abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192410360

Nieuw deeltje maar :)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192410369
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:17 schreef z80 het volgende:

[..]

Doen!. Sluiten we hier alle supermarkten. Wat dat zijn de markten daar namelijk.
We handelen hier niet op die manier in levende en dode dieren. Ik denk dat de hygiene-standaarden hier toch aanzienlijk beter zijn dan daar. En dan kun je van dit soort kort door de bocht-reacties geven, maar feit blijft dat op de een of andere manier de ziektes altijd uit China en die markten lijken te ontstaan.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_192410406
Kikkers :{
Spoilers!
pi_192410439
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

We handelen hier niet op die manier in levende en dode dieren. Ik denk dat de hygiene-standaarden hier toch aanzienlijk beter zijn dan daar. En dan kun je van dit soort kort door de bocht-reacties geven, maar feit blijft dat op de een of andere manier de ziektes altijd uit China en die markten lijken te ontstaan.
Eh Q-koorts?
We have far more in common than that which devides us..
pi_192410443
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kikkers :{
Kun jij niet een leuke titel bedenken? Ik was te snel met klikken :+
pi_192410452
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Eh Q-koorts?
Bijzonder ook dat dezelfde plek in Brabant daar veel last van had, als waar nu heel veel gevallen zijn.
pi_192410465
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Eh Q-koorts?
Ok ok :P

Ik doe ook ff kort door de bocht. :+
pi_192410466
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Kun jij niet een leuke titel bedenken? Ik was te snel met klikken :+
^O^
Spoilers!
  donderdag 2 april 2020 @ 13:31:25 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192410469
Voor het eerst sinds 2 1/2 week boodschappen gedaan.

Bij de kleine lokale winkels (visjuwelier en poelier) in het dorp ging het prima: maximaal 3 klanten en afstand houden, maar bij de supermarkt lopen er van die ouwe lijken die blijkbaar niet weten wat anderhalve meter is en vooral veel blijven stilstaan om met elkaar praten en na te afrekenen nog even de doorgang versperren door stilstaand uitgebreid de kassabon te controleren. :{w

Lokale poelier zei dat ze het drukker dan ooit hadden, want mensen zitten thuis en gaan uitgebreider koken. Leuk voor ze. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 april 2020 @ 13:32:30 #10
370431 drakin
vurig typje
pi_192410483
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192410486
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

^O^
_O_
pi_192410632
quote:

[..]

Eh nee. Er zijn net zo goed zoönoses hier in de EU. Varkens zijn bijvoorbeeld ook een diersoort waarin virussen makkelijker kunnen muteren. Zeker als die varkens gefokt worden op snelle groei en weinig ontwikkeling van een goed immuniteitssysteem.

Vogelgriep is ook altijd een leuke. En Q-koorts natuurlijk, waardoor nu in veel gebieden er geen of niet meer geiten gehouden mogen worden.

Het zijn ook niet per se enkel de wetmarkets die de schuldigen aan coronoa e.d. zijn. (Ja ze dragen zeker wel bij.) Lees dit artikel van de UA tot het eind:

https://www.mo.be/intervi(...)YC1rwaEt9VNegjTc4dKo
  donderdag 2 april 2020 @ 13:47:18 #13
63722 z80
I fink you freaky
pi_192410681
quote:

[..]

Hoezo altijd? Mers komt van kamelen. Ebola komt wel van vleermuizen maar niet uit China.

En om het probleem met de markten te snappen, en oplossingen te bedenken is lastiger.
China is nog voor een groot deel een 3e wereld land. Zeer arm en geen voorzieningen.
Verkoop van wilde dieren is al lange tijd verboden. Zowel in China als in Laos. Echter de aller armste hebben geen keuze. Met de verkoop van deze dieren kunnen ze iets anders eten dan enkel rijst. Of een keer een kledingstuk.
Tevens is koeling een probleem. Er is maar net voldoende elektriciteit beschikbaar voor schamele verlichting. Als er al electra is. Koelkasten zoals wij de kennen kunnen op dit soort markten niet. Als er al koeling is dan is dit met blokken ijs. Zoals in Nederland 100 jaar terug gebeurde. En daar komt nog een stukje cultuur bij kijken. Zien waar je vlees vandaan komt. Dit oom er zeker van te zijn dat het vers is.

Kijk je naar de rijke steden in China. Dan zie je dat er al grote verbeteringen optreden. ipv een wc gebouwtje voor een hele straat, een wc in elke woning. Nieuwe gebouwen waar de markten in gehuisvest worden met scheidingen tussen de vlees (levend en dood ook weer gescheiden),vis en overige etenswaren. Koelkasten worden daar ook langzaamaan gemeengoed voor voedingsmiddelen. Dat kan ook omdat de stroomvoorziening stabieler is. Niet meer meerdere keren per dag uitvalt.

Gaat het veranderen? Denk het wel. Maar niet morgen. Ook niet dit jaar.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  donderdag 2 april 2020 @ 13:52:36 #14
63722 z80
I fink you freaky
pi_192410749
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Eh nee. Er zijn net zo goed zoönoses hier in de EU. Varkens zijn bijvoorbeeld ook een diersoort waarin virussen makkelijker kunnen muteren. Zeker als die varkens gefokt worden op snelle groei en weinig ontwikkeling van een goed immuniteitssysteem.

Vogelgriep is ook altijd een leuke. En Q-koorts natuurlijk, waardoor nu in veel gebieden er geen of niet meer geiten gehouden mogen worden.

Het zijn ook niet per se enkel de wetmarkets die de schuldigen aan coronoa e.d. zijn. (Ja ze dragen zeker wel bij.) Lees dit artikel van de UA tot het eind:

quote:
Op de lange termijn zullen we onze band met de natuur moeten herbekijken en herstellen. Zieke ecosystemen maken zieke dieren en uiteindelijk ook zieke mensen.
De correcte samenvatting.
pi_192411139
Even een egosportpost *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192411504
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 13:43 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik zal straks eens lezen :) En wat ik al zei: ik ging redelijk kort door de bocht :P
  donderdag 2 april 2020 @ 14:42:27 #18
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192411560
Ik kijk voor de verandering eens Netflix.. "Tiger King " de serie is wel erg interessant
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_192411562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef Blues het volgende:
Even een egosportpost *)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_

Ik heb net een kwartier een soort aerobics powerwalken gedaan. Was lekker om weer even tempo in mijn lijf te hebben.
Spoilers!
  donderdag 2 april 2020 @ 14:43:37 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192411579
Ik was gister benauwd na een rondje wandelen.. }:|
Ik ga nog niet actief sporten...
  donderdag 2 april 2020 @ 14:54:22 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192411759
Ik heb het vandaag gewoon gehouden bij 30 minuten op het roeiapparaat op de zwaarste stand.
Vond ik wel weer genoeg.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192411822
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:43 schreef Barreltje het volgende:
Ik was gister benauwd na een rondje wandelen.. }:|
Ik ga nog niet actief sporten...
Duurt best lang, neem de tijd, lijf is de baasch :Y) :{
pi_192411829
Powerwa
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O_

Ik heb net een kwartier een soort aerobics powerwalken gedaan. Was lekker om weer even tempo in mijn lijf te hebben.
Kan me er niks bij voorstellen, wat is t ?
  donderdag 2 april 2020 @ 15:19:57 #24
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_192412190
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:58 schreef Blues het volgende:

[..]

Duurt best lang, neem de tijd, lijf is de baasch :Y) :{
Ja.. Ik vind mn lijf maar stom.. het is op het randje van ik voel me goed -->activiteit --> oh wacht gaat toch nog niet goed

Ik ben verdomde geen 70 ofzo :o
pi_192412434
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik zal straks eens lezen :) En wat ik al zei: ik ging redelijk kort door de bocht :P
Tikje ;)

Nee ik ben de laatste die huilt om het sluiten van wetmarkets hoor, maar het probleem is helaas wat groter en ligt niet enkel bij China. Maakt het ook gelijk heel moeilijk om op te lossen vrees ik.

@sporten: wat zijn jullie allemaal goed bezig...... ik moet nog even zin maken in een workout vandaag. Wil toch elke week wel 1-2 workouts doen om een beetje in vorm te blijven. Dat is gezien de spierpijn de vorige keer ook geen overbodige luxe ;')
pi_192412488
Zei iemand iets over kittens eten? :o
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192412528
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 14:16 schreef Blues het volgende:
Even een egosportpost *)

SPOILER
Lekker bezig joh! *O*

Ik heb vanochtend weer 10 km gerend in het bos. Dat gaat ook steeds beter, waar ik eerder met behoorlijke puddingbenen eindigde, heb ik nu nog een hoop fut in mijn loopje aan het eind. Ik overweeg om niet meer één, maar twee keer per week de 10 km te doen (nu deed ik twee keer 5 km en een keer 10 per week). Ik vind het ook een veel fijnere route, want je gaat echt lekker diep het bos in O+
pi_192412561
Lekker
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:39 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Lekker bezig joh! *O*

Ik heb vanochtend weer 10 km gerend in het bos. Dat gaat ook steeds beter, waar ik eerder met behoorlijke puddingbenen eindigde, heb ik nu nog een hoop fut in mijn loopje aan het eind. Ik overweeg om niet meer één, maar twee keer per week de 10 km te doen (nu deed ik twee keer 5 km en een keer 10 per week). Ik vind het ook een veel fijnere route, want je gaat echt lekker diep het bos in O+
Lekker! Ik hoop dat het je ook van die feelgood stofjes geeft die hardlopen schijnt op te leveren :*
pi_192412572
DIe is anders wel om op te vreten. Wat een heerlijk beestje (en nee, ik heb genoeg aan de diva's)

Gisteravond kreeg ik een wanhopig telefoontje van een vriend. Hij heeft 3 weken geleden een kat geadopteerd (die werd in haar vorige huis door de andere kat het huis uitgepest).
Lola en Hasan waren meteen dikke vrienden, lag al na een half uur bij hem op schoot voor knuffels.
Gisteren ging hij even boodschappen doen, en toen is kat, via de gordijnen door het open raampje boven de deur naar buiten gegaan en foetsie.
Hij heeft overal briefjes in de deur en op lantaarnpalen gedaan en vanochtend kwam een buurvrouw zeggen dat ze gezien was. Hasan er met brokjes naar toe en ze kwam met staart in de lucht aanhollen. Pffff...Hij gaat nu een balkonnet kopen zodat ze niet van het balkon af kan (en het bovenraampje blijft dicht)
pi_192412573
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
:D O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_192412611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef Kaatje1 het volgende:
DIe is anders wel om op te vreten. Wat een heerlijk beestje (en nee, ik heb genoeg aan de diva's)

Gisteravond kreeg ik een wanhopig telefoontje van een vriend. Hij heeft 3 weken geleden een kat geadopteerd (die werd in haar vorige huis door de andere kat het huis uitgepest).
Lola en Hasan waren meteen dikke vrienden, lag al na een half uur bij hem op schoot voor knuffels.
Gisteren ging hij even boodschappen doen, en toen is kat, via de gordijnen door het open raampje boven de deur naar buiten gegaan en foetsie.
Hij heeft overal briefjes in de deur en op lantaarnpalen gedaan en vanochtend kwam een buurvrouw zeggen dat ze gezien was. Hasan er met brokjes naar toe en ze kwam met staart in de lucht aanhollen. Pffff...Hij gaat nu een balkonnet kopen zodat ze niet van het balkon af kan (en het bovenraampje blijft dicht)
Wat een schrik :o

Gelukkig goed afgelopen *O*
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192412626
Ik doe niks aan sport nu #viesdik ;(
pi_192412723
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
Zie dat dan! Ik deel de mening van Kaatje. Dat is toch gewoon om op te vreten O+
Daar zet ik mijn principes wel even voor aan de kant hoor.

Oh jongens, kijk nou dan wat Esther allemaal aan het maken is :9 . Ik moet het zelf helaas enkel met de foto doen ;(

SPOILER
  donderdag 2 april 2020 @ 15:57:29 #34
370431 drakin
vurig typje
pi_192412806
Nou heb ik zin om appeltaart te maken :Y)
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Freaks like me drink tea
pi_192412858
Ik doe ook niets aan sport, alleen m’n dagelijkse oefeningen. Ging van de week even wandelen maar kreeg het zo koud dat ik snel naar huis ben gegaan.
Komend weekend maar weer.
Heb de computer ook uitgegooid, vannacht slecht geslapen, behoorlijk last van oorsuizen en hoofdpijn en alles gaat verkeerd. Alles wat ik doe moet ik tig keer controleren en dan gaat het nog verkeerd. Kreeg gisteravond een mailtje van een klein bedrijfje waar ik veel mee samenwerk of ik ervoor wil zorgen dat een rekening snel betaald kan worden “want het lukt ons niet om het hoofd boven water te houden”. Zij zijn een valetparking op schiphol dus nul klanten. Zit daar echt mee, zulke enthousiaste, keihard werkende mensen. En zo ken ik er wel meer bah.
pi_192412876
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:57 schreef drakin het volgende:
Nou heb ik zin om appeltaart te maken :Y)
Zondag pas. Hopelijk brengt een vriendin morgen appels mee, die was ik vergeten vandaag
pi_192412938
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef Blues het volgende:
Lekker
[..]

Lekker! Ik hoop dat het je ook van die feelgood stofjes geeft die hardlopen schijnt op te leveren :*
Soms wel. Tijdens zo'n 10 km wel meer dan tijdens een 5 km, al kan dat ook komen doordat tussen 5 en 7 km het de hele tijd vals plat naar beneden is O+ O+ O+
pi_192412944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 15:41 schreef Kaatje1 het volgende:

Dat is schrikken :o
pi_192413057
Ik sport de laatste tijd ook niet (alleen wandelen) maar afvallen gaat wel lekker *O*
pi_192413097
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik doe ook niets aan sport, alleen m’n dagelijkse oefeningen. Ging van de week even wandelen maar kreeg het zo koud dat ik snel naar huis ben gegaan.
Heb de computer ook uitgegooid, vannacht slecht geslapen, behoorlijk last van oorsuizen en hoofdpijn en alles gaat verkeerd. Alles wat ik doe moet ik tig keer controleren en dan gaat het nog verkeerd. Kreeg gisteravond een mailtje van een klein bedrijfje waar ik veel mee samenwerk of ik ervoor wil zorgen dat een rekening snel betaald kan worden “want het lukt ons niet om het hoofd boven water te houden”. Zij zijn een valetparking op schiphol dus nul klanten. Zit daar echt mee, zulke enthousiaste, keihard werkende mensen. En zo ken ik er wel meer bah.
Vervelend Kaatje dat je je zo voelt. Kan je even een dag of 2 vrij nemen en totaal even op offline gaan, iig qua werk?

Die bedrijfjes, wat rot toch allemaal. De een na de ander valt op deze manier om. Zelfs de wat grotere zaken.
pi_192413226
quote:
1s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:15 schreef Blues het volgende:

[..]

Vervelend Kaatje dat je je zo voelt. Kan je even een dag of 2 vrij nemen en totaal even op offline gaan, iig qua werk?

Die bedrijfjes, wat rot toch allemaal. De een na de ander valt op deze manier om. Zelfs de wat grotere zaken.
Ik kijk morgen wel even. Nacht goed slapen zal wel helpen. In ieder geval maandag vrij. En ook al doen wij niet (meer) aan verplichte adv dagen, waarschijnlijk zal goede vrijdag dat dit jaar wel worden. Bijna alle landen waar wij mee samenwerken hebben dan vrij en dan een lekker lang weekend
  donderdag 2 april 2020 @ 16:32:12 #42
370431 drakin
vurig typje
pi_192413410
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zondag pas. Hopelijk brengt een vriendin morgen appels mee, die was ik vergeten vandaag
Ik denk niet dat ik tot zondag kan wachten, liggen nog een paar appels die nodig opmoeten
Freaks like me drink tea
  donderdag 2 april 2020 @ 16:46:36 #43
63722 z80
I fink you freaky
pi_192413611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Met het zonnetje afgelopen week was het nog goed te doen.
Nu zonder zon en met nog steed behoorlijk wat wind is het best fris. Vandaag rondje andersom gelopen. Moet toch een beetje variatie er in houden.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 2 april 2020 @ 17:00:19 #44
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_192413835
Vanmiddag gewandeld naar de stad en net even uurtje yoga gedaan voor het betere rek en strekwerk. :+

Zaterdag flink aan de wandel. Zondag naar moeders op de fiets (12 km heen en ook 12 weer terug). Zo probeer ik in beweging te blijven :)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_192414144
Ik beweeg helaas een stuk minder -O-

En deze kwam langs op youtube, van 4 jaar geleden _O-

En nergens, maar dan ook nergens zeggen ze dat je wc-papier moet inslaan :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192414164
Bewegen was ruim een uurtje in de tuin ruimen en grasmaaien.
Best frips als de zon verdwijnt.
Even de kast gecheckt voor appeltaart.
Alleen appels en limoenen nodig. :Y)
@Candaasje ...mooie taart om weg te geven.
  donderdag 2 april 2020 @ 17:22:53 #47
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_192414188
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 16:46 schreef z80 het volgende:

Vandaag rondje andersom gelopen. Moet toch een beetje variatie er in houden.
Achteruit lopend? *)
Poef.....gone! ©golfer
pi_192414307
Ik ben vandaag niet opgestart en inmiddels zie ik dat ook niet meer echt gebeuren. #gaap

Heb wel honger maar ook geen kookzin. ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 2 april 2020 @ 17:35:20 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_192414373
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:18 schreef Isabeau het volgende:
Ik beweeg helaas een stuk minder -O-

En deze kwam langs op youtube, van 4 jaar geleden _O-

En nergens, maar dan ook nergens zeggen ze dat je wc-papier moet inslaan :7
Ik beweeg ook een stuk minder dan normaal.
Volgende week wel weer een paar dagen naar het werk. Daar heb ik wat meer beweging. Maar intensive sporten kan ik me nog niet toe zetten.
pi_192414393
quote:
2s.gif Op donderdag 2 april 2020 17:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben vandaag niet opgestart en inmiddels zie ik dat ook niet meer echt gebeuren. #gaap

Heb wel honger maar ook geen kookzin. ;(
Ik heb besloten tot een pizza. De spinazie wat ik vanavond wil eten kan morgen ook nog wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')