Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad
Misschien een wet aannemen die krijsen om een totale lockdown gelijk stelt aan het oproepen tot een bankrun
Ach kom, deze apotheose had niemand zien aankomen. Elk modern westers is uitgegleden. En ja, semi dictatoriale staten zoals China, Z-korea, Singapore hebben het iets sneller onder controle gekregen omdat zij deze zelfgecreëerde ellende vaker hebben meegemaakt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Het bewijst vooral het gelijk van de roepers om de huidige maatregelen wat eerder in te zetten.
quote:Vanaf morgen duizenden corona testen vanaf Baarns industrieterrein.
In Baarn opent morgen op een industrieterrein een drive thru voor corona-testen. In samenwerking met een Duits laboratorium worden daar dagelijks duizenden coronatesten afgenomen.
Mensen in pakken nemen op het parkeerterrein een keel- en neusafstrijk. Daarna rijdt de geteste persoon verder. Het sample wordt in een laboratorium in Baarn klaargemaakt voor analyse en naar het partnerlab in Keulen gestuurd. Daar komt het om 22.00 uur aan. In de nacht wordt het getest en in de loop van de volgende dag wordt de uitslag elektronisch doorgegeven.
NOS Live
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.quote:Op maandag 6 april 2020 16:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een klein maar militant smaldeel van de samenleving zal blijven roepen (deels ook de media) om de huidige maatregelen te continueren. Puur uit rancune naar de samenleving en het vermakelijk vinden dat de samenleving krakend tot stilstand komt.
[..]
Dat is waar - men moet realistisch in de situatie blijven staan. Enkel laat de afvlakking enige ruimte voor positiviteit in dit al zo negatieve topic. Ik laat het vooral op me afkomen zoals het komt. Daarom zal ik ook niet teleurgesteld zijn mocht het anders verlopen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daar gaat het - in tegenstelling tot wat een paar anderen hier in dit topic menen - natuurlijk ook niet om. Ik ben ook optimistisch, maar we moeten nog even wachten voor we écht positief kunnen zijn.
Ik doe met je meequote:Op maandag 6 april 2020 16:39 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dat is dan jammer voor hen. Ik neem mij wel een lekker biertje op een terrasje in combinatie met een goed gesprek!
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.quote:Op maandag 6 april 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:06:18Het aantal coronapatiënten dat op de Nederlandse intensive care ligt, is vandaag met 24 toegenomen van 1385 naar 1409. Dat is een iets kleinere stijging dan gisteren, toen het aantal met 25 toenam #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:12De verwachting is echter wel dat we nog voor een lange tijd relatief volle ziekenhuizen hebben. Naar verwachting neemt zeker tot half-eind mei het aantal coronapatiënten op de intensive care nog altijd langzaam toe #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:19:30Correctie: eind april is de piek reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:55Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, reageert daarom opgelucht. ,,Maar tegelijkertijd betekent het wel dat we er nog een hele tijd mee bezig zijn" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:09:47Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care: ,,Het blijft nog steeds spannend. Het personeel wat we nu hebben, moet het nog altijd lang volhouden. Vakanties in juli en augustus staan voor hen inmiddels ook onder druk" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:12:00Bij het loslaten van de maatregelen op 1 juni, zal de maximumcapaciteit van 2400 echter enorm overschreden worden, zo is te lezen in het model van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dan kan de piek binnen een maand zomaar tot 10.000 bedden oplopen #coronacrisis reageer retweet
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..quote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, maar wel in afgeslankte vorm en met het oog op het herstarten van de economie.
We gaan het zien. Maar er moet perspectief komen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dus dat daar zeker nog 1 (of 2) periodes van 4 weken tussen zitten voordat daar mee begonnen gaat worden - better safe than sorry..
Ja, zag het tegelijkertijd binnenkomen. Thanksquote:
Dus eind mei hebben we soepelere maatregels volgens jou?quote:Op maandag 6 april 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is dan ook aannemelijk dat de huidige maatregelen zeker nog met minimaal 1 periode van 4 weken worden verlengd.
Veel testen, veel mensen. Dan gaat het hard.quote:Op maandag 6 april 2020 16:46 schreef Grishenko_ het volgende:
Amerika heeft trouwens in zo'n korte tijd al 1/4e van het totaal aantal besmettingen op hun naam staan. Zij willen daadwerkelijk overal de beste in zijn.
Als je goed leest zeg ik dat dus helemaal niet.quote:Op maandag 6 april 2020 16:47 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Dus eind mei hebben we soepelere maatregels volgens jou?
nobody said it would be a walk in the parkquote:Op maandag 6 april 2020 16:31 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit. De IC-capaciteit voor COVID-19-patiënten is van oorspronkelijk 575 bedden opgeschaald naar 1900, waarvan er nu 1409 bezet zijn. En vergeet niet ten koste waarvan: hoeveel reguliere zorg afgeschaald is, hoeveel extra druk er op de IC-verpleegkundigen ligt (3 à 4 patiënten tegelijk verplegen in plaats van 1 à 2), etc.
Vooral een gebrek aan maatregelen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Veel testen, veel mensen. Dan gaat het hard.
Ik denk eerder omdat Trump het fakenews bleef noemen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Sorry, ik kan totaal niet lezen. Mijn excuses.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als je goed leest zeg ik dat dus helemaal niet.
Ik dacht dat ze een gebrek aan testen hadden. Maar goed, misschien inmiddels wel weer. Het nieuws gaat ook tegenwoordig hard.quote:Op maandag 6 april 2020 16:48 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Ik verwacht persoonlijk MINIMAAL 1 verlenging van 4 weken van de huidige maatregelen. Dat kunnen er dus ook 2, 3 of meer worden.quote:Op maandag 6 april 2020 16:49 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Sorry, ik kan totaal niet lezen. Mijn excuses.
De huidige maatregels zijn tot 28 april. Mocht het nog een enkele keer verlengd worden met 4 weken zitten we in eind mei. Maar rekenen kan ik ook niet, dus verhelder mij met jouw inzichten. Of wees duidelijker in wat je zegt. Kan ook.
Hmmmm. factor afweersysteem kan iets betekenen, echter je lichaam zelf heeft zelf een vrij regelmatige temperatuur +/-1 rond de 37,8°C ... die bij zoogdieren juist onafhankelijk is van de buitentemperatuur.quote:Op maandag 6 april 2020 16:34 schreef HarrieKeen het volgende:
Zou het niet zo kunnen zijn dat onze lichamen niet gewend zijn aan warme temperaturen en daardoor ons afweersysteem anders reageert op griepachtige virussen? En onze lichamen in de zomer harder werken..?
En dat daarom de temperatuur in tropische landen geen rol speelt maar bij ons wel?
Ik roep maar wat daar niet van
De VS heeft inmiddels 1,7milj tests uitgevoerd (volgens Trump afgelopen nacht).quote:Op maandag 6 april 2020 16:51 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze een gebrek aan testen hadden. Maar goed, misschien inmiddels wel weer. Het nieuws gaat ook tegenwoordig hard.
Ik denk inderdaad ook dat we met de schrik vrijkomen. De vraag is nu vooral of we de maatregelen straks ook intelligent kunnen gaan afbouwen, dus zonder dat er alsnog een piek komt die boven de maximale IC-capaciteit uitschiet.quote:Op maandag 6 april 2020 16:50 schreef TheVulture het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat als we deze maatregelen handhaven en mensen zich er aan blijven houden dat we dan nog in de fase zwart gaan komen op de IC. We zitten inmiddels al twee weken na de intelligente lockdown en er lijkt steeds meer balans tussen instroom en uitstroom.
Ik denk dat ook, je kunt niet het risico nemen om de teugels te laten vieren terwijl je IC nog voor 2/3e vol ligt.quote:Op maandag 6 april 2020 16:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik verwacht persoonlijk MINIMAAL 1 verlenging van 4 weken van de huidige maatregelen. Dat kunnen er dus ook 2, 3 of meer worden.
Als ik dit zo lees gaat het versoepelen nog lang niet gebeuren.quote:Op maandag 6 april 2020 16:43 schreef houdafstand het volgende:
Persconferentie:twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:06:18Het aantal coronapatiënten dat op de Nederlandse intensive care ligt, is vandaag met 24 toegenomen van 1385 naar 1409. Dat is een iets kleinere stijging dan gisteren, toen het aantal met 25 toenam #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:12De verwachting is echter wel dat we nog voor een lange tijd relatief volle ziekenhuizen hebben. Naar verwachting neemt zeker tot half-eind mei het aantal coronapatiënten op de intensive care nog altijd langzaam toe #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:19:30Correctie: eind april is de piek reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:08:55Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, reageert daarom opgelucht. ,,Maar tegelijkertijd betekent het wel dat we er nog een hele tijd mee bezig zijn" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:09:47Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care: ,,Het blijft nog steeds spannend. Het personeel wat we nu hebben, moet het nog altijd lang volhouden. Vakanties in juli en augustus staan voor hen inmiddels ook onder druk" #coronacrisis reageer retweet
twitter:martijnschool twitterde op maandag 06-04-2020 om 16:12:00Bij het loslaten van de maatregelen op 1 juni, zal de maximumcapaciteit van 2400 echter enorm overschreden worden, zo is te lezen in het model van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding. Dan kan de piek binnen een maand zomaar tot 10.000 bedden oplopen #coronacrisis reageer retweet
Loslaten is iets anders dan versoepelen.quote:Op maandag 6 april 2020 16:55 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees gaat het versoepelen nog lang niet gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |