je kunt ook zuurstof toegediend krijgen via een neusbrilletje of kapje, gewoon als ‘hulp’. Daarvoor hoef je inderdaad niet op een IC te liggen. ‘Aan de beademing’ liggen is van een hele andere orde.quote:Op maandag 6 april 2020 19:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Io weet niet hoe het in Engeland gaat, maar die collega van mijn broertje geeft aan dat hij niet in de IC zit, maar wel in maskertje heeft in een "gewone" kamer.
Ik weet niet waar ik aangeeft dat ik een expert zou zijn.
Harde brexit coming up! Taking back control!quote:Op maandag 6 april 2020 19:30 schreef Hexagon het volgende:
Only in Britain
https://www.hln.be/nieuws(...)een-plan-b~afdbe543/
Er is dus geen automatische opvolger als Johnson te ziek wordt op te regering.
Nee die deadline zal wel even verschoven wordenquote:Op maandag 6 april 2020 19:52 schreef Slayage het volgende:
[..]
Harde brexit coming up! Taking back control!
Ik zei niet dat een beetje roomboter en olie per se ziekmakend kan zijn. En chips heb ik nooit benoemd.quote:Op maandag 6 april 2020 09:37 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ongezonde levensstijl is niet hetzelfde als ongezonde voeding, zoals ik al zei er is niets bewezen. Er is geen bewijs dat wanneer jij met mate roomboter eet of chips dat je dan kanker krijgt.
Taxatie heeft gedrag nooit ontmoedigd, het spekt enkel de staatskas. Want of je taxeert hoog genoeg en mensen kopen het niet en ga zelf op zoek naar alternatieven, zoals die geweldig vliegtax toen iedereen naar Dusseldorf toe ging.
En anders gaan mensen er gewoon mee door.
Maar zoals wel vaker het is makkelijk om armere mensen te straffen op basis van je eigen falende beleid.
Want waar jij het over hebt begint de enge vormen aan te nemen van het ontnemen van zelfbeschikking.
Het is erg makkelijk om verlekkerd te kijken naar het Chinese systeem van totale controle, mensen in een keurslijf dwingen.
Dat gaat in Nederland echter niet op, en de Nederlandse overheid zal de hand in eigen boezem moeten steken wat betreft de situatie, en die oplossen zoals dat hoort in een vrij land. Educatie en het op een andere manier inrichten van de maatschappij, maar daarvoor heb je een visie nodig (de laatste Premier met een visie was Wim Kok), en het kost veel geld.
Veel van de problemen in Nederland zijn simpelweg beleidsbepaalde cultuur.
Het zou mij wel verbazen in een samenleving waarin mensen zelf wel bepalen wat ze wel en niet laten staan.quote:Op zondag 5 april 2020 23:48 schreef 01100001011011000110010 het volgende:
Hij schijnt opgevoed te zijn door een kettingrokende nanny en zijn dieet was volgens een journalist niet optimaal.
Zijn mening over meeroken die hij uit in onderstaande video is opmerkelijk, dat hij ooit cannabis heeft gebruikt vind ik niet.
https://www.vice.com/en_u(...)iet-food-diary-trial
Na de coronavirus zal de voedselketen een ongekende revolutie meemaken.
Het zal mij niet verbazen dat overheden bewijsbaar ongezonde producten zal verbieden en/of er komt een suiker en vettax, want niet alle producten zijn per se ongezond, mits je het met mate gebruikt, zoals room(boter), plantaardig (frituur)vet, pindakaas, suiker, gebrande noten, pure chocolade, koek/cake etc.
Still not taking back controlquote:Op maandag 6 april 2020 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee die deadline zal wel even verschoven worden
twitter:bbclaurak twitterde op maandag 06-04-2020 om 21:10:29The Prime Minister has been taken to intensive care reageer retweet
twitter:lewis_goodall twitterde op maandag 06-04-2020 om 21:13:10NEW: The Prime Minister has been taken to intensive care.
Number 10: “Over the course of this afternoon, the condition of the Prime Minister has worsened and, on the advice of his medical team, he has been moved to the Intensive Care Unit at the hospital.” reageer retweet
Dat is dus het enorme enge aan dit virus. Het lijkt totaal willekeurig op een gegeven moment een dodelijke aanval op het lichaam te plegen..quote:Op maandag 6 april 2020 21:20 schreef MrBadGuy het volgende:
Ai, dat laat maar eens zien hoe snel het kan lopen. Eerst gewoon een interview dat hij positief getest is, maar er goed aan toe is en doorwerkt... en dan nu op de ICfingers crossed.
Oef wat gaat dat snel...quote:Op maandag 6 april 2020 21:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Ziet er slecht uit voor hem. Hopelijk herstelt hij.
Ja, bizar hoe snel het gaat. Vanmiddag nog het land aan het besturen vanuit het ziekenhuis en nu op de ICquote:Op maandag 6 april 2020 21:24 schreef Durmada het volgende:
Jeetje dat is snel gegaan, hoop dat het goed komt.
Dat zegt helaas niets over zijn overlevingskansen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja, bizar hoe snel het gaat. Vanmiddag nog het land aan het besturen vanuit het ziekenhuis en nu op de ICGelukkig was hij al in het ziekenhuis en hielden ze hem al in de gaten. Ze waren er dus snel bij.
Geen idee want daar is dus geen duidelijke regel voor. Maar ik denk dat een trouwe vazal van hem een soort Vice-MP mag spelenquote:
Nu tijdelijk Raab maar er zijn geen regels voor dus dan denk ik dat de Tories een nieuwe leiderschapsverkiezing uit gaan roepen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:37 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:
Wie volgt hem op bij zijn overlijden? Aangezien dat nu bijna 50/50 is.
Sinds 2016 zijn we ergens van een normale tijdlijn afgevallen. Wellicht al iets eerderquote:Op maandag 6 april 2020 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De meest bizarre tijdlijn dit. Als je me in 2019 beschreef wat er in de wereld anno 2020 gebeurde had ik je voor gek verklaard
Echt gezond was hij niet...biologische leeftijd waarschijnlijk dichter bij de 70...quote:
NIet bekend mee, maar gaat/kan dit nog gevolgen hebben voor Brexit?quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu tijdelijk Raab maar er zijn geen regels voor dus dan denk ik dat de Tories een nieuwe leiderschapsverkiezing uit gaan roepen.
Zal sowieso wel moeten want Boris zal er lange tijd uit liggen.
20% van de ouderen, hoorde ik Kees de Kort van BNR radio zeggen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik las gisteren nog dat maar 10% van de mensen op de IC er levend uit komt...
Dat is onzin.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Ja, overgewichtquote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
55, boven de 45 loop je meer risico.
Is er al bekend of hij onderliggende aandoeningen heeft?
Hij is in ieder geval niet de slankste dus volgens mij sta je dan al 1-0 achter.quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Als kind een longontsteking gehad. Drinkt veel. Overgewicht. Is man.quote:Op maandag 6 april 2020 21:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Mwa... ik heb wel gehoord dat verwacht wordt dat de helft die op de Nederlandse IC ligt overlijdt, maar of dat ook voor het VK geldt... plus ik kan me voorstellen dat ze uit voorzorg ook sneller zullen handelen met de premier, ook is hij (volgens de BBC) nog bij bewustzijn, wat niet geldt voor diegenen op de Nederlandse IC.quote:Op maandag 6 april 2020 21:37 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:
Wie volgt hem op bij zijn overlijden? Aangezien dat nu bijna 50/50 is.
Zou ook niks voor mij zijn, te hectischquote:Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Politiek is sowieso een hele ongezonde levensstijl
(...) in the UK. Of 165 patients admitted to ICUs, 79 (48%) died. Of the 98 patients who received advanced respiratory support—defined as invasive ventilation, BPAP or CPAP via endotracheal tube, or tracheostomy, or extracorporeal respiratory support—66% died.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Inderdaad maar sowieso eten politici veel ongezond, werken ze veel, onregelmatig en vaak onder stress, hebben ze veel feestjes en borrels. Doet niet veel onder voor rocksterren.quote:Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef Bluedisplay het volgende:
[..]
Zou ook niks voor mij zijn, te hectisch
Fietste wel dagelijks. Maar nu niets meer.quote:Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Als kind een longontsteking gehad. Drinkt veel. Overgewicht. Is man.
Dat heb ik nergens gelezen. Dat is wel bizar laag.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Zullen nog wel wat filmsterren en BN’ers en alles aankomen l.quote:Op maandag 6 april 2020 21:27 schreef byah het volgende:
Meest bizarre pushbericht in de laatste weken
Nah. 50% op IC en 20% aan de beademing.quote:Op maandag 6 april 2020 21:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Ja. Dit staat mij ook bij.quote:Op maandag 6 april 2020 21:51 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nah. 50% op IC en 20% aan de beademing.
Lijkt me ook onwaarschijnlijk anders zou het aantal bezette bedden niet zo snel oplopen.quote:Op maandag 6 april 2020 21:49 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gelezen. Dat is wel bizar laag.
Het is bijna de moeite niet meer dan.
Deed hij dat?quote:Op maandag 6 april 2020 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
Was misschien toch niet bijster handig om coronapatienten de hand te schudden.
Dat is wat ik heb gelezen.quote:
Dag 8 - 10 zijn de spannendste dagen. Dan word je of beter of je gaat hard achteruit.quote:Op maandag 6 april 2020 21:56 schreef Jojoke het volgende:
In het begin was hij nog zo optimistisch omdat hij milde symptomen had. Maar ja, in het begin hebben de meeste patiënten milde symptomen. De echte ellende begint pas later.
Ik wist niet dat de kansen van overleven zo laag waren op de IC. Hopelijk overleeft hij het.
Zou ook kunnen dat hij het ergens anders opgelopen heeft. We weten het gewoon nietquote:Op maandag 6 april 2020 21:56 schreef KoosVogels het volgende:
Was misschien toch niet bijster handig om coronapatienten de hand te schudden.
Dat hoor je inderdaad vaker. Eerst een paar dagen milde klachten en griep, dan een paar dagen lijk je genezen, en dan komt het 10x zo hard terug.quote:Op maandag 6 april 2020 21:56 schreef Jojoke het volgende:
In het begin was hij nog zo optimistisch omdat hij milde symptomen had. Maar ja, in het begin hebben de meeste patiënten milde symptomen. De echte ellende begint pas later.
Ik wist niet dat de kansen van overleven zo laag waren op de IC. Hopelijk overleeft hij het.
Alles kan, maar die 1,5 meter-maatregel geldt natuurlijk niet voor jan lul wereldwijd.quote:Op maandag 6 april 2020 21:58 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Zou ook kunnen dat hij het ergens anders opgelopen heeft. We weten het gewoon niet
quote:Op maandag 6 april 2020 21:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dag 8 - 10 zijn de spannendste dagen. Dan word je of beter of je gaat hard achteruit.
Dat lijkt bij Boris Johnson het geval te zijnquote:Op maandag 6 april 2020 21:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad vaker. Eerst een paar dagen milde klachten en griep, dan een paar dagen lijk je genezen, en dan komt het 10x zo hard terug.
Beangstigend
Incubatietijd kan meerdere weken duren, begrijp ik.quote:
Mocht het verkeerd aflopen, dan zullen deze beelden historisch wordenquote:
Is dat niet de reactie van je immuunsysteem wat de relapse veroorzaakt?quote:Op maandag 6 april 2020 21:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat hoor je inderdaad vaker. Eerst een paar dagen milde klachten en griep, dan een paar dagen lijk je genezen, en dan komt het 10x zo hard terug.
Beangstigend
https://www.reddit.com/r/(...)ensive_care/fmmaz29/quote:Op maandag 6 april 2020 21:43 schreef Jaeger85 het volgende:
Als kind een longontsteking gehad. Drinkt veel. Overgewicht. Is man.
Inderdaad, maar dat door werken zal ook niet goed gedaan hebbenquote:Op maandag 6 april 2020 21:59 schreef Drekkoning het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |