15 procent van iedereen vind het kennelijk naar zeep smaken, genetisch bepaald dit datquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Raar dit. Is wel echt iets dat bij veel eten past. Indiaas, Mexicaans, Marokkaans, Indonesisch. In een vorm of een ander.
Ah, daar is de eerstequote:
quote:
Dit ja :’)quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
15 procent van iedereen vind het kennelijk naar zeep smaken, genetisch bepaald dit dat
Dan gaat het dacht ik alleen om het blad.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
15 procent van iedereen vind het kennelijk naar zeep smaken, genetisch bepaald dit dat
Veranderd daar dan ook de smaak mee?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:20 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan gaat het dacht ik alleen om het blad.
Sommige gerechten verwerken ook zaden of poeder. Het blad wordt soms ook gedroogd gebruikt.
Er zijn dagen dat ik alle 4 de vormen in huis heb.
Maar dat is geen smaakverschil, Dat is meer een smaakversterkingquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:27 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
ik veronderstel dat verse kruiden meer smaak hebben
Ik heb de gedroogde bladeren alleen in een tajine gebruikt, en daarin sneeuwden ze onder door andere smaken, dus zou ik niet weten.quote:
Wat gaat er allemaal in?quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:42 schreef Fok-it het volgende:
[ afbeelding ]
Zou dit weleens willen maken. Maar zoveel werk en gekke ingrediënten die erin moeten
Beslagquote:
Dit leest alsof ik een herseninfarct heb.quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beslag
1 losgeklopt ei
340ml ijskoud water
½ tl dashi-poeder
½ tl zout
1 tl sojasaus
100g zachte bloem
Vulling
150g gare octopus
(of rauwe garnaal)
4 el tenkasu
6g beni shoga
2g sakuraebi
Garnering
Okonomiyaki saus
aonori
Kewpie mayonaise
bonito flakes
lente-ui in dunne ringetjes
Dashi poeder is dat voor in de wasmachine ofzoquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Beslag
1 losgeklopt ei
340ml ijskoud water
½ tl dashi-poeder
½ tl zout
1 tl sojasaus
100g zachte bloem
Vulling
150g gare octopus
(of rauwe garnaal)
4 el tenkasu
6g beni shoga
2g sakuraebi
Garnering
Okonomiyaki saus
aonori
Kewpie mayonaise
bonito flakes
lente-ui in dunne ringetjes
quote:Op zaterdag 4 april 2020 21:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit leest alsof ik een herseninfarct heb.
Stop jij altijd in je neus op zaterdag tochquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:53 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Dashi poeder is dat voor in de wasmachine ofzo
Is nog niks mn neus ingegaan vandaagquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:53 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Stop jij altijd in je neus op zaterdag toch
rtquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:55 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Is nog niks mn neus ingegaan vandaag
Was het maar zoquote:Op zaterdag 4 april 2020 21:55 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Is nog niks mn neus ingegaan vandaag
Ja het is al donker buiten jaquote:
Zit je dalijk nog 2 jaar lang met restjes bonito flakes en 3 kwart fles tenkasu.quote:
Ja, een middagje naar de meest obscure toko's van Nederland staat waarschijnlijk gelijk aan 3 weken boodschappenquote:Op zaterdag 4 april 2020 22:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zit je dalijk nog 2 jaar lang met restjes bonito flakes en 3 kwart fles tenkasu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |