Waar zeg ik dit? Overigens leuke poging tot whataboutismquote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja de overheid presenteert goed betrouwbaar nieuws ja
Ik zei letterlijk 'ik vertrouw niet per se op Rutte' en op de vorige pagina verwees ik zelf naar een situatie waarin hij zijn belofte niet is nagekomenquote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vertrouw jij maar lekker op die aartsleugenaar die nog nooit een belofte is nagekomen.
Tja dit is een mening en die mag je hebben van mij. Maar als je zo een hekel hebt aan onze regering waarom neem je dan geen actie? Waarom begin je geen eigen partij die tegen het establishment in gaat? Ik zou me persoonlijk ontzettend soft voelen als ik een hele zware aversie zou voelen tegen de politiek/huidge maatschappij maar mij dan zou beperken qua acties tot het anoniem ventileren van mijn angsten op een forum...quote:Op woensdag 8 april 2020 16:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geen idee wat je voor werk doet maar ik kan je zeggen dat door alles wat ik in mijn leven ben tegengekomen, ik een behoorlijk kritische blik heb ontwikkeld jegens alles wat autoriteit dan wel macht heeft. En laat nou juist heel veel van wat ik binnen die kritische blik zie, precies zo zijn uitgekomen. Kwestie van veel gezien hebben, levenservaring en geleerd hebben van mensen die voor mij op hun bek gingen.
Ik kan je verzekeren dat de overheid er alleen maar zit voor zichzelf. Het volk is alleen een middel om de overheid een bestaansrecht te verschaffen. Voor de rest geven ze geen fuck om de burger. En hoe hoger je komt, hoe erger het wordt.
Ja leuk bedacht, maar a zo werkt het niet en b ik heb die ambitie niet en c je wordt toch buitengesloten uit het kartel.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:51 schreef Intint het volgende:
[..]
Waar zeg ik dit? Overigens leuke poging tot whataboutism
[..]
Ik zei letterlijk 'ik vertrouw niet per se op Rutte' en op de vorige pagina verwees ik zelf naar een situatie waarin hij zijn belofte niet is nagekomen. Dit geef weer aan dat je niet fatsoenlijk kan lezen, en al helemaal niet op een intelligente manier kan debateren. Je hebt stokpaardjes en wanneer iemand je stokpaardje afpakt blijf je hem toch gewoon gebruiken omdat je verder geen inhoudelijke punten kan maken.
[..]
Tja dit is een mening en die mag je hebben van mij. Maar als je zo een hekel hebt aan onze regering waarom neem je dan geen actie? Waarom begin je geen eigen partij die tegen het establishment in gaat? Ik zou me persoonlijk ontzettend soft voelen als ik een hele zware aversie zou voelen tegen de politiek/huidge maatschappij maar mij dan zou beperken qua acties tot het anoniem ventileren van mijn angsten op een forum...
Dus “het bedrijfsleven” wil via “de overheid” mij werkeloos maken en een tijd lang een uitkering betalen, zodat ze mij daarna dann voor 10 euro in een fabriek kunnen laten werken, terwijl ze mij nu voor 125 euro per uur aan andere bedrijven kunnen verhuren... Ja volkomen logisch...quote:Op woensdag 8 april 2020 16:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet. Goed lezen. Ik heb het over een werkloosheid situatie van waaruit je verplicht zou kunnen worden om onbetaald te gaan werken. Denk je dat het de gemeente dan wat uitmaakt of jij hebt geschoffeld of programma's hebt geschreven? Je zit op precies hetzelfde niveau als die sloeber die niks kan. Cheap ass werken zul je.
Wat soft... Ben jij niet ook die user die regelmatig loopt te zeggen dat de mannen van tegenwoordig geen echte mannen meer zijn?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:55 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja leuk bedacht, maar a zo werkt het niet en b ik heb die ambitie niet en c je wordt toch buitengesloten uit het kartel.
Het gaat om wat ze jou moeten betalen als je aan de kant staat, druiloor.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dus “het bedrijfsleven” wil via “de overheid” mij werkeloos maken en een tijd lang een uitkering betalen, zodat ze mij daarna dann voor 10 euro in een fabriek kunnen laten werken, terwijl ze mij nu voor 125 euro per uur aan andere bedrijven kunnen verhuren... Ja volkomen logisch...
Oh en als ik andere ideeën heb dan tegen mijn ambitie in me te laten afzeiken in de politiek ben ik soft?quote:Op woensdag 8 april 2020 16:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat soft... Ben jij niet ook die user die regelmatig loopt te zeggen dat de mannen van tegenwoordig geen echte mannen meer zijn?
En ondertussen maar kankeren op “de overheid” terwijl hij zelf een rijksambtenaar is...quote:Op woensdag 8 april 2020 16:58 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat soft... Ben jij niet ook die user die regelmatig loopt te zeggen dat de mannen van tegenwoordig geen echte mannen meer zijn?
In jouw complottheorieën zetten ze mij toch juist bewust aan de kant, zodat ze mij kunnen ontslaan? Zie je nou echt niet het gapende gat in jouw “complottheorie”?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het gaat om wat ze jou moeten betalen als je aan de kant staat, druiloor.
Kijk eens wat ik op de eerste pagina zei, zandhark.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:52 schreef knoopie het volgende:
[..]
En ondertussen maar kankeren op “de overheid” terwijl hij zelf een rijksambtenaar is...
Staat daar dat je niet meer bij de overheid werkt? Nee hè?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:01 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Kijk eens wat ik op de eerste pagina zei, zandhark.
En in plaats dat ze jou voortaan tientjes aan salaris moeten geven, mag je het doen met bijstand. Want geloof maar niet dat je nog makkelijk aan een baan komt als jij zo duur bent. En voor bijstand mag je inderdaad gaan schoffelen. Maakt niet uit wat je daarvoor deed. Je zal blij zijn als je weer voor de helft aan de slag mag, pindarots.quote:Op woensdag 8 april 2020 17:56 schreef knoopie het volgende:
[..]
In jouw complottheorieën zetten ze mij toch juist bewust aan de kant, zodat ze mij kunnen ontslaan? Zie je nou echt niet het gapende gat in jouw “complottheorie”?
Nee, wel wat ik ervan vind en waarom ik daar werk.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:04 schreef knoopie het volgende:
[..]
Staat daar dat je niet meer bij de overheid werkt? Nee hè?
Als iedereen weer door elkaar heen gaat lopen, ook de besmettingen, en de incubatietijd is tot twee weken.quote:Op woensdag 8 april 2020 16:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben ervoor om flink te testen, daar alles op in te zetten. Dan weet je wie weer aan het werk kan en zijn bloemenzaak weer open kan gooien. Niet voor anderhalf jaar achter je voordeur zitten bibberen en hopen dat het je niet treft. Terwijl ondertussen de economie flink naar de klote gaat.
En wie doet mijn werk dan? Niemand? Gaan we dan met 17 miljoen mensen allemaal lopen schoffelen?quote:Op woensdag 8 april 2020 18:04 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En in plaats dat ze jou voortaan tientjes aan salaris moeten geven, mag je het doen met bijstand. Want geloof maar niet dat je nog makkelijk aan een baan komt als jij zo duur bent. En voor bijstand mag je inderdaad gaan schoffelen. Maakt niet uit wat je daarvoor deed. Je zal blij zijn als je weer voor de helft aan de slag mag, pindarots.
Wel eens aan gedacht dat jij ook vervangbaar bent? Het gaat niet om jou, het gaat om de functie die je hebt. En als iemand anders dat goedkoper kan of het bedrijf een reorganisatie houdt waarbij jouw functie verdwijnt, dan ben jij de lul en mag je uiteindelijk inderdaad gaan schoffelen.quote:Op woensdag 8 april 2020 19:50 schreef knoopie het volgende:
[..]
En wie doet mijn werk dan? Niemand? Gaan we dan met 17 miljoen mensen allemaal lopen schoffelen?
Mensen die positief getest zijn op immuniteit kan je prima aan het werk laten gaan. We kunnen ons niet veroorloven de economie te laten verrotten.quote:Op woensdag 8 april 2020 18:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als iedereen weer door elkaar heen gaat lopen, ook de besmettingen, en de incubatietijd is tot twee weken.
Dan haalt massaal testen niet zoveel uit. Als jij of ik symptomen hebben, hebben we allang vijf anderen besmet en die vijf ook weer vijf andere.
Dat is niet handig.
En dan komt een x percentage op de IC terecht. Een IC die nu al bijna overloopt. Dan wordt het een extreme chaos.
Ik geloof er niet in dat dat nu beter is voor de economie
Ik probeer mee te gaan in je gedachtepatronen maar ik loop ergens vast. Waarom zou de politiek precies garen spinnen bij het verneuken van de economie het eigen land?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is allemaal nog veel erger dan ik dacht.
Als we nog moeten wachten op een vaccin, dan zijn we het in het gunstigste geval een jaar verder. in het meest realistische geval duurt dat zeker nog twee jaar. Al die tijd ligt de economie op zijn gat.
Terwijl een arts in Limburg succesvol corona patiënten behandelt, naar goed afkijken van de arts Vladimir Zelenko, die inmiddels een 100 procent-successcore rapporteert op basis van zevenhonderd patiënten.
https://www.ad.nl/limburg(...)tienten-br~ad06aac3/
Maar dat moet stoppen van de inspectie. Ook al zijn de behandelingen 100% succesvol. De economie moet en zal de nek omgedraaid worden. Bereid je maar voor op de armoedeval.
Omdat het bedrijfsleven zich nu al verkneukelt op massa-ontslagen waardoor ze de krenten in de pap eruit kunnen pikken en lagere lonen? En de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:54 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik probeer mee te gaan in je gedachtepatronen maar ik loop ergens vast. Waarom zou de politiek precies garen spinnen bij het verneuken van de economie het eigen land?
quote:Op dinsdag 7 april 2020 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Helemaal voor de app![]()
Niet ten kosten van alles, maar hoe sneller corona onder controle is des te sneller kunnen wij wéér leven
Een app waarmee de overheid je locatie kan tracken.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien moet je maar emigreren naar Amerika.
Europees hè. De EU is er al mee bezig, zie boven.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:21 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Een app waarmee de overheid je locatie kan tracken.
Dude...
Ok dus je punt is dat de overheid opkomt voor het bedrijfslevenmaar niet voor 'de burger'? Zie ik dat goed?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat het bedrijfsleven zich nu al verkneukelt op massa-ontslagen waardoor ze de krenten in de pap eruit kunnen pikken en lagere lonen? En de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit?
Oh u dacht dat de overheid om u gaf?
Kon nog wel eens twee jaar duren als je op een vaccin moet wachten.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:17 schreef Questular het volgende:
[..]
Misschien moet je maar emigreren naar Amerika.
Noem eens een concreet voorbeeld van iemand uit "het bedrijfsleven die zich nu al verkneukelt op massa-ontslagen"?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Omdat het bedrijfsleven zich nu al verkneukelt op massa-ontslagen waardoor ze de krenten in de pap eruit kunnen pikken en lagere lonen? En de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit?
Oh u dacht dat de overheid om u gaf?
Oh u wist nog niet dat de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit? U dacht dat de overheid om u gaf?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:25 schreef Intint het volgende:
[..]
Ok dus je punt is dat de overheid opkomt voor het bedrijfslevenmaar niet voor 'de burger'? Zie ik dat goed?
Zou Trump natuurlijk nooit doen.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:21 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Een app waarmee de overheid je locatie kan tracken.
Dude...
Ik probeer je punt te begrijpen. Je komt niet bepaald intelligenter over door de hele tijd dit soort dingen erbij te zetten.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh u wist nog niet dat de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit? U dacht dat de overheid om u gaf?
Ok je gaf 1 reden waarom de overheid wil dat de economie kapot gaat: zodat bedrijven kunnen beginnen aan massaontslagen. Denk je dat voor de rest bedrijven baat hebben van een economie die op zijn gat ligt?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
De overheid zit er alleen voor zichzelf. En om het bedrijfsleven het naar de zin te maken, want die bepalen welke trekpoppetjes op welk pluche komt te zitten. En jij moet gewoon je bek houden en voor zo weinig mogelijk geld zo hard mogelijk werken, en op je 70e doodgaan zodat je zoveel mogelijk opbrengt en zo weinig mogelijk kost. Ze geven geen fuck om jou. Je bent een resource.
Als ik zeg dat er dagelijks 1000 mensen door rood rijden, vraag je me dan ook om een specifiek kenteken?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:26 schreef knoopie het volgende:
[..]
Noem eens een concreet voorbeeld van iemand uit "het bedrijfsleven die zich nu al verkneukelt op massa-ontslagen"?
Niet alleen. Zo te zien is dat ook al door de EU gedaan. Die werken hard aan Europese implementatie van die app.quote:Ik geloof best dat het allemaal kut is, want dat is het ook. En ik heb ook zo mijn twijfels bij de waarborging van de privacy met zo een app. Maar dat het allemaal een vooropgezet plan is om massa-ontslagen te bewerkstelligen dat wil er bij mij niet in. En al helemaal niet dat dit plan door "het bedrijfsleven" is geinitieerd.
Die vertrouw ik op dit moment nog veel meer dan die aartsleugenaar Rutte en zijn kliek.quote:
Wat jij wil. Ik vind het niet intelligent overkomen om een overheid blind te vertrouwen.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:32 schreef Intint het volgende:
[..]
Ik probeer je punt te begrijpen. Je komt niet bepaald intelligenter over door de hele tijd dit soort dingen erbij te zetten.
De bloemist en bakker op de hoek, de kleine zelfstandige: die kunnen ook allemaal kapot vallen. Het gaat om de shells, de DSM's, de nedcars en de KLM's. De geïnstitutionaliseerde bedrijven. De bedrijven zonder duidelijk gezicht. Waar honderdduizenden mensen werken. Die zometeen gevraagd worden om een loonoffer. Niet toestemmen is baan kwijt en voor jou tien andere. Bij KLM zijn er nu al harde klappen gevallen. Richting het personeel, niet richting het bestuur. Bezuinigen in optima forma onder het mom van crisis.quote:[..]
Ok je gaf 1 reden waarom de overheid wil dat de economie kapot gaat: zodat bedrijven kunnen beginnen aan massaontslagen. Denk je dat voor de rest bedrijven baat hebben van een economie die op zijn gat ligt?
Stel jij zou premier zijn geweest en op 1 februari had jij moeten beslissen wat te doen. Zou jij dan gekozen kunnen hebben om elke Nederlander te injecteren met corona zodat na een paar weken de meeste mensen weer aan het werk konden en daarnaast als consument weer veel geld konden gaan uitgeven?quote:Op woensdag 8 april 2020 20:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mensen die positief getest zijn op immuniteit kan je prima aan het werk laten gaan. We kunnen ons niet veroorloven de economie te laten verrotten.
Zeker niet als ook nog Italië emotioneel blijft huilen en Frankrijk de volgende is die gered moet worden. Rutte heeft altijd al braaf getekend bij het kruisje, en zijn stijve poot is alleen voor de bühne want stemmen. Dan is er ook geen geld meer voor onszelf.
Te bizar voor woorden.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:24 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Europees hè. De EU is er al mee bezig, zie boven.
En als je de app niet installeert zal je telefoon het na een tijdje wel niet meer doen, omdat je provider je blokkeert als de app geen signaal afgeeft.
1984 in het kwadraat.
Gewoon iets uit de duim zuigen en daar enorm verdrietig van worden. Klinkt goed.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:55 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden.
Ik weet niet waar ik verdrietiger van word. De EU of de mensen in dit topic die het wel best vinden.
Dus met andere woorden; je kan geen concreet voorbeeld geven van iemand in “het bedrijfsleven die zich verkneukelt op massa-ontslagen.”?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als ik zeg dat er dagelijks 1000 mensen door rood rijden, vraag je me dan ook om een specifiek kenteken?
En waarom vind je het wél erg als de overheid (kennelijk in opdracht van het bedrijfsleven) je privacy schaadt, maar niet als het bedrijfsleven dat direct al sinds jaren doet?quote:Op woensdag 8 april 2020 21:29 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Oh u wist nog niet dat de overheid in de zak van het bedrijfsleven zit? U dacht dat de overheid om u gaf?
En daarom sparen ze nu kosten noch moeite om een virus te stoppen dat vooral 70+ slachtoffers veroorzaakt? Je begint jezelf steeds meer tegen te spreken.quote:En jij moet gewoon je bek houden en voor zo weinig mogelijk geld zo hard mogelijk werken, en op je 70e doodgaan zodat je zoveel mogelijk opbrengt en zo weinig mogelijk kost.
Ik had niet geprobeerd te containen, maar ouderen en zieken gelockdowned. Dan was tenminste niet de economie naar de klote gegaan. Want nu is het terug naar de jaren 30.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Stel jij zou premier zijn geweest en op 1 februari had jij moeten beslissen wat te doen. Zou jij dan gekozen kunnen hebben om elke Nederlander te injecteren met corona zodat na een paar weken de meeste mensen weer aan het werk konden en daarnaast als consument weer veel geld konden gaan uitgeven?
Niet alleen ouderen worden ziek.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:58 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had niet geprobeerd te containen, maar ouderen en zieken gelockdowned. Dan was tenminste niet de economie naar de klote gegaan. Want nu is het terug naar de jaren 30.
Je ziet toch ook wat er in de regering zit? En wat ze doen? Ze stemmen al 10 jaar voor een leugenaar. Die nog nooit een belofte is nagekomen. Maar wel breed lacht en het domme volk met zijn mooie praatjes inpakt. En zich gewillig naar de slachtbank laat leiden.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:55 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden.
Ik weet niet waar ik verdrietiger van word. De EU of de mensen in dit topic die het wel best vinden.
Dat is 85%. Lees een artikel.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet alleen ouderen worden ziek.
Lees een artikel
Er is nog een heel scala aan mogelijke standpunten tussen het allemaal wel best vinden en de complottheorieën van TS.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:55 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Te bizar voor woorden.
Nee, en je weet zelf ook waarom, dat weet je maar al te goed. Door te vragen om man en paard probeer je de discussie - weer - af te leiden van het daadwerkelijke punt, namelijk dat lonen de werkgevers altijd al een doorn in het oog zijn geweest.quote:Op woensdag 8 april 2020 21:58 schreef knoopie het volgende:
[..]
Dus met andere woorden; je kan geen concreet voorbeeld geven van iemand in “het bedrijfsleven die zich verkneukelt op massa-ontslagen.”?
[..]
Oh geef eens een voorbeeld van een bedrijf wat dat doet?quote:En waarom vind je het wél erg als de overheid (kennelijk in opdracht van het bedrijfsleven) je privacy schaadt, maar niet als het bedrijfsleven dat direct al sinds jaren doet?
[..]
Nee, om de economie plat te leggen. Die oudjes leggen het loodje binnen een paar jaar toch wel. En wat nu overlijdt hoeven ze geen AOW en pensioen meer te betalen. Prettige bijvangst.quote:En daarom sparen ze nu kosten noch moeite om een virus te stoppen dat vooral 70+ slachtoffers veroorzaakt? Je begint jezelf steeds meer tegen te spreken.
Dat zegt wat over het aantal patiënten, niets over het percentage wat helemaal niet ziek wordt. Zoals eerder door verschillende in diverse topics aangehaald zijn er zeer weinig jongeren en zeer veel ouderen tussen de slachtoffers. Eikel.quote:Op woensdag 8 april 2020 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat een vermoeiende eikel ben je. Elke keer weer.
Oja. Dit is weer een typisch vogeltjesdans bewering die nooit feitelijk onderbouwd gaat worden, alleen met ad hominems, emoticons of memesquote:Op woensdag 8 april 2020 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat zegt wat over het aantal patiënten, niets over het percentage wat helemaal niet ziek wordt. Zoals eerder door verschillende in diverse topics aangehaald zijn er zeer weinig jongeren en zeer veel ouderen tussen de slachtoffers. Eikel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |