abonnement Unibet Coolblue
pi_192488348
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:43 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dit klopt, uit de eerste hand kan ik dit beamen. Mijn dochter werkte vorige week nog onbeschermd op een afdeling van een verzorgingstehuis, dit tehuis heeft een aparte corona-afdeling (lees sterfhuis) en pas daar werken ze met pakken. Slaat nergens op, want de infectie is al eerder begonnen op de andere onbeschermde afdeling.
Nou...

Ik vind het wel logisch eigenlijk, je moet alleen de verzorgsters goed in de gaten houden en ook de bejaarden als het rondwaait aldaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192488363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 00:31 schreef Jojoke het volgende:
In Nederland krijgen we in december een berichtje van RIVM en CBS dat het dodental twee keer meer was dan eerder bekend.

Ik keek naar Nieuwsuur vanavond en ik maak mij wel zorgen over de verpleeghuizen. Blijkbaar hebben zorgverleners in de verpleeghuizen geen beschermingsmiddelen en er was een huisarts die vertelde dat al zijn nieuwe coronapatiënten werkzaam zijn in de thuiszorg en verpleeghuizen. Grote kans dus dat er daar een nieuwe golf zit aan te komen. Een golf die nauwelijks geteld wordt.

Ik heb ook de indruk dat in de landelijk-verdeling-beschermingmiddelen-club alleen mensen zitten die in ziekenhuizen werken. Het is toch lakbaar dat mensen die juist omgaan met risicogroepen geen beschermingsmiddelen hebben.
Daar hoef je niet voor op december te wachten. Wekelijks wordt aantal sterftes gerapporteerd en oversterfte tov gemiddeld blijkt inderdaad al bijna twee keer hoger te liggen dan wat rivm heeft gerapporteerd.
pi_192488375
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:48 schreef PirE het volgende:

[..]

Het is puur voor de sier. Gewoon een ander land bashen zodat men niet begint over de problemen in hun eigen failed state.

Dat siert Nederland wel dat we niet oordelen over de aanpak van onze buurlanden.
Lanaken ligt aan de grens, op 5 km van het centrum van Maastricht. Maastricht is ook de grootste stad binnen een straal van 20 km rond Lanaken. Dan weet je dat als er in Nederland meer mag dan in België, iedereen naar Maastricht zal gaan. Ik kan best begrijpen dat die burgemeester daar niet blij mee is, het maakt zijn taak moeilijker.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192488395
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:50 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Zij hebben een 'eerlijker' testbeleid. Zij testen ook hun thuisdoden en tellen die mee. Wij niet.
Ze worden niet getest, maar als het overlijdensattest (dat door de huisarts ingevuld wordt) Covid-19 vermeldt als (vermoedelijke) oorzaak worden ze wel meegeteld.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192488415
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze worden niet getest, maar als het overlijdensattest (dat door de huisarts ingevuld wordt) Covid-19 vermeldt als (vermoedelijke) oorzaak worden ze wel meegeteld.
Ah, zo zat het, ja! Thanks! ^O^
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 01:10:40 #106
236264 crew  capricia
pi_192488417
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:05 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze worden niet getest, maar als het overlijdensattest (dat door de huisarts ingevuld wordt) Covid-19 vermeldt als (vermoedelijke) oorzaak worden ze wel meegeteld.
Zo begreep ik het ook.
Verschil tussen wat men officieel als covid doden ziet.

Overigens is hierover juist in Italië ook een discussie: Mensen die doodgaan met covid, maar niet door covid. Gebeurt ook steeds vaker.
Definitely not CIA
pi_192488477
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Zo begreep ik het ook.
Verschil tussen wat men officieel als covid doden ziet.

Overigens is hierover juist in Italië ook een discussie: Mensen die doodgaan met covid, maar niet door covid. Gebeurt ook steeds vaker.
Waar sterven ze dan aan?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator dinsdag 7 april 2020 @ 01:33:21 #108
236264 crew  capricia
pi_192488503
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar sterven ze dan aan?
Een groot aantal mensen wordt positief getest. Zonder symptomen. (Ook in NL)
Ook die mensen kunnen alsnog aan 'normale' zaken overlijden.
Aan ouderdom. Aan een auto ongeluk. Een hartaanval. Etc.

Moet je die mensen (dus zonder symptomen, maar wel positief getest) optellen bij de Covid-overledenen?
Mensen die overlijden met Covid. Niet door covid.
Definitely not CIA
pi_192488566
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2020 @ 01:50:22 #110
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192488573
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ist-de-economie.html

Weet niet of deze al eens gepost was, maar optie 3 is wat ik al sinds dag één roep. Ben benieuwd waar Nederland uiteindelijk voor gaat kiezen.
pi_192488580
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Een groot aantal mensen wordt positief getest. Zonder symptomen. (Ook in NL)
Ook die mensen kunnen alsnog aan 'normale' zaken overlijden.
Aan ouderdom. Aan een auto ongeluk. Een hartaanval. Etc.

Moet je die mensen (dus zonder symptomen, maar wel positief getest) optellen bij de Covid-overledenen?
Mensen die overlijden met Covid. Niet door covid.
Ah, op die manier. Ik dacht aan gevallen waar het niet duidelijk was welke ziekte de doorslag gaf. Dan is het vooral een administratief probleem, omdat ze in het dagelijkse overzicht enkel kolommen hebben voor actieve, genezen en overleden gevallen, en de som niet klopt als ze deze eruit laten?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 7 april 2020 @ 01:56:24 #112
408813 crew  trein2000
pi_192488591
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Een groot aantal mensen wordt positief getest. Zonder symptomen. (Ook in NL)
Ook die mensen kunnen alsnog aan 'normale' zaken overlijden.
Aan ouderdom. Aan een auto ongeluk. Een hartaanval. Etc.

Moet je die mensen (dus zonder symptomen, maar wel positief getest) optellen bij de Covid-overledenen?
Mensen die overlijden met Covid. Niet door covid.
Mensen met kanker die sterven aan een auto-ongeluk, hoe worden die geregistreerd. Daar bij aansluiten lijkt me.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 7 april 2020 @ 01:59:01 #113
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192488598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:50 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ist-de-economie.html

Weet niet of deze al eens gepost was, maar optie 3 is wat ik al sinds dag één roep. Ben benieuwd waar Nederland uiteindelijk voor gaat kiezen.
ik zie het niet zitten, waar gaan ze alle testen. personeel vandaan halen?, de inhaalslag is mij te groot voor onze gierige hollanders.
pi_192488600
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:50 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ist-de-economie.html

Weet niet of deze al eens gepost was, maar optie 3 is wat ik al sinds dag één roep. Ben benieuwd waar Nederland uiteindelijk voor gaat kiezen.
Het zal afhangen van de resultaten van het onderzoek naar immuniteit. Maar optie drie lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke, je kan niet verwachten dat risicogroepen zich meer dan een jaar isoleren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2020 @ 02:02:45 #115
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192488606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:59 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik zie het niet zitten, waar gaan ze alle testen. personeel vandaan halen?, de inhaalslag is mij te groot voor onze gierige hollanders.
Personeel is het probleem niet, dat is zo geregeld. Aantal testen is wat lastiger en daar is Feike Sijbesma volgens mij hard mee bezig. Deze optie is eigenlijk ook wat Feike ruim een week geleden aangaf. Denk toch ook dat de regering deze weg wil bewandelen.

Waar is die gast trouwens gebleven? Hij werd aangesteld, dag daarna kwamen apparaten binnen en gaf Roche recept vrij en daarna nooit meer iets van Feike gehoord.
  dinsdag 7 april 2020 @ 02:03:25 #116
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192488609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:59 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het zal afhangen van de resultaten van het onderzoek naar immuniteit. Maar optie drie lijkt inderdaad de meest waarschijnlijke, je kan niet verwachten dat risicogroepen zich meer dan een jaar isoleren.
Ik zie eerlijkgezegd weinig verschil tussen optie twee en drie. Uitdoven lukt toch niet wereldwijd dus wordt het dan niet automatisch een soort scenario 2,5 met telkens weer oplaaiende besmettings-haarden?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_192488631
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:50 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ist-de-economie.html

Weet niet of deze al eens gepost was, maar optie 3 is wat ik al sinds dag één roep. Ben benieuwd waar Nederland uiteindelijk voor gaat kiezen.
Nav hoe het in Zweden gaat lopen icm de bevindingen van Hendrik Smeeck optie 1 met een advies voor thuisblijven cq mondkapjes voor ouderen.
pi_192488640
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:03 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik zie eerlijkgezegd weinig verschil tussen optie twee en drie. Uitdoven lukt toch niet wereldwijd dus wordt het dan niet automatisch een soort scenario 2,5 met telkens weer oplaaiende besmettings-haarden?
Als je het aantal laag genoeg krijgt heb je meer middelen om uitgebreid contact onderzoek te doen en iedereen die mogelijk besmet raakte in quarantaine te plaatsen. Dan zou je het aantal nieuwe besmettingen beperkt kunnen houden ook wanneer iedereen weer aan het werk is. Eventueel met restricties op "verre verplaatsingen", zodat uitbraken lokaal blijven, dan kan je wanneer het toch uit de hand loopt lokaal extra maatregelen nemen zonder dat je heel het land weer moet stilleggen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192488642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:02 schreef Kyran het volgende:

[..]

Waar is die gast trouwens gebleven? Hij werd aangesteld, dag daarna kwamen apparaten binnen en gaf Roche recept vrij en daarna nooit meer iets van Feike gehoord.
Misschien gewoon aan het werk. Of moet nu iedereen elke dag een persconferentie houden. Als hij nieuws heeft zal die het echt wel melden denk ik.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2020 @ 02:19:58 #120
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192488656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:16 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Misschien gewoon aan het werk. Of moet nu iedereen elke dag een persconferentie houden. Als hij nieuws heeft zal die het echt wel melden denk ik.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Hij was twee dagen lang constant op TV en nu is die nergens meer te bekennen. Ik zeg toch niet dat die dagelijks een update moet geven. Ik vond hem duidelijk en goed geinformeerd overkomen, dus zou hem graag vaker op TV zien,

Hoef je niet meteen zo passive agressive te reageren :)
pi_192488678
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:19 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook helemaal niet. Hij was twee dagen lang constant op TV en nu is die nergens meer te bekennen. Ik zeg toch niet dat die dagelijks een update moet geven. Ik vond hem duidelijk en goed geinformeerd overkomen, dus zou hem graag vaker op TV zien,

Hoef je niet meteen zo passive agressive te reageren :)
Sorry was niet agressief bedoelt. Ik vond zijn verhaal ook erg goed en interessant maar er zal best veel zijn wat achter de schermen geregeld moet worden. Hetzelfde is met Gommers en Kuiper die zag je in het begin kort en nu veel in beeld om standen door te geven en aan te geven dat mensen aan de regels moeten houden. Zal wel iets van logica in zitten.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 7 april 2020 @ 02:30:07 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192488685
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Sorry was niet agressief bedoelt. Ik vond zijn verhaal ook erg goed en interessant maar er zal best veel zijn wat achter de schermen geregeld moet worden. Hetzelfde is met Gommers en Kuiper die zag je in het begin kort en nu veel in beeld om standen door te geven en aan tegen dat mensen aan de regels moeten houden. Zal wel iets van logica in zitten.
^O^

Hij viel mij toen op mijn zijn duidelijk verhaal en hij wist inhoudelijk ook gewoon precies hoe het in sommige landen aan toe ging. Tot dat moment had er niemand van de regering of het RIVM zo inhoudelijk gereageerd. Zelfs Ab was verbaasd :P

Zal vast hard aan het werk zijn, maar mag best vaker naar voren stappen :D
pi_192488720
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 01:50 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ist-de-economie.html

Weet niet of deze al eens gepost was, maar optie 3 is wat ik al sinds dag één roep. Ben benieuwd waar Nederland uiteindelijk voor gaat kiezen.
Goed verhaal. Ben ook sterk voor optie 3. Als we werkelijk 24k tests per dag kunnen doen zometeen dan kan je daarmee in enkele maanden de helft van alle huishoudens testen. Per huishouden hoef je in principe maar 1 iemand te testen. Volgens mij als 1 iemand in huishouden 't heeft is 't wel aannemelijk dat de rest 't ook heeft, danwel niet vatbaar is en ook niet gaat krijgen meer.

Bij het lang mitigeren mogen we ons ook wel afvragen hoeveel de zorg werkelijk kan betekenen. Hoe behandelbaar is het überhaupt?
pi_192488731
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:30 schreef Kyran het volgende:

[..]

^O^

Hij viel mij toen op mijn zijn duidelijk verhaal en hij wist inhoudelijk ook gewoon precies hoe het in sommige landen aan toe ging. Tot dat moment had er niemand van de regering of het RIVM zo inhoudelijk gereageerd. Zelfs Ab was verbaasd :P

Zal vast hard aan het werk zijn, maar mag best vaker naar voren stappen :D
Er zullen vast meer mensen precies weten wat er in andere landen gebeurt. Denk dat ze vooral het in fases bekent willen maken. Bedoel nu zit je nog in de indam fase wanneer de test fase komt zeg maar is hij weer meer interessanter. Alleen Ab hoeft nergens meer verantwoording voor af te legen dus ja klinkt gek die kan makkelijker dingen roepen. Zo las ik van het weekend in het AD een interview met een viroloog die aan het Erasmus werkt. Die gaat bewust niet zitten aan de talkshow tafels omdat die vind dat teveel persoonlijke meningen en wetenschappelijk feiten door elkaar lopen.
pi_192488732
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:37 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Goed verhaal. Ben ook sterk voor optie 3. Als we werkelijk 24k tests per dag kunnen doen zometeen dan kan je daarmee in enkele maanden de helft van alle huishoudens testen. Per huishouden hoef je in principe maar 1 iemand te testen. Volgens mij als 1 iemand in huishouden 't heeft is 't wel aannemelijk dat de rest 't ook heeft, danwel niet vatbaar is en ook niet gaat krijgen meer.

Bij het lang mitigeren mogen we ons ook wel afvragen hoeveel de zorg werkelijk kan betekenen. Hoe behandelbaar is het überhaupt?
Team3 vanaf the beginning.
Maar van die testen mogen ze er van mij eerst aardig wat gebruiken om al die aannames van jou te testen! ;)
  dinsdag 7 april 2020 @ 02:44:51 #126
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_192488747
Ze gaan eindelijk een productie lijn opzetten om mondkapjes te maken in NL.

Snap niet waarom dit niet in een draaiboek heeft gestaan. We zijn teveel afhankelijk van buitenland als het om zorg gaat.
pi_192488776
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:44 schreef KingRadler het volgende:
Ze gaan eindelijk een productie lijn opzetten om mondkapjes te maken in NL.

Snap niet waarom dit niet in een draaiboek heeft gestaan. We zijn teveel afhankelijk van buitenland als het om zorg gaat.
Ik hoop dat ze er van leren en daadwerkelijk draaiboeken gaan maken. Kan me niet voorstellen dat we de afgelopen weken op een draaiboek geleefd hebben tenminste! Wat een brakke communicatie zeg, zo lekker stabiel ook: "Onze strategie is groepsimmuniteit" "O, wacht, toch niet, dat is niet de strategie, maar een bijkomstigheid" De strategie? Eh... Kinderen niet besmettelijk maar mogen niet naar Opa en Oma. O wacht, toch scholen dicht en es ff onderzoeken of ze niet besmettelijk zijn. Etc, etc...
Je moet er toch potdorie niet aan denken dat je in dit land oorlog krijgt, dat wordt chaos.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mammietje op 07-04-2020 03:00:35 ]
pi_192488826
quote:
LA doctor seeing success with hydroxychloroquine to treat COVID-19

LOS ANGELES (KABC) -- A Los Angeles doctor said he is seeing significant success in prescribing the malaria drug hydroxychloroquine in combination with zinc to treat patients with severe symptoms of COVID-19.

Hydroxychloroquine has been touted as a possible treatment for COVID-19 by President Trump among others, but it remains controversial as some experts believe it is unproven and may not be effective.

The drug has long been used for treatment of malaria and conditions such as lupus and arthritis but is not technically approved by the FDA for COVID-19. The agency, however, is encouraging trials and has provided limited emergency authorization for its use to treat COVID-19 patients.

Dr. Anthony Cardillo said he has seen very promising results when prescribing hydroxychloroquine in combination with zinc for the most severely-ill COVID-19 patients.

"Every patient I've prescribed it to has been very, very ill and within 8 to 12 hours, they were basically symptom-free," Cardillo told Eyewitness News. "So clinically I am seeing a resolution."

Cardillo is the CEO of Mend Urgent Care, which has locations in Sherman Oaks, Van Nuys and Burbank.

He said he has found it only works if combined with zinc. The drug, he said, opens a channel for the zinc to enter the cell and block virus replication.

He added that the drug should not be prescribed for those who are presenting only mild symptoms, as there are concerns about shortages for patients with other conditions who need to take the drug on a regular basis.

"We have to be cautious and mindful that we don't prescribe it for patients who have COVID who are well," Cardillo said. "It should be reserved for people who are really sick, in the hospital or at home very sick, who need that medication. Otherwise we're going to blow through our supply for patients that take it regularly for other disease processes."

Chloroquine, or hydroxychloroquine, has been approved to treat and prevent malaria since 1944. Because the drug is on the market, doctors can use it for off-label purposes.

President Trump has touted it as a possible cure, but the government's top coronavirus expert, Dr. Anthony Fauci, has been much more cautious, saying there is only "anecdotal evidence" demonstrating its effectiveness.

Experts are also concerned about potential misuse. A man in Arizona died after taking a similar drug, chloroquine phosphate, in an apparent attempt to self-medicate. The man did not take the pharmaceutical version of the drug, but a version used at aquariums to clean fish tanks.

The FDA advises against taking any form of chloroquine unless prescribed by a doctor and obtained from a legitimate source.

Another drug that has shown some potential for treating COVID-19 is remdesivir, a drug that was initially developed as a potential treatment for Ebola. A Palo Alto woman was accepted into a clinical trial for remdesivir and said it was effective in improving her condition.

https://abc7.com/amp/coro(...)tter_impression=true


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2020 03:12:44 ]
pi_192489126
Getuigenissen van SARS patienten in Toronto die het overleefden, 8 jaar later:


Belooft niet veel goeds (al is het in hun geval misschien het gevolg van de behandeling met steroïden) ...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192489514
ze zijn volle bak bezig met vaccins en er zijn er een aantal veelbelovend waaronder deze !

https://www.advancedscien(...)shows-early-promise/
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_192489604
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 05:38 schreef Predator40 het volgende:
ze zijn volle bak bezig met vaccins en er zijn er een aantal veelbelovend waaronder deze !

https://www.advancedscien(...)shows-early-promise/
Met dat vaccin komt het wel goed, het probleem is dat het nog steeds een jaar of langer gaat duren....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Met dat vaccin komt het wel goed, het probleem is dat het nog steeds een jaar of langer gaat duren....
Behalve als alle betrokken instanties er grote spoed mee hebben. Dan kan er ineens heel veel in veel kortere tijd.

Dat staat ook gewoon in het artikel :@
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192489612
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:55 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze er van leren en daadwerkelijk draaiboeken gaan maken. Kan me niet voorstellen dat we de afgelopen weken op een draaiboek geleefd hebben tenminste! Wat een brakke communicatie zeg, zo lekker stabiel ook: "Onze strategie is groepsimmuniteit" "O, wacht, toch niet, dat is niet de strategie, maar een bijkomstigheid" De strategie? Eh... Kinderen niet besmettelijk maar mogen niet naar Opa en Oma. O wacht, toch scholen dicht en es ff onderzoeken of ze niet besmettelijk zijn. Etc, etc...
Je moet er toch potdorie niet aan denken dat je in dit land oorlog krijgt, dat wordt chaos.
In de oorlog ging het ook niet helemaal goed, de Duitsers reden gewoon met een trein Nederland in :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489615
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Behalve als alle betrokken instanties er grote spoed mee hebben. Dan kan er ineens heel veel in veel kortere tijd.

Dat staat ook gewoon in het artikel :@
Het lijkt mooi, maar een verkeerd vaccin kan dramatische gevolgen hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489630
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:13 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het lijkt mooi, maar een verkeerd vaccin kan dramatische gevolgen hebben.
Ze gaan ook vast niet zomaar dingen goedkeuren. Er zal wel getest en alles moeten worden, maar ze kunnen het wel bovenop de stapel zetten en houden.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192489634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Ze gaan ook vast niet zomaar dingen goedkeuren. Er zal wel getest en alles moeten worden, maar ze kunnen het wel bovenop de stapel zetten en houden.
Is een beetje zelfde als dat Nederlandse lijkt me, die hadden ook al de kennis van andere virussen en hoefden niet van scratch te beginnen, die gaan trouwens ook voor Amerikaanse approval.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489640
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Is een beetje zelfde als dat Nederlandse lijkt me, die hadden ook al de kennis van andere virussen en hoefden niet van scratch te beginnen, die gaan trouwens ook voor Amerikaanse approval.
Precies. Dus kan dit sneller gaan dan met andere vaccins, lijkt me. Geen idee hoe het exact werkt hoor, maar desperate times call for desperate measures. Doorpakken dus.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192489670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Precies. Dus kan dit sneller gaan dan met andere vaccins, lijkt me. Geen idee hoe het exact werkt hoor, maar desperate times call for desperate measures. Doorpakken dus.
Volgens mij zit het nu met name dat de fases en 1 en 2, vrijwel direct doorlopen kunnen worden, dit scheelt gigantisch veel tijd, duurt normaal ook lang omdat medicijnfabrikanten als de dood zijn voor schadeclaims.

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489677
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 23:12 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Veroorzaken gigantisch veel overlast. Niets meer dan luie groepjes wielrenners maar dan gevaarlijker. In je eentje of een paar met de moto kan wel gewoon.
Dat kan niet als ze weggetjes gaan afzetten. Maar sowieso dat ze daar nu ineens zo op tegen zijn dat ze gaan ingrijpen. We zitten nog steeds niet in een volle lockdown toch?

Ik rij sowieso vrijwel altijd alleen of met z'n tweeën. Ik snap dat hele in groepen rijden niet echt.


Maar sinds we een motormod erbij hebben. Wat vind jij, @Sounddragon ?
pi_192489682
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 23:21 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Wielrenners ben ik momenteel juist aardig positief over, zelfs van het weekend reden ze allemaal alleen en soms met twee, maar niet de hele pelotons die hier normaal rondrazen :Y. Motorrijders heb ik me van het weekend hier al over uit gelaten :+
Heb je post over motorrijders gemist. Samenvatting?
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:13:25 #141
22565 asco
Los in deze tent
pi_192489745
Chinese scenic spot swamped with 20,000 tourists as coronavirus outbreak slows

https://www.liveleak.com/view?t=O5ob_1586169724 (Filmpje)
pi_192489746
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:27 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Precies. Dus kan dit sneller gaan dan met andere vaccins, lijkt me. Geen idee hoe het exact werkt hoor, maar desperate times call for desperate measures. Doorpakken dus.
Een bepaalde tijd om effectiviteit en (bij)effecten te onderzoeken is gewoonweg nodig. Dat is niet alleen maar bureaucratie.

Ik ken ook een vliegtuig dat een tijd geleden onder allerlei druk geproduceerd is en waarbij de goedkeuring kwam, ondanks dat mensen wisten dat er zaken niet ok waren...

Je moet evengoed zorgvuldig zijn met dit soort zaken. Je kan een deel in parallel doen, zeker omdat de bereidheid en middelen ervoor zijn nu.
pi_192489758
2TWNTY4 gaat toch uitgerold worden vanwege druk in de politiek.

Het gaat niet om het product, maar om hoe goed je netwerk is.

Hier gaat het dus om:
https://www.computable.nl(...)-uitrol-2twnty4.html

"Data-expert" Marcel de Jong is gevraagd om advies. Hij heeft 2TNWTY4 aangeraden, het bedrijf dat hij mee heeft opgericht.

Een model dat ontzettend ver van de werkelijkheid afstaat en waar we niks aan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2020 07:20:18 ]
pi_192489793
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
2TWNTY4 gaat toch uitgerold worden vanwege druk in de politiek.

Het gaat niet om het product, maar om hoe goed je netwerk is.

Hier gaat het dus om:
https://www.computable.nl(...)-uitrol-2twnty4.html

"Data-expert" Marcel de Jong is gevraagd om advies. Hij heeft 2TNWTY4 aangeraden, het bedrijf dat hij mee heeft opgericht.

Een model dat ontzettend ver van de werkelijkheid afstaat en waar we niks aan hebben.
Ja ik had er ook al wat over lopen googlen, lijkt me weer zo een happy de peppie app.
In deze crisis tijd is het echt niet zo moeilijk om bij elke IC een student neer te zetten die in een gezamelijke sheet de capaciteit bij houd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192489849
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:13 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Een bepaalde tijd om effectiviteit en (bij)effecten te onderzoeken is gewoonweg nodig. Dat is niet alleen maar bureaucratie.

Idd mensen moeten ook eens terugkijken in het verleden wat er bijvoorbeeld door softenon veroorzaakt is.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Thalidomide?wprov=sfla1
pi_192489857
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja ik had er ook al wat over lopen googlen, lijkt me weer zo een happy de peppie app.
In deze crisis tijd is het echt niet zo moeilijk om bij elke IC een student neer te zetten die in een gezamelijke sheet de capaciteit bij houd.
Het vervelende aan dit systeem is dat het live is gekoppeld aan het EPD. Dit staat vol met fouten. Klinkt erger dan het is.

Voorbeeld:
Wij hebben straks maximaal 42 IC-bedden voor corona. Echter hebben we ook nog 10 IC-bedden in het EZ voor ander soort patienten (trauma, etc). Dat kun je niet labelen, dat moet je weten. Daarnaast kunnen we in apparatuur nog opschalen door bijvoorbeeld in de aula bedden neer te zetten. Dit hebben we in het EPD al ingeregeld en zie je daar dus als open bed. Hier is echter geen personeel voor. Dat is voor nu dus geen capaciteit.
Dan hebben we ook nog 'vieze' bedden. In principe is dat bed dus niet beschikbaar. Maar als de druk hoog wordt, dan wordt dat bed net even wat sneller schoongemaakt.

We leveren nu al 3x per dag aan wat de capaciteit is in ons ziekenhuis en hoe vol we liggen. We weten dat precies. Dat kun je niet uit het systeem halen. 2TWNTY4 gaat ervoor zorgen dat de data toch uit het systeem komt waar vervolgens het LCPS overplaatsingen op kan baseren.

Ook nog een ontzettend tijdrovende klus om dit in te regelen. Nou zijn wij nog relatief groot dus het komt hier wel goed (al heb ik totaal geen zin om dit te regelen), maar voor kleinere ziekenhuizen is het helemaal ellende. Daar zal de output data van nog slechtere kwaliteit zijn.

Dat is ook het grootste kritiekpunt vanuit de ziekenhuizen. We leveren al 3x per dag betrouwbare informatie aan. Dit is totaal onnodig en zorg alleen maar voor slechtere data kwaliteit.

Maar hee, waarom zou je naar experts uit het veld luisteren? :D
pi_192489860
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 06:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

Ik rij sowieso vrijwel altijd alleen of met z'n tweeën. Ik snap dat hele in groepen rijden niet echt.

jij bent van de statistieken dus weet je ook dat er relatief gezien veel ernstige ongelukken met motorrijders gebeuren, wil jij nu echt de overbelaste zorg ook nog extra gaan belasten met die paar extra ernstig gewonde motorrijders komend weekend. 8-)
  dinsdag 7 april 2020 @ 07:42:19 #148
62913 Blik
The one and Only!
pi_192489861
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:44 schreef KingRadler het volgende:
Ze gaan eindelijk een productie lijn opzetten om mondkapjes te maken in NL.

Snap niet waarom dit niet in een draaiboek heeft gestaan. We zijn teveel afhankelijk van buitenland als het om zorg gaat.
We zijn ook maar een klein land en kunnen niet alles zelf doen. Een productielijn voor mondmaskers gaat zorgen voor mondkapjes die ver boven de marktprijs komen te liggen, we kunnen nooit die concurrentie aan t.o.v. bijvoorbeeld China. Volgens mij kun je bijna beter een stockpile aanleggen en die ieder jaar uitdelen aan ziekenhuizen en weer vernieuwen
pi_192489873
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:42 schreef Blik het volgende:

[..]

We zijn ook maar een klein land en kunnen niet alles zelf doen. Een productielijn voor mondmaskers gaat zorgen voor mondkapjes die ver boven de marktprijs komen te liggen, we kunnen nooit die concurrentie aan t.o.v. bijvoorbeeld China. Volgens mij kun je bijna beter een stockpile aanleggen en die ieder jaar uitdelen aan ziekenhuizen en weer vernieuwen
In een normale situatie, ja, maar als de hele wereld afhankelijk is van enkele landen.

Beter tijdelijk dure alternatieven, dan niets.
pi_192489883
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 07:42 schreef Blik het volgende:

[..]

We zijn ook maar een klein land en kunnen niet alles zelf doen. Een productielijn voor mondmaskers gaat zorgen voor mondkapjes die ver boven de marktprijs komen te liggen, we kunnen nooit die concurrentie aan t.o.v. bijvoorbeeld China. Volgens mij kun je bijna beter een stockpile aanleggen en die ieder jaar uitdelen aan ziekenhuizen en weer vernieuwen
Nou kun je mondkapjes productie vermoedelijk verregaand automatiseren waardoor je best kunt concurreren. Zeker ook nog eens als het eindelijk eens doordringt dat externaliteiten heffingen zouden moeten gaan komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')