abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2020 @ 00:27:29 #126
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_192524574
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 00:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eh, ga je mondkapjes voor zorgmedewerkers maken dan :?
Heeft dat zin dan? Random kapjes in elkaar knutselen die misschien niet eens werken? Als het vast staat dat het werkt ga ik dat wel doen hoor.
pi_192524703
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef Document1 het volgende:
Nou laat mij de statistieken maar zien dat er alleen maar 80 jarigen doodgaan die zichzelf kapot gerookt én gegeten hebben.
Het grootste gedeelte is 75+, zoals blijkt uit de data van de RIVM per 8 april 2020:

Waarvan gegarandeerd 70% onderliggende aandoeningen heeft. Waarvan opnieuw de grootste gedeelte chronische longaandoening of cardiovasculaire aandoeningen hebben. Het tweede is veelal gerelateerd aan overgewicht en roken.

Bron: https://www.rivm.nl/docum(...)derland-8-april-2020
pi_192524746
quote:
1s.gif Op woensdag 8 april 2020 23:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eenmalig gebruik of herbruikbaar?
Wanneer doe je ze aan, wanneer doe je ze uit? En bij herbruikbaar: hoe bewaar/was je ze?
Eenmalig, ik doe ze uit zodra ik de boodschappen in de auto geladen heb en het karretje teruggebracht heb. :)
pi_192526091
Als de overheid mondkapjes verstrekt en de bevolking er dus 1 of meerdere -op een makkelijke manier- krijgt, prima.
Als ik er echter stad en land voor af moet om er eentje te bemachtigen en tegen een woekerbedrag eentje kan krijgen, of: nog steeds geen mondkapje heb bemachtigd, dan wordt het dus geen mondkapje dragen voor mij...

Kortom: ik zal 'm dragen, als ik er eentje heb. En als de overheid het verplicht stelt, zorgen ze er maar voor dat ik er op een makkelijke manier eentje krijg.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  donderdag 9 april 2020 @ 06:15:37 #130
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192526106
ik zou 100% zeker een mondkapje dragen, omdat het zeer zeker helpt
pi_192526326
Nee.
Alleen op m’n werk als ik iemand die besmet is ga verzorgen.
Maar heb een hekel aan die dingen, is me te warm..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_192526584
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 00:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Eenmalig, ik doe ze uit zodra ik de boodschappen in de auto geladen heb en het karretje teruggebracht heb. :)
En dan raak je dus daarna met je blote handen je auto(sleutel) aan, en als je thuis bent je tassen en produkten. En wellicht daarna ook je gezicht ‘want je had handschoenen aan in de winkel’.
Handschoenen hebben (bij handen zonder wondjes) weinig meerwaarde. Je handen goed wassen als je thuis bent en een doekje over de winkelwagen halen voor je gaat shoppen werkt net zo goed. En vooral: niet je gezicht aanraken voor je je handen hebt gewassen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192526601
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan raak je dus daarna met je blote handen je auto(sleutel) aan, en als je thuis bent je tassen en produkten. En wellicht daarna ook je gezicht ‘want je had handschoenen aan in de winkel’.
Handschoenen hebben (bij handen zonder wondjes) weinig meerwaarde. Je handen goed wassen als je thuis bent en een doekje over de winkelwagen halen voor je gaat shoppen werkt net zo goed. En vooral: niet je gezicht aanraken voor je je handen hebt gewassen.
Ok thx voor de info.
Allemaal zelf ook al aan gedacht en toch blijf ik ze gewoon dragen.
pi_192526749
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:35 schreef ToT het volgende:

[..]

Ok thx voor de info.
Allemaal zelf ook al aan gedacht en toch blijf ik ze gewoon dragen.
Doe eerdere wat je wil ^O^ Alleen is het imo een beetje zonde van het geld en materialen omdat ze in reguliere situaties weinig meerwaarde hebben.
Maar zolang je evengoed goede handhygiëne toepast kan het ook geen kwaad qua gezondheid.

Helaas zijn er legio mensen die daar dus niet over nadenken en voor zichzelf schijnveiligheid creëren. Terwijl ze zich eigenlijk juist meer blootstellen aan risico.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192526775
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Doe eerdere wat je wil ^O^ Alleen is het imo een beetje zonde van het geld en materialen omdat ze in reguliere situaties weinig meerwaarde hebben.
Maar zolang je evengoed goede handhygiëne toepast kan het ook geen kwaad qua gezondheid.

Helaas zijn er legio mensen die daar dus niet over nadenken en voor zichzelf schijnveiligheid creëren. Terwijl ze zich eigenlijk juist meer blootstellen aan risico.
Heb je een bron voor dat ze weinig meerwaarde hebben?
Daar geloof ik zelf namelijk erg weinig van, net als dat mondkapjes weinig meerwaarde zouden hebben. Waarom gebruiken artsen dan handschoenen en mondkapjes en doen ze niet slechts alleen maar aan goede handhygiëne?
  donderdag 9 april 2020 @ 08:07:01 #136
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192526896
In de (Westerse) landen waar ze aangeraden of verplicht worden lijkt het vooral om zelfgemaakte maskers te gaan (je vindt nu op heel wat websites tips en ontwerpen, de CDC, de WaPo, de Guardian ..). Die maskers bieden weinig bescherming voor de drager, ze zijn vooral nuttig als besmette personen ze dragen.
Daarom zou de overheid, als ze zulke maskers zou aanraden, ze ook moeten verplichten. Of de winkels zouden dat moeten doen. Dan zit iedereen in hetzelfde schuitje, anders krijg je twee kampen, en een hoop wrevel...

Bij medische maskers is dat niet nodig, dan denk je dat het masker je beschermt, maakt het niet uit wat anderen doen.
are we infinite or am I alone
  donderdag 9 april 2020 @ 08:16:06 #137
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192527001
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Daar geloof ik zelf namelijk erg weinig van, net als dat mondkapjes weinig meerwaarde zouden hebben. Waarom gebruiken artsen dan handschoenen en mondkapjes en doen ze niet slechts alleen maar aan goede handhygiëne?
Die handschoenen komen uit steriele verpakking en worden bij één patient gebruikt. Dan kan je geen besmettingen overbrengen. Je handen net zo steriel krijgen is quasi onmogelijk, je kan niet alle bacteriën, schimmels, virussen, amoebes op je huid (in je poriën en haarzakjes, onder je nagels) wegwassen of doden.

Of handschoenen ook voor "ons" nuttig zijn, dunno. Als je elke besmetting wil vermijden maken ze het wel makkelijker, moet je minder zaken ontsmetten: alles wat je aanraakt nadat je de winkel verlaat tot je thuis je handen wast (auto, voordeur etc..). Al kan je ook hand sanitizer meenemen en je handen ontsmetten vooordat je in de wagen stapt.
pi_192527045
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 07:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Niet alle mondkapjes zijn van voldoende kwaliteit om virsudeeltjes tegen te houden.
Ze doen wel iets natuurlijk, als je hoest houden ze de grote spetters tegen.

Maar mijn grootste zorg is, zoals ik al zei, de schijnveiligheid.
Als je met een goed mondkapje en handschoenen buiten loopt, maar ze niet goed op- of aandoet en/of vervolgens niet op een goede manier afdoet, zitten je blote handen, kleding en omgeving evengoed vol met virusdeeltjes.
Of als je een mondkapje continue blijft gebruiken, of als het nat is, dan werkt het ook niet meer.
Een mondkapje wat rondom niet afsluit (wat geldt voor bij voorbeeld chirurgische mondmaskers) werkt ook een stuk minder goed. Voor jezelf en je omgeving. Neusstripje niet goed aangesloten: idem.

Heb je een goede kwaliteit mondkapje (handschoenen zijn in het algemeen wel oké) én doe je ze op en af op de correcte manier, dan biedt het de bescherming waar iedereen vanuit gaat. Maar veel mensen hebben er geen idee van hoe je dat correct doet en denken dat het oké is zodra er iets voor je mond en evt neus zit.

Bron: kan ik nu niet nazoeken, voor het moment mijn eigen professionele kennis en gebruikerservaring.
Ik werk op een afdeling met COVID positieve patiënten en dan word je je echt bewust van hoe snel kruisbesmetting plaatsvindt.
pi_192527082
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:16 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Die handschoenen komen uit steriele verpakking en worden bij één patient gebruikt. Dan kan je geen besmettingen overbrengen. Je handen net zo steriel krijgen is quasi onmogelijk, je kan niet alle bacteriën, schimmels, virussen, amoebes op je huid (in je poriën en haarzakjes, onder je nagels) wegwassen of doden.
Onzin. Het gaat hier niet om steriel zijn. Voor zowel patiënt als jezelf kan het geen kwaad de reguliere bacteriële en andere organismen uit te wisselen. Het gaat erom dat je geen virusdeeltjes van de ander krijgt of zelf overdraagt.

In de zorg worden in deze crisis echt geen steriele handschoenen gebruikt. Die komen allemaal uit een grote doos en dat is prima.

Heb je het over zaken als operaties of catheteriseren (waar gewone bacteriën wel heel schadelijk kunnen zijn), dan worden steriele handschoenen gebruikt. Maar dat is bij hooguit 1% van de handelingen.
  donderdag 9 april 2020 @ 08:25:43 #140
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192527104
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:23 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Onzin. Het gaat hier niet om steriel zijn. Voor zowel patiënt als jezelf kan het geen kwaad de reguliere bacteriële en andere organismen uit te wisselen. Het gaat erom dat je geen virusdeeltjes van de ander krijgt of zelf overdraagt.

In de zorg worden in deze crisis echt geen steriele handschoenen gebruikt. Die komen allemaal uit een grote doos en dat is prima.

Heb je het over zaken als operaties of catheteriseren (waar gewone bacteriën wel heel schadelijk kunnen zijn), dan worden steriele handschoenen gebruikt. Maar dat is bij hooguit 1% van de handelingen.
Ik heb het over chirurgen. Artsen en verplegers dragen in normale omstandigheden geen handschoenen.
pi_192527247
Nou ja, als er maar genoeg mensen aan deze "schijnveiligheid" meedoen, wordt het in de loop der tijd ongetwijfeld toch wel veiliger.
Natuurlijk moet je niet zomaar alles aanraken als je een masker en handschoentjes hebt en moet je opletten hoe je ze af doet, dat spreekt uiteraard voor zich, maar hoe minder contact je krijgt met ziektekiemen, hoe beter, lijkt me zo.
Dat je sleutel besmet kan worden (en de boodschappen zelf) heb ik me ook wel allang beseft. Maar ik heb liever dat ik winkelmandjes en wagentjes zo min mogelijk zelf direct hoef aan te raken met mijn blote huid.
Na thuiskomst was ik mijn handen uiteraard ook wel. Sommige mensen mogen dit als materiaalverspilling zien, maar van die 100 handschoentjes die je voor 6 euro of zo bij de tuinmarkt kunt kopen, lig ik verder niet wakker.
En ja, als iedereen zo denkt en iedereen hygiënisch met handschoentjes rondloopt, kunnen zorgverleners ze niet meer kopen bij de Welkoop, Action enz. Toch lijkt voorkoming me beter dan genezen.

De hele wereld is blijkbaar gek en hier in Nederland weten we het beter; gewoon anderhalve meter afstand houden, in je elleboog niezen en verder geen beschermende maatregelen nemen.
pi_192527270
quote:
7s.gif Op donderdag 9 april 2020 00:17 schreef Metalfrost het volgende:
Nee, want dan moet mijn baard eraf.
Dan wordt het een volgelaatsmasker.
Dan hebben we wel een probleem met de burka wet, of te wel verbod op gezichtsbedekkende kleding
pi_192527285
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2020 22:58 schreef Peter het volgende:

[..]

Contactberoepen mogen toch niet werken tot 28 april?
Dat klopt. Maar na die datum ergens heb ik weer massa's mondkapjes nodig als je begrijpt wat ik bedoel
pi_192527335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:25 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik heb het over chirurgen. Artsen en verplegers dragen in normale omstandigheden geen handschoenen.
Je reageerde op een user die handschoenen draagt in de supermarkt en had het daar over artsen. Wat heeft die user hieraan?
En je reageerde op mij en ik had het niet over steriele handschoenen en wel over gebruik van beschermende middelen in deze crisis.

En trouwens: ook andere artsen en verplegend personeel dragen in normale omstandigheden regelmatig handschoenen. Denk aan: contact met lichaamsmaterialen, wondjes aan je handen, kwetsbare patiënt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cat-astrophe op 09-04-2020 08:48:08 ]
pi_192527382
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:35 schreef ToT het volgende:
Nou ja, als er maar genoeg mensen aan deze "schijnveiligheid" meedoen, wordt het in de loop der tijd ongetwijfeld toch wel veiliger.
Natuurlijk moet je niet zomaar alles aanraken als je een masker en handschoentjes hebt en moet je opletten hoe je ze af doet, dat spreekt uiteraard voor zich, maar hoe minder contact je krijgt met ziektekiemen, hoe beter, lijkt me zo.
Dat je sleutel besmet kan worden (en de boodschappen zelf) heb ik me ook wel allang beseft. Maar ik heb liever dat ik winkelmandjes en wagentjes zo min mogelijk zelf direct hoef aan te raken met mijn blote huid.
Na thuiskomst was ik mijn handen uiteraard ook wel. Sommige mensen mogen dit als materiaalverspilling zien, maar van die 100 handschoentjes die je voor 6 euro of zo bij de tuinmarkt kunt kopen, lig ik verder niet wakker.
En ja, als iedereen zo denkt en iedereen hygiënisch met handschoentjes rondloopt, kunnen zorgverleners ze niet meer kopen bij de Welkoop, Action enz. Toch lijkt voorkoming me beter dan genezen.

De hele wereld is blijkbaar gek en hier in Nederland weten we het beter; gewoon anderhalve meter afstand houden, in je elleboog niezen en verder geen beschermende maatregelen nemen.
Zo te lezen denk jij erover na en zie je de handschoenen als één stap in het proces van voorkomen van besmetting. En dan werkt het systeem.

Ik zou er echter niet vanuit gaan dat ‘men’ na verloop van tijd op magische wijze gaat weten hoe je deze middelen correct gebruikt. Er überhaupt bij nadenkt dat er correcte en incorrecte manieren van gebruik zijn.

Zelfs de anderhalve meter afstand houden blijkt niet voor iedereen ‘gewoon’ te zijn. Als voor die groep mondkapjes verplicht worden dan gaan die ze echt niet correct gebruiken. Daar moet echt voorlichting tegenaan en zelfs dat zal niet iedereen bereiken. En je moet ook gemotiveerd zijn ze goed te gebruiken, onder dwang werkt het niet. Zie een aantal reacties in dit topic bij voorbeeld.
pi_192527406
quote:
1s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Zo te lezen denk jij erover na en zie je de handschoenen als één stap in het proces van voorkomen van besmetting. En dan werkt het systeem.

Ik zou er echter niet vanuit gaan dat ‘men’ na verloop van tijd op magische wijze gaat weten hoe je deze middelen correct gebruikt. Er überhaupt bij nadenkt dat er correcte en incorrecte manieren van gebruik zijn.

Zelfs de anderhalve meter afstand houden blijkt niet voor iedereen ‘gewoon’ te zijn. Als voor die groep mondkapjes verplicht worden dan gaan die ze echt niet correct gebruiken. Daar moet echt voorlichting tegenaan en zelfs dat zal niet iedereen bereiken. En je moet ook gemotiveerd zijn ze goed te gebruiken, onder dwang werkt het niet. Zie een aantal reacties in dit topic bij voorbeeld.
Tja, de overheid zou ook aan voorlichting kunnen doen, ik noem maar wat.
pi_192527417
quote:
2s.gif Op donderdag 9 april 2020 08:47 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja, de overheid zou ook aan voorlichting kunnen doen, ik noem maar wat.
Klopt.
  woensdag 15 april 2020 @ 19:32:05 #148
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192635609
quote:
Duitsland: 'dringende aanbeveling' dragen mondkapjes

Duitsland verlengt de coronamaatregelen tot en met 3 mei, heeft bondskanselier Merkel laten weten. Ook raadt de Duitse regering de bevolking aan om mondkapjes te dragen in winkel en het openbaar vervoer.

Vanaf volgende week mogen winkels kleiner dan 800 vierkante meter wel weer open, op de voorwaarde dat mensen anderhalve meter afstand houden. Ook autohandelaren en boekwinkels mogen weer open.

Verder gaan de scholen vanaf 4 mei stapsgewijs weer lesgeven. Dat begint bij de eindexamenklassen en de hoogste klassen in het basisonderwijs.
De Duitse RIVM is dus 180 graden gedraaid.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 15 april 2020 @ 19:35:04 #149
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192635683
Kennelijk hebben de landen om ons heen minder te kampen met schaarste.

quote:
Kabinet: mondkapjes zijn nodig in de zorg

Het kabinet gaat de bevolking niet adviseren mondkapjes te dragen in het openbaar vervoer en de publieke ruimte, zoals de Duitse en Belgische regering vandaag wel deden.

Minister De Jonge zei op de persconferentie dat de schaarse mondkapjes hard nodig zijn in de zorg. Als mensen mondkapjes op straat gaan dragen, kunnen diezelfde mondkapjes dus niet in de zorg worden gebruikt.

Het kabinet gaat af op de adviezen van het Outbreak Management Team, aldus De Jonge, en dat stelt dat het dragen van mondkapjes buiten de zorg niet nodig is en leidt tot schijnzekerheid.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192637521
Mijn zwarte katoenen mondkapje met ffp3 filter is binnen.

Zit comfortabel en het is makkelijk te wassen! Ik draag hem nu voornamelijk in onontwijkbare plekken waar ik drukte verwacht, zoals de supermarkt of het ov.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 15-04-2020 20:56:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')