Mensen zijn klaar met t virus, minder opnamesquote:Op woensdag 8 april 2020 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze daling op de IC was toch helemaal niet voorspeld, of wel?
Ik denk dat je moet vrezen dat het voetbal doorgaat en Ado gaat verhuizen naar de KKDquote:Op woensdag 8 april 2020 17:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Deze daling op de IC was toch helemaal niet voorspeld, of wel?
Eens ja. Hopelijk kijken ze hier in NL ook naar dat soort besluiten.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:11 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Klinkt als een prima plan. Zeker als ze het op deze manier gaan faseren.
Was er niet een spreekwoord.... regeren is vooruitzien?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:14 schreef crystal_meth het volgende:
Die schaarste zal niet meteen opgelost worden.
[..]
En dat soort die gewenste lockdown.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gaat sneller dan verwacht ja, hopelijk zet het door![]()
Van eind mei naar eind april, naar nu?
Even algemeen inhaken, zover cijfers überhaupt nog enige betekenis hebben.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nee, zo simpel kan je het (nog) niet zeggen. Er liggen nu ook nog mensen op de IC die er al drie/vier weken liggen en misschien nog wel gaan herstellen. Zolang wij niet weten hoe die verhouding is kunnen wij weinig met deze cijfers.
Ik las dat Gommers had gezegd dat de verwachting wasd dat 70% het zou overleven, normaal schijnt dit 80% te zijn op de IC (dus buiten coronapatiënten om). Prima percentage als dat echt het geval blijkt te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet de aandacht niet langzaam primair naar andere sectoren in de "zorg" worden overgebracht ?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Heyheyhey, ik zei volgende week kijken, dit is te vroeg.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Gaat sneller dan verwacht ja, hopelijk zet het door![]()
Van eind mei naar eind april, naar nu?
Wat voor gewenste lockdown? De huidige maatregelen zijn prima en heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij. Mijn grootste kritiek is en blijft dat het eerder moest, niet harder. Dit is prima zo.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En dat soort die gewenste lockdown.
Jaap![]()
Maar nu de volgende horde: zsm van 0 naar 180kmh.
Daar is de capaciteit van de zorg minder in het geding, dus nee, je moet niet elders kijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef Vallon het volgende:
Op basis van deze getallen stellen zijn er dus (2057-1199=) 701 mensen die het hebben gered.
Dus er zijn (2242-342=) 1900 mensen buiten de IC om overleden..... dat geeft mij dan toch wel weer zorgen of men niet ook elders moet gaan kijken.
Mooi. Zie jij voorzichtig ook hoop gloren eind van de tunnel? Cq ruimte voor opheffen van sommige maatregelen?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:
[..]
Wat voor gewenste lockdown? De huidige maatregelen zijn prima en heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij. Mijn grootste kritiek is en blijft dat het eerder moest, niet harder. Dit is prima zo.
Eh, twee weken geleden buitelde men hier over elkaar heen dat we een totale lockdown moesten hebben en alle winkels dicht moesten etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:32 schreef Kyran het volgende:
heel weinig mensen hebben gezegd dat het nog meer moest zijn volgens mij.
Dit is heel simpel, er zijn gevallen die enkel nog palliatief behandeld kunnen worden, voor wie een plekje op de IC enkel het lijden zou vergroten.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:31 schreef Vallon het volgende:
NB: Mijn verkeerde aanname was/is dat het gros van Covid19 in Nederland zou sterven op of via de IC. De momenteel effectieve sterfte op de IC is 50% van die hem verlaten en daarmee effectief tragisch gelukkige 30%. Hiermee heeft Gommers terecht gelijk.
Helaas (b)lijkt dus de sterfte daarbuiten van de IC, een ruimte (5.5) veelvoud te zijn van het aantal IC sterfgevallen.
Ik kan langzamerhand niets meer maken van de getallen: ziekenhuisopname zegt niets, besmettingen zeggen totaal niets, testen zeggen niets, IC cijfers zeggen te weinig en wat is de oorzaak van de andere oversterfte ?
Waar zijn we aan naar het kijken ?
NB: Dit is gene kritiek op welke zorg betrokken medewerker dan ook. Ik neem zonder meer aan dat ieder gigantisch goed bezig is.
De vraag lijkt mij gerechtvaardigd... wie of wat wordt hier momenteel gered.... ? gezien de overdadige aandacht voor de IC. Ik krijg, who cares, het gevoel op het verkeerde been te worden gezet.
Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken meteen de scholen en opvangen open en drie weken wachten wat het gaat doen. In die drie weken krijgen ouders meer lucht en kunnen efficiënter thuiswerken. Daarna weer verder kijken.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi. Zie jij voorzichtig ook hoop gloren eind van de tunnel? Cq ruimte voor opheffen van sommige maatregelen?
Vergeet de knokploegen niet om mensen ''het huis in te slaan'', en zelfs Duterte werd als lichtend voorbeeld aangehaald.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh, twee weken geleden buitelde men hier over elkaar heen dat we een totale lockdown moesten hebben en alle winkels dicht moesten etc.
Dat zij buiten de IC om overlijden, helder..... en ik zou dan willen weten waarom dat aantal daar zo hoog is. Gelet - dit aantal - op de dan buiten proportionele aandacht. Wie is "men" hier aan het redden ?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Dit is heel simpel, er zijn gevallen die enkel nog palliatief behandeld kunnen worden, voor wie een plekje op de IC enkel het lijden zou vergroten.
Viel ook wel mee. Ik heb bijvoorbeeld gezegd dat ik inderdaad niet essentiële winkels liever dicht had gezien, maar heb ook meerdere malen aangegeven dat ik de huidige maatregelen voldoende vond. Er waren echt maar een paar users die bleven schreeuwen om een total lockdown en niemand meer huis uit etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eh, twee weken geleden buitelde men hier over elkaar heen dat we een totale lockdown moesten hebben en alle winkels dicht moesten etc.
Was dat degene die zei dat je ze "dan maar dood moest schieten"?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergeet de knokploegen niet om mensen ''het huis in te slaan'', en zelfs Duterte werd als lichtend voorbeeld aangehaald.
Hmm, met de sterk verbeterde situatie (zoals zich dat nu laat aanzien) doorgetrokken naar 28 april hoop ik dat er meer ruimte is, eigenlijk gewoon in de gehele linie de maatregelen versoepelen behalve dan voor grote evenementen. Je ziet nu al horeca anticiperen op de zogenoemde 1,5 meter samenleving.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:36 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind dat de scholen/kinderopvang als eerste open moeten, maar wil graag ook zien wat er uit het onderzoek van het RIVM gaat komen. Als daaruit blijkt dat kinderen geen/nauwelijks verspreiding veroorzaken meteen de scholen en opvangen open en drie weken wachten wat het gaat doen. In die drie weken krijgen ouders meer lucht en kunnen efficiënter thuiswerken. Daarna weer verder kijken.
Daarnaast zitten de IC's nog steeds belachelijk vol en is een groot deel van reguliere zorg afgeschaald. Er moet een balans komen tussen coronapatiënten en reguliere patiënten. Daarna kan er pas gekeken worden naar horeca etc.
Mijn mening
Serieus? Heb ik dan echt gemist terwijl ik hier toch aardig vaak benquote:Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vergeet de knokploegen niet om mensen ''het huis in te slaan'', en zelfs Duterte werd als lichtend voorbeeld aangehaald.
Klopt.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef _I het volgende:
[..]
Was dat degene die zei dat je ze "dan maar dood moest schieten"?
Patienten die nog kans hebben op een goed leven na een zwaar IC traject. De aandacht voor de dreigende overbelasting van ICU's is ook geenszins buitenproportioneel want juist daarin schuilt een enorm gevaar niet alleen voor COVID19-patienten maar ook voor ieder ander die om welke reden dan ook aangewezen zou zijn/worden op dergelijke zorg. (Maar ook voor andere zorgbehoefenden wier al ingeplande operaties geen doorgang kunnen vinden door alleen al de huidige grote belasting van ziekenhuizen.)quote:Op woensdag 8 april 2020 17:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zij buiten de IC om overlijden, helder..... en ik zou dan willen weten waarom dat aantal daar zo hoog is. Gelet - dit aantal - op de dan buiten proportionele aandacht. Wie is "men" hier aan het redden ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |