Met monkapje op dood neervallen van een hartaanval, door de stress + dikheid, kortademig. Wel coronavrij. Dus geen voorpaginanieuws, niet eens een statistiekje.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef denattedweil het volgende:
Nee, puur uit protest en vind het totaal overbodig . Het enige wat je heel de godganse dag hoort is CORONA CORONA CORONA. Weer 100 sterfgevallen, weer 20 mensen op de IC.. om moe van te worden, beetje de mensen bang maken.
Het is gewoon een feit dat een mondkapje, zelfs een zelfgemaakte, druppeltjes tegen houden als je besmet bent en moet hoesten of niezen. Stel je nu eens voor dat jij besmet bent maar geen symptomen hebt en zonder dat je het weet een ander besmet die aan Covid-19 sterft. Dan ben jij daar direct verantwoordelijk voor. Kun je leven met de wetenschap dat jij mogelijk verantwoordelijk bent voor het sterven van een ander?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:38 schreef denattedweil het volgende:
Nee, puur uit protest en vind het totaal overbodig . Het enige wat je heel de godganse dag hoort is CORONA CORONA CORONA. Weer 100 sterfgevallen, weer 20 mensen op de IC.. om moe van te worden, beetje de mensen bang maken.
Amazon, eBay, AliExpress enz.quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:28 schreef Kanaroe het volgende:
Als iedereen mondkapjes gaat dragen kan ik er straks niet meer aan komen![]()
En ik heb ze nodig voor mijn eigen hygiëne in de voetzorg, heb er nog zo'n 60 staan. Genoeg voor 60 clienten dus.......en dan is het opperdepop want ze zijn nergens meer te krijgen in mijn branche
Niet alleen met hoesten of niezen, maar gewoon praten verspreid het al erg ver. De P de B, de F en de V kunnen erg veel deeltjes zeer ver laten reiken. Het is niet voor zelfbescherming, iets dat maar weinig mensen lijken te begrijpen. Een groot deel van de besmettingen vind plaats door mensen zonder symptomen die niet weten dat ze al geinfecteerd zijn..quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:27 schreef Navifactiva het volgende:
Het is gewoon een feit dat een mondkapje, zelfs een zelfgemaakte, druppeltjes tegen houden als je besmet bent en moet hoesten of niezen. Stel je nu eens voor dat jij besmet bent maar geen symptomen hebt en zonder dat je het weet een ander besmet die aan Covid-19 sterft. Dan ben jij daar direct verantwoordelijk voor. Kun je leven met de wetenschap dat jij mogelijk verantwoordelijk bent voor het sterven van een ander?
'We zijn nu 80-jarige, te dikke rokers aan het redden'quote:Op dinsdag 7 april 2020 17:20 schreef Document1 het volgende:
Nou laat mij de statistieken maar zien dat er alleen maar 80 jarigen doodgaan die zichzelf kapot gerookt én gegeten hebben.
Bedankt, zij zullen wel astronomische bedragen vragen helaas. Hmmzzz, dan moet mijn tarief maar omhoogquote:
De bekende besmette gevallen liggen achter de deur. Op de gang en in de kantine kunnen er zat lopen die nog geen klachten hebben.quote:Op maandag 6 april 2020 14:14 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat de besmette gevallen achter een dubbele deur liggen.
In de supermarkt is dan niet zo.
Zo zeg. Zolang de intentie er niet is hoef je mensen niet als moordenaars behandelen.quote:Op dinsdag 7 april 2020 18:27 schreef Navifactiva het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat een mondkapje, zelfs een zelfgemaakte, druppeltjes tegen houden als je besmet bent en moet hoesten of niezen. Stel je nu eens voor dat jij besmet bent maar geen symptomen hebt en zonder dat je het weet een ander besmet die aan Covid-19 sterft. Dan ben jij daar direct verantwoordelijk voor. Kun je leven met de wetenschap dat jij mogelijk verantwoordelijk bent voor het sterven van een ander?
Contactberoepen mogen toch niet werken tot 28 april?quote:Op dinsdag 7 april 2020 16:28 schreef Kanaroe het volgende:
Als iedereen mondkapjes gaat dragen kan ik er straks niet meer aan komen![]()
En ik heb ze nodig voor mijn eigen hygiëne in de voetzorg, heb er nog zo'n 60 staan. Genoeg voor 60 clienten dus.......en dan is het opperdepop want ze zijn nergens meer te krijgen in mijn branche
Eenmalig gebruik of herbruikbaar?quote:Op dinsdag 7 april 2020 23:22 schreef ToT het volgende:
Nog niet, maar ik draag al wel handschoentjes in winkels waarin wagentjes verplicht zijn.
Ik heb net vanmiddag een mondkapje van een Tsjechische vriendin gekregen. Daar zijn ze verplicht als je de deur uit gaat en ze was aan het naaien geslagen. Ook één voor mij. Met bloemetjesquote:Op woensdag 8 april 2020 00:02 schreef B-FliP het volgende:
Het grote probleem is juist geinfecteerden die zelf helemaal geen symptomen hebben.. Zorg daarbij niet voor meer problemen op de markt met mondkapjes, maar maak je eigen masker, het liefst uitwasbaar en zo comfortabel mogelijk.
...daarom maak je er zelf een, dan krijgt niemand een tekort. En ze werken, als iedereen het draagt. (ze beschermen jou niet hè, ze beschermen andere mensen...maar als iedereen ze draagt dan beschermen die andere mensen jou weer).quote:Op donderdag 9 april 2020 00:13 schreef Stray_cat het volgende:
Alleen als er eens duidelijkheid is of het werktEn als de zorgmedewerkers er geen tekort door krijgen.
Dus ja, mits...
Ik lees tegenstrijdige berichten of het wel echt werkt. Maar als ik loop de snotteren ga ik sowieso de deur niet, dus zal meer langere termijn zijn. En dan nog vind ik de zorgmedewerkers een stuk belangrijker zolang zij aangeven overal tekort aan te hebben.quote:Op donderdag 9 april 2020 00:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
...daarom maak je er zelf een, dan krijgt niemand een tekort. En ze werken, als iedereen het draagt. (ze beschermen jou niet hè, ze beschermen andere mensen...maar als iedereen ze draagt dan beschermen die andere mensen jou weer).
Eh, ga je mondkapjes voor zorgmedewerkers maken danquote:Op donderdag 9 april 2020 00:23 schreef Stray_cat het volgende:
Ik lees tegenstrijdige berichten of het wel echt werkt. Maar als ik loop de snotteren ga ik sowieso de deur niet, dus zal meer langere termijn zijn. En dan nog vind ik de zorgmedewerkers een stuk belangrijker zolang zij aangeven overal tekort aan te hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |