abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192517152
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze daling op de IC was toch helemaal niet voorspeld, of wel?
Mensen zijn klaar met t virus, minder opnames :P
pi_192517153
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze daling op de IC was toch helemaal niet voorspeld, of wel?
Ik denk dat je moet vrezen dat het voetbal doorgaat en Ado gaat verhuizen naar de KKD
pi_192517232
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:11 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Klinkt als een prima plan. Zeker als ze het op deze manier gaan faseren.
Eens ja. Hopelijk kijken ze hier in NL ook naar dat soort besluiten.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:30:43 #154
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192517240
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
Die schaarste zal niet meteen opgelost worden.
[..]

Was er niet een spreekwoord.... regeren is vooruitzien?

Echt wel teleurstellend dit

Je had weken geleden in kunnen zetten op eigen productie. Dikke faal.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 8 april 2020 @ 17:31:19 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gaat sneller dan verwacht ja, hopelijk zet het door *O*

Van eind mei naar eind april, naar nu?
En dat soort die gewenste lockdown.
Jaap ^O^

Maar nu de volgende horde: zsm van 0 naar 180kmh.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:31:28 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192517258
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 16:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

Nee, zo simpel kan je het (nog) niet zeggen. Er liggen nu ook nog mensen op de IC die er al drie/vier weken liggen en misschien nog wel gaan herstellen. Zolang wij niet weten hoe die verhouding is kunnen wij weinig met deze cijfers.

Ik las dat Gommers had gezegd dat de verwachting wasd dat 70% het zou overleven, normaal schijnt dit 80% te zijn op de IC (dus buiten coronapatiënten om). Prima percentage als dat echt het geval blijkt te zijn.
Even algemeen inhaken, zover cijfers überhaupt nog enige betekenis hebben.
//--//
Op de IC sterft momenteel 50 30% (342), erger is dat de sterfte buiten de IC (1900) om, 5.5x hoger is.
bron: powerbi.com

In de spoiler mijn te lange onderbouwing.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet de aandacht niet langzaam primair naar andere sectoren in de "zorg" worden overgebracht ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192517260
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:

[..]

Gaat sneller dan verwacht ja, hopelijk zet het door *O*

Van eind mei naar eind april, naar nu?
Heyheyhey, ik zei volgende week kijken, dit is te vroeg.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192517262
Wat mij betreft is Noordrijn-Westfalen praktisch Oost-Nederland.

37 MINUTEN GELEDEN
Meer Duitse ziekenhuizen bieden IC-plaatsen aan
Het aantal Duitse ziekenhuizen dat bereid is Nederlandse coronapatiënten op te nemen op de IC is gestegen naar 130. Gisteren waren het er nog 68, met gezamenlijk 107 bedden.

Volgens Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, gaat het vooral om ziekenhuizen in Noordrijn-Westfalen, dat aan Nederland grenst. Hoeveel bedden er nog bij zijn gekomen, kon Kuipers niet zeggen.

Bron: nos
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:32:51 #159
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192517276
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En dat soort die gewenste lockdown.
Jaap ^O^

Maar nu de volgende horde: zsm van 0 naar 180kmh.
Wat voor gewenste lockdown? De huidige maatregelen zijn prima en heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij. Mijn grootste kritiek is en blijft dat het eerder moest, niet harder. Dit is prima zo.
pi_192517278
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef Vallon het volgende:
Op basis van deze getallen stellen zijn er dus (2057-1199=) 701 mensen die het hebben gered.
Dus er zijn (2242-342=) 1900 mensen buiten de IC om overleden..... dat geeft mij dan toch wel weer zorgen of men niet ook elders moet gaan kijken.
Daar is de capaciteit van de zorg minder in het geding, dus nee, je moet niet elders kijken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 8 april 2020 @ 17:33:24 #161
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517281
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wat voor gewenste lockdown? De huidige maatregelen zijn prima en heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij. Mijn grootste kritiek is en blijft dat het eerder moest, niet harder. Dit is prima zo.
Mooi. Zie jij voorzichtig ook hoop gloren eind van de tunnel? Cq ruimte voor opheffen van sommige maatregelen?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:34:48 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192517302
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:

heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij.
Eh, twee weken geleden buitelde men hier over elkaar heen dat we een totale lockdown moesten hebben en alle winkels dicht moesten etc.
pi_192517306
quote:
5s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef Vallon het volgende:
NB: Mijn verkeerde aanname was/is dat het gros van Covid19 in Nederland zou sterven op of via de IC. De momenteel effectieve sterfte op de IC is 50% van die hem verlaten en daarmee effectief tragisch gelukkige 30%. Hiermee heeft Gommers terecht gelijk.
Helaas (b)lijkt dus de sterfte daarbuiten van de IC, een ruimte (5.5) veelvoud te zijn van het aantal IC sterfgevallen.

Ik kan langzamerhand niets meer maken van de getallen: ziekenhuisopname zegt niets, besmettingen zeggen totaal niets, testen zeggen niets, IC cijfers zeggen te weinig en wat is de oorzaak van de andere oversterfte ?
Waar zijn we aan naar het kijken ?
NB: Dit is gene kritiek op welke zorg betrokken medewerker dan ook. Ik neem zonder meer aan dat ieder gigantisch goed bezig is.

De vraag lijkt mij gerechtvaardigd... wie of wat wordt hier momenteel gered.... ? gezien de overdadige aandacht voor de IC. Ik krijg, who cares, het gevoel op het verkeerde been te worden gezet.
Dit is heel simpel, er zijn gevallen die enkel nog palliatief behandeld kunnen worden, voor wie een plekje op de IC enkel het lijden zou vergroten.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:36:20 #164
416575 crew  Evenstar
pi_192517324
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Mooi. Zie jij voorzichtig ook hoop gloren eind van de tunnel? Cq ruimte voor opheffen van sommige maatregelen?
Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken meteen de scholen en opvangen open en drie weken wachten wat het gaat doen. In die drie weken krijgen ouders meer lucht en kunnen efficiënter thuiswerken. Daarna weer verder kijken.

Daarnaast zitten de IC's nog steeds belachelijk vol en is een groot deel van reguliere zorg afgeschaald. Er moet een balans komen tussen coronapatiënten en reguliere patiënten. Daarna kan er pas gekeken worden naar horeca etc.

Mijn mening :P
pi_192517326
Iedereen verplicht hier handschoenen in de supermarkt(Krijg je bij de ingang).
Enige persoon die ik rond zie lopen zonder is een 80jarige vrouw. :') 25 Jarige fitboys en girls compleet ingepakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door Jed1Gam op 08-04-2020 17:43:38 ]
  woensdag 8 april 2020 @ 17:37:19 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517343
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Eh, twee weken geleden buitelde men hier over elkaar heen dat we een totale lockdown moesten hebben en alle winkels dicht moesten etc.
Vergeet de knokploegen niet om mensen ''het huis in te slaan'', en zelfs Duterte werd als lichtend voorbeeld aangehaald.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 8 april 2020 @ 17:37:20 #167
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192517344
quote:
9s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Dit is heel simpel, er zijn gevallen die enkel nog palliatief behandeld kunnen worden, voor wie een plekje op de IC enkel het lijden zou vergroten.
Dat zij buiten de IC om overlijden, helder..... en ik zou dan willen weten waarom dat aantal daar zo hoog is. Gelet - dit aantal - op de dan buiten proportionele aandacht. Wie is "men" hier aan het redden ?

Ook in aanvulling dat ik zelf echt dacht (mijn fout) dat we al die plaatsen nodig hadden voor de vele sterfgevallen. Met deze cijfers (342 dood op IC en 1900 daarbuiten) lijkt dat dus een fractie te zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:37:39 #168
416575 crew  Evenstar
pi_192517349
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Viel ook wel mee. Ik heb bijvoorbeeld gezegd dat ik inderdaad niet essentiële winkels liever dicht had gezien, maar heb ook meerdere malen aangegeven dat ik de huidige maatregelen voldoende vond. Er waren echt maar een paar users die bleven schreeuwen om een total lockdown en niemand meer huis uit etc.
pi_192517353
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vergeet de knokploegen niet om mensen ''het huis in te slaan'', en zelfs Duterte werd als lichtend voorbeeld aangehaald.
Was dat degene die zei dat je ze "dan maar dood moest schieten"?
pi_192517381
Zit nog naar het debat te kijken, maar zei Hugo nou net dat je alleen een test kan krijgen als je werkgever contact opneemt met het GGD? Of was dit alleen zo voor de zorg?

(Hoe krijgen mensen zonder werk dan een test?)
  woensdag 8 april 2020 @ 17:39:46 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken meteen de scholen en opvangen open en drie weken wachten wat het gaat doen. In die drie weken krijgen ouders meer lucht en kunnen efficiënter thuiswerken. Daarna weer verder kijken.

Daarnaast zitten de IC's nog steeds belachelijk vol en is een groot deel van reguliere zorg afgeschaald. Er moet een balans komen tussen coronapatiënten en reguliere patiënten. Daarna kan er pas gekeken worden naar horeca etc.

Mijn mening :P
Hmm, met de sterk verbeterde situatie (zoals zich dat nu laat aanzien) doorgetrokken naar 28 april hoop ik dat er meer ruimte is, eigenlijk gewoon in de gehele linie de maatregelen versoepelen behalve dan voor grote evenementen. Je ziet nu al horeca anticiperen op de zogenoemde 1,5 meter samenleving.

Is het niet mogelijk om dit volume ic het komende half jaar te handhaven? Dan kun je veel meer piek belasting aan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator / Redactie Sport woensdag 8 april 2020 @ 17:39:58 #172
416575 crew  Evenstar
pi_192517385
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak ben _O- Zulke mensen moet je ook niet serieus nemen, komen in zelfde categorie als diegenen die roepen dat iedereen boven de 70 maar gewoon dood moet gaan, zodat zij op vakantie kunnen.

Zoals hierboven gezegd was ik wel een voorstander van alle niet essentiële winkels dicht, maar kon mij ook prima vinden in de huidige maatregelen. Vooral toen er ook gehandhaafd ging worden. Veel users zaten in deze categorie volgens mij.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:40:07 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192517386
quote:
11s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef _I het volgende:

[..]

Was dat degene die zei dat je ze "dan maar dood moest schieten"?
Klopt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_192517392
quote:
7s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Klopt.
Dan liever een app.
pi_192517396
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zij buiten de IC om overlijden, helder..... en ik zou dan willen weten waarom dat aantal daar zo hoog is. Gelet - dit aantal - op de dan buiten proportionele aandacht. Wie is "men" hier aan het redden ?
Patienten die nog kans hebben op een goed leven na een zwaar IC traject. De aandacht voor de dreigende overbelasting van ICU's is ook geenszins buitenproportioneel want juist daarin schuilt een enorm gevaar niet alleen voor COVID19-patienten maar ook voor ieder ander die om welke reden dan ook aangewezen zou zijn/worden op dergelijke zorg. (Maar ook voor andere zorgbehoefenden wier al ingeplande operaties geen doorgang kunnen vinden door alleen al de huidige grote belasting van ziekenhuizen.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')