ziekteverschijnselen vertonen lijkt mij er in ieder geval geen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:
Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken
Onmogelijk in HUIDIGE situatie.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef phpmystyle het volgende:
Is het niet mogelijk om dit volume ic het komende half jaar te handhaven? Dan kun je veel meer piek belasting aan.
Hier linkje naar topic:COR / ’Negeer de lockdown en je wordt doodgeschoten’quote:Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak benZulke mensen moet je ook niet serieus nemen, komen in zelfde categorie als diegenen die roepen dat iedereen boven de 70 maar gewoon dood moet gaan, zodat zij op vakantie kunnen.
Zoals hierboven gezegd was ik wel een voorstander van alle niet essentiële winkels dicht, maar kon mij ook prima vinden in de huidige maatregelen. Vooral toen er ook gehandhaafd ging worden. Veel users zaten in deze categorie volgens mij.
Kijk maar eens in de topics over de Duterte aanpak. Een aantal krijgen er een spontane zaadlozingquote:Op woensdag 8 april 2020 17:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak benZulke mensen moet je ook niet serieus nemen, komen in zelfde categorie als diegenen die roepen dat iedereen boven de 70 maar gewoon dood moet gaan, zodat zij op vakantie kunnen.
Zoals hierboven gezegd was ik wel een voorstander van alle niet essentiële winkels dicht, maar kon mij ook prima vinden in de huidige maatregelen. Vooral toen er ook gehandhaafd ging worden. Veel users zaten in deze categorie volgens mij.
Mja, dat is hun beredenering volgens mij, maar er loopt nu een onderzoek, dus ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een reden om dit te vermoeden? Dat kinderen in de regel geen zware ziekteverschijnselen vertonen lijkt mij er in ieder geval geen.
Nou 58 uur zal veel zin hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:40 schreef Pumpalov het volgende:
Wow, Servië vrijdag van 17:00 tot maandag om 05:00 een volledige lockdown muv boeren.
Lijkt me een goed idee als de AIVD dit subforum eens goed gaat doorspittenquote:Op woensdag 8 april 2020 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier linkje naar topic:COR / ’Negeer de lockdown en je wordt doodgeschoten’
Maar zag het wel eens vaker voorbij komen dat mensen die over straat lopen in elkaar geslagen moesten worden
Godver ....quote:Op woensdag 8 april 2020 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier linkje naar topic:COR / ’Negeer de lockdown en je wordt doodgeschoten’
Maar zag het wel eens vaker voorbij komen dat mensen die over straat lopen in elkaar geslagen moesten worden
Met 1 miljoen cases kan je het wel vermoeden.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:43 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Is er uberhaupt een reden om dit te vermoeden? Dat kinderen in de regel geen zware ziekteverschijnselen vertonen lijkt mij er in ieder geval geen.
Zelfs niet wanneer je er nog eens kanker bij hebt en onder grote stress staat? Schandalig.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.
Arme vrouw kreeg dus geen duidelijkheid wat er aan de hand was, terwijl zij er mentaal best doorheen zat en dus nog dagenlang een kankerbehandeling moet doorstaan (curatief, met een hele hele grote kans op volledige genezing).
Je wordt gewoon niet getest als je niet zo ziek bent dat je (bijna) opgenomen moet worden.
Nou opzicht....quote:
Wow. Bah.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een patiënt behandeld, vrouw van 50+, koorts, benauwd, steken hoog in haar onderrug, moe, hoofdpijn, rode ogen ....Alles wees richting COVID-19, maar werd niet getest.
Arme vrouw kreeg dus geen duidelijkheid wat er aan de hand was, terwijl zij er mentaal best doorheen zat en dus nog dagenlang een kankerbehandeling moet doorstaan (curatief, met een hele hele grote kans op volledige genezing).
Je wordt gewoon niet getest als je niet zo ziek bent dat je (bijna) opgenomen moet worden.
Afschalen naar 1500 ofzo? Ik snap dat omgebouwde ic's op een uitslaapkamer of OK niet wenselijk is, bovendien zit je allicht nu al op je max qua personele inzet. Anderzijds verwacht ik ook de komende 12 maanden verhoogde druk op ic's door corona. Dit is niet met 4 maanden weg.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Onmogelijk in HUIDIGE situatie.
Er moeten dan echt (spoed)omscholingen komen tot IC-verpleegkundigen etc. Aantal bedden met huidige bezetting is niet houdbaar voor een langere periode. Nu zijn operatiekamers, verkoeverkamers en soms volledige afdelingen omgebouwd tot COVID-19 afdelingen, dus ten koste van reguliere zorg. Dat moet z.s.m. teruggedraaid worden, want anders krijgen wij veel indirecte slachtoffers.
Denk dat het in april echt nog niet kan, mei heel misschien, juni waarschijnlijk.
Mja, de radiotherapeut ging het nu oppaken, want huisarts/GGD schoot niet op (kijk maar even aan gezeur ...), dus hopelijk krijgt hij het er wel doorheen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:46 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Zelfs niet wanneer je er nog eens kanker bij hebt en onder grote stress staat? Schandalig.
Dat kan zeker een heleboel uitmaken.quote:
58 uur lang mensen in hun huis opgesloten zijn behoorlijk wat contactmomenten die gemist worden maar uiteraard zal jij het anders zien.quote:
Yup, daarom dus iets structureels veranderen. Komende twee maanden even goede omscholing regelen voor o.a. herintreders en deze samen met ervaren mensen inplannen, zodat druk op de IC's wat afneemt. Zeg niet dat dit de enige oplossing is, maar er moeten structurele veranderingen komen als wij dit langdurig willen volhouden.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Afschalen naar 1500 ofzo? Ik snap dat omgebouwde ic's op een uitslaapkamer of OK niet wenselijk is, bovendien zit je allicht nu al op je max qua personele inzet. Anderzijds verwacht ik ook de komende 12 maanden verhoogde druk op ic's door corona. Dit is niet met 4 maanden weg.
Orthodox Pasen is de week nadien maar regels zijn voor twee weken ingesteld dus ook dat gaan ze inderdaad missen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat kan zeker een heleboel uitmaken.
Zeker als de verwachting is dat veel mensen in het paasweekeinde elkaar gaan opzoeken.
Dat mag inmiddels toch wel duidelijk zijn?
Eerder een psychiater om eens goed te onderzoeken wat sommige mensen drijft om te hopen op een duurzaam ontwrichte samenleving. De wens op totale lockdowns en/of gewelddadig optreden vanuit de overheid tegen mensen die op straat lopen is echt niet gestoeld op grote zorgen. Het is meer een doorwrochte afgunst omdat ze zelf de spreekwoordelijke maatschappelijke boot gemist hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Lijkt me een goed idee als de AIVD dit subforum eens goed gaat doorspitten
Ja dat is doorgaans wel de drijfveer. Lui zonder leven die vanaf de zolderkamer anderen ellende toewensen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eerder een psychiater om eens goed te onderzoeken wat sommige mensen drijft om te hopen op een duurzaam ontwrichte samenleving. De wens op totale lockdowns en/of gewelddadig optreden vanuit de overheid tegen mensen die op straat lopen is echt niet gestoeld op grote zorgen. Het is meer een doorwrochte afgunst omdat ze zelf de spreekwoordelijke maatschappelijke boot gemist hebben.
Omdat het kan en anderen dat ook doen.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef Pumpalov het volgende:
En hier worden de schoolvakanties ingekort zodat er meer tijd is om het educatieve verlies thuis goed te maken. Nu hebben schoolgaanden dus vakantie van 17 april tot en met 20 april ipv 17 april tot en met 24 april.
Net 12 nieuwe positieve testen binnengekomen, grotendeels weer in Sofia.
In totaal nu
593 mensen besmet (+16, 2.7%)
233 in het ziekenhuis
27 op de IC
24 mensen overleden
45 mensen genezen verklaard
Met deze cijfers heb ik écht geen idee waarom er nu nog zulke zware regels zijn.
En wat als het wel corona blijkt te zijn? Je gaat als kankerpatiënt toch niet wachten met behandeling als een curatieve behandeling nog mogelijk is? Beter een gokje wagen met COVID dan met kanker.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:49 schreef Kyran het volgende:
[..]
Mja, de radiotherapeut ging het nu oppaken, want huisarts/GGD schoot niet op (kijk maar even aan gezeur ...), dus hopelijk krijgt hij het er wel doorheen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |