abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192482087

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

https://forum-fok.digidip(...)6930%2F3%2F50%23live

Moderatie:
@trein2000 @capricia @Lonaa @Muck @Lavenderr @Kyran @Sounddragon @D_A
pi_192482106
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:23 schreef raptorix het volgende:
Voor de mondkap fetishisten: https://qz.com/299003/a-q(...)cal-masks-in-public/
en zelfs met mondkapjes loopt het uit de hand
pi_192482108
quote:
4s.gif Op maandag 6 april 2020 18:19 schreef Oscar. het volgende: [..] Het probleem met zelf nadenken is, is dat iedereen het anders kan interpreteren. Regels zijn voor iedereen om simpel te volgen.
Dat en het feit dat we in aanleg gigantische kuddedieren zijn (ook al denken we zelf van niet) Dat zag je al met dat hamsteren van wc-papier in de eerste weken.
blablablabla
pi_192482125
Ik verwacht ondertussen visie en communicatie van het kabinet: gaan we binnenkort afschalen en zo ja, hoe dan en op basis van welke uitgangspunten? Of gaan we dit uitzitten totdat er een vaccin is en hoe gaan we dat financieel aanpakken?

Hier valt niet veel te polderen, het verhaal over groepsimmuniteit is door de mand gevallen. Kiezen of delen.
pi_192482162
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]

IK zou basisscholen het eerst doen. Dat geeft de meeste problemen nu.
Als dat nu een accuut probleem oplost en uit onderzoek blijkt dat kinderen het niet (te veel) verspreiden.

Het gaat mij nog niet om de keuzes (die nog niet te onderbouwen zijn), maar mocht dit wel 12-18 maanden duren, dan zou ik graag zien dat er een gesprek openbreekt over wat essentieel is en wat niet.

Kan me namelijk ook voorstellen dat sommige zaken dan namelijk nooit meer terugkomen. Die mensen kunnen beter nu gelijk op zoek naar iets anders, ipv maanden te wachten op iets wat nooit meer komt. (gewoon ter voorbereiding "voor wat als").
pi_192482211
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:27 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat en het feit dat we in aanleg gigantische kuddedieren zijn (ook al denken we zelf van niet) Dat zag je al met dat hamsteren van wc-papier in de eerste weken.
  maandag 6 april 2020 @ 18:32:12 #7
3542 Gia
User under construction
pi_192482214
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:23 schreef kwiwi het volgende:

Ik denk deels ontastbaar wanen en deels de doden voor lief nemen omdat het grotendeels mensen zijn die ‘toch al niet meer lang te leven hadden’.
Maar mocht het nodig zijn, willen ze wel toegang tot de IC.
  maandag 6 april 2020 @ 18:32:16 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482216
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:

[..]

Als dat nu een accuut probleem oplost en uit onderzoek blijkt dat kinderen het niet (te veel) verspreiden.

Het gaat mij nog niet om de keuzes (die nog niet te onderbouwen zijn), maar mocht dit wel 12-18 maanden duren, dan zou ik graag zien dat er een gesprek openbreekt over wat essentieel is en wat niet.

Kan me namelijk ook voorstellen dat sommige zaken dan namelijk nooit meer terugkomen. Die mensen kunnen beter nu gelijk op zoek naar iets anders, ipv maanden te wachten op iets wat nooit meer komt. (gewoon ter voorbereiding "voor wat als").
Nu de besmettingsgraad ver onder de 1 is gezakt zal het huidige regelpakket duren tot de IC-bezetting gaat dalen. Maar dat gaat dus binnen enkele weken zijn. Daarna komt er wel ruimte voor regel voor regel afschalen.
pi_192482230
Ik heb een fout gemaakt, in het vorige topic stond: nog 1 post voordat deze dicht gaat, dus na mijn laatste post heb ik nieuwe geopend.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192482251
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:28 schreef Harmankardon het volgende:
Ik verwacht ondertussen visie en communicatie van het kabinet: gaan we binnenkort afschalen en zo ja, hoe dan en op basis van welke uitgangspunten? Of gaan we dit uitzitten totdat er een vaccin is en hoe gaan we dat financieel aanpakken?

Hier valt niet veel te polderen, het verhaal over groepsimmuniteit is door de mand gevallen. Kiezen of delen.
Afschalen zou toch wel moeten? Er zijn nu 18000 positief geteste personen. Als er elke dag ca 1000 positief getesten bijkomen dan krijg je die groepsimmuniteit toch nooit?
pi_192482264
Vanavond:
op1npo twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:59:40 Als kersverse minister voor Medische Zorg moet @mjrijn de #coronacrisis zien te bedwingen. Samen met Ernst Kuipers van het @ErasmusMC werkt hij onder hoogspanning aan voldoende IC-bedden en beschermingsmateriaal. Bij #Op1 zijn ze te gast.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/PDcNPg2HKk reageer retweet
en

op1npo twitterde op maandag 06-04-2020 om 18:00:01 Een tijger in New York is besmet met het #coronavirus. Andere tijgers en leeuwen vertonen ook symptomen. Viroloog Ab Osterhaus en dierenarts Peter @KlaverDierenart praten bij #Op1 over de overdracht van het virus van mens op dier.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/aXWKSGnKZM reageer retweet
Alweer Ab! :D
pi_192482267
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 16:05 schreef Vallon het volgende:

[..]

Moet niet gekker worden, die uitstraling van naastenliefde.
Doen zij dat voor de patiënten of vooral voor zichzelf ?

Natuurlijk snap ik de niet mis te verstane geneeskundige werking die uitgaat van een vertrouwd gezicht boven een indrukwekkend uniform. In veel landen heeft de huisarts dan ook een witte jas aan, ook om weten dat je die niet zomaar moet neerslaan.
Ideetje: laat al die medewerkers rondlopen met de kop van Moeder Maria, dat helpt nog beter.
Wauw, jij snapt echt niet dat het wellicht fijner is voor de patiënt en de collega's om te zien met wie ze werken? :D

Uit je laatste zin blijkt een beetje frustratie, waarom?
pi_192482272
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nu de besmettingsgraad ver onder de 1 is gezakt zal het huidige regelpakket duren tot de IC-bezetting gaat dalen. Maar dat gaat dus binnen enkele weken zijn. Daarna komt er wel ruimte voor regel voor regel afschalen.
Maar dan ga je er van uit dat we teruggaan naar hoe het was, en dat is niet wat ik geloof.
  maandag 6 april 2020 @ 18:35:56 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482305
quote:
12s.gif Op maandag 6 april 2020 18:34 schreef _I het volgende:

[..]

Maar dan ga je er van uit dat we teruggaan naar hoe het was, en dat is niet wat ik geloof.
Op den duur wel een keer. Op een gegeven moment zijn genoeg mensen aan de beurt geweest of is er een medicijn of vaccin
pi_192482333
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:29 schreef _I het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als (hele) grote evenementen voor een hele lange tijd niet gaan plaatsvinden.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192482339
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op den duur wel een keer. Op een gegeven moment zijn genoeg mensen aan de beurt geweest of is er een medicijn of vaccin
Dan zou dit een proces van jaren moeten zijn waarbij je aan het wachten bent.

Hoop toch echt dat we iets van controle krijgen en zaken gaan aanpassen. Hier wat ruimte, daar wat laten.

Zoals het was, wordt het niet meer. Alleen het effect al op het milieu laat zien hoe snel veranderingen zin hebben. Als je dit een aantal maanden doet, komen er weer andere zaken omhoog die voorkomen dat men dingen terugdraait.

Het wordt geen 1-2-tje, heb ik het idee.
pi_192482345
De beste manier lijkt me om kwetsbaren zoveel mogelijk te isoleren en de rest van de samenleving weer op te starten, dat is redelijk betaalbaar, solitair en goed uit te leggen.
pi_192482346
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als (hele) grote evenementen voor een hele lange tijd niet gaan plaatsvinden.
Ik zou niet opkijken als deze de rest van het jaar niet meer gaan plaatsvinden.
pi_192482359
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:38 schreef Harmankardon het volgende:
De beste manier lijkt me om kwetsbaren zoveel mogelijk te isoleren en de rest van de samenleving weer op te starten, dat is redelijk betaalbaar, solitair en goed uit te leggen.
Hoe ga je dat praktisch doen?
zie email 27 oktober
pi_192482361
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
pi_192482372
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

En zaken als kroegen niet. Samen opgesloten in kleine ruimtes. Escape rooms, theater, bioscoop.

Dat zal allemaal veel meer ruimte moeten krijgen, maar is het dan nog rendabel? Die bedrijven zullen dus op zoek moeten naar iets anders, als dat werkt, waarom zou je dan nog teruggaan.
pi_192482378
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:21 schreef raptorix het volgende:
-Alle Universiteiten en Hoge Scholen.
Lage scholen ook.

Universiteiten en hogescholen* liggen er overigens niet uit, maar doen alles op afstand.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:40:37 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_192482383
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef raptorix het volgende:
Ik heb een fout gemaakt, in het vorige topic stond: nog 1 post voordat deze dicht gaat, dus na mijn laatste post heb ik nieuwe geopend.
Is al opgelost. Topic is gesloten :)
pi_192482391
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lage scholen ook.

Universiteiten en hogescholen* liggen er overigens niet uit, maar doen alles op afstand.
Ah, maar worden er nog wel tentamens afgenomen dan?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192482393
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef _I het volgende:

[..]

En zaken als kroegen niet. Samen opgesloten in kleine ruimtes. Escape rooms, theater, bioscoop.

Dat zal allemaal veel meer ruimte moeten krijgen, maar is het dan nog rendabel? Die bedrijven zullen dus op zoek moeten naar iets anders, als dat werkt, waarom zou je dan nog teruggaan.
Theater en bioscoop zou je allicht nog kunnen doen met meer afstand en een goede ventilatie.
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:41:23 #26
249559 crew  Lavenderr
pi_192482399
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik op hoop.
pi_192482400
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef Harmankardon het volgende:
En ik mag hopen dat deze hele teringzooi aanleiding geeft om onze omgang met dieren radicaal anders aan te pakken.
Que? Huisdieren of dierentuinen? Wat bedoel je precies? :@
pi_192482403
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoe ga je dat praktisch doen?
Nou nokd breekt wet blijkt wel de afgelopen tijd dus dat komt wel goed lijkt me. Nu zit iedereen binnen dus een deel van de mensen vrijheid geven is zo gedaan. Er zijn nu al velen de baan kwijtgeraakt, die gaan in dienst van de overheid kwestbaren ontzorgen.
pi_192482405
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah, maar worden er nog wel tentamens afgenomen dan?
Waar mogelijk gaan dat soort dingen door, ja. Desnoods in aangepaste vorm.

Mensen moeten hun promoties nota bene via Zoom doen. Heb je dan 4 jaar voor gezwoegd. :')
  maandag 6 april 2020 @ 18:42:02 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482415
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is precies waar ik op hoop.
Dat gebeurt ook gewoon.
pi_192482416
quote:
Ik mag hopen dat we als land meer gaan zorgen dat we niet zo afhankelijk zijn op het gebied van o.a. noodzakelijke medische spullen en medicijnen etc.

Met je buurlanden kan je nog wel zaken samen doen, als je ook ziet dat Duitsland ons helpt.

Maar het heeft zeker het failliet van de EU aangetoond als groter geheel dan economische vrijzone. ^O^
  maandag 6 april 2020 @ 18:42:12 #32
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192482419
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Vlees
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192482425
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef _I het volgende:

[..]

Onze veestapel.
pi_192482428
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Theater en bioscoop zou je allicht nog kunnen doen met meer afstand en een goede ventilatie.
Ik heb geen idee of het winst maakt als je nog maar een 3e van de stoelen hebt staan, of dat de netflix-manier dan meer oplevert.
pi_192482439
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Nou nokd breekt wet blijkt wel de afgelopen tijd dus dat komt wel goed lijkt me. Nu zit iedereen binnen dus een deel van de mensen vrijheid geven is zo gedaan. Er zijn nu al velen de baan kwijtgeraakt, die gaan in dienst van de overheid kwestbaren ontzorgen.
Juridisch zou het vast kunnen. Daar gaat het me niet om. Maar die mensen moeten ook een keer boodschappen doen. Of naar de dokter. En dan lopen ze het daar op als je het los laat.
zie email 27 oktober
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 18:43:08 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_192482441
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook gewoon.
Ik hoop dat het niet te lang gaat duren en dat mensen het letterlijk en figuurlijk (hun werk) overleven.
pi_192482446
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waar mogelijk gaan dat soort dingen door, ja. Desnoods in aangepaste vorm.

Mensen moeten hun promoties nota bene via Zoom doen. Heb je dan 4 jaar voor gezwoegd. :')
Balen dat je moet promoveren via Zoom. Mensonterend. Erger dan dit kan het niet worden.
pi_192482452
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Onze veestapel.
Ah, helder.
pi_192482456
quote:

[..]

Onze veestapel.
Waarom zouden we? De ellende komt uit China. Niet voor het eerst. De kwaliteitscontrole is hier gewoon in orde.
zie email 27 oktober
pi_192482457
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 18:42 schreef _I het volgende:

[..]

Ik heb geen idee of het winst maakt als je nog maar een 3e van de stoelen hebt staan, of dat de netflix-manier dan meer oplevert.
Veel theaters en bioscopen zitten soms sowieso al vrij leeg. Bij bioscopen kun je wellicht de films over een lange tijd uitspreiden en langer laten draaien. Er zullen toch nagenoeg geen nieuwe releases zijn.
pi_192482473
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Balen dat je moet promoveren via Zoom. Mensonterend. Erger dan dit kan het niet worden.
Bijna net zo erg als de afgelaste concerten van Andre Hazes of de live afgelaste Wie is de mol o.i.d. finale. :')
  maandag 6 april 2020 @ 18:44:43 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482475
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:32 schreef Hexagon het volgende:

[..]

:N
Want geen groepsimmuniteit noch een vaccin.
Dan barst het binnen de kortste keren weer los. En elders op de wereld is het ook nog niet onder controle. Dus moet je weer opschalen qua maatregelen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192482479
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Veel theaters en bioscopen zitten soms sowieso al vrij leeg. Bij bioscopen kun je wellicht de films over een lange tijd uitspreiden en langer laten draaien. Er zullen toch nagenoeg geen nieuwe releases zijn.
Nee, nieuwe films zullen nog wel even op zich laten wachten. Als het alweer komt dat je met zoveel man in een studio mag. Krijg je dat weer.
  maandag 6 april 2020 @ 18:46:30 #44
107405 DarkY.NL
www.darky.nl
pi_192482498
Eerst de lui die nu hard aan het werk zijn een maandje of wat rust geven als het wat stabieler wordt.
  maandag 6 april 2020 @ 18:46:38 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482499
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:N
Want geen groepsimmuniteit noch een vaccin.
Dan barst het binben de kortste keren weer los. En moet je weer opschalen qua maatregelen.
Niet als je ze een voor een los laat. Je zorgt steeds dat de verspreidingsgraad niet boven de 1 komt.
  maandag 6 april 2020 @ 18:47:38 #46
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192482512
quote:
Want (welke :P ) dieren hier waren de oorzaak dat mensen hier een virus opliepen ?
Hoe stel je je dat voor, door en hoe alle of welke dieren te weren ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 6 april 2020 @ 18:48:50 #47
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192482521
[quote]0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:28 schreef Grishenko_ het volgende:

[..]

Kom op, de lijn is toch aan het afvlakken? Eerder in dit topic werd er door menigeen beweerd dat wij A) de cijfers van Italië zouden krijgen, B) dat 2020 al bij voorbaat klaar was, en C) de IC-piek pas eind mei zou komen.

De piek verwachten ze ook pas in mei.
Als de lijn aan het afvlakken is wil je dat toch zo houden of niet?

Ze verwachten in de komende weken nog een behoorlijke toename op de ic's.
Hoe kan jij dan denken dat ze een paar weken later lekker de terrasjes gaan opengooien?

Als er iets opengegooid wordt zijn dat waarschijnlijk belangerijker dingen dan terrasjes.
pi_192482527
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:46 schreef DarkY.NL het volgende:
Eerst de lui die nu hard aan het werk zijn een maandje of wat rust geven als het wat stabieler wordt.
Ja, daar dacht ik laatst ook aan. Die kunnen dit niet heel lang blijven volhouden lijkt me.
pi_192482557
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk alles zo formuleren dat het nergens op slaat. Balen dat we een jaar thuis moeten blijven in onze degelijk gebouwde huizen met gezond stromend water.

Een promotie werk je vier jaar naar toe en dat wordt, terecht, met veel bombast en traditie onthaald in een historische zaal. Dat niet krijgen is alsof je kampioen wordt doordat de competitie 2 maanden van tevoren afgelast wordt en je geen huldiging krijgt.
pi_192482561
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Waarom zouden we? De ellende komt uit China. Niet voor het eerst. De kwaliteitscontrole is hier gewoon in orde.
In dit specifieke geval ja maar virussen kunnen ook van varkens naar mensen overspringen en daar hebben we er hier veel te veel van. Het blijft een groot inherent risico waar wetenschappers al jarenlang voor waarschuwen. Kwaliteitscontrole gaat dat risico niet volledig wegnemen en het zou meer dan beschamend zijn om te denken dat wij niet een keer tegen de lamp gaan lopen.
  maandag 6 april 2020 @ 18:51:49 #51
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192482570
quote:

[..]

Onze veestapel.
Eens
pi_192482580
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:51 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

In dit specifieke geval ja maar virussen kunnen ook van varkens naar mensen overspringen en daar hebben we er hier veel te veel van. Het blijft een groot inherent risico waar wetenschappers al jarenlang voor waarschuwen. Kwaliteitscontrole gaat dat risico niet volledig wegnemen en het zou meer dan beschamend zijn om te denken dat wij niet een keer tegen de lamp gaan lopen.
Dat is niet gebeurd. Dus kennelijk gaat er toch iets gewoon goed.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 18:55:28 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482622
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet als je ze een voor een los laat. Je zorgt steeds dat de verspreidingsgraad niet boven de 1 komt.
Nee. Wellicht, heel misschien, als je er een paar losgaat. 1 voor 1 los tot aan de 0 gaat niet zonder groepsimmuniteit of vaccin.
Ver voor de 0 moet de rem er dan al weer op.
pi_192482631
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan zijn we wel klaar ja.
pi_192482636
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_192482639
Er is ook een simpelere oplossing, minder vreten meer sporten, raakt die IC ook minder snel overbelast. We denken vaak ziekte-->vaccin/medicijn, maar vergeten daarbij dat een hele hoop problemen door onze eigenlijk levensstijl, dieet, roken, stress, veroorzaakt wordt.

Steeds meer mensen houden er een ongezonde levensstijl op na, ontwikkelen zodoende ziektes zoals diabetes,krijgen een hartaanval, of ontwikkelen fysieke klachten, rug/nek-pijn etc. en liggen nu op de IC.

De wetenschap is bezig om constant betere methodes te ontwikkelen in de vorm van medicatie om de klachten van die aandoeningen tegen te gaan, maar het zal niks af doen aan het aantal mensen dat pijn blijft lijden.
De oorzaak blijven we buiten onszelf zoeken, een bacterie, nu een virus.

Als het vaccin "quick fix" er straks is, net als de IC bedden nu, gaat men gewoon weer verder op dezelfde wijze, maar de problemen blijven ook hetzelfde. De druk op de gezondheidszorg zal alleen maar toenemen, vanwege bovenstaande factoren. Men wilt dit niet graag onder ogen zien, past niet bij het wereldbeeld.

*(disclaimer, ja niet iedereen op de IC is ongezond)

[ Bericht 24% gewijzigd door Jed1Gam op 06-04-2020 19:44:08 ]
  maandag 6 april 2020 @ 18:57:34 #57
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 6 april 2020 @ 18:57:35 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482649
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Wellicht, heel misschien, als je er een paar losgaat. 1 voor 1 los tot aan de 0 gaat niet zonder groepsimmuniteit of vaccin.
Ja maar tussen dat 1 voor 1 kan wel een hoop tijd zitten. Maar de huidige cijfers geven in ieder geval de ruimte er over een paar weken mee te beginnen.
pi_192482650
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ver voor de 0 moet de rem er dan al weer op.
Maar als je iets moet voorkomen is het knipperlichtbeleid. Dat is economisch helemaal funest. Opstarten en sluiten kost ook geld. Bovendien gaat niemand investeren met dergelijke onzekerheid.

Dan kun je volgens mij nog beter de rem er iets langzamer afhalen.
zie email 27 oktober
  maandag 6 april 2020 @ 18:58:04 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482657
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:57 schreef Jed1Gam het volgende:
Er is ook een simpelere oplossing, minder vreten meer sporten, raakt die IC ook minder snel overbelast. We denken vaak ziekte-->vaccin/medicijn, maar vergeten daarbij dat een hele hoop problemen door onze eigenlijk levensstijl, dieet, stress veroorzaakt wordt.

*(disclaimer, ja niet iedereen op de IC is ongezond) :7
En je vergeet o.a. erfelijke ziekten.
  maandag 6 april 2020 @ 18:58:11 #61
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192482658
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

In de bioindustrie gaat helemaal NIETS goed.
Het is wachten op het volgende virus want wetenschappers hebben al gezegd dat dit bij lange na niet het laatste virus zal zijn.
De mens roept het over zichzelf af met dat gekloot met dieren
pi_192482667
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En je vergeet erfelijke ziekten.
Punt is dat mensen zelf ook wat kunnen doen.
Natuurlijk hou je altijd uitzonderingen.
pi_192482685
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:46 schreef DarkY.NL het volgende:
Dit.

Het zijn geen robots daar in het ziekenhuis.
pi_192482687
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nederland zelf ook. Q koorts, mond en klauwzeer, varkenspest en vogelgriep.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 44% gewijzigd door Oekelele op 06-04-2020 19:04:48 ]
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
  maandag 6 april 2020 @ 18:59:55 #65
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192482709
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 18:58 schreef Markesh het volgende:

[..]

In de bioindustrie gaat helemaal NIETS goed.
Het is wachten op het volgende virus want wetenschappers hebben al gezegd dat dit bij lange na niet het laatste virus zal zijn.
De mens roept het over zichzelf af met dat gekloot met dieren
Daarom minder afhankelijkheid van het buitenland m.b.t. kritische apparatuur/medicatie etc.

Met je buurlanden kan je nog wel zaken samen doen, als je ook ziet dat Duitsland ons helpt.

Maar het heeft zeker het failliet van de EU aangetoond als groter geheel dan economische vrijzone. ^O^
pi_192482745
https://www.thelocal.no/2(...)tbreak-under-control

Noorwegen heeft het ook gered, een r0 van 0.7, het enige verschil met ons is dat daar de meeste winkels, bedrijven en restaurants gewoon open zijn. Een optie voor straks? :)
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 6 april 2020 @ 19:04:05 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482765
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Daarom minder afhankelijkheid van het buitenland m.b.t. kritische apparatuur/medicatie etc.

En nu de link met de bio-industrie?

Verder slaat je EU-kritiek nergens op. Dat zijn geen zaken die via de EU geregeld zijn maar in handen vd lidstaten zelf. Daarom ook het verschil in aanpak/maatregelen.
pi_192482790
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

Noorwegen heeft het ook gered, een r0 van 0.7, het enige verschil met ons is dat daar de meeste winkels, bedrijven en restaurants gewoon open zijn. Een optie voor straks? :)
Bevolkingsdichtheid Noorwegen is 17

Nederland 413.

https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=nl

Wel een verschil lijkt mij zo? :')
  maandag 6 april 2020 @ 19:05:52 #70
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192482798
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

Jij denk dat dat komt omdat ze daar de restaurants, winkels ect open houden?
Really?
pi_192482799
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:51 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk alles zo formuleren dat het nergens op slaat. Balen dat we een jaar thuis moeten blijven in onze degelijk gebouwde huizen met gezond stromend water.

Een promotie werk je vier jaar naar toe en dat wordt, terecht, met veel bombast en traditie onthaald in een historische zaal. Dat niet krijgen is alsof je kampioen wordt doordat de competitie 2 maanden van tevoren afgelast wordt en je geen huldiging krijgt.
Ja, maar dit slaat in feite ook nergens op. Zolang we kunnen eten, de rekeningen kunnen betalen en gezond zijn, zijn we niet zielig.

Vooral de mensen die nu zonder inkomen zitten, en te weinig buffer hebben, dat is schrijnend. Mensen die door het virus geliefden verliezen en met een handjevol mensen die persoon moeten begraven, dat is schrijnend.

De rest (de voorbeeldjes die je aanhaalt) is gewoon even balen. Soms hoort tegenslag bij het leven. Dat biertje drinken de mensen later dan maar een keer.
pi_192482827
Hebben de programma’s massaal afgesproken vanavond al te kijken naar de situatie aan het eind van deze crisis? Krijg er een beetje een onbestemd gevoel bij..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192482836
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:05 schreef Markesh het volgende:

[..]

Jij denk dat dat komt omdat ze daar de restaurants, winkels ect open houden?
Really?
Nee. Wij zitten op 0,3. Als we 0,4 extra op de kop nemen in ruil voor het openen van meer bedrijven zou dat de economie wat meer op gang brengen zonder de zorg te breken. :s)
pi_192482837
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ja, maar dit slaat in feite ook nergens op. Zolang we kunnen eten, de rekeningen kunnen betalen en gezond zijn, zijn we niet zielig.

Vooral de mensen die nu zonder inkomen zitten, en te weinig buffer hebben, dat is schrijnend. Mensen die door het virus geliefden verliezen en met een handjevol mensen die persoon moeten begraven, dat is schrijnend.

De rest (de voorbeeldjes die je aanhaalt) is gewoon even balen. Soms hoort tegenslag bij het leven. Dat biertje drinken de mensen later dan maar een keer.
Dit, en alleen dit.
pi_192482850
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 19:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Bevolkingsdichtheid Noorwegen is 17

Nederland 413.

https://www.indexmundi.com/map/?v=21000&r=eu&l=nl

Wel een verschil lijkt mij zo? :')
Bevolkingsdichtheid over een geheel land zegt ook niet alles. De VS heeft 33 personen/km², maar dat verschilt nogal tussen gebieden.
  maandag 6 april 2020 @ 19:09:22 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192482853
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar als je iets moet voorkomen is het knipperlichtbeleid. Dat is economisch helemaal funest. Opstarten en sluiten kost ook geld. Bovendien gaat niemand investeren met dergelijke onzekerheid.

Dan kun je volgens mij nog beter de rem er iets langzamer afhalen.
Voor sommige dingen zou knipperlichtbeleid best kunnen zoals kerken of verenigingen
pi_192482867
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 19:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu de link met de bio-industrie?

Verder slaat je EU-kritiek nergens op. Dat zijn geen zaken die via de EU geregeld zijn maar in handen vd lidstaten zelf. Daarom ook het verschil in aanpak/maatregelen.
Het is natuurlijk ook wachten op problemen met de mega kippen stallen in Oekraïne.

Met de corruptie daar en het staat van dat land/failed state.

Oh ja, en daar geeft de EU maximaal subsidie op. :Y
  maandag 6 april 2020 @ 19:09:51 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192482869
Jezus, in deze barre tijden moeten promoveren via zoom :N kamervragen!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_192482918
quote:

[..]

Ik ben die houding van 'er zijn ergere dingen, dus niet zeiken' wel beu. Met zo'n houding kunnen we alles wel relativeren. Mensen die even zonder baan zitten? Vervelend, maar er zijn ook mensen die nu vechten voor hun leven. Tegenslag hoort bij het leven.

Zoals Neil Young ooit zong: Though my problems are meaningless, that don't make them go away.
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 19:12:34 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_192482926
quote:

[..]

_O_
  maandag 6 april 2020 @ 19:13:20 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192482943
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Nee. Wij zitten op 0,3. Als we 0,4 extra op de kop nemen in ruil voor het openen van meer bedrijven zou dat de economie wat meer op gang brengen zonder de zorg te breken. :s)
Zo kan je toch niet rekenen? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 6 april 2020 @ 19:13:28 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192482945
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook wachten op problemen met de mega kippen stallen in Oekraïne.

Met de corruptie daar en het staat van dat land/failed state.

Oh ja, en daar geeft de EU maximaal subsidie op. :Y
Je EU-kritiek op de corona-aanpak doelde ik op..
pi_192482960
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben die houding van 'er zijn ergere dingen, dus niet zeiken' wel beu. Met zo'n houding kunnen we alles wel relativeren. Mensen die even zonder baan zitten? Vervelend, maar er zijn ook mensen die nu vechten voor hun leven. Tegenslag hoort bij het leven.
Dat klopt toch ook gewoon?
  maandag 6 april 2020 @ 19:15:48 #84
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_192482988
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Prima als jij zo denkt, maar dan mag jij vanaf nu nergens meer over klagen. Want er is altijd wel iemand die het erger heeft.
pi_192483004
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Prima als jij zo denkt, maar dan mag jij vanaf nu nergens meer over klagen. Want er is altijd wel iemand die het erger heeft.
Je mag klagen wat je wil, en ik ook.
pi_192483010
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:16 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Je mag klagen wat je wil, en ik ook.
Nee, want er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jij. Dat zeg je net zelf.
pi_192483020
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Nee, want er zijn altijd mensen die het erger hebben dan jij. Dat zeg je net zelf.
Ik heb helemaal niet gezegd dat je niet mag klagen als er mensen zijn die het erger hebben.
  maandag 6 april 2020 @ 19:17:57 #89
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192483023
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:08 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

In Zweden liggen nu ook 590 mensen kritiek op de ic's. Ik kan dat niet weinig vinden voor een land met 10 miljoen inwoners.
Het aantal besmettingen loopt daar ook steeds verder op. Ze krijgen daar vanzelf de rekening gepresenteerd
pi_192483037
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik ben die houding van 'er zijn ergere dingen, dus niet zeiken' wel beu. Met zo'n houding kunnen we alles wel relativeren.
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

pi_192483046
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor sommige dingen zou knipperlichtbeleid best kunnen zoals kerken of verenigingen
Kerken zou kunnen ja. Verenigingen is heel verschillend. De breiclub kan inderdaad wel even knipperen. Maar voor sportclubs is het al weer lastiger omdat de competitieplanning dat gewoon niet kan handelen.
zie email 27 oktober
pi_192483049
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

[..]

quote:
Tegenslag hoort bij het leven.
  maandag 6 april 2020 @ 19:19:37 #93
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192483050
quote:

[..]

_O_
pi_192483060
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

[..]

Misschien iets duidelijker quoten dan. Als je mijn complete bericht quote, betekent dat dat je het met het gehele bericht eens bent. Zeker aangezien dat bericht één punt maakte. Spoiler: dat was niet 'tegenslagen horen bij het leven'.
pi_192483062
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er valt altijd wel.te klagen ongeacht hoe goed je het hebt, maar ik denk dat we het het in Nederland allemaal relatief goed hebben en wanneer we dingen in perspectief plaatsen er van onze issues weinig overblijft.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192483063
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:17 schreef Markesh het volgende:

[..]

In Zweden liggen nu ook 590 mensen kritiek op de ic's. Ik kan dat niet weinig vinden voor een land met 10 miljoen inwoners.
Het aantal besmettingen loopt daar ook steeds verder op. Ze krijgen daar vanzelf de rekening gepresenteerd
Zweden is veel lakser met maatregelen dan Noorwegen.
pi_192483093
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:13 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Zo kan je toch niet rekenen? :D
Nee, maar je kan wel redelijk gissen dat met het openen van restaurants, dan wel op afstand van elkaar zitten, niet ons zorgstelsel weer overbelast raakt. Ik zoek naar mogelijkheden voor meer vrijheid ok :'(
pi_192483097
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Misschien iets duidelijker quoten dan. Als je mijn complete bericht quote, betekent dat dat je het met het gehele bericht eens bent.
Misschien.
  maandag 6 april 2020 @ 19:22:18 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192483098
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kerken zou kunnen ja. Verenigingen is heel verschillend. De breiclub kan inderdaad wel even knipperen. Maar voor sportclubs is het al weer lastiger omdat de competitieplanning dat gewoon niet kan handelen.
Nee competities niet maar mogelijk wel trainingen
pi_192483104
Die Britten weten natuurlijk niet hoe ze kits moeten gebruiken :D

KyleWOrton twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:22:08 Millions of antibody tests that #Britain bought from #China are functionally useless, "able to identify immunity accurately only in people who had been severely ill", i.e. who are well-aware they had #COVID19.

Another case of Peking providing faulty gear https://t.co/fzlgTVT7B9 reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_192483106
Italië 636 doden
  maandag 6 april 2020 @ 19:25:00 #102
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192483140
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:20 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Zweden is veel lakser met maatregelen dan Noorwegen.
Dat zie je ook heel goed terug in de cijfers
pi_192483238
NOS

Vandaag, 19:04
Eerste resultaten over opbouw immuniteit tegen corona komende weken verwacht

Francien Yntema
Redacteur Wetenschap

De komende weken krijgen we een eerste beeld van de opbouw van immuniteit tegen het coronavirus in Nederland. Dat blijkt uit gesprekken die de NOS voerde met deskundigen.

Zicht op de immuniteit heeft consequenties voor iedereen. In zijn briefings aan de Tweede Kamer zegt RIVM-baas Jaap van Dissel dat die informatie helpt om te bepalen hoe lang maatregelen van kracht moeten blijven. En in Nieuwsuur zei hij dat zo'n 50 tot 60 procent van de bevolking het virus moet krijgen voordat we 'groepsimmuniteit' bereiken: het punt waarop mensen die immuun zijn een beschermende muur vormen rond kwetsbare groepen.

Verschillende soorten antistoffen

Vaststellen wie beschermd is blijkt niet eenvoudig. "Iemand die met het virus in contact is geweest maakt antistoffen aan", zegt Marion Koopmans, hoofd van de afdeling virologie van het Erasmus MC. "Maar er bestaan verschillende soorten antistoffen die niet allemaal tegelijkertijd worden aangemaakt. En er zijn grote verschillen tussen personen."

Om te weten of mensen écht beschermd zijn, meten het Erasmus MC en het RIVM niet alleen de hoeveelheid antistoffen. Ze onderzoeken ook de effectiviteit van de antistoffen in celkweekjes. "Daarin zie je of antistoffen daadwerkelijk een infectie van cellen tegen kunnen gaan. Dat is op dit moment de beste manier om te bepalen of iemand immuun is", zegt Koopmans.

Vier onderzoeken

Over de immuniteit zelf bestaan ook nog prangende vragen. "We weten nog niet hoe lang de bescherming tegen het virus blijft bestaan", zegt Fiona van der Klis. Zij leidt bij het RIVM het zogeheten PIENTER-onderzoek naar de opbouw van immuniteit. "Daarnaast willen we weten of bepaalde leeftijdsgroepen sneller weerstand opbouwen."

Om deze en andere vragen te beantwoorden zijn onlangs vier onderzoeken van start gegaan. Bij het RIVM, het Rotterdamse Erasmus MC, het Leids Universitair Medisch Centrum en bij bloedbank Sanquin.

Het RIVM verwacht begin mei een eerste idee te hebben van de opbouw van immuniteit in Nederland. "In het PIENTER-onderzoek nemen we een representatieve steekproef uit de bevolking", zegt hoofdonderzoeker Van der Klis. "We hebben 6000 mensen tussen de 2 en 92 jaar uitgenodigd. Gezond en kwetsbaar, uit dorpen en steden. De komende anderhalf jaar mogen we zes keer bloed bij hen afnemen. We kijken dan of er antistoffen aanwezig zijn én of die antistoffen beschermend werken."

Bij het Erasmus MC vindt nu een doorlopende peiling plaats binnen de Rotterdamse bevolking. "Als mensen voor andere aandoeningen dan corona in het ziekenhuis terecht komen en er wordt bloed afgenomen, dan kunnen ze meedoen aan ons onderzoek", zegt Marion Koopmans. "Wij bepalen dan of deze mensen antistoffen hebben aangemaakt en of die effectief zijn." Koopmans verwacht de eerste resultaten binnen een week of twee à drie.

Het Leids Universitair Medisch Centrum
voert ook een peiling uit onder patiënten die om andere redenen dan corona in het ziekenhuis komen. "Wij verzamelen nu zo'n anderhalve week monsters van mensen bij wie bloed wordt geprikt", zegt Frits Rosendaal, hoogleraar klinische epidemiologie bij het LUMC . "We moeten nog een goede test kiezen en ik verwacht dat we binnen twee weken de eerste metingen uitvoeren en een week later resultaten hebben."

Bloedbank Sanquin onderzoekt antistoffen bij bloed-donoren. "Wekelijks doneren zo'n 7000 vrijwilligers tussen de 18 en 79 jaar bloed", zegt woordvoerder Merlijn van Hasselt. "Deze week meten we antistoffen in het plasma en dat zullen we zo lang het nodig is iedere maand een week lang doen."

Ook onderzoek naar commerciële tests

Om uiteindelijk grootschalig en goedkoop immuniteit te meten, doet Koopmans ook onderzoek naar commerciële tests. Het onderzoek in cellen is namelijk duur een tijdrovend. "We zoeken tests die een goede voorspeller zijn voor de uitkomst van onze celkweken", zegt viroloog Koopmans. Haar team onderzoekt een aantal commerciële tests die op een lijst van de WHO staan. Ook het RIVM onderzoekt de geschiktheid van commerciële tests.

De onderzoeken vinden hun weg naar het beleid via een paar tussenstappen. "De resultaten worden besproken in de bijeenkomsten van het Outbreak Management Team (OMT)", zegt woordvoerder Harald Wychgel van het RIVM. "De experts leggen alle onderzoeken naast elkaar en brengen advies uit aan de bestuurders in Den Haag." Uiteindelijk besluiten de ministers hoe het beleid eruit komt te zien en welke tests we in Nederland zullen gebruiken.

https://nos.nl/artikel/23(...)-weken-verwacht.html
pi_192483248
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 19:22 schreef Slayage het volgende:
Die Britten weten natuurlijk niet hoe ze kits moeten gebruiken :D

KyleWOrton twitterde op maandag 06-04-2020 om 11:22:08 Millions of antibody tests that #Britain bought from #China are functionally useless, "able to identify immunity accurately only in people who had been severely ill", i.e. who are well-aware they had #COVID19.

Another case of Peking providing faulty gear https://t.co/fzlgTVT7B9 reageer retweet
Die Chinezen lachen zich dood natuurlijk :')
pi_192483348
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Bevolkingsdichtheid over een geheel land zegt ook niet alles. De VS heeft 33 personen/km², maar dat verschilt nogal tussen gebieden.
Zegt niet alles inderdaad, de bevolkingsdichtheid van New York (de nieuwe brandhaard) zal wel een veelvoud van 33 zijn. ;)
pi_192483369
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:31 schreef houdafstand het volgende:
NOS

Vandaag, 19:04
Eerste resultaten over opbouw immuniteit tegen corona komende weken verwacht
.

https://nos.nl/artikel/23(...)-weken-verwacht.html
Klinkt mooi. Blij dat al die experts hier drukker mee bezig zijn dan om hun nieuwsberichten te redirigeren.
pi_192483417
timdewit twitterde op maandag 06-04-2020 om 15:31:32 Weet u nog dat Britse regering zei miljoenen tests te hebben gekocht die binnen enkele dagen verkrijgbaar zouden zijn?

Antistoffentest moet aantonen of je corona hebt gehad.

Nu blijkt dat deze tests (uit China) niet betrouwbaar en dus niet bruikbaar.

https://t.co/6dfBSmT9G0 reageer retweet
jankluytmans twitterde op maandag 06-04-2020 om 18:48:21 Paniekvoetbal. Diagnostiek is een vak en vraagt helaas wat tijd. Maar liever geen diagnostiek dan slechte diagnostiek @MarionKoopmans @RIVM_vDissel @AnnVossen https://t.co/D0KnoxzP44 reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 april 2020 @ 19:41:23 #108
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_192483440
quote:

[..]

100% mee eens.
pi_192483453
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Italië 636 doden
Gaat de goede kant op.
pi_192483501
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:34 schreef houdafstand het volgende:

op1npo twitterde op maandag 06-04-2020 om 18:00:01 Een tijger in New York is besmet met het #coronavirus. Andere tijgers en leeuwen vertonen ook symptomen. Viroloog Ab Osterhaus en dierenarts Peter @:KlaverDierenart praten bij #Op1 over de overdracht van het virus van mens op dier.

Meer info: https://t.co/bHNy9tjbtf https://t.co/aXWKSGnKZM reageer retweet
Alweer Ab! :D
Heb liever Anne Wensing of Marion Koopmans.
  maandag 6 april 2020 @ 19:50:10 #111
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192483622
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:40 schreef houdafstand het volgende:
timdewit twitterde op maandag 06-04-2020 om 15:31:32 Weet u nog dat Britse regering zei miljoenen tests te hebben gekocht die binnen enkele dagen verkrijgbaar zouden zijn?

Antistoffentest moet aantonen of je corona hebt gehad.

Nu blijkt dat deze tests (uit China) niet betrouwbaar en dus niet bruikbaar.

https://t.co/6dfBSmT9G0 reageer retweet
Mondkapjes, testen.. China vangt bakken met geld voor onbruikbaar spul. Blijkt maar weer dat de inkopers bij de overheid geen kaas hebben gegeten van hun vak. Begrijp nu ook ineens beter waarom overheidsprojecten altijd zoveel duurder uitvallen dan begroot :')
pi_192483630
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:31 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Die Chinezen lachen zich dood natuurlijk :')
Dat betwijfel ik. Dit is voor natuurlijke een immense pr ramp. Ze wilden zogenaamd de held uithangen, maar nu profileren zich als de grootste stumpers.
-Rabia Al-Basri
  maandag 6 april 2020 @ 19:53:37 #113
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192483705
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Italië 636 doden
Is dit een verbetering tov gisteren? Heb het niet echt meer gevolgd.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192483745
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 19:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Dit is voor natuurlijke een immense pr ramp. Ze wilden zogenaamd de held uithangen, maar nu profileren zich als de grootste stumpers.
Ik weet het niet, ik hoop in in ieder geval dat het de nodige publiciteit genereert en dat meer en meer zich gaan realiseren dat we ons veel te afhankelijk gemaakt hebben van het misdadige China, en daar in de toekomst naar gaan handelen. Komt er toch nog iets positiefs uit deze crisis.
pi_192483775
Iemand enig idee waarom een tijger getest is op het corona virus en hoe de tijger besmet is geraakt?
pi_192483786
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:55 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik hoop in in ieder geval dat het de nodige publiciteit genereert en dat meer en meer zich gaan realiseren dat we ons veel te afhankelijk gemaakt hebben van het misdadige China, en daar in de toekomst naar gaan handelen. Komt er toch nog iets positiefs uit deze crisis.
Io hoop met je mee.
-Rabia Al-Basri
pi_192483794
Twitteraccount cardio_jacco is ook weer offline?
pi_192483797
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 19:50 schreef Slayage het volgende:

[..]

Komt dit niet allemaal van private bedrijven. En tja wie zijn de grootste stumpers. De verkopers of de kopers die miljoenen afnemen zonder ze schijnbaar goed te testen?
pi_192483806
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Iemand enig idee waarom een tijger getest is op het corona virus en hoe de tijger besmet is geraakt?
Omdat hij symptomen vertoonde? En dat hij de verkeerde persoon een hand gaf?
-Rabia Al-Basri
pi_192483835
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 19:57 schreef opgebaarde het volgende:
Twitteraccount cardio_jacco is ook weer offline?
Noooo :( Free cardio_jacco (Zonder dollen, z'n tweets over de brandhaard bij Uden waren spot on. ^O^ )
pi_192483862
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
Tijgers kunnen niet in hun ellebogen hoesten
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_192483886
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:57 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Komt dit niet allemaal van private bedrijven.
In China gebeurt niks zonder de zegen van de Chinese communistische partij. Als deze goederen deze kant opkomen heeft de Chinese communistische partij hun plasje erover gedaan. Daarnaast komen er ook signalen dat ze doelbewust kwalitatief bslechte materiaal deze kant op sturen en de goede materialen in China houden.
-Rabia Al-Basri
  maandag 6 april 2020 @ 20:00:58 #123
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_192483889
Staatsschuld toegenomen
De schuld van de federale staat is in maart met 10,189 miljard euro toegenomen, tot 414,657 miljard euro. Dat meldt de FOD Financiën, Algemene Administratie van de Thesaurie. Het netto te financieren saldo van maart bedroeg 8,206 miljard euro. De thesaurie wijst erop dat de schuld belangrijke seizoenseffecten ondergaat.

Tja, in Belgie btw.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_192483896
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:59 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

:D
-Rabia Al-Basri
  maandag 6 april 2020 @ 20:01:20 #125
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192483902
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 19:59 schreef SjaakKlapkaak het volgende:

[..]

Godver _O- :')
pi_192483966
In Turkije is het vanaf nu verboden geld te vragen voor mondmaskers.
pi_192483976
quote:
8s.gif Op maandag 6 april 2020 19:59 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Noooo :( Free cardio_jacco (Zonder dollen, z'n tweets over de brandhaard bij Uden waren spot on. ^O^ )
Ja precies daarom wilde ik het account weer even checken
pi_192484051
quote:
10s.gif Op maandag 6 april 2020 20:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

In China gebeurt niks zonder de zegen van de Chinese communistische partij. Als deze goederen deze kant opkomen heeft de Chinese communistische partij hun plasje erover gedaan. Daarnaast komen er ook signalen dat ze doelbewust kwalitatief bslechte materiaal deze kant op sturen en de goede materialen in China houden.
Ja, volgens mij is dit gewoon een machtsdemonstratie. Zij komen sowieso veel sterker uit deze crisis dan de VS verwacht ik.
pi_192484103
China hoeft ook helemaal geen goede PR bij Europa, ze bezitten straks heel Afrika en Azië, wij zijn gewoon een simpele consument
pi_192484227
Die Ab Osterhaus houdt ook wel van een borrel zeg. Ik voorspel dat ie vanavond weer met een glas wijn aan tafel zit.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 6 april 2020 @ 20:15:06 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_192484241
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:10 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
China hoeft ook helemaal geen goede PR bij Europa, ze bezitten straks heel Afrika en Azië, wij zijn gewoon een simpele consument
Daar zal niemand in 1901 rekening mee hebben gehouden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_192484345
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, volgens mij is dit gewoon een machtsdemonstratie. Zij komen sowieso veel sterker uit deze crisis dan de VS verwacht ik.
We leren steeds beter hoe enorm afhankelijk wij van China zijn en dat ons dit kwetsbaar maakt. Dat gaat China nog wel voelen, op termijn
pi_192484407
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
Dat gaat China nog wel voelen, op termijn
Ja of wij. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192484422
Kan iemand nog een keer die top100 posters in deze reeks posten? Ik weet niet waar ik dat moet opzoeken.

Ik heb namelijk het idee dat ik afgelopen paar dagen een stuk minder post hier dus misschien ben ik al ingehaald en een plekje gezakt :)
vosss is de naam,
  maandag 6 april 2020 @ 20:26:51 #135
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_192484425
Hopelijk beginnen ze met sancties tegenover China. Zoals het beperken van voornamelijk import. Zijn we wel duurder uit, maar zijn we tenminste wel zelfstandig.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_192484430
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 19:57 schreef HarrieKeen het volgende:

[..]

Komt dit niet allemaal van private bedrijven. En tja wie zijn de grootste stumpers. De verkopers of de kopers die miljoenen afnemen zonder ze schijnbaar goed te testen?
Als staat wil je wel dat je bedrijven uitleveren wat ze zeggen te gaan leveren. Daarom zijn er keurmerken. ^O^
  Moderator maandag 6 april 2020 @ 20:29:04 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_192484452
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 20:25 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja of wij. :X
..én wij :(
pi_192484465
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 20:26 schreef vosss het volgende:
Kan iemand nog een keer die top100 posters in deze reeks posten? Ik weet niet waar ik dat moet opzoeken.

Ik heb namelijk het idee dat ik afgelopen paar dagen een stuk minder post hier dus misschien ben ik al ingehaald en een plekje gezakt :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192484470
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 20:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

SPOILER
Hey niet meer derdes _O_
vosss is de naam,
pi_192484481
Dit kan niet kloppen. Tessssss had veel meer dan 800 posts, die zat ook boven de 2000
vosss is de naam,
pi_192484485
quote:
14s.gif Op maandag 6 april 2020 20:31 schreef vosss het volgende:

[..]

Hey niet meer derdes _O_
Ik van 10 naar 20 _O_

Positief dat ik hier minder rondhang ^O^
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2020 @ 20:34:20 #142
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192484520
quote:
11s.gif Op maandag 6 april 2020 20:31 schreef vosss het volgende:
Dit kan niet kloppen. Tessssss had veel meer dan 800 posts, die zat ook boven de 2000
Dat is de top voor het COR subforum, dit is de goede lijst van deze reeks:

SPOILER
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_192484557
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

SPOILER
Kut nog steeds derde :D

Hoe vraag ik bovenstaand op op die link? :@

Sorry voor de offtopic.
vosss is de naam,
  maandag 6 april 2020 @ 20:37:06 #144
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192484571
Hoe vaker je post hoe hoger je IQ?
Hallo iedereen ik kom eens kijken in deze crisistijd omdat er veel informatie op deze geweldige site te vinden is.
pi_192484606
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

SPOILER
Deze reeks telt niet meer voor het subforum?
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2020 @ 20:39:57 #146
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192484612
quote:
7s.gif Op maandag 6 april 2020 20:36 schreef vosss het volgende:

[..]

Kut nog steeds derde :D

Hoe vraag ik bovenstaand op op die link? :@

Sorry voor de offtopic.
->Top 100 (users, reeks) en dan data en het reeksnummer invoeren (9769).
_____
  maandag 6 april 2020 @ 20:40:25 #147
490481 Oekelele
Inderdaad
pi_192484624
Geld verdienen doe je vaak met IQ. Hier posten levert weinig geld op.
  Redactie Frontpage maandag 6 april 2020 @ 20:40:30 #148
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192484626
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 20:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Deze reeks telt niet meer voor het subforum?
Jawel, maar dit is van origine een NWS-topic dat al een tijdje draaide voordat er een apart subforum kwam :P
_____
pi_192484646
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:39 schreef LTVDK het volgende:

[..]

->Top 100 (users, reeks) en dan data en het reeksnummer invoeren (9769).
Dankje. Weer wat geleerd :)

Hoe zien de cijfers eruit de laatste 2 a 3 dagen? Ik heb het iets minder gevolgd ivm druk met huis verkopen.
vosss is de naam,
  maandag 6 april 2020 @ 20:44:43 #150
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_192484705
quote:

[..]

+100 _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_192484777
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 20:08 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Macht demonstratie. Good will kweken. Een beetje net als de Russen zeg maar.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')