abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192513316
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zetten we daar een sanctie op dat je een maand de bak in gaat. Dit soort oplossingen zijn er nu juist om te zorgen dat het leven weer opgestart kan worden en we de boel kunnen beheersen.
Veel plezier in je politiestaat.
pi_192513342
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:22 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Het nabouwen van apps als hier bedoeld lijkt me al strafbaar, het nabouwen van DIGID apps oid lijken me ook strafbaar.

Als je als gezicht hoester die corona roept al 10 weken krijgt, lijkt een maand me niet onrealistisch.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192513355
quote:
2s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:22 schreef PP_Sound het volgende:

[..]

Komkom, er wordt van iedereen wat gevraagd om te zorgen dat we onze samenleving leefbaar houden in deze tijd. Een app zoals voorgesteld en waar dus ook in Europees verband naar een standaard wordt gekeken waarborgt de privacy, maar zorgt er wel voor dat we eventuele opleving van het virus straks weer gerichter kunnen indammen. Het alternatief is dat eikels de boel voor de rest verpesten en lockdownmaatregelen gewoon weer van kracht worden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_192513387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Komkom, er wordt van iedereen wat gevraagd om te zorgen dat we onze samenleving leefbaar houden in deze tijd. Een app zoals voorgesteld en waar dus ook in Europees verband naar een standaard wordt gekeken waarborgt de privacy, maar zorgt er wel voor dat we eventuele opleving van het virus straks weer gerichter kunnen indammen. Het alternatief is dat eikels de boel voor de rest verpesten en lockdownmaatregelen gewoon weer van kracht worden.
Dat 'waarborgen van de privacy' heb ik 0 vertouwen in. Best als mensen dit willen maar ga het niet verplichten.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192513452
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat 'waarborgen van de privacy' heb ik 0 vertouwen in. Best als mensen dit willen maar ga het niet verplichten.
Gewoon verplichten voor bepaalde locaties. Wil je niet mee doen? Prima, maar dan kun je niet naar bijvoorbeeld de kroeg en later ook niet naar evenementen.

Verder zo veel mogelijk aanmoedigen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192513494
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Gewoon verplichten voor bepaalde locaties. Wil je niet mee doen? Prima, maar dan kun je niet naar bijvoorbeeld de kroeg en later ook niet naar evenementen.
'Gewoon verplichten'. Nee dankje vriendelijk. Het is ook nergens voor nodig mensen te verplichten hun telefoon bij zich te hebben. Dat begint op China te lijken en daar heb ik absoluut geen trek in.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192513510
Ik stel voor dat we bij besmette mensen een gele ster op de jas naaien.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_192513522
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Verder zo veel mogelijk aanmoedigen.
lol ja, dat komt er nooit door natuurlijk, we zijn geen bananenrepubliek :')
-nee-
pi_192513533
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:33 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

'Gewoon verplichten'. Nee dankje vriendelijk. Het is ook nergens voor nodig mensen te verplichten hun telefoon bij zich te hebben. Dat begint op China te lijken en daar heb ik absoluut geen trek in.
Nee, helemaal niet. Een kroegbaas of organisator van een evenement kan prima zulke eisen stellen om binnen te komen. Daar is niks Chinees bij. Jij bent niet verplicht om vervolgens bij zulke dingen binnen te gaan, ze zullen het vast niet verplichten voor de supermarkt en de openbare weg.
pi_192513596
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, helemaal niet. Een kroegbaas of organisator van een evenement kan prima zulke eisen stellen om binnen te komen. Daar is niks Chinees bij. Jij bent niet verplicht om vervolgens bij zulke dingen binnen te gaan, ze zullen het vast niet verplichten voor de supermarkt en de openbare weg.
Ik ken er door mijn oude werk nogal wat, kroegbazen en festivalorganisatoren, maar ik denk dat als ik rondvraag, er geen eentje trek in heeft om mensen te weigeren omdat ze de melaats & onrein-app niet downloaden. :P
-nee-
pi_192513630
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik ken er door mijn oude werk nogal wat, kroegbazen en festivalorganisatoren, maar ik denk dat als ik rondvraag, er geen eentje trek in heeft om mensen te weigeren omdat ze de melaats & onrein-app niet downloaden. :P
Daar mogen ze niet zoveel trek in hebben. Ze mogen er ook niet zoveel trek in hebben om mensen op leeftijd te weigeren, maar ook in dat geval kun je dus simpelweg weer harde sancties opstellen.
pi_192513655
quote:
14s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Prima, dan blijven die in de lockdown modus. Geen inkomsten voor hun.
pi_192513672
Orwelliaanse praktijken.

Overigens is het wel een voordeel dat in deze crisis bepaalde figuren hun totalitaire trekjes niet meer kunnen onderdrukken. Blijkt ook in dit topic weer.
pi_192513739
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:27 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Er is nou al een aantal keer voorbij gekomen hoe je dit op kunt zetten middels een vorm van privacy by design en daar wordt in Europees verband zelfs de basis voor gelegd.
En het is natuurlijk niet een 'appje voor de leuk' het is een methode om feitelijk het effectieve middel van contactonderzoek wat verder te automatiseren. Als je dat op volstrekte vrijwilligheid gaat laten gebruiken, dan is het totaal zinloos.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:47:08 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192513743
Naast de angst van de privacy heb ik ook het idee dat wanneer het één keer lukt om zo'n app te itroduceren, er niks is om het niet nog eens te doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192513754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
Orwelliaanse praktijken.

Overigens is het wel een voordeel dat in deze crisis bepaalde figuren hun totalitaire trekjes niet meer kunnen onderdrukken. Blijkt ook in dit topic weer.
Slappe insinuaties en geen inhoudelijke argumente. Goed verhaal weer.
pi_192513803
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:43 schreef Wegenbouwer het volgende:
Orwelliaanse praktijken.

Wie is er in dit topic totalitair dan?

Niemand die hier roept dat hij graag alle info van die app (als er al info is) wil hebben, toch?

Er wordt alleen door sommige mensen gesteld dat als de afweging is om bijvoorbeeld weer familie te mogen bezoeken dat je dan heel misschien een klein privacyrisico (met een app op bluetooth is dat nihil, maar goed) er wel voor over hebt. En sommige mensen hebben dat er blijkbaar niet voor over, wellicht willen die langer een lockdown (want dat is het gevolg).
pi_192513810
quote:

[..]

Gaat niet gebeuren. Goed voor de economie ook maar niet heus.

Maak het ondernemers lasteriger dan het al is.
pi_192513855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren. Goed voor de economie ook maar niet heus.

Maak het ondernemers lasteriger dan het al is.
Ik denk dat het wel gaat gebeuren. In Zwitserland, het VK, België, Duitsland, Italië e.d. in elk geval (daar is het al bekend gemaakt), in Nederland waarschijnlijk ook.
  woensdag 8 april 2020 @ 13:58:55 #70
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_192513981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Er is nou al een aantal keer voorbij gekomen hoe je dit op kunt zetten middels een vorm van privacy by design en daar wordt in Europees verband zelfs de basis voor gelegd.
En het is natuurlijk niet een 'appje voor de leuk' het is een methode om feitelijk het effectieve middel van contactonderzoek wat verder te automatiseren. Als je dat op volstrekte vrijwilligheid gaat laten gebruiken, dan is het totaal zinloos.
https://gitlab.com/Privat(...)echnical%20Design.md

Doel je hier op? Want hier zitten ook nog haken en ogen aan.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_192514105
quote:

[..]

Ik ben er op tegen om dit te verplichten. Als ik mijn gegevens wil delen met de overheid doe ik dat zelf wel.
pi_192514163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Prima, dan blijven die in de lockdown modus. Geen inkomsten voor hun.
Juist meer inkomsten.
-nee-
pi_192514200
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:50 schreef Hanca het volgende:
misschien een klein privacyrisico
ha, goeie grap
pi_192514252
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 11:54 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens geeft me dit een beetje het gevoel dat het coronavirus geen toeval is.
Ja dat heb ik soms ook..

Maarja wat is er tegen deze app.
Je locatie kunnen ze al tracreren met een smartphone. Je berichten, foto's video's kunnen ze al zien via whatsapp.

Dusja, we hebben al lang geen privacy meer, ik denk niet dat deze app meer privacy weg zal nemen.
pi_192514260
quote:
16s.gif Op woensdag 8 april 2020 13:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

https://gitlab.com/Privat(...)echnical%20Design.md

Doel je hier op? Want hier zitten ook nog haken en ogen aan.
Ik doelde hierop, maar ik zie wel wat principes terugkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')