Ja dit.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Waarom is het niet jouw plaats om er iets over te zeggen?
Onze ouders blijven in huis. Klaar. Dat hebben we ze wel enigszins gesommeerd.. nou zijn 3 van de 4 dan ook risico patiënten dus dat was redelijk snel duidelijk. We hebben gezegd dat we willen dat ze volgend jaar bij onzezijn en dus thuis moeten blijven. Albert helpt ze, we hangen af en toe wat in een tasje aan de deur en dat is het.. oh en Skype natuurlijk, maar ik neem aan dat je dat toch al deed met ze..
Je mag natuurlijk je bezorgdheid uitspreken en ook je zus er op aanspreken lijkt me..
Ik ben niet zo van het fruitige bier, maar dit klinkt toch wel intrigerend!quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Ow jongens dit weekend voor het eerst (nouja na een paar proefslokjes helemaal in het begin) voor het eerst ons spicy passion fruit ipa proevenzo benieuwd naar. Het rook al zo lekker.
Oh ja! Ik was even in verwarring door balkon aan de woonkamer. Dit wist ik eigenlijk, want gitaar spelen in de tuinkamer.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Overigens wonen wij in een (oude) drive-in woning, geen appartement.
Mijn familie nam het ook allemaal niet zo serieus. Kijk waar ze dat gebracht heeftquote:Op vrijdag 3 april 2020 10:40 schreef Tele6 het volgende:
Dat is ook stom en onverantwoord. En misschien kun je de regels zo interpreteren dat het mag, maar het gaat niet om de exacte regels maar om de reden achter die regels.![]()
Mijn moeder gaat nog vrolijk naar meerdere verschillende supermarkten meerdere keren per week en mijn vader gaat gewoon nog naar zijn niet-essentiële kantoor want het zou zo'n gedoe zijn om thuis te moeten werken. Ik probeer het maar te negeren en over andere dingen te praten met ze.
Ik ben ook bang dat het meer pittig dan fruitig gaat zijnquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van het fruitige bier, maar dit klinkt toch wel intrigerend!
[..]
Dat hoef ik hier aan eigen- en schoonkant niet te proberen. En terecht ook: het zijn volwassen mensen waar ik simpelweg geen zeggenschap over heb en wil hebben.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:39 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Onze ouders blijven in huis. Klaar. Dat hebben we ze wel enigszins gesommeerd..
Des te beter!quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat het meer pittig dan fruitig gaat zijn
Baaaaaah!quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik greep gisteren in een condoom toen ik compost in de moestuin wilde leggen. Foutje met afval sorteren
Ergens ben ik het met je eens. Want een bier met ballen is wel fijn. Maar ik kan niet zo goed tegen pittig hahaha.quote:
Ze wijzen op onverstandig gedrag is nog wel wat anders dan zeggenschap hebben over.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:04 schreef minilot het volgende:
Dat hoef ik hier aan eigen- en schoonkant niet te proberen. En terecht ook: het zijn volwassen mensen waar ik simpelweg geen zeggenschap over heb en wil hebben.
Klopt, ik reageerde dan ook op het 'sommeren' van Barrel.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze wijzen op onverstandig gedrag is nog wel wat anders dan zeggenschap hebben over.
Jaquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn familie nam het ook allemaal niet zo serieus. Kijk waar ze dat gebracht heeft
Mijn ouders uitgesloten overigens, maar mijn moeder was zo enorm een risicogroep dat mijn vader het zekere voor het onzekere wilde nemen en het huis niet meer uit gaat en niemand op bezoek wil hebben. De boodschappen worden door de hulp gehaald en buiten achter gelaten.
Glaasje chocomel ernaast, opgelost!quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ergens ben ik het met je eens. Want een bier met ballen is wel fijn. Maar ik kan niet zo goed tegen pittig hahaha.
Nou ja, mijn ouders zijn eigen, autonome mensen, dus ik vind dat ik in principe niets over ze te zeggen heb. Net zoals zij niets over mij te zeggen heb. Ik kan aangeven dat ik denk dat het niet zo verstandig is, maar dat heb ik erg bewust niet gedaan op het moment. Familierelaties liggen nogal moeilijk soms.quote:Op vrijdag 3 april 2020 10:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dit.
Ik vind het hier ook lastig. Mijn schoonmoeder doet haar eigen boodschappen. Zij past ook echt wel in een risicogroep met leeftijd, diabetes, hoge bloeddruk, verminderde nierfunctie, stoma. Maar ja, ze doet toch wat ze zelf wil. Ze is voorzichtig hoor maar zelf geen boodschappen meer doen is echt geen optie voor haar. Ik bemoei me er niet mee, dat heb ik inmiddels wel geleerd.
J gaat er wel een paar keer in de week langs en alles gaat goed. Hopen maar dat dat zo blijft.
Ze zijn alle 4 nogal eigenwijs dus we hebben het wel een aantal keer moeten herhalenquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Klopt, ik reageerde dan ook op het 'sommeren' van Barrel.En ik zie dat om me heen ook wel serieus gebeuren. Het is uiteraard goed en prima om de risico's en maatregelen nog eens extra te benadrukken, maar da's wat anders dan, zeg, iemand verbieden om boodschappen te gaan doen of een bezoeker te ontvangen.
En zo zijn nog heel veel mensen in Nederland bezigquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:09 schreef Tele6 het volgende:
Ja
Ik ben blij dat jouw ouders wel uitkijken
Gelukkig wonen mijn ouders op minstens anderhalf uur rijden afstand van alle familie, dus ze brengen mijn oma of de oudere zussen van mijn vader niet zomaar in gevaar. Alleen iedereen in de supermarkt en alle vriendinnen met wie mijn moeder nog afspreekt en de collega's van mijn vader die ook niet thuis willen werken.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Barreltje het volgende:
Ze zijn alle 4 nogal eigenwijs dus we hebben het wel een aantal keer moeten herhalen![]()
Mn vader fietste ook nog even naar de Kruidvat, want dezelfde artikelen met Albert bestellen wad toch een whopping 2 euro duurder.. wat heb je aan geld in je kist joh..
Daar staat de auto inquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:02 schreef minilot het volgende:
Oh ja! Ik was even in verwarring door balkon aan de woonkamer. Dit wist ik eigenlijk, want gitaar spelen in de tuinkamer.![]()
Ik sliep vroeger in de tuinkamer van zo'n huis!Wat hebben jullie eigenlijk met de garage gedaan?
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ze zijn alle 4 nogal eigenwijs dus we hebben het wel een aantal keer moeten herhalen![]()
Mn vader fietste ook nog even naar de Kruidvat, want dezelfde artikelen met Albert bestellen wad toch een whopping 2 euro duurder.. wat heb je aan geld in je kist joh..
Ja, dit krijg je nu ook. Mensen willen toch samen zijn met Pasen...en straks wordt het mooi weer en dan willen mensen toch naar buiten en een uitje.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:16 schreef minilot het volgende:
Mijn mams nodigde mij en J. gisteren bloedserieus serieus uit om bij een vriendin van haar (en mijn broertje en nog een andere vriendin) te gaan gourmetten met Pasen.![]()
Nee moeder, nee.
Hoe is het met je broertje? Gaan zijn dingen door nu met alle virusgedoe en zo?quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:16 schreef minilot het volgende:
Mijn mams nodigde mij en J. gisteren bloedserieus serieus uit om bij een vriendin van haar (en mijn broertje en nog een andere vriendin) te gaan gourmetten met Pasen.![]()
Nee moeder, nee.
Wat? Ik dacht dat alle mensen met een drive-in-woning een wazige hobbymatige invulling van die garage hadden en/of rommelhok!quote:
Wij kunnen nu dus gewoon zonder enige vorm van scheve gezichten een heel Paasweekend lang in pyjama blijven en heel Disney+ afkijken en steevast maniakaal grijzende chocoladekonijnen eten en eieren verstoppen en door koter laten zoeken in de tuin en driehonderd speciaalbiertjes proberen en en en.. jeeej!quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dit krijg je nu ook. Mensen willen toch samen zijn met Pasen...en straks wordt het mooi weer en dan willen mensen toch naar buiten en een uitje.
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:17 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe is het met je broertje? Gaan zijn dingen door nu met alle virusgedoe en zo?
Ik lol'dequote:Op vrijdag 3 april 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
Wij kunnen nu dus gewoon zonder enige vorm van scheve gezichten een heel Paasweekend lang in pyjama blijven en Disney + en steevast maniakaal grijzende chocoladekonijnen eten en eieren verstoppen en door koter laten zoeken in de tuin en driehonderd speciaalbiertjes proberen en en en.. jeeej!![]()
![]()
Het is heel lastig ja. Je hoopt gewoon dat de mensen waar je van houdt gezond verstand hebben. Maar ja, dat is nou eenmaal vaak niet zo.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:12 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders zijn eigen, autonome mensen, dus ik vind dat ik in principe niets over ze te zeggen heb. Net zoals zij niets over mij te zeggen heb. Ik kan aangeven dat ik denk dat het niet zo verstandig is, maar dat heb ik erg bewust niet gedaan op het moment. Familierelaties liggen nogal moeilijk soms.
Goed om te horenquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:19 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Het gaat wisselend. Momenteel wel aardig![]()
Ja, daar hebben we normaal al wel genoeg van, maar met Paasthema is wel extra leuk natuurlijk. We overwegen nog Jesus Christ Superstar te re-enacten met Günthers knuffels, zo halverwege de voorraad speciaalbier.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lol'deVeel quality time met je eigen gezin
Ik stem hier voor.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we normaal al wel genoeg van, maar met Paasthema is wel extra leuk natuurlijk. We overwegen nog Jesus Christ Superstar te re-enacten met Günthers knuffels, zo halverwege de voorraad speciaalbier.
Incl fotoreportage .. ahh toee...quote:
Wij hebben zeeën van ruimte in dat huis joh, met zijn 2tjes + geen hobby's voor in een garagequote:Op vrijdag 3 april 2020 11:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat? Ik dacht dat alle mensen met een drive-in-woning een wazige hobbymatige invulling van die garage hadden en/of rommelhok!![]()
quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:23 schreef minilot het volgende:
Günther is overigens al danig in de paasstemming: hij heeft blijkbaar iets van ons opgepikt en roept nu 'Jezus!' als -ie ergens van schrikt of zijn teen stoot.![]()
Niettemin!quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben zeeën van ruimte in dat huis joh, met zijn 2tjes + geen hobby's voor in een garage
Heerlijkquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij kunnen nu dus gewoon zonder enige vorm van scheve gezichten een heel Paasweekend lang in pyjama blijven en heel Disney+ afkijken en steevast maniakaal grijzende chocoladekonijnen eten en eieren verstoppen en door koter laten zoeken in de tuin en driehonderd speciaalbiertjes proberen en en en.. jeeej!![]()
![]()
Dit moet je op film zetten voor ons!quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, daar hebben we normaal al wel genoeg van, maar met Paasthema is wel extra leuk natuurlijk. We overwegen nog Jesus Christ Superstar te re-enacten met Günthers knuffels, zo halverwege de voorraad speciaalbier.
Ik vond het tof, ja! Niet spannend ofzo, maar wel prettig kijkvoerquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:25 schreef Blues het volgende:
[..]
In dat kader, ik ben bijna klaar met de messiah. My god wat een zoetsappig verhaal.
Wel lekker om bij te crosstrainen.
Vond jij het nou zo'n leuke serie?
Dit klinkt eigenlijk heel erg goedquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:18 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij kunnen nu dus gewoon zonder enige vorm van scheve gezichten een heel Paasweekend lang in pyjama blijven en heel Disney+ afkijken en steevast maniakaal grijzende chocoladekonijnen eten en eieren verstoppen en door koter laten zoeken in de tuin en driehonderd speciaalbiertjes proberen en en en.. jeeej!![]()
![]()
Wij fietsten vorige week door het park, weer een politieauto doorheen reed. Mijn oudste gaat naar een christelijke school, en vertelde me op dat moment het volgende: "Mama, jezus is nu dood. Maar hij zorgde wel heel goed voor de mensen toen hij leefde. Daarom heeft hij er voor gezorgd dat er nu politie is, zodat de politie nu goed voor mensen kan zorgen".quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:23 schreef minilot het volgende:
Günther is overigens al danig in de paasstemming: hij heeft blijkbaar iets van ons opgepikt en roept nu 'Jezus!' als -ie ergens van schrikt of zijn teen stoot.![]()
Het geinige van het Food52-recept is dis dat het grillen éérst gebeurt en pas daarna marineren. Dat betekent dat je er dus last minute niks meer aan hoeft te doen en dat is erg handig. En volgens de omstrijving trekt de smaak van de marinade er ook stukken beter in als de courgette al gebakken isquote:Op vrijdag 3 april 2020 10:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Een keer in zuid italie ook zo heerlijk courgette gegeten. Courgette in hele dunne plakjes snijden (kaasschaaf), marineren in olie en knoflook (veel uiteraard) en dan grillen en vlak voor opdienen gaat er wat honingbalsamico over. Dat laatste daar gekocht en zo lekker
Oef, ik heb de dude hier juist naar de enige seculiere peuterschool van het dorp geschopt om zulks te voorkomen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:33 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Wij fietsten vorige week door het park, weer een politieauto doorheen reed. Mijn oudste gaat naar een christelijke school, en vertelde me op dat moment het volgende: "Mama, jezus is nu dood. Maar hij zorgde wel heel goed voor de mensen toen hij leefde. Daarom heeft hij er voor gezorgd dat er nu politie is, zodat de politie nu goed voor mensen kan zorgen".
Nu geen courgette in huis, maar het staat al op de boodschappenlijst van volgende week, en dan ook eens op deze manier.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Het geinige van het Food52-recept is dis dat het grillen éérst gebeurt en pas daarna marineren. Dat betekent dat je er dus last minute niks meer aan hoeft te doen en dat is erg handig. En volgens de omstrijving trekt de smaak van de marinade er ook stukken beter in als de courgette al gebakken is
Ik hou er wel van, en vind z'n eigen interpretatie van het geloof erg leuk. Meer dan een wekelijks verhaaltje doen ze ook niet, trouwens. Vind het belangrijk dat hij er iets van meekrijgt, al is het alleen maar om de religieuze medemens wat beter te begrijpen. Van ons krijgt hij er niets van mee. En ze hebben veel aandacht voor alle wereldgeloven, wat ik erg waardeer. 50% van de school is ook moslim, en ze hebben het over suikerfeest, ramadan, etc.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Oef, ik heb de dude hier juist naar de enige seculiere peuterschool van het dorp geschopt om zulks te voorkomen.![]()
Hoe gaat het verder ondertussen met je mooie guppies?
Jeej! Laat weten hoe het smaakte.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu geen courgette in huis, maar het staat al op de boodschappenlijst van volgende week, en dan ook eens op deze manier.
Dat snap ik ook best.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik hou er wel van, en vind z'n eigen interpretatie van het geloof erg leuk. Meer dan een wekelijks verhaaltje doen ze ook niet, trouwens. Vind het belangrijk dat hij er iets van meekrijgt, al is het alleen maar om de religieuze medemens wat beter te begrijpen. Van ons krijgt hij er niets van mee. En ze hebben veel aandacht voor alle wereldgeloven, wat ik erg waardeer. 50% van de school is ook moslim, en ze hebben het over suikerfeest, ramadan, etc.
Dan heb je qua “accepteren” ook heel weinig keuze.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik geloof dat het voor mij ook wat moeilijker is om te accepteren omdat de NL maatregelen gewoon een stuk minder streng zijn dan de Belgische. Hier is de kruidvat/bouwmarkt/weet ik wat voor winkel al weken dicht. We kunnen naar de dokter/supermarkt/apotheek, en c'est tout.
Las net dat de burgemeester een deel van park sonsbeek heeft gesloten en een deel van de rijnkade. Daar waren de afgelopen week nog veel mensen die zowel voor overlast zorgden (hangjongeren met drank op die op de kade racewedstrijden hielden) en geen afstand hielden. En de toegang, zeker dat deel van het park, is heel smal.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dan heb je qua “accepteren” ook heel weinig keuze.
Ben benieuwd hoe dat hier komend weekend gaat als het ineens schitterende weer word.
En mensen staan met de auto's te dicht bij elkaar hoorde ik vorige week van een boswachter. Plus dat er mensen zijn die denken ikke ikke ikke en een ander niet voor willen laten gaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:02 schreef minilot het volgende:
@:Barrel Samen wandelen op het strand is an sich toch helemaal niet verboden? Sluiting parkeerplaatsen alleen ter sterke onmoediging van drommen mensen.
Ja, tijd voor een lockdown... wij kunnen hier helemaal niet mee omgaan.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb sowieso ook al het idee dat het bijv. op straat weer wat drukker is. Het gaat relatief 'goed' is het nieuws + het duurt al even + mooi weer... dus mensen worden lakser, lijkt het.
Oh hemel ik denk dat ik die even over sla. Dat eindigt in een vanuit frustratie door de woonkamer gesmeten puzzelquote:Op vrijdag 3 april 2020 11:29 schreef Uhmmpie het volgende:
@:thinkk-pinkk https://nl.pepper.com/aan(...)l-736-stukjes-140040
Ondanks beperkt aantal stukjes... denk ik niet dat je er snel klaad mee bent
En bedenk me ineens dat donner.nl
Legpuzzels van escher heeft
Mja.. het feit dat dingen niet verboden zijn maakt dan wel dat er alsnog hele drommen mensen uit heel de stad naar het strand kunnen komen.. " dan maar met de fiets/tram/bus, etc" . Of DAT dan weer verstandig is..quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:02 schreef minilot het volgende:
@:Barrel Samen wandelen op het strand is an sich toch helemaal niet verboden? Sluiting parkeerplaatsen alleen ter sterke onmoediging van drommen mensen.
HIer is alleen de was opgevouwen #trotsopmezelfquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:13 schreef Barreltje het volgende:
Inmiddels is de was opgevouwen de afwas gedaan en de woonkamer enigszins gefatsoeneerd..
Nu motivatie vinden om andere dingen te gaan doen
Je hebt wel een beetje gelijk.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:17 schreef minilot het volgende:
Wat? Ik dacht dat alle mensen met een drive-in-woning een wazige hobbymatige invulling van die garage hadden en/of rommelhok!![]()
Dat is hier zo enorm teleurstellend..quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:17 schreef golfer het volgende:
Straks voor vanavond even de voorbereidingen treffen voor het weer maken van een echte paella in de paellapan.
En voor morgen op zoek naar en leuk restaurant uit de buurt dat ons eten wil thuisbezorgen.
Er zijn bij ons wel een stel restaurants die het doen, zelfs Michelinsterrententen, maar het gebodene vind ik teleurstellend.quote:
Maar ja, aan de andere kant zijn er zat Belgen die de grens overkomen om hier naar markten te gaan. Er zijn overal blijkbaar voorzichtige en veel minder voorzichtige mensen.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik geloof dat het voor mij ook wat moeilijker is om te accepteren omdat de NL maatregelen gewoon een stuk minder streng zijn dan de Belgische. Hier is de kruidvat/bouwmarkt/weet ik wat voor winkel al weken dicht. We kunnen naar de dokter/supermarkt/apotheek, en c'est tout.
Ideaal!quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn maandag 17 jaar samen en gaan voor zondag ook een menu ergens afhalen. We kunnen kiezen uit drie restaurants dus dat komt wel goed. We moeten de menu's voor deze week nog even naast elkaar leggen.
Niemand bezorgt hier helaas. Dat is dan wel weer jammer.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ideaal!
Wij moeten het doen met een kroeg en pannenkoekenbakker. Binnenkort wel eens poffertjes afhalen
Dat sowieso. En ik weet eigenlijk niet of België gewoon meer test dan NL, of dat het toch echt zo is dat er in België meer corona-besmettingen zijn. (14788 in NL, 16770 in België)quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ja, aan de andere kant zijn er zat Belgen die de grens overkomen om hier naar markten te gaan. Er zijn overal blijkbaar voorzichtige en veel minder voorzichtige mensen.
Oja dat is dan wel weer minderquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niemand bezorgt hier helaas. Dat is dan wel weer jammer.
Ik begrijp dat het niet handig is, en dat mensen eigenlijk zich zouden moeten proberen te verspreiden over de dagen... maar dat mensen uit de stad ook af en toe snakken naar wat frisse lucht, dat begrijp ik dan wel weer heel goedquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Mja.. het feit dat dingen niet verboden zijn maakt dan wel dat er alsnog hele drommen mensen uit heel de stad naar het strand kunnen komen.. " dan maar met de fiets/tram/bus, etc" . Of DAT dan weer verstandig is..
Het dodenaantal is ongeveer vergelijkbaar de laatste dagen, ondanks het lagere inwonertal in België.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat sowieso. En ik weet eigenlijk niet of België gewoon meer test dan NL, of dat het toch echt zo is dat er in België meer corona-besmettingen zijn. (14788 in NL, 16770 in België)
Bij mijn zusje in Oostenrijk is het ook veel strenger. Op zich gaat dat dus wel goed, maar het is wel een beetje de vraag wat er straks gebeurt als alles weer open gaat. Of je juist dan niet alsnog een enorme piek krijgt.
Weird, vind em niet in de appstorequote:Op vrijdag 3 april 2020 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Ik las vandaag trouwens dat het LUMC Leiden een app heeft gemaakt om corona te monitoren (ik moet dan altijd aan moni-torren denken, iemand ook?).
Er doen nu nog niet genoeg mensen mee dat ze een goed beeld hebben van het voorkomen van coronasymptomen in verschillende regio's.
Je vult iedere 1-3 dagen een kort vragenlijstje in, echt maar een paar vragen.
info
Google app store
Dat was dan een tijd geleden, de grenzen zijn hier toe voor niet essentieel verkeer, en dat wordt streng gecontroleerd!quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Maar ja, aan de andere kant zijn er zat Belgen die de grens overkomen om hier naar markten te gaan. Er zijn overal blijkbaar voorzichtige en veel minder voorzichtige mensen.
Dit klinkt echt mega knusquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:50 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben inmiddels een ruime week niet meer echt buiten geweest vanwege verkouden. Gelukkig hebben we een fijne tuin (die ik aan het opknappen ben, dus ook genoeg te doen als ik buiten ben). En ook een voortuin, waardoor ik een beetje buiten kan rommelen en af en toe iets naar de buren kan roepen. Ik heb me geïnstalleerd op een stoel voor het raam en ik vind het knus om een beetje naar buiten te kijken. Af en toe wandelt er iemand langs, er zijn buren met een schommel, er worden pakjes bezorgd, regelmatig staan er opa's en oma's in tuinen naar hun kleinkinderen te zwaaien door het raam, net werd er een lantaarnpaal gerepareerdIk weet inmiddels ook van een hele set buren wanneer ze jarig zijn omdat er dan weer iemand in een voortuin liedjes staat te zingen
Toch maakt de politiek zich flinke zorgen over de toestroom van Belgen en Duitsers in het paasweekend.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:50 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat was dan een tijd geleden, de grenzen zijn hier toe voor niet essentieel verkeer, en dat wordt streng gecontroleerd!
Hier in Duitsland ook.quote:Op vrijdag 3 april 2020 11:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Ja, het heeft een hoog achter-de-geraniums-gehalte. Maar voor de gelegenheid wentel ik me er maar inquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit klinkt echt mega knusEn een beetje oma-achtig. Toch ook wel.
Ik weet niet meer welk land, maar daar waren bouwmarkten open zodat mensen essentials konden kopen. En dan bedoelden ze dus een kraan als die stuk ging, of onderdelen voor een kapotte wasmachine. Iemand op imgur die er werkte was boos dat er toch echt vooral verf en ander klusmateriaal verkocht werd, niet de essentials waarvoor ze open mochten blijven.quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:51 schreef z80 het volgende:
Hier in Duitsland ook.
En nu is net mijn wasmachine stuk gegaan. Nu heb ik de mazzel dat ik veel zelf kan. Inmiddels ook weet wat er stuk is en een vervangende component besteld. Straks even verder meten of de rest nog wel heel is of dat ik de machine moet gaan neppen door de deurschakelaar door te verbinden.
Kun je witgoed niet zelf repareren heb je in Duitsland en België een uitdaging. Voor zolang de lockdown duurt. Geen wasmachine, kooktoestel of koelkast lijkt me toch lastig.
Alleen als je de link opzoekt. In ieder geval, via de link vond ik 'm welquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:49 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Weird, vind em niet in de appstore
Mijn leven bestaat uit de afwas, de was, stofzuigen, studie, beetje knuffelen met vriend, en de boodschappen. (Ik heb geen puzzel hier.....anders had ik dat nog kunnen noemenquote:Op vrijdag 3 april 2020 12:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, het heeft een hoog achter-de-geraniums-gehalte. Maar voor de gelegenheid wentel ik me er maar in
Wat was er stuk?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Hier in Duitsland ook.
En nu is net mijn wasmachine stuk gegaan. Nu heb ik de mazzel dat ik veel zelf kan. Inmiddels ook weet wat er stuk is en een vervangende component besteld. Straks even verder meten of de rest nog wel heel is of dat ik de machine moet gaan neppen door de deurschakelaar door te verbinden.
Kun je witgoed niet zelf repareren heb je in Duitsland en België een uitdaging. Voor zolang de lockdown duurt. Geen wasmachine, kooktoestel of koelkast lijkt me toch lastig.
En hoelang wil je die laten duren? Tot er een entstof is, in dusdanige hoeveelheden dat er een arts rond kan gaan rijden. Of tot er medicatie beschikbaar is die ziekenhuisopnamen en dood door corona zeldzaam maken?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, tijd voor een lockdown... wij kunnen hier helemaal niet mee omgaan.
Heel spannend is het leven even niet neequote:Op vrijdag 3 april 2020 12:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Mijn leven bestaat uit de afwas, de was, stofzuigen, studie, beetje knuffelen met vriend, en de boodschappen. (Ik heb geen puzzel hier.....anders had ik dat nog kunnen noemen)
Ik bedoel, veel burgerlijker werd het toch al niet, dus ik ben wat jaloers op jouw bedrijvige buurt (en dan bedoel ik anders bedrijvig dan hier, waar vooral het wietdealen en het scooterhangen door lijkt te gaan) .
bij voorkeur tot mijn pensioen?quote:Op vrijdag 3 april 2020 12:56 schreef z80 het volgende:
[..]
En hoelang wil je die laten duren? Tot er een entstof is, in dusdanige hoeveelheden dat er een arts rond kan gaan rijden. Of tot er medicatie beschikbaar is die ziekenhuisopnamen en dood door corona zeldzaam maken?
Een Triac. acs106-6sn. Heeft een opendakje gekregen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |