abonnement Unibet Coolblue
pi_192482087


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar



https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192482106
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:23 schreef raptorix het volgende:
Voor de mondkap fetishisten: https://qz.com/299003/a-q(...)cal-masks-in-public/
en zelfs met mondkapjes loopt het uit de hand
pi_192482108
quote:
4s.gif Op maandag 6 april 2020 18:19 schreef Oscar. het volgende: [..] Het probleem met zelf nadenken is, is dat iedereen het anders kan interpreteren. Regels zijn voor iedereen om simpel te volgen.
Dat en het feit dat we in aanleg gigantische kuddedieren zijn (ook al denken we zelf van niet) Dat zag je al met dat hamsteren van wc-papier in de eerste weken.
blablablabla
pi_192482125
Ik verwacht ondertussen visie en communicatie van het kabinet: gaan we binnenkort afschalen en zo ja, hoe dan en op basis van welke uitgangspunten? Of gaan we dit uitzitten totdat er een vaccin is en hoe gaan we dat financieel aanpakken?

Hier valt niet veel te polderen, het verhaal over groepsimmuniteit is door de mand gevallen. Kiezen of delen.
pi_192482162
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

IK zou basisscholen het eerst doen. Dat geeft de meeste problemen nu.
Als dat nu een accuut probleem oplost en uit onderzoek blijkt dat kinderen het niet (te veel) verspreiden.

Het gaat mij nog niet om de keuzes (die nog niet te onderbouwen zijn), maar mocht dit wel 12-18 maanden duren, dan zou ik graag zien dat er een gesprek openbreekt over wat essentieel is en wat niet.

Kan me namelijk ook voorstellen dat sommige zaken dan namelijk nooit meer terugkomen. Die mensen kunnen beter nu gelijk op zoek naar iets anders, ipv maanden te wachten op iets wat nooit meer komt. (gewoon ter voorbereiding "voor wat als").
pi_192482211
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat en het feit dat we in aanleg gigantische kuddedieren zijn (ook al denken we zelf van niet) Dat zag je al met dat hamsteren van wc-papier in de eerste weken.
  maandag 6 april 2020 @ 18:32:12 #7
3542 Gia
User under construction
pi_192482214
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:23 schreef kwiwi het volgende:


Ik denk deels ontastbaar wanen en deels de doden voor lief nemen omdat het grotendeels mensen zijn die ‘toch al niet meer lang te leven hadden’.
Maar mocht het nodig zijn, willen ze wel toegang tot de IC.
  maandag 6 april 2020 @ 18:32:16 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482216
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:

[..]

Als dat nu een accuut probleem oplost en uit onderzoek blijkt dat kinderen het niet (te veel) verspreiden.

Het gaat mij nog niet om de keuzes (die nog niet te onderbouwen zijn), maar mocht dit wel 12-18 maanden duren, dan zou ik graag zien dat er een gesprek openbreekt over wat essentieel is en wat niet.

Kan me namelijk ook voorstellen dat sommige zaken dan namelijk nooit meer terugkomen. Die mensen kunnen beter nu gelijk op zoek naar iets anders, ipv maanden te wachten op iets wat nooit meer komt. (gewoon ter voorbereiding "voor wat als").
Nu de besmettingsgraad ver onder de 1 is gezakt zal het huidige regelpakket duren tot de IC-bezetting gaat dalen. Maar dat gaat dus binnen enkele weken zijn. Daarna komt er wel ruimte voor regel voor regel afschalen.
pi_192482230
Ik heb een fout gemaakt, in het vorige topic stond: nog 1 post voordat deze dicht gaat, dus na mijn laatste post heb ik nieuwe geopend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192482251
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:28 schreef Harmankardon het volgende:
Ik verwacht ondertussen visie en communicatie van het kabinet: gaan we binnenkort afschalen en zo ja, hoe dan en op basis van welke uitgangspunten? Of gaan we dit uitzitten totdat er een vaccin is en hoe gaan we dat financieel aanpakken?

Hier valt niet veel te polderen, het verhaal over groepsimmuniteit is door de mand gevallen. Kiezen of delen.
Afschalen zou toch wel moeten? Er zijn nu 18000 positief geteste personen. Als er elke dag ca 1000 positief getesten bijkomen dan krijg je die groepsimmuniteit toch nooit?
pi_192482264
Vanavond:
op1npo twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:59:40 Als kersverse minister voor Medische Zorg moet @mjrijn de #coronacrisis zien te bedwingen. Samen met Ernst Kuipers van het @ErasmusMC werkt hij onder hoogspanning aan voldoende IC-bedden en beschermingsmateriaal. Bij #Op1 zijn ze te gast.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/PDcNPg2HKk reageer retweet
en

op1npo twitterde op maandag 06-04-2020 om 18:00:01 Een tijger in New York is besmet met het #coronavirus. Andere tijgers en leeuwen vertonen ook symptomen. Viroloog Ab Osterhaus en dierenarts Peter @KlaverDierenart praten bij #Op1 over de overdracht van het virus van mens op dier.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/aXWKSGnKZM reageer retweet
Alweer Ab! :D
pi_192482267
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.
Doen zij dat voor de patiënten of vooral voor zichzelf ?

Natuurlijk snap ik de niet mis te verstane geneeskundige werking die uitgaat van een vertrouwd gezicht boven een indrukwekkend uniform. In veel landen heeft de huisarts dan ook een witte jas aan, ook om weten dat je die niet zomaar moet neerslaan.
Ideetje: laat al die medewerkers rondlopen met de kop van Moeder Maria, dat helpt nog beter.
Wauw, jij snapt echt niet dat het wellicht fijner is voor de patiënt en de collega's om te zien met wie ze werken? :D

Uit je laatste zin blijkt een beetje frustratie, waarom?
pi_192482272
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu de besmettingsgraad ver onder de 1 is gezakt zal het huidige regelpakket duren tot de IC-bezetting gaat dalen. Maar dat gaat dus binnen enkele weken zijn. Daarna komt er wel ruimte voor regel voor regel afschalen.
Maar dan ga je er van uit dat we teruggaan naar hoe het was, en dat is niet wat ik geloof.
  maandag 6 april 2020 @ 18:35:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482305
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 18:34 schreef _I het volgende:

[..]

Maar dan ga je er van uit dat we teruggaan naar hoe het was, en dat is niet wat ik geloof.
Op den duur wel een keer. Op een gegeven moment zijn genoeg mensen aan de beurt geweest of is er een medicijn of vaccin
pi_192482333
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:

[..]

Kan me namelijk ook voorstellen dat sommige zaken dan namelijk nooit meer terugkomen. Die mensen kunnen beter nu gelijk op zoek naar iets anders, ipv maanden te wachten op iets wat nooit meer komt. (gewoon ter voorbereiding "voor wat als").
Zou me niets verbazen als (hele) grote evenementen voor een hele lange tijd niet gaan plaatsvinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192482339
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op den duur wel een keer. Op een gegeven moment zijn genoeg mensen aan de beurt geweest of is er een medicijn of vaccin
Dan zou dit een proces van jaren moeten zijn waarbij je aan het wachten bent.

Hoop toch echt dat we iets van controle krijgen en zaken gaan aanpassen. Hier wat ruimte, daar wat laten.

Zoals het was, wordt het niet meer. Alleen het effect al op het milieu laat zien hoe snel veranderingen zin hebben. Als je dit een aantal maanden doet, komen er weer andere zaken omhoog die voorkomen dat men dingen terugdraait.

Het wordt geen 1-2-tje, heb ik het idee.
pi_192482345
De beste manier lijkt me om kwetsbaren zoveel mogelijk te isoleren en de rest van de samenleving weer op te starten, dat is redelijk betaalbaar, solitair en goed uit te leggen.
pi_192482346
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als (hele) grote evenementen voor een hele lange tijd niet gaan plaatsvinden.
Ik zou niet opkijken als deze de rest van het jaar niet meer gaan plaatsvinden.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 april 2020 @ 18:39:28 #19
408813 crew  trein2000
pi_192482359
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:38 schreef Harmankardon het volgende:
De beste manier lijkt me om kwetsbaren zoveel mogelijk te isoleren en de rest van de samenleving weer op te starten, dat is redelijk betaalbaar, solitair en goed uit te leggen.
Hoe ga je dat praktisch doen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192482361
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
pi_192482372
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als (hele) grote evenementen voor een hele lange tijd niet gaan plaatsvinden.
En zaken als kroegen niet. Samen opgesloten in kleine ruimtes. Escape rooms, theater, bioscoop.

Dat zal allemaal veel meer ruimte moeten krijgen, maar is het dan nog rendabel? Die bedrijven zullen dus op zoek moeten naar iets anders, als dat werkt, waarom zou je dan nog teruggaan.
pi_192482378
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:21 schreef raptorix het volgende:
-Alle Universiteiten en Hoge Scholen.
Lage scholen ook.

Universiteiten en hogescholen* liggen er overigens niet uit, maar doen alles op afstand.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:40:37 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_192482383
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef raptorix het volgende:
Ik heb een fout gemaakt, in het vorige topic stond: nog 1 post voordat deze dicht gaat, dus na mijn laatste post heb ik nieuwe geopend.
Is al opgelost. Topic is gesloten :)
pi_192482391
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lage scholen ook.

Universiteiten en hogescholen* liggen er overigens niet uit, maar doen alles op afstand.
Ah, maar worden er nog wel tentamens afgenomen dan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192482393
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef _I het volgende:

[..]

En zaken als kroegen niet. Samen opgesloten in kleine ruimtes. Escape rooms, theater, bioscoop.

Dat zal allemaal veel meer ruimte moeten krijgen, maar is het dan nog rendabel? Die bedrijven zullen dus op zoek moeten naar iets anders, als dat werkt, waarom zou je dan nog teruggaan.
Theater en bioscoop zou je allicht nog kunnen doen met meer afstand en een goede ventilatie.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:41:23 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_192482399
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op den duur wel een keer. Op een gegeven moment zijn genoeg mensen aan de beurt geweest of is er een medicijn of vaccin
Dat is precies waar ik op hoop.
pi_192482400
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef Harmankardon het volgende:
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
Que? Huisdieren of dierentuinen? Wat bedoel je precies? :@
pi_192482403
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe ga je dat praktisch doen?
Nou nokd breekt wet blijkt wel de afgelopen tijd dus dat komt wel goed lijkt me. Nu zit iedereen binnen dus een deel van de mensen vrijheid geven is zo gedaan. Er zijn nu al velen de baan kwijtgeraakt, die gaan in dienst van de overheid kwestbaren ontzorgen.
pi_192482405
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, maar worden er nog wel tentamens afgenomen dan?
Waar mogelijk gaan dat soort dingen door, ja. Desnoods in aangepaste vorm.

Mensen moeten hun promoties nota bene via Zoom doen. Heb je dan 4 jaar voor gezwoegd. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  maandag 6 april 2020 @ 18:42:02 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482415
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik op hoop.
Dat gebeurt ook gewoon.
pi_192482416
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef Harmankardon het volgende:
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
Ik mag hopen dat we als land meer gaan zorgen dat we niet zo afhankelijk zijn op het gebied van o.a. noodzakelijke medische spullen en medicijnen etc.

Met je buurlanden kan je nog wel zaken samen doen, als je ook ziet dat Duitsland ons helpt.

Maar het heeft zeker het failliet van de EU aangetoond als groter geheel dan economische vrijzone. ^O^
  maandag 6 april 2020 @ 18:42:12 #32
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192482419
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Que? Huisdieren of dierentuinen? Wat bedoel je precies? :@
Vlees
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192482425
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Que? Huisdieren of dierentuinen? Wat bedoel je precies? :@
Onze veestapel.
pi_192482428
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Theater en bioscoop zou je allicht nog kunnen doen met meer afstand en een goede ventilatie.
Ik heb geen idee of het winst maakt als je nog maar een 3e van de stoelen hebt staan, of dat de netflix-manier dan meer oplevert.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 april 2020 @ 18:43:01 #35
408813 crew  trein2000
pi_192482439
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Nou nokd breekt wet blijkt wel de afgelopen tijd dus dat komt wel goed lijkt me. Nu zit iedereen binnen dus een deel van de mensen vrijheid geven is zo gedaan. Er zijn nu al velen de baan kwijtgeraakt, die gaan in dienst van de overheid kwestbaren ontzorgen.
Juridisch zou het vast kunnen. Daar gaat het me niet om. Maar die mensen moeten ook een keer boodschappen doen. Of naar de dokter. En dan lopen ze het daar op als je het los laat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:43:08 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_192482441
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook gewoon.
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren en dat mensen het letterlijk en figuurlijk (hun werk) overleven.
pi_192482446
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar mogelijk gaan dat soort dingen door, ja. Desnoods in aangepaste vorm.

Mensen moeten hun promoties nota bene via Zoom doen. Heb je dan 4 jaar voor gezwoegd. :')
Balen dat je moet promoveren via Zoom. Mensonterend. Erger dan dit kan het niet worden.
pi_192482452
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Onze veestapel.
Ah, helder.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 6 april 2020 @ 18:43:50 #39
408813 crew  trein2000
pi_192482456
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Onze veestapel.
Waarom zouden we? De ellende komt uit China. Niet voor het eerst. De kwaliteitscontrole is hier gewoon in orde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192482457
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef _I het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of het winst maakt als je nog maar een 3e van de stoelen hebt staan, of dat de netflix-manier dan meer oplevert.
Veel theaters en bioscopen zitten soms sowieso al vrij leeg. Bij bioscopen kun je wellicht de films over een lange tijd uitspreiden en langer laten draaien. Er zullen toch nagenoeg geen nieuwe releases zijn.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192482473
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Balen dat je moet promoveren via Zoom. Mensonterend. Erger dan dit kan het niet worden.
Bijna net zo erg als de afgelaste concerten van Andre Hazes of de live afgelaste Wie is de mol o.i.d. finale. :')
  maandag 6 april 2020 @ 18:44:43 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482475
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu de besmettingsgraad ver onder de 1 is gezakt zal het huidige regelpakket duren tot de IC-bezetting gaat dalen. Maar dat gaat dus binnen enkele weken zijn. Daarna komt er wel ruimte voor regel voor regel afschalen.
:N
Want geen groepsimmuniteit noch een vaccin.
Dan barst het binnen de kortste keren weer los. En elders op de wereld is het ook nog niet onder controle. Dus moet je weer opschalen qua maatregelen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192482479
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Veel theaters en bioscopen zitten soms sowieso al vrij leeg. Bij bioscopen kun je wellicht de films over een lange tijd uitspreiden en langer laten draaien. Er zullen toch nagenoeg geen nieuwe releases zijn.
Nee, nieuwe films zullen nog wel even op zich laten wachten. Als het alweer komt dat je met zoveel man in een studio mag. Krijg je dat weer.
  maandag 6 april 2020 @ 18:46:30 #44
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_192482498
Eerst de lui die nu hard aan het werk zijn een maandje of wat rust geven als het wat stabieler wordt.
  maandag 6 april 2020 @ 18:46:38 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482499
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:N
Want geen groepsimmuniteit noch een vaccin.
Dan barst het binben de kortste keren weer los. En moet je weer opschalen qua maatregelen.
Niet als je ze een voor een los laat. Je zorgt steeds dat de verspreidingsgraad niet boven de 1 komt.
  maandag 6 april 2020 @ 18:47:38 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192482512
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef Harmankardon het volgende:
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
Want (welke :P ) dieren hier waren de oorzaak dat mensen hier een virus opliepen ?
Hoe stel je je dat voor, door en hoe alle of welke dieren te weren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 april 2020 @ 18:48:50 #47
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192482521
[quote]0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.


De piek verwachten ze ook pas in mei.
Als de lijn aan het afvlakken is wil je dat toch zo houden of niet?

Ze verwachten in de komende weken nog een behoorlijke toename op de ic's.
Hoe kan jij dan denken dat ze een paar weken later lekker de terrasjes gaan opengooien?

Als er iets opengegooid wordt zijn dat waarschijnlijk belangerijker dingen dan terrasjes.
pi_192482527
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:46 schreef DarkY.NL het volgende:
Eerst de lui die nu hard aan het werk zijn een maandje of wat rust geven als het wat stabieler wordt.
Ja, daar dacht ik laatst ook aan. Die kunnen dit niet heel lang blijven volhouden lijkt me.
pi_192482557
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Balen dat je moet promoveren via Zoom. Mensonterend. Erger dan dit kan het niet worden.
Je kunt natuurlijk alles zo formuleren dat het nergens op slaat. Balen dat we een jaar thuis moeten blijven in onze degelijk gebouwde huizen met gezond stromend water.

Een promotie werk je vier jaar naar toe en dat wordt, terecht, met veel bombast en traditie onthaald in een historische zaal. Dat niet krijgen is alsof je kampioen wordt doordat de competitie 2 maanden van tevoren afgelast wordt en je geen huldiging krijgt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192482561
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zouden we? De ellende komt uit China. Niet voor het eerst. De kwaliteitscontrole is hier gewoon in orde.
In dit specifieke geval ja maar virussen kunnen ook van varkens naar mensen overspringen en daar hebben we er hier veel te veel van. Het blijft een groot inherent risico waar wetenschappers al jarenlang voor waarschuwen. Kwaliteitscontrole gaat dat risico niet volledig wegnemen en het zou meer dan beschamend zijn om te denken dat wij niet een keer tegen de lamp gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')