Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.quote:Op maandag 6 april 2020 03:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het argument was dat ze daar ervaring mee hebben (testen van donor bloed op infecties), en weten hoe dat zich verhoudt tot de algemene populatie. Maar dan gaat men ervan uit dat het nu ook dezelfde groep is die doneert, dat lijkt me niet noodzakelijk het geval (anders is er geen risico aan verbonden, nu wel: thuis blijven is veiliger)

En hoeveel met onderliggende complicaties.quote:Op maandag 6 april 2020 02:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar dan nog heb je geen representatieve groep, laat ik het zo zeggen, hoeveel procent van de mensen bij de voedselbank zullen ook bloeddonor zijn?

Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zelfs als het geen representatieve groep is prima, dit hoeft allemaal geen weken te duren.

Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.
Wanneer de "kosten" al bierviltend uitrekent voor Covid19 kom je:
a) Zonder iets te doen: ca 100.000 doden*80K*7jr= kost dat ¤56 Miljard*1 aan levens
b) Flatten spaart 75% daarvan tegen een initieel prijsplaatje van minimaal ¤90Miljard *2.
*1 verlies aan levens bespaart ook op zorg/kosten.
*2 Economisch zal dit ca 30% van ons BBP (¤725M) gaan zijn: ¤250Miljard
En de komende jaren onze economie verder zal gaan monopoliseren.
Een duur prijsplaatje hier om ruwweg 80.000 mensen wat 'langer' te laten overleven: ruim 3 miljoen per persoon (voor gemiddeld 7 levensjaren). Dit nog los van alle andere shit/impact.... die wij niet alleen bepalen maar ook de wereld om ons heen veroorzaakt.
Kosten van leven zijn niet onbeperkt, ook nu niet. Geen bij zijn verstand zijnd persoon zal/gaat ¤100Milajrd uitgeven voor het redden van (ik maak emotievol) van een kind.
Zeker niet als dat inhoudt dat de rest van de bevolking met tal van risico's te maken krijgt door ontberingen.
Samenvattend: links of recht ontkom je niet aan kostenbepaling van leven. Dat wij die berekening niet wensen te maken is jammer omdat de situatie dat dan alsnog - nu ongecontroleerd - zal doen.
Disclaimer: getallen zijn altijd hard en zeggen niets over mijn mening, persoonlijk gevoel of waarde van/voor/bij anderen.

Dus we zijn het enige land in de wereld dat geen test kan doen binnen een dag?quote:Op maandag 6 april 2020 03:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..
https://www.parool.nl/ned(...)aar-corona~be234885/

Yep, ook dan weten dat de mensen die je hiermee redt.....geen garantie kunt bieden op een kwaliteitsvol leven.quote:Op maandag 6 april 2020 03:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ik ben zelf nogal realistisch wat dit soort zaken aangaat, en dan word er vaak gezegt: En je eigen ouders dan? Nou heel simpel, die zijn 75 en 78, een mooie leeftijd, ik zou ze nog graag een tijdje bij me willen hebben, maar als ze zonder leiden het leven uit kunnen stappen dan zal ik daar geen dag om wakker liggen.

Om te kijken wie besmettelijk is en wie niet...quote:Op maandag 6 april 2020 03:33 schreef raptorix het volgende:
Wat is de fucking zin om de mensen in de zorg te testen.

Dat geeft aan dat ze in de testfase van de test zitten, niet dat het testen zelf een week of langer duurt.quote:Op maandag 6 april 2020 03:28 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Blijkbaar wel, een artikel van 19/3 zegt "“We gaan de eerste monsters deze week meten.". Ik heb nog geen eerste resultaten gezien..
https://www.parool.nl/ned(...)aar-corona~be234885/

En dan?quote:Op maandag 6 april 2020 05:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Om te kijken wie besmettelijk is en wie niet...
Lijkt me vrij duidelijk.

Mensen focussen zich teveel op mensenlevens, en te weinig op andere gevolgen van de pandemie.quote:Op maandag 6 april 2020 03:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vermoed ook dat dat de ratio is. Of dat cijfer nu ¤30K of ¤80K (ik meen per levensjaar) is, wordt dan een abstract getal. Het leven van "jou" mag (nofi), vooruit mij ¤1000 aan belasting kosten maar die van mijn kind(eren) minimaal ¤109 wat vooral een "ander" dan maar moet zien betalen.
Wanneer de "kosten" al bierviltend uitrekent voor Covid19 kom je:
a) Zonder iets te doen: ca 100.000 doden*80K*7jr= kost dat ¤56 Miljard*1 aan levens
b) Flatten spaart 75% daarvan tegen een initieel prijsplaatje van minimaal ¤90Miljard *2.
*1 verlies aan levens bespaart ook op zorg/kosten.
*2 Economisch zal dit ca 30% van ons BBP (¤725M) gaan zijn: ¤250Miljard
En de komende jaren onze economie verder zal gaan monopoliseren.
Een duur prijsplaatje hier om ruwweg 80.000 mensen wat 'langer' te laten overleven: ruim 3 miljoen per persoon (voor gemiddeld 7 levensjaren). Dit nog los van alle andere shit/impact.... die wij niet alleen bepalen maar ook de wereld om ons heen veroorzaakt.
Kosten van leven zijn niet onbeperkt, ook nu niet. Geen bij zijn verstand zijnd persoon zal/gaat ¤100Milajrd uitgeven voor het redden van (ik maak emotievol) van een kind.
Zeker niet als dat inhoudt dat de rest van de bevolking met tal van risico's te maken krijgt door ontberingen.
Samenvattend: links of recht ontkom je niet aan kostenbepaling van leven. Dat wij die berekening niet wensen te maken is jammer omdat de situatie dat dan alsnog - nu ongecontroleerd - zal doen.
Disclaimer: getallen zijn altijd hard en zeggen niets over mijn mening, persoonlijk gevoel of waarde van/voor/bij anderen.

heb ik ook niet beweerd. Maar er is geen reden om die eerste resultaten niet meteen bekend te maken, toch?quote:Op maandag 6 april 2020 05:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat ze in de testfase van de test zitten, niet dat het testen zelf een week of langer duurt.

In het geval van de zorg, de besmette personen niet langer hun functie laten uitoefenen, tot ze geen drager meer zijn.quote:

Als je op kleine schaal test om te kijken of de testmethode betrouwbaar genoeg is, wat voor nut heeft het om daarvan de uitslagen te publiceren?quote:Op maandag 6 april 2020 05:22 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
heb ik ook niet beweerd. Maar er is geen reden om die eerste resultaten niet meteen bekend te maken, toch?

twitter:yishan twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 21:14:05Virus is disrupting the hemoglobin’s oxygen capacity. It is attacking our BLOOD first, not the lungs. It is NOT a respiratory ailment (primarily), lung breakdown symptoms are a consequence of the attack on blood hemoglobins.
Hypoxia is happening BEFORE lungs are affected. https://t.co/SjuGxcPMwt reageer retweet
https://chemrxiv.org/arti(...)o_Porphyrin/11938173twitter:burrliner twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:34:08@cameronks it behaves like HAPE because hypoxia is FIRST. Hemoglobin is being deoxygenated by the virus FIRST and the lungs respond as if they are hypoxic (vasoc > pulm htn etc). @emcrit @PulmCrit @EMNerd_ https://t.co/qFHq4jI9u6 reageer retweet

COR / De amateurs van het RIVM #4quote:Op maandag 6 april 2020 07:25 schreef danos het volgende:
Wanneer worden er eens wat kritische vragen gesteld aan Gommers en RIVM, die mensen krijgen iedere dag in de media weer een kans om een nieuwe theorie met cijfers in elkaar te knutselen.
Misschien moeten we even alle nonsens die de afgelopen weken die deze experts de afgelopen weken over ons hebben uitgestort in een overzicht zetten en voorleggen.

New Yorkquote:Op maandag 6 april 2020 06:29 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[ afbeelding ]
https://datagraver.com/ca(...)de-covid-19-pandemic
 . Dan dacht je dat het niet steiler kon dan Spanje...
. Dan dacht je dat het niet steiler kon dan Spanje...

Gezien de foto's van de longen lijkt mij dat onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 6 april 2020 06:41 schreef THEFXR het volgende:
twitter:yishan twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 21:14:05Virus is disrupting the hemoglobin’s oxygen capacity. It is attacking our BLOOD first, not the lungs. It is NOT a respiratory ailment (primarily), lung breakdown symptoms are a consequence of the attack on blood hemoglobins.
Hypoxia is happening BEFORE lungs are affected. https://t.co/SjuGxcPMwt reageer retweethttps://chemrxiv.org/arti(...)o_Porphyrin/11938173twitter:burrliner twitterde op dinsdag 31-03-2020 om 18:34:08@:cameronks it behaves like HAPE because hypoxia is FIRST. Hemoglobin is being deoxygenated by the virus FIRST and the lungs respond as if they are hypoxic (vasoc > pulm htn etc). @:emcrit @:PulmCrit @:EMNerd_ https://t.co/qFHq4jI9u6 reageer retweet
[ afbeelding ]

Waar lees je dat?quote:Op maandag 6 april 2020 08:18 schreef _I het volgende:
Dus, zoals verwacht airborne. Jeetje. Raampje open en mondkapje op. Wie had dat kunnen denken.

Excuses, verkeerde topic open.quote:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |