Ja, daar is over uitgeweid.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:07 schreef raptorix het volgende:
Hebben ze ook gemeld of die mensen van de IC zijn afgelopen of in een kist gegaan?
Er waren ook een paar verplaatst naar gewone ziekenhuis afdeling maar klinkt alsof de meerderheid het niet haalt...quote:Op woensdag 8 april 2020 16:07 schreef raptorix het volgende:
Hebben ze ook gemeld of die mensen van de IC zijn afgelopen of in een kist gegaan?
Nee maar de verhouding is 30/70quote:Op woensdag 8 april 2020 16:07 schreef raptorix het volgende:
Idem. Geeft geen garanties vooralsnog, maar kan me indenken dat het zorgpersoneel ook toe is aan positivisme.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Ik ben wel blij met dit positieve nieuws.
Hopelijk morgen weer.
Dat is zo of denk je dat?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:11 schreef Momo het volgende:
Als we constant onder de 1000 komen, kan er eventueel iets afgeschaald worden met maatregelen
Ik dacht dat het om 50% ging. 30% is stukken beter in ieder geval.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:09 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee maar de verhouding is 30/70
30% overlijdt op de ic en 70% komt weer levend vanaf
16 x 14 = 160 + 64 = 224quote:Op woensdag 8 april 2020 16:10 schreef Momo het volgende:
Doel is onder de 1000 covid patienten op IC. Komende 2 weken bereiken we dat nog niet
Nouja dat zeiden de modellen volgens meneer Kuipers (dank Kyran), laten we daar maar naar luisteren inplaats van zelf er een lineare trend door heen gooienquote:Op woensdag 8 april 2020 16:12 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
16 x 14 = 160 + 64 = 224
1500 - 224 = 1226
Je hebt gelijk. Hopelijk komt er een grotere daling.
Is dit nieuwe info? Behoorlijk zorgwekkend namelijk..quote:Op woensdag 8 april 2020 16:13 schreef Momo het volgende:
Veel Covid patienten op IC hebben last van bloedstolsels in de longen vergelijkbaar met longembolie.
Haha je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 8 april 2020 16:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja dat zeiden de modellen volgens meneer Kuipers (dank Kyran), laten we daar maar naar luisteren inplaats van zelf er een lineare trend door heen gooien
Als we ze naar de Duitsers blijven sturen welquote:Op woensdag 8 april 2020 16:10 schreef Momo het volgende:
Doel is onder de 1000 covid patienten op IC. Komende 2 weken bereiken we dat nog niet
En wat is dat?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:13 schreef Momo het volgende:
Veel Covid patienten op IC hebben last van bloedstolsels in de longen vergelijkbaar met longembolie.
Tja wat het ook is, op de IC lig je niet zomaar en is er iets levensbedreigend.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is dit nieuwe info? Behoorlijk zorgwekkend namelijk..
quote:
Volgens longfonds.nlquote:Wat is een longembolie?
Bij een longembolie zit een bloedvat naar uw longen verstopt. Daardoor komt er minder zuurstof in uw bloed. Hierdoor krijgt u het benauwd. Dat kan een angstig gevoel geven.
De longslagader loopt van uw hart naar uw longen. De slagader vervoert bloed waar weinig zuurstof in zit naar uw longen. Daar neemt het bloed zuurstof op. Het zuurstofrijke bloed gaat vervolgens via de longader naar uw hart en wordt van daaruit rondgepompt door uw lichaam. Bij een embolie raakt de ader of slagader verstopt. Daardoor komt er minder zuurstof in het bloed en krijgt u het benauwd. Een longembolie is een ingrijpende gebeurtenis die emoties als angst en verdriet kan losmaken. Dit zijn normale gevoelens. U kunt dit bespreken met uw arts.
Bij een longembolie is een van de vertakkingen van uw longslagader verstopt. Meestal is een bloedprop de oorzaak van de verstopping, maar het kan ook komen door vet of luchtbellen.
Er stroomt bij een longembolie minder bloed naar delen van uw long die achter de embolie liggen. Daardoor kan het achterste deel van uw long geen zuurstof opnemen uit de ingeademde lucht. Hoe hoger in de vertakking de longembolie zit, hoe groter dat deel is.
Bij een longembolie moet uw hart veel moeite doen om genoeg bloed door de longen te pompen. Als de verstopping in de longslagader groot is, ontstaat er een tekort aan zuurstof. Daardoor krijgt u het benauwd.
als daar ruimte is en we mogen daar wat bedden lenen... dan zou dat mooi zijnquote:Op woensdag 8 april 2020 16:17 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Als we ze naar de Duitsers blijven sturen wel
twitter:ragipsoylu twitterde op woensdag 08-04-2020 om 15:45:51NEW — Turkey says hydroxychloroquine dramatically reduces pneumonia cases
• The malaria drug, given in early stages, prevented #COVID19 patients from forming pneumonia, chief reason for death
• Trump pushed for the drug, calling it “game changer”
https://t.co/Uwwdk8UYXU reageer retweet
twitter:ragipsoylu twitterde op woensdag 08-04-2020 om 15:51:10With hydroxychloroquine, Turkey has seen a big drop in rate of new pneumonia among #Covid19 patients :
• Last month it was 60%, now below 20%
• Turkey has already 1 million units of the drug, stockpiled long ago
Read more;
https://t.co/Uwwdk8UYXU https://t.co/oNPL4HhATE reageer retweet
Wat verwacht je van de SP?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:19 schreef Kyran het volgende:
Dit debat is zo nutteloos. Open deuren intrappen.
Lilian krijgt haar zin en gaat toch nog even trappen ....
Het gaat ook om periode na 28 april, niet om nu. Media brengt het een beetje krom.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:23 schreef Scrapyard het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik in kranten en op allerlei nieuws sites constant artikelen tegen het lijf loopt met als strekking ''Als we de maatregelen nu versoepelen, vrees ik zus of zo''.
Is er sprake van dan, dat de maatregelen nu versoepeld zouden kunnen worden? Ik dacht dat het huidige pakket aan maatregelen sowieso tot 28 april stond, en dat daarna pas eventueel iets aangepast kan worden,
Versoepelen na 28 april. Waarschijnlijk zitten we nog maanden in deze situatie.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:23 schreef Scrapyard het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik in kranten en op allerlei nieuws sites constant artikelen tegen het lijf loopt met als strekking ''Als we de maatregelen nu versoepelen, vrees ik zus of zo''.
Is er sprake van dan, dat de maatregelen nu versoepeld zouden kunnen worden? Ik dacht dat het huidige pakket aan maatregelen sowieso tot 28 april stond, en dat daarna pas eventueel iets aangepast kan worden,
Als dat laatste klopt snap ik al die insinuerende berichtgeving over versoepelen op dit moment nog niet zo.
Op basis van die cijfers heb je dus als je van de IC af gaat 75% kans dat het in een kist is. Of reken ik nu compleet verkeerd?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Vanaf begin 384 patienten overleden op IC , 124 genezen op IC (naar huis of andere ziekenhuis afdeling)
Dat is een complottheorie, geen enkel bewijs voor.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Klopt, ze sjoemelen misschien met cijfers door een andere doodsoorzaak te gebruiken. Althans daar lijkt het op.
[..]
Pas als ie volledig leeg is zou je die berekening kunnen makenquote:Op woensdag 8 april 2020 16:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Op basis van die cijfers heb je dus als je van de IC af gaat 75% kans dat het in een kist is. Of reken ik nu compleet verkeerd?
Mja, weinig. Toch heb ik ergens nog een klein hoopje dat de partijen even stoppen met open deuren intrappen en echt even met de koppen bijelkaar gaan om hier als Nederland sterker uit te komen.quote:
Nee, zo simpel kan je het (nog) niet zeggen. Er liggen nu ook nog mensen op de IC die er al drie/vier weken liggen en misschien nog wel gaan herstellen. Zolang wij niet weten hoe die verhouding is kunnen wij weinig met deze cijfers.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:25 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Op basis van die cijfers heb je dus als je van de IC af gaat 75% kans dat het in een kist is. Of reken ik nu compleet verkeerd?
Daarnaast nemen ze in Duitsland, naar mijn weten, ook eerder mensen op.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:25 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is een complottheorie, geen enkel bewijs voor.
- ze testen meer, waardoor ze:
* - patienten vroeger vinden, waardoor ze het minder kunnen verspreiden, en waardoor het aantal doden meer naijlt op het aantal gevallen.
* - meer milde gevallen vinden, waardoor ze in verhouding minder doden hebben.
- in verhouding meer patienten van jonge leeftijd.
- meer IC capaciteit.
Nederland had op 17 maart voor het eerst meer dan 10 doden op één dag. Duitsland op 19 maart.
Best mogelijk dat Duitsland in totaal slechts evenveel besmette personen heeft als Nederland, omdat ze zo massaal getest hebben, en contactonderzoek hebben uitgevoerd.
Als het aan overheden en virologen liggen wel ja. 'alleen als het absoluut zeker is en er 0 risico bestaat, dan gaan we misschien wel open'.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:25 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Versoepelen na 28 april. Waarschijnlijk zitten we nog maanden in deze situatie.
Tuurlijk streven zij dat wel na. Het is alleen niet mogelijk. Hoe zou dat moeten gaan volgens jou?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan overheden en virologen liggen wel ja. 'alleen als het absoluut zeker is en er 0 risico bestaat, dan gaan we misschien wel open'.
Met die instelling zit je voor eeuwig thuis. Doel zou moeten zijn zo snel mogelijk weer terug naar een normale maatschappij, maar dat streven zie ik nauwelijks terug in de politiek.
Dat is wel een verschil met die eerste 190(?) patienten op IC in GB. Daar was het na 12 dagen ongeveer 30% "genezen", 20% overleden, na 21 dagen was het iets meer dan 50% genezen, iets meer dan 40% overleden.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:18 schreef Momo het volgende:
Vanaf begin 384 patienten overleden op IC , 124 genezen op IC (naar huis of andere ziekenhuis afdeling)
Dat streven is er echt wel - ook de politiek weet hoe groot de financiële gevolgen zijn, maar die wegen momenteel nog altijd niet op tegen het risico van te vroeg versoepelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als het aan overheden en virologen liggen wel ja. 'alleen als het absoluut zeker is en er 0 risico bestaat, dan gaan we misschien wel open'.
Met die instelling zit je voor eeuwig thuis. Doel zou moeten zijn zo snel mogelijk weer terug naar een normale maatschappij, maar dat streven zie ik nauwelijks terug in de politiek.
Dan kijk je niet goed denk ik. Daarnaast : wat zou het belang van de politiek erbij zijn om een economie onnodig ernstig om zeep te helpen? Niets toch.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:30 schreef Red_85 het volgende:
maar dat streven zie ik nauwelijks terug in de politiek.
Scholen openen in minder risicovolle gebieden als het aantal IC opnames voldoende ruimte biedt. Zegge minder dan 1000 opgenomen.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk streven zij dat wel na. Het is alleen niet mogelijk. Hoe zou dat moeten gaan volgens jou?
Heeft de regering gezegd dat dat niet ging gebeuren dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Scholen openen in minder risicovolle gebieden als het aantal IC opnames voldoende ruimte biedt. Zegge minder dan 1000 opgenomen.
Hoezo niet mogelijk?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:31 schreef Kyran het volgende:
[..]
Tuurlijk streven zij dat wel na. Het is alleen niet mogelijk. Hoe zou dat moeten gaan volgens jou?
Ik neem even aan dat ze zeggen dat veel infectieziekten komen door het eten van vlees. Dat is een meer dan terecht punt en mogen ze zeker maken. Je mag toch ook wel zeggen dat het kabinet te laat kwam met maatregelen, ondanks dat dat een in het verleden gemaakte fout is?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:33 schreef Kyran het volgende:
Krijg echt een slappe van PvdD ....
Lekker eigen agenda er bij pakken tijdens een crisis. Ze kunnen misschien wel een punt hebben, maar je gaat hier toch niet nu over discusseren man.
Hebben ze gezegd dat dat wel ging gebeuren dan?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heeft de regering gezegd dat dat niet ging gebeuren dan?
Poeh.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk?
Als de gevraagde ic capaciteit stabiel blijft en de besmettingen binnen de perken kan het makkelijk.
Maar de overheid moet eerst even misbruik maken van de situatie met hun spionage eps, staatscontroles en allerlei maatregelen die alleen maar schadelijk zijn voor de maatschappij. Zonder ook maar zicht te geven op verbetering.
>> BNWquote:Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk?
Als de gevraagde ic capaciteit stabiel blijft en de besmettingen binnen de perken kan het makkelijk.
Maar de overheid moet eerst even misbruik maken van de situatie met hun spionage eps, staatscontroles en allerlei maatregelen die alleen maar schadelijk zijn voor de maatschappij. Zonder ook maar zicht te geven op verbetering.
Teveel Robert Jensen gekeken op YouTube??quote:Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk?
Als het over een week "super goed" blijkt te gaan is tot 28 april wachten wel zonde van je tijd.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef Simmertje het volgende:
Volgens mij is de regering heel duidelijk geweest, dat we in ieder geval tot 28 april de maatregelen moeten hanteren, dit op advies van de experts. Op 21 april gaat er gekeken worden wat er mogelijk is en natuurlijk weer op advies van de experts. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Ik hoop dit maar, want virologen zijn net als tandartsen wat dat betreft. Als het aan tandartsen gelegen had, was suiker totaal verbannen geweest want in hun ogen slecht voor de tanden.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:33 schreef Scrapyard het volgende:
[..]
Dan kijk je niet goed denk ik. Daarnaast : wat zou het belang van de politiek erbij zijn om een economie onnodig ernstig om zeep te helpen? Niets toch.
Ik denk dat ze alles wat zou kunnen binnen hun macht zullen aanwenden om e.e.a.niet onnodig lang te laten duren.
Het enige gevaar zit 'm wat dat betreft in de vertaling van de adviezen van dat OMT waar o.a. afgevaardigden vanuit het RIVM en de medische zorg in zitten. Die hebben primair oog voor de volksgezondheid en houden vanuit hun eigen expertise uiteraard minder rekening met overige belangen. En ik heb Rutte nu al diverse malen horen zeggen dat ze de adviezen min of meer 1 op 1 over nemen, na zogenaamde politieke toetsing.
Ik hoop maar dat die politieke toetsing ook echt iets om het lijf heeft. Dat zou dus kunnen inhouden dat Rutte op een gegeven moment adviezen van medici (experts op dit gebied o.a. virologen) gedeeltelijk naast zich neer moet gaan leggen en ik weet niet in hoeverre hij zoiets aandurft.
Er volgt heus wel weer een verlenging. Zou ook wel goed zijn met het betere weer in aantocht kan het desastreuze gevolgen hebben op het moment dat er wordt versoepeld en iedereen het gevoel heeft dat alles weer kan zoals het voorheen was.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef Simmertje het volgende:
Volgens mij is de regering heel duidelijk geweest, dat we in ieder geval tot 28 april de maatregelen moeten hanteren, dit op advies van de experts. Op 21 april gaat er gekeken worden wat er mogelijk is en natuurlijk weer op advies van de experts. Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan is.
Hou het hier maar bijquote:Op woensdag 8 april 2020 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het over een week "super goed" blijkt te gaan is tot 28 april wachten wel zonde van je tijd.
Nu wil ik niet overdreven optimistisch doen ofzo maar het lijkt wel de goede kant op te gaan.
Zij hadden het over het gif dat er in de kassen wordt gebruikt toen het ging over de steunmaatregelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat ze zeggen dat veel infectieziekten komen door het eten van vlees. Dat is een meer dan terecht punt en mogen ze zeker maken. Je mag toch ook wel zeggen dat het kabinet te laat kwam met maatregelen, ondanks dat dat een in het verleden gemaakte fout is?
IC capaciteit zit bijna 200% boven wat wij normaal aankunnen, reguliere zorg is afgeschaald, IC personeel draait overuren, wij hebben nog geen enkel idee over hoeveel mensen er besmet zijn, nog vandaag zijn er ruim 300 mensen extra bijgekomen bij het aantal opgenomen patiënten in ziekenhuizen etc. etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk?
Wie?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:37 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Teveel Robert Jensen gekeken op YouTube??
1 user genot, dit heeft niets met FOK! te maken.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Overheid laat het land zo lang mogelijk in een lock-down, ondanks gigantische economische schade. Dit terwijl je kansen op herverkiezing drastisch verminderen in economische crisis.
FOK!-genot.
Nee, daar ging het niet over. Leuke poging.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik neem even aan dat ze zeggen dat veel infectieziekten komen door het eten van vlees. Dat is een meer dan terecht punt en mogen ze zeker maken. Je mag toch ook wel zeggen dat het kabinet te laat kwam met maatregelen, ondanks dat dat een in het verleden gemaakte fout is?
Voldoende IC capaciteit wat we bereiken doormiddel van een intelligente lockdown. Succes kabinet!quote:Op woensdag 8 april 2020 16:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Tijd voor de vraag: 'jongens en nu realisme: we gaan open, wat hebben jullie nodig?'.
Ah, dank voor de reactie. Nee dat is niet heel relevant op dit moment.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:39 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zij hadden het over het gif dat er in de kassen wordt gebruikt toen het ging over de steunmaatregelen.
We hebben het over de eerste dag dat er een aantal bedden op de IC vrijkomen en mensen beginnen al over versoepelen van de maatregelenquote:Op woensdag 8 april 2020 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het over een week "super goed" blijkt te gaan is tot 28 april wachten wel zonde van je tijd.
Nu wil ik niet overdreven optimistisch doen ofzo maar het lijkt wel de goede kant op te gaan.
Je leest het op FOK!. Ik zeg niet dat heel FOK! er zo over denkt, dat is zeker niet het geval.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:39 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
1 user genot, dit heeft niets met FOK! te maken.
Je leest het op 1001 plekken en op FOK!.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je leest het op FOK!. Ik zeg niet dat heel FOK! er zo over denkt, dat is zeker niet het geval.
Why?quote:
Mja, dat dus, ik heb juist het idee dat we dit voorlopig nog een tijd aan moeten houden zodat alles onder controle kan blijven. En dan juist heel gefaseerd dingen versoepelen terwijl je de hele tijd in de gaten houdt wat het effect heeft.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:41 schreef Simmertje het volgende:
[..]
We hebben het over de eerste dag dat er een aantal bedden op de IC vrijkomen en mensen beginnen al over versoepelen van de maatregelen, van super goed is dus nog lang geen sprake, het gaat op zijn hoogst voor het eerst enigszins de goede kant op.
Nee, hier heerst nog steeds de paniek.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why?
"het lijkt de goede kant op te gaan" mag niet gehoord worden?
BNW meuk? Hoezo?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
IC capaciteit zit bijna 200% boven wat wij normaal aankunnen, reguliere zorg is afgeschaald, IC personeel draait overuren, wij hebben nog geen enkel idee over hoeveel mensen er besmet zijn, nog vandaag zijn er ruim 300 mensen extra bijgekomen bij het aantal opgenomen patiënten in ziekenhuizen etc. etc.
Het is nog VEELS te vroeg om maatregelen te versoepelen. Daarnaast lijk jij gewoon niet te willen snappen dat dit hele gebeuren zich gewoon zal gaan herhalen zodra je alles weer open gooit. Ik snap gewoon niet hoe je dat niet kan snappen.
Daarom moet er iets komen, iets gebeuren, iets bedacht worden om te voorkomen dat wij in herhaling gaan vallen en iedere 3-4 weken weer twee maanden op slot moeten. Zo moeilijk is het toch niet.
Dan kan je hier wel lopen schreeuwen met je BNW meuk, maar dat gaat niks veranderen.
Het gaat heel voorzichtig de goede kant op. Dat mag zeker gezegd worden.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why?
Je leest het op bepaalde plekken, FOK! hoort daar inderdaad bij. Laat gaan joh, ik mag me daar toch wel mee vermaken?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Je leest het op 1001 plekken en op FOK!.
quote:Op woensdag 8 april 2020 16:35 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo niet mogelijk?
Tjah, als met huidige maatregelen de IC benutting afneemt (waar dus al een vertraging in zit van enkele weken vergeet dat niet) dan kun je inderdaad kleine stapjes gaan maken lijkt me. Zolang het kleine stapjes zijn maak je in ieder geval geen grote fouten.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:41 schreef Simmertje het volgende:
We hebben het over de eerste dag dat er een aantal bedden op de IC vrijkomen en mensen beginnen al over versoepelen van de maatregelen , van super goed is dus nog lang geen sprake, het gaat op zijn hoogst voor het eerst enigszins de goede kant op.
Iedereen die niks heeft wordt geholpen in Nederland.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
BNW meuk? Hoezo?
Iets bedacht worden... ja. Gooi de wereld een half jaar op slot en onder staatstoezicht. Goed bedacht hoor. Miljoenen die straks op straat leven.
Dit is je hele post:quote:Op woensdag 8 april 2020 16:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Why?
Je wil dus als het volgende week "super goed" blijk te gaan niet wachten tot 28 april?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
'Geholpen' ja. Voor veel bedrijven is het of te laat of te weinig.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:46 schreef Oekelele het volgende:
[..]
Iedereen die niks heeft wordt geholpen in Nederland.
Alleen ik denk dat helemaal niet en dat heb je ook nergens kunnen lezen.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:44 schreef Kyran het volgende:
Het gaat heel voorzichtig de goede kant op. Dat mag zeker gezegd worden.
Alleen snap jij het echt niet als je denkt dat wij vanaf 28 april, 28 mei of zelfs 28 juni weer terug kunnen keren naar ons normale leven voor maart 2020.
Het zou wel fijn zijn als ze de afgelopen weken ook al wat opties besproken hebben. Ik ben het met je eens dat er wel weer verlengd word (OMT luisteren ze nou eenmaal naar, economen stuk minder volgens mij..), maar de situatie is nu al een paar weken bezig. Mag je hopen dat ze wel bezig zijn met lange termijn oplossingen. Vooralsnog krijg ik vooral signalen dat ze enkel zichzelf indekken om eindeloos te rekken. Hier op FOK! zijn al een hoop opties besproken. Hoe bepaalde dingen weer open kunnen/opgestart kunnen worden. Nu zeg ik niet dat onze logica de beste is en dat FOK! slimmer is dan hun, maar ik zou zo graag eens wat lange termijn nieuws willen lezen, helemaal nu het de goede kant op gaat (en nee, idd, we zijn er nog niet). Eindeloos het volk aan het lijntje houden door te rekken vind ik niet tof, en die kant lijkt het wel op te gaan als ik af adviezen van oa het OMT zo hoor. Misschien dat ze ook eens wat economen moeten laten adviseren. Nu nog niet het geval, maar als de nummers blijven dalen, dan gaat het de kant op van een middel dat erger is dan de kwaal.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
IC capaciteit zit bijna 200% boven wat wij normaal aankunnen, reguliere zorg is afgeschaald, IC personeel draait overuren, wij hebben nog geen enkel idee over hoeveel mensen er besmet zijn, nog vandaag zijn er ruim 300 mensen extra bijgekomen bij het aantal opgenomen patiënten in ziekenhuizen etc. etc.
Het is nog VEELS te vroeg om maatregelen te versoepelen. Daarnaast lijk jij gewoon niet te willen snappen dat dit hele gebeuren zich gewoon zal gaan herhalen zodra je alles weer open gooit. Ik snap gewoon niet hoe je dat niet kan snappen.
Daarom moet er iets komen, iets gebeuren, iets bedacht worden om te voorkomen dat wij in herhaling gaan vallen en iedere 3-4 weken weer twee maanden op slot moeten. Zo moeilijk is het toch niet.
Dan kan je hier wel lopen schreeuwen met je BNW meuk, maar dat gaat niks veranderen.
Het is voor vele altijd te weinig.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:47 schreef Zeroku het volgende:
[..]
'Geholpen' ja. Voor veel bedrijven is het of te laat of te weinig.
Ok, dan excuses, omdat ik je verkeerd begrepen heb.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen ik denk dat helemaal niet en dat heb je ook nergens kunnen lezen.
Zou al voor heel veel mensen heel prettig zijn als de scholen open kunnen. In ieder geval in een Groningen of een Drenthe ofzo, of de eilanden waar nauwelijks besmettingen zijn.
Ik zou zeggen gooi scholen open per "minst besmette provincie" maak eventueel uitzonderingen per gemeente.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je wil dus als het volgende week "super goed" blijk te gaan niet wachten tot 28 april?
Zal sowieso beginnen met scholen, kappers, nagelsalons etc.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alleen ik denk dat helemaal niet en dat heb je ook nergens kunnen lezen.
Zou al voor heel veel mensen heel prettig zijn als de scholen open kunnen. In ieder geval in een Groningen of een Drenthe ofzo, of de eilanden waar nauwelijks besmettingen zijn.
De risico groepen blijven sowieso in isolatie tot het vaccin er is.
Oké.quote:
Misschien wat minder zwart dan ik het zeg, maar dit is wel de strekking ja.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou wel fijn zijn als ze de afgelopen weken ook al wat opties besproken hebben. Ik ben het met je eens dat er wel weer verlengd word (OMT luisteren ze nou eenmaal naar, economen stuk minder volgens mij..), maar de situatie is nu al een paar weken bezig. Mag je hopen dat ze wel bezig zijn met lange termijn oplossingen. Vooralsnog krijg ik vooral signalen dat ze enkel zichzelf indekken om eindeloos te rekken. Hier op FOK! zijn al een hoop opties besproken. Hoe bepaalde dingen weer open kunnen/opgestart kunnen worden. Nu zeg ik niet dat onze logica de beste is en dat FOK! slimmer is dan hun, maar ik zou zo graag eens wat lange termijn nieuws willen lezen, helemaal nu het de goede kant op gaat (en nee, idd, we zijn er nog niet). Eindeloos het volk aan het lijntje houden door te rekken vind ik niet tof, en die kant lijkt het wel op te gaan als ik af adviezen van oa het OMT zo hoor. Misschien dat ze ook eens wat economen moeten laten adviseren. Nu nog niet het geval, maar als de nummers blijven dalen, dan gaat het de kant op van een middel dat erger is dan de kwaal.
Die flauwekul zou wmb dicht mogen blijven.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:50 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zal sowieso beginnen met scholen, kappers, nagelsalons etc.
Horeca zal nog wel even duren en evenementen vrees ik eigenlijk de gehele zomer niet.
Dan kan je over 3 jaar hier nog wel zitten.quote:
Tja, voor 28 april zou ik vroeg vinden, ook omdat het erg moeilijk blijft conclusies te trekken vanwege grote onzekerheidsmarges. Na de mei-vakantie zou misschien wel kunnen. Ik vertrouw de experts hierin wel.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik zou zeggen gooi scholen open per "minst besmette provincie" maak eventueel uitzonderingen per gemeente.
Vanaf dat het inderdaad echt verbetert, wat nu nog niet gezegd kan worden.
We gaan sowieso kapot. Deze situatie is niet oneindig vol te houden.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan kan je over 3 jaar hier nog wel zitten.
Verzin oplossingen om uit deze situatie te komen. Moeten ze slim zat voor zijn, die virologen.
Gek genoeg zijn de zonnestudio's nog altijd open.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die flauwekul zou wmb dicht mogen blijven.
Ze zullen wel moeten als ze willen overleven.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:52 schreef Automatisch het volgende:
Steeds meer winkels en eettentjes (voor afhaal) gaan hier weer open, en het is ook gelijk erg druk. Dat belooft wat dit weekend! Wel goed dat ze het weer gaan proberen.
Nou nee. Dat druist in tegen alle maatregelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:52 schreef Automatisch het volgende:
Steeds meer winkels en eettentjes (voor afhaal) gaan hier weer open, en het is ook gelijk erg druk. Dat belooft wat dit weekend! Wel goed dat ze het weer gaan proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |