abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 april 2020 @ 20:59:44 #151
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192637583
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 19:35 schreef ondeugend het volgende:
Kennelijk hebben de landen om ons heen minder te kampen met schaarste.
[..]

Dat valt me sowieso steeds al op als ik foto's uit andere landen zie. Kennelijk zijn ze in veel andere landen wel gewoon (volop) verkrijgbaar, dus dan doet Nederland toch gewoon iets fout dat ze hier - nog steeds - zo schaars zijn.

Dat mondkapjes "niet werken" en alleen maar voor "schijnveligheid" zorgen was altijd al duidelijk BS en werd/wordt alleen gezegd vanwege de schaarste. Des te opmerkelijker dat er dan altijd toch best veel mensen zijn die zoiets keihard gaan na-blaten, ook hier op FOK! en in dit topic. :')

Men probeert in NL het gedrag van het volk te sturen door (deels) verkeerde informatie te verspreiden. Niet alleen over het nut van mondkapjes, maar eerder bijvoorbeeld ook over de besmettelijkheid, zodat zorgpersoneel toch (ziek) aan het werk zou blijven, etc.

Ik heb daar grote moeite mee. Niet alleen omdat mensen daardoor willens en wetens meer gevaar lopen dan noodzakelijk, maar ook vooral omdat er onverbiddelijk een moment komt waarop je moet toegeven dat wat je eerder zei BS was. En dan moet je het domme volk ineens overtuigen dat ze toch een mondkapje op moeten zetten. En dat ze toch al besmettelijk zijn voordat ze zich ziek voelen, enzovoort. Het komt de geloofwaardigheid allemaal niet ten goede.

Waarom niet gewoon een keer de waarheid?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192638781
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:56 schreef Ifrane het volgende:
Mijn zwarte katoenen mondkapje met ffp3 filter is binnen.

Zit comfortabel en het is makkelijk te wassen! Ik draag hem nu voornamelijk in onontwijkbare plekken waar ik drukte verwacht, zoals de supermarkt of het ov.
Waar gekocht?
  woensdag 15 april 2020 @ 21:58:03 #153
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192638822
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:56 schreef Ifrane het volgende:
Mijn zwarte katoenen mondkapje met ffp3 filter is binnen.

Zit comfortabel en het is makkelijk te wassen! Ik draag hem nu voornamelijk in onontwijkbare plekken waar ik drukte verwacht, zoals de supermarkt of het ov.
Durf advies van overheid op te volgen, die mensen zijn experts, niet jij.
  woensdag 15 april 2020 @ 22:12:33 #154
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192639125
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:58 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Durf advies van overheid op te volgen, die mensen zijn experts, niet jij.
Wetenschappers zijn experts. Niet de overheid
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192639135
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Waar gekocht?
Amazon :Y
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:58 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Durf advies van overheid op te volgen, die mensen zijn experts, niet jij.
Ik voel mij fijner op drukke plekken als ik het draag dus laat mij lekker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2020 22:14:45 ]
pi_192639336
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 21:58 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Durf advies van overheid op te volgen, die mensen zijn experts, niet jij.
Net zoals de mensen die begin februari miljoenen mondkapjes van Nederland naar China verhandelden, want zoals onze experts van het RIVM aangaven; geen zorgen, "een eventuele uitbraak zal snel onder controle zijn".

Die experts?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192639341
moeten ze dan ook niet eerst het burkaverbod afschaffen? Of vallen mondkapjes niet onder gezichtbedekkende bekleding?
pi_192639526
Ben benieuwd of ze onderzoeken of er minder mensen besmet worden die altijd met een burka lopen.
Het lijkt mij dat het wel wat tegen houd
pi_192639650
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 18:24 schreef Mondkapje het volgende:
Ik vind het wel een idee om ook voortaan tegen de 'gewone' griep als die heerst in het openbaar vervoer en in de supermarkt of als het superkoud is buiten, een mondkapje te dragen.
eh nee. Voor covid19 - dan snap ik het nog. Maar voor gewone griep - never nooit niet. Dan blijf je bezig.

Als een mondkapje dragen nu betekent dat ik het virus niet kan krijgen en mn dierbaren ook niet - en dus we die 1.5m overboord kunnen mikken (overboord bij mn dierbaarste dierbaren), dan zeg ik ja. Anders niet.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192639731
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 22:12 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Amazon :Y
[..]

Ik voel mij fijner op drukke plekken als ik het draag dus laat mij lekker.
Kun je me de link er naar dm'en? Ik weet niet welke betrouwbaar is als ik op Amazon zoek.
  woensdag 15 april 2020 @ 22:46:31 #161
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192639744
Ik zou het verplicht stellen om een mondkapje te dragen, net zoals in Azië
pi_192640019
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 22:46 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kun je me de link er naar dm'en? Ik weet niet welke betrouwbaar is als ik op Amazon zoek.
Sure, kijk eens aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2020 23:01:14 ]
  woensdag 15 april 2020 @ 23:01:20 #163
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192640028
quote:
2s.gif Op woensdag 15 april 2020 20:59 schreef Jane het volgende:

[..]

Dat valt me sowieso steeds al op als ik foto's uit andere landen zie. Kennelijk zijn ze in veel andere landen wel gewoon (volop) verkrijgbaar, dus dan doet Nederland toch gewoon iets fout dat ze hier - nog steeds - zo schaars zijn.

Dat mondkapjes "niet werken" en alleen maar voor "schijnveligheid" zorgen was altijd al duidelijk BS en werd/wordt alleen gezegd vanwege de schaarste. Des te opmerkelijker dat er dan altijd toch best veel mensen zijn die zoiets keihard gaan na-blaten, ook hier op FOK! en in dit topic. :')

Men probeert in NL het gedrag van het volk te sturen door (deels) verkeerde informatie te verspreiden. Niet alleen over het nut van mondkapjes, maar eerder bijvoorbeeld ook over de besmettelijkheid, zodat zorgpersoneel toch (ziek) aan het werk zou blijven, etc.

Ik heb daar grote moeite mee. Niet alleen omdat mensen daardoor willens en wetens meer gevaar lopen dan noodzakelijk, maar ook vooral omdat er onverbiddelijk een moment komt waarop je moet toegeven dat wat je eerder zei BS was. En dan moet je het domme volk ineens overtuigen dat ze toch een mondkapje op moeten zetten. En dat ze toch al besmettelijk zijn voordat ze zich ziek voelen, enzovoort. Het komt de geloofwaardigheid allemaal niet ten goede.

Waarom niet gewoon een keer de waarheid?
Dit inderdaad.
Het is duidelijk dat Nederland gefaald heeft met de inkoop van beschermend materiaal. Dus dat het nu naar de zorg gaat is logisch. Ze zijn er niet dus mosterd na de maaltijd.

Wat ik wel opvallend vind is dat wij Nederlanders ze niet willen dragen.
De uitslagen van beide polls zijn nagenoeg gelijk. Veruit de meerderheid wil niet dragen ook al is er voldoende voorraad.

Dus misschien is het allemaal niet zo erg dat we ze niet hebben anders zaten we nu met veel te veel voorraad. (ironie)
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192640070
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 22:46 schreef THEFXR het volgende:
Ik zou het verplicht stellen om een mondkapje te dragen, net zoals in Azië
verplichten werkt averechts. Als mensen er zelf achter staan, gaan ze dat ding wel dragen. Hoef je niks voor te verplichten.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 15 april 2020 @ 23:09:00 #165
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192640172
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2020 22:25 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Net zoals de mensen die begin februari miljoenen mondkapjes van Nederland naar China verhandelden, want zoals onze experts van het RIVM aangaven; geen zorgen, "een eventuele uitbraak zal snel onder controle zijn".

Die experts?
Je hebt helemaal gelijk. Die wetenschappers hebben jaren lang gestudeerd en lullen maar uit hun nek en zetten het leven van 17 miljoen mensen op het spel. Ze doen maar wat, baseren hun beslissingen nergens op.

Hou toch op zeg.

Het virus is nieuw en wetenschappers leren ervan. Als jij iets onvoorzien hebt in het vakgebied waarin jij expert bent, gaat iedereen dan ook los op wat voor faalhaas je bent? Andere landen hebben ook zat fouten gemaakt. Het is een leerproces waar we allemaal door heen moeten.

En het slimste wat dan te doen is doen wat onze overheid aanraad. Als ze over een maand zeggen dat mondkapjes wel nodig zijn, dan komt dat uit nieuw onderzoek en moeten we dat ook doen. En dan niet gaan kankeren van; ik zei het toch.
pi_192640261
Heel dit concept slaat sowieso nergens op. Eerst is het overal verboden om gezichtsbedekking te dragen i.v.m. de veiligheid. Nu willen jullie dat het verplicht wordt om je gezicht te verbergen. Voordat je het weet lopen we allemaal er zo bij:




Voel me nu al zóveel veiliger. Maar even zonder dollen, zelfs in een normale situatie bedekt het al een groot deel van je gezicht. En kan daarmee dus ook enorm de gezichtsuitdrukking en daarmee ook misschien de (malafide) intentie die iemand heeft verbergen.


  woensdag 15 april 2020 @ 23:13:50 #167
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192640276
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:09 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Die wetenschappers hebben jaren lang gestudeerd en lullen maar uit hun nek en zetten het leven van 17 miljoen mensen op het spel. Ze doen maar wat, baseren hun beslissingen nergens op.

Hou toch op zeg.

Het virus is nieuw en wetenschappers leren ervan. Als jij iets onvoorzien hebt in het vakgebied waarin jij expert bent, gaat iedereen dan ook los op wat voor faalhaas je bent?

Het vervelende is dat de experts lang niet allemaal op een lijn zitten. Maakt dat de ene expert minder expert en de andere expert meer expert?

De Duitse en Belgische experts hadden twee weken geleden hele andere opvattingen. Onze experts kunnen ook hun opvattingen herzien maar dan zijn er geen mondkapjes om te dragen. Dus zou de hel losbreken denk ik.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192640349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:13 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Het vervelende is dat de experts lang niet allemaal op een lijn zitten. Maakt dat de ene expert minder expert en de andere expert meer expert?

De Duitse en Belgische experts hadden twee weken geleden hele andere opvattingen. Onze experts kunnen ook hun opvattingen herzien maar dan zijn er geen mondkapjes om te dragen. Dus zou de hel losbreken denk ik.
Je kunt ze nu wel adviseren, maar dan kan niemand ze kopen.. heeft dat advies dan zin?
dag
  woensdag 15 april 2020 @ 23:16:58 #169
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192640353
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:13 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Het vervelende is dat de experts lang niet allemaal op een lijn zitten. Maakt dat de ene expert minder expert en de andere expert meer expert?

De Duitse en Belgische experts hadden twee weken geleden hele andere opvattingen. Onze experts kunnen ook hun opvattingen herzien maar dan zijn er geen mondkapjes om te dragen. Dus zou de hel losbreken denk ik.
Precies. Dan is het verstandigste om te doen wat de overheid in het land waar je woont gewoon te doen. Daar leren we ook weer van en kunnen ook conclusies uit getrokken worden

Als niemand zich er aan houdt schieten we niks op.

Dus alsjeblieft aludhoedjes en mondkapjes mensen die zich oh zo veilig voelen in de supermarkt, doe dit niet. Als je niet naar de overheid wil luisteren ga dan ook maar gewoon lekker feestjes vieren met je vrienden enzo. Beetje hypocriet zelfs als je er zo over nadenkt.
  woensdag 15 april 2020 @ 23:18:51 #170
356492 EnterToets
Het is hont!
pi_192640387
Fout
  woensdag 15 april 2020 @ 23:19:05 #171
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192640399
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Je kunt ze nu wel adviseren, maar dan kan niemand ze kopen.. heeft dat advies dan zin?
Nee maar het is wel wat Jane zegt. Je wordt misschien wel heel bewust voorgelogen omdat zij gefaald hebben en dat is kwalijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192640426
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:01 schreef Ifrane het volgende:

[..]

Sure, kijk eens aan.
Zou ik ook een linkje van je mogen? Bedankt alvast!
  woensdag 15 april 2020 @ 23:20:52 #173
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192640446
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:16 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Precies. Dan is het verstandigste om te doen wat de overheid in het land waar je woont gewoon te doen. Daar leren we ook weer van en kunnen ook conclusies uit getrokken worden

Als niemand zich er aan houdt schieten we niks op.

Dus alsjeblieft aludhoedjes en mondkapjes mensen die zich oh zo veilig voelen in de supermarkt, doe dit niet. Als je niet naar de overheid wil luisteren ga dan ook maar gewoon lekker feestjes vieren met je vrienden enzo. Beetje hypocriet zelfs als je er zo over nadenkt.
ga weg, ik ben geen schaap, kan nog altijd goed voor mijzelf denken
  woensdag 15 april 2020 @ 23:44:12 #174
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_192640849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:19 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Nee maar het is wel wat Jane zegt. Je wordt misschien wel heel bewust voorgelogen omdat zij gefaald hebben en dat is kwalijk.
Bovendien kun je ze dus ook zelf maken. Heb ik ook gedaan. Ik zal er geen handwerkprijzen mee winnen, maar ze zijn goed genoeg, met ruimte voor een filter en zo.
Ik zou hem ook zeker dragen als ik ergens binnen moest zijn waar ook anderen zijn (zoals een supermarkt). Vooralsnog is het echter nog gelukt om alle boodschappen online te doen en met het ov hoef ik gelukkig ook niet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_192640882
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:09 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Die wetenschappers hebben jaren lang gestudeerd en lullen maar uit hun nek en zetten het leven van 17 miljoen mensen op het spel. Ze doen maar wat, baseren hun beslissingen nergens op.

Hou toch op zeg.

Het virus is nieuw en wetenschappers leren ervan. Als jij iets onvoorzien hebt in het vakgebied waarin jij expert bent, gaat iedereen dan ook los op wat voor faalhaas je bent? Andere landen hebben ook zat fouten gemaakt. Het is een leerproces waar we allemaal door heen moeten.

En het slimste wat dan te doen is doen wat onze overheid aanraad. Als ze over een maand zeggen dat mondkapjes wel nodig zijn, dan komt dat uit nieuw onderzoek en moeten we dat ook doen. En dan niet gaan kankeren van; ik zei het toch.

Heb je het stuk wel gelezen?

quote:
Op 7 februari, precies de dag dat de Chinese ambassadeur bij het ­Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken aanklopt, waarschuwt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) voor een ‘wereldwijd tekort aan beschermingsmiddelen tegen het coronavirus’.

Bij de Haagse ministeries gaan desondanks geen alarmbellen af. Nederland zegt onmiddellijk zijn medewerking toe bij het verschepen van de cruciale spullen naar China. ‘We waanden ons onkwetsbaar’, zegt een ambtenaar terugblikkend.

Ook de belangrijkste adviseur van het kabinet, het RIVM, barst in die tijd van het zelfvertrouwen, hoewel er begin februari al coronagevallen zijn gemeld in landen als Frankrijk, Duitsland en Italië.
Serieus, terwijl er al waarschuwingen van andere experts zijn gegeven, men inmiddels weet hoe het virus zich gedraagt en het virus al in Europa is gesignaleerd, faal na faal na faal.

Was er geluisterd naar andere experts die al wel ervaring hebben met het virus, dan was er nu al veel meer geleerd.

En dan waren die miljoenen mondkapjes niet verhandelt.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 15 april 2020 @ 23:47:40 #176
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192640906
quote:
1s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:16 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Dus alsjeblieft aludhoedjes en mondkapjes mensen die zich oh zo veilig voelen in de supermarkt, doe dit niet. Als je niet naar de overheid wil luisteren ga dan ook maar gewoon lekker feestjes vieren met je vrienden enzo. Beetje hypocriet zelfs als je er zo over nadenkt.
Dit raakt echt kant noch wal. Wat een non-argument. _O-
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192641079
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:47 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dit raakt echt kant noch wal. Wat een non-argument. _O-
Je bent zelf een non argument. Mondkapjes zijn bullshit met je schijnveiligheid.
pi_192641087
quote:
4s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:46 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Heb je het stuk wel gelezen?
[..]

Serieus, terwijl er al waarschuwingen van andere experts zijn gegeven, men inmiddels weet hoe het virus zich gedraagt en het virus al in Europa is gesignaleerd, faal na faal na faal.

Was er geluisterd naar andere experts die al wel ervaring hebben met het virus, dan was er nu al veel meer geleerd.

En dan waren die miljoenen mondkapjes niet verhandelt.
Dus wat denk jij concreet dat het RIVM aan het doen is dan? Daar ben ik wel benieuwd naar
  donderdag 16 april 2020 @ 00:08:27 #179
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192641094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:06 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je bent zelf een non argument
Dus omdat iemand anderen wil beschermen in bijvoorbeeld een supermarkt moet hij ook maar weer feestjes vieren met vrienden. Want anders is ie hypocriet. 8)7
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 16 april 2020 @ 00:09:23 #180
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_192641105
Was ja maar blijft nee
pi_192641123
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:08 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Dus omdat iemand anderen wil beschermen in bijvoorbeeld een supermarkt moet hij ook maar weer feestjes vieren met vrienden. Want anders is ie hypocriet. 8)7
Je pakt nu 1 voorbeeld van mij maar ik bedoel het gehele plaatje. Beetje makkelijk happen dit.

Wat als we alles wat de overheid en hun experts zeggen niet geloven? Jij speelt nu ook voor eigen expert, terwijl de overheid zegt dit niet te doen. In the bigger picture vind ik je dan een aluhoedje en gevaarlijk ja
  donderdag 16 april 2020 @ 00:19:24 #182
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192641198
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:11 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je pakt nu 1 voorbeeld van mij maar ik bedoel het gehele plaatje. Beetje makkelijk happen dit.

Wat als we alles wat de overheid en hun experts zeggen niet geloven? Jij speelt nu ook voor eigen expert, terwijl de overheid zegt dit niet te doen. In the bigger picture vind ik je dan een aluhoedje en gevaarlijk ja
Gezond wantrouwen.
Ik vind dat dit bestuur het verder prima doet op dit gebied. Ik volg keurig de aanwijzingen op en gebruik daarnaast mijn gezond verstand. Niks aluhoedje of gevaarlijk. Mijn tien mondkapjes zijn keurig naar de zorg gebracht. Maar niks mis met kritisch zijn.

Gevaarlijk is het om alles maar te geloven wat de overheid zegt. En als er iets niet in de haak lijkt, mag daar best gezond wantrouwen naar toe gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door ondeugend op 16-04-2020 00:43:00 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 16 april 2020 @ 00:20:04 #183
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192641203
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:11 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je pakt nu 1 voorbeeld van mij maar ik bedoel het gehele plaatje. Beetje makkelijk happen dit.

Wat als we alles wat de overheid en hun experts zeggen niet geloven? Jij speelt nu ook voor eigen expert, terwijl de overheid zegt dit niet te doen. In the bigger picture vind ik je dan een aluhoedje en gevaarlijk ja
Jezus Christus nogantoe!
Hoe oud ben jij dat je hier zo'n blind vertrouwen in een overheid etaleert? Wordt de jeugd tegenwoordig zo verschrikkelijk geïndoctrineerd dat er dit soort makke lammeren, die elke vorm van zelf nadenken verwerpen, de schoolbanken verlaat?
pi_192641270
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:07 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Dus wat denk jij concreet dat het RIVM aan het doen is dan? Daar ben ik wel benieuwd naar
Eerst te naief achter de feiten aan hollen, en slecht, onvolledig en ondeskundig advies geven in een poging mensen gerust te stellen.

Nu zien ze in dat ze er behoorlijk naast zaten, maar nu nemen ze geen verantwoordlijkheid, geven ze hun fouten niet toe en proberen ze er om heen te lullen.

Als ze beter geluisterd hadden naar de signalen, waren die miljoenen mondkapjes nooit naar China verhandelt, was er beter voorbereid en minder sprake van de mondkapjes schaarste, en ik geloof ook, dat dan nu -zeker nu België en duitsland wel ruim aan de mondkapjes gaan, en andere experts ook het gebruik aanbevelen- het RIVM anders had geadviseerd.

Want let wel, de reden dat Nederland niet mee gaat met België en Duitsland in het mondkapjes advies, is omdat er in de eerste plaats dus sprake is van "schaarste".
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 16 april 2020 @ 00:31:11 #185
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192641302
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Eerst te naief achter de feiten aan hollen, en slecht, onvolledig en ondeskundig advies geven in een poging mensen gerust te stellen.

Nu zien ze in dat ze er behoorlijk naast zaten, maar nu nemen ze geen verantwoordlijkheid, geven ze hun fouten niet toe en proberen ze er om heen te lullen.

Als ze beter geluisterd hadden naar de signalen, waren die miljoenen mondkapjes nooit naar China verhandelt, was er beter voorbereid en minder sprake van de mondkapjes schaarste, en ik geloof ook, dat dan nu -zeker nu België en duitsland wel ruim aan de mondkapjes gaan, en andere experts ook het gebruik aanbevelen- het RIVM anders had geadviseerd.

Want let wel, de reden dat Nederland niet mee gaat met België en Duitsland in het mondkapjes advies, is omdat er in de eerste plaats dus sprake is van "schaarste".
Dit dus

_O_
pi_192641361
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:11 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Je pakt nu 1 voorbeeld van mij maar ik bedoel het gehele plaatje. Beetje makkelijk happen dit.

Wat als we alles wat de overheid en hun experts zeggen niet geloven? Jij speelt nu ook voor eigen expert, terwijl de overheid zegt dit niet te doen. In the bigger picture vind ik je dan een aluhoedje en gevaarlijk ja
Inderdaad. De overheid zegt het niet te doen.


En de overheid heeft altijd gelijk.
pi_192641397
quote:
4s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:27 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Eerst te naief achter de feiten aan hollen, en slecht, onvolledig en ondeskundig advies geven in een poging mensen gerust te stellen.

Nu zien ze in dat ze er behoorlijk naast zaten, maar nu nemen ze geen verantwoordlijkheid, geven ze hun fouten niet toe en proberen ze er om heen te lullen.

Als ze beter geluisterd hadden naar de signalen, waren die miljoenen mondkapjes nooit naar China verhandelt, was er beter voorbereid en minder sprake van de mondkapjes schaarste, en ik geloof ook, dat dan nu -zeker nu België en duitsland wel ruim aan de mondkapjes gaan, en andere experts ook het gebruik aanbevelen- het RIVM anders had geadviseerd.

Want let wel, de reden dat Nederland niet mee gaat met België en Duitsland in het mondkapjes advies, is omdat er in de eerste plaats dus sprake is van "schaarste".
Maar hoezo durf jij te oordelen over "als ze beter geluisterd hadden". Jij weet helemaal niet wat daar speelt, wat de situatie is, wat er intern overlegd is.

Dat ze fouten gemaakt hebben, prima, waarschijnlijk de experts van elk land in wel iets. Maar het is ook wel heel gemakkelijk op een afstand hierover kankeren natuurlijk.
pi_192641406
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:37 schreef ijs. het volgende:

[..]

Inderdaad. De overheid zegt het niet te doen.


En de overheid heeft altijd gelijk.
Dat zeg ik ook helemaal niet.
pi_192641422
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jezus Christus nogantoe!
Hoe oud ben jij dat je hier zo'n blind vertrouwen in een overheid etaleert? Wordt de jeugd tegenwoordig zo verschrikkelijk geïndoctrineerd dat er dit soort makke lammeren, die elke vorm van zelf nadenken verwerpen, de schoolbanken verlaat?
Nee laten we masaal experts die hiervoor geleerd hebben wantrouwen! Want wij fokkers met onze nu.nl weten het wel beter!

Hou toch op man. Groote bek hier over alles wat anders moet, maad gegarandeerd als je in hun schoenen stond zou je drie kleuren stront schijten.
  donderdag 16 april 2020 @ 00:47:56 #190
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192641453
Mompelt iets over eigen bijdrage kinderopvang en belastingdienst
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 16 april 2020 @ 00:57:15 #191
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192641541
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:44 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Nee laten we masaal experts die hiervoor geleerd hebben wantrouwen! Want wij fokkers met onze nu.nl weten het wel beter!

Hou toch op man. Groote bek hier over alles wat anders moet, maad gegarandeerd als je in hun schoenen stond zou je drie kleuren stront schijten.
Dus als iemand ergens voor geleerd heeft neemt die volgens jou altijd de juiste beslissingen?
Ik denk dat het niet eens zin heeft je te vragen of je weet hoe stompzinnig die redenatie is :')
  donderdag 16 april 2020 @ 01:00:15 #192
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192641569
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als iemand ergens voor geleerd heeft neemt die volgens jou altijd de juiste beslissingen?
Ik denk dat het niet eens zin heeft je te vragen of je weet hoe stompzinnig die redenatie is :')
In omringende landen kan je dan kennelijk expertise kopen of winnen. Experts daar hebben niet hoeven studeren.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192641600
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:57 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dus als iemand ergens voor geleerd heeft neemt die volgens jou altijd de juiste beslissingen?
Ik denk dat het niet eens zin heeft je te vragen of je weet hoe stompzinnig die redenatie is :')
Dat zijn woorden die je mij in de mond legt, dat zeg ik niet.
pi_192641605
quote:
12s.gif Op donderdag 16 april 2020 01:00 schreef ondeugend het volgende:

[..]

In omringende landen kan je dan kennelijk expertise kopen of winnen. Experts daar hebben niet hoeven studeren.
Dus zo goed is het advies van Duitsland en Belgie niet?
pi_192641802
quote:
0s.gif Op woensdag 15 april 2020 23:19 schreef proud_mami het volgende:

[..]

Zou ik ook een linkje van je mogen? Bedankt alvast!
Verstuurd! :)
  donderdag 16 april 2020 @ 01:51:42 #196
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_192641914
Nog niet misschien!
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_192642087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 00:41 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Maar hoezo durf jij te oordelen over "als ze beter geluisterd hadden".

Omdat er miljoenen mondkapjes weg gebracht zijn (want RIVM; "alles onder controle, geen zorgen") terwijl het toen al lang duidelijk was;
A. Hoe besmettelijk het was.
B. Hoe erg het land waar het virus is ontstaan stond te springen om mondkapjes.
C. Dat het virus al in Europa was.
D. Dat ziekenhuizen hier al aangaven met tekorten van oa mondkapjes te zitten en hun zorg hier voor kenbaar maakte Serieus, heb je dat stuk niet gelezen? Of wel, maar mis je het vermogen om conclusies te trekken??
quote:
Jij weet helemaal niet wat daar speelt, wat de situatie is, wat er intern overlegd is.

Dat ze fouten gemaakt hebben, prima, waarschijnlijk de experts van elk land in wel iets. Maar het is ook wel heel gemakkelijk op een afstand hierover kankeren natuurlijk.
Ik mag toch hopen dat, wanneer al deze zooi voorbij is, men een onafhankelijk onderzoeksbureau inschakelt om gedetailleerd na te gaan over het hoe en wat, wat betreft het handelen en adviseren van deze experts, deze experts die geexperteerd zijn in zeer besmettelijke virussen.

Nogmaals;

- Een zeer besmettelijk virus komt op in China.
- China vraagt om zoveel mogelijk mondkapjes, want volgens de experts daar; de voornaamste manier van besmetting blijken hoest en nies druppels te zijn.
- Inmiddels is dit zeer besmettelijke virus ook aanwezig in Europa.
- Ziekenhuizen geven zorgelijk aan met tekorten te zitten.

"Onze experts" in besmettelijke virussen; nee, alles onder controle hier, geen noodzaak voor extra mondkapjes.

Dus; miljoenen kapjes naar China.

- Inmiddels is dit virus een wereldwijde pandemie en gaan onze buurlanden over op het streng aanraden van mondkapjes, maar onze regering niet, want; schaarste aan mondkapjes.

"Onze experts" in besmettelijke virussen; nee mondkapjes zijn niet nodig.

Compleet ongeloofwaardig.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 16 april 2020 @ 02:54:59 #198
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192642130
Neen, het is niet nuttig en degenen die het echt nodig hebben (?) moeten voorrang krijgen.
  donderdag 16 april 2020 @ 05:31:36 #199
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192642616
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 01:03 schreef EnterToets het volgende:

[..]

Dat zijn woorden die je mij in de mond legt, dat zeg ik niet.
Ik leg jou geen woorden in de mond. Een blind vertrouwen omdat iemand ergens een studie voor gevolgd heeft impliceert dat.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 16 april 2020 @ 05:36:02 #200
186611 Haags
pi_192642639
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2020 02:54 schreef Stray_cat het volgende:
Neen, het is niet nuttig en degenen die het echt nodig hebben (?) moeten voorrang krijgen.
Zonder wrijving geen glans
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')