abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 maart 2020 @ 23:59:44 #1
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_192382631

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_192382636
30 days to slow the spread :B
Ik heb het recht om te bepalen!
pi_192382639
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:54 schreef phpmystyle het volgende: [..] Jij wil een ideologische discussies voeren, daar is dit topic niet geschikt voor.
Jij draagt een oplossing voor waar moreel bezwaar tegen is. Dat is de consensus in Nederland nu. Maar ik geloof wel dat na verloop van tijd er meer animo voor zal komen hoe meer tijd er verstrijkt. We gaan het zien.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:01:27 #4
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382653
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:00 schreef Schakeltopia het volgende:
30 days to slow the spread :B
We mogen nog een maandje... :'(
Het is echt lastig. Heb medelijden met mensen met meerdere kids en niet al te groot huis :{
pi_192382663
Mijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Nog wel heel ziek maar niet besmettelijk meer. Nu een paar maanden revalideren waarschijnlijk. Hij lag op een kamer met 2 mannen van ongeveer zijn leeftijd en allemaal even ziek. Er werd ze gevraagd of ze het malaria medicijn wilden proberen. Het kon wel grote bijwerkingen hebben zeiden ze. Mijn vader wilde niet, de twee anderen wel. Daarvan is de ene die nacht met spoed naar de ic gegaan en de ander is heel hard achteruit gegaan.. Man toeval zijn maar ik ben zo blij dat hij niet wilde
  woensdag 1 april 2020 @ 00:02:54 #6
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192382671
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En daar krijgen ze antibiotica voor.
//--//
Antibiotica is idd en wel degelijk betrokken in de behandeling van Covid19.
Het virus wordt zoals de meesten hier prima weten niet bestreden maar kan wel helpen om de infecties die het virus indirect veroorzaakt, te bestrijden.
Iets anders is er momenteel niet om de symptomen te bestrijden,

Even dit lezen en ook op de hoogte van de rol die antibiotica speelt in de behandeling vab Covid19.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:02 #7
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_192382673
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:02 schreef Sinaasappel12 het volgende:
Mijn vader is vandaag ontslagen uit het ziekenhuis. Nog wel heel ziek maar niet besmettelijk meer. Nu een paar maanden revalideren waarschijnlijk. Hij lag op een kamer met 2 mannen van ongeveer zijn leeftijd en allemaal even ziek. Er werd ze gevraagd of ze het malaria medicijn wilden proberen. Het kon wel grote bijwerkingen hebben zeiden ze. Mijn vader wilde niet, de twee anderen wel. Daarvan is de ene die nacht met spoed naar de ic gegaan en de ander is heel hard achteruit gegaan.. Man toeval zijn maar ik ben zo blij dat hij niet wilde
Heftig man!

gelukkig gaat het beter met je vader :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382674
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

En daar krijgen ze antibiotica voor.
Dat bedoelde ik en jij waarschijnlijk ook. :Y)
pi_192382675
Uit de OP:

- wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden

Klopt dit nou nog?
pi_192382676
quote:
Goed herstel gewenst!
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:17 #11
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382679
quote:
Oh mooi, hopelijk herstelt hij snel ^O^
Ik heb ook ooit malaria pillen gehad, dat was ook al zo'n rotzooi. Man, wat een nachtmerries heb ik gehad toen :o
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:25 #12
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382684
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:58 schreef Smack10 het volgende:

Bron?
Bv. hier:

quote:
In Nederland komt een coronapatiënt niet zomaar op de ic terecht. Wat is jullie beleid?
“Ik heb regelmatig contact met Italiaanse collega’s die spijt hebben dat ze iedereen naar de ic hebben gebracht. Dus ook de mensen met bijkomende ziekte of mensen die al in een vergevorderd stadium van dementie zaten. We praten hier met mensen die verstand hebben van palliatieve zorg en ethiek. Met patiënten voeren we vooraf discussie of de behandeling zinvol is. Weegt de kans dat ze het overleven op tegen de waanzinnige last? Als je daar een goed gesprek over voert, zijn er toch vrij veel mensen die zeggen dat ze niet naar de intensive care willen.”
https://www.parool.nl/wer(...)en-hoop-ik~b20d99d0/

En het is wel vaker naar voren gekomen in de diverse interviews.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:03:25 #13
445514 DonDruiper
pi_192382685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef PicoMMP het volgende:
Uit de OP:

- wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden

Klopt dit nou nog?
Nou niet echt he :D
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382692
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:57 schreef phpmystyle het volgende:

Dat dus. Ik heb evenzeer respect voor de dc-medewerkers en winkelpersoneel, die houden de boel ook maar mooi draaiende.
Maar werken die extra overuren met kans op besmetting en stellen daarmee hun eigen leven of die van hun naasten in de waagschaal? Soms heb ik het gevoel dat je reacties probeert uit te lokken met je reacties. Je zou maar huisarts zijn, die groep vind ik echt onder gewaardeerd. Dat zijn de mensen die moeten zeggen dat je niet ziek genoeg bent voor een ziekenhuis, of dat je te oud of te ziek bent om überhaupt in aanmerking te komen voor zorg en dat je je mag voorbereiden op de dood thuis. Die moeten met niet gecertificeerde goede mondkapjes het hol van leeuw binnen vol rondzwervende coronadeeltjes.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:04:02 #15
489693 Markesh
Antispecisist
pi_192382693
quote:
Daar heeft je vader zeker goed aan gedaan.
Sterkte!
Lijkt me heel moeilijk om dit mee te moeten maken
pi_192382695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nou niet echt he :D
Dan moet het niet bij feiten staan :+
  woensdag 1 april 2020 @ 00:04:45 #17
445514 DonDruiper
pi_192382700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef PicoMMP het volgende:

[..]

Dan moet het niet bij feiten staan :+
Klopt :)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382702
Een 101-jarige ontslagen uit ziekenhuis en genezen van Corona. Sterke dame blijkbaar.
https://www.nu.nl/coronav(...)huis.html?redirect=1
  woensdag 1 april 2020 @ 00:05:04 #19
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382703
Onze schoonmaakster kwam al niet meer..maar zal nu nog wel wat langer duren. Vader en schoonvader overleden aan corona :{
pi_192382707
quote:
Bah wat een naar verhaal. Sterkte voor je vader. Is hij beademd of alleen extra zuurstof?
  woensdag 1 april 2020 @ 00:05:54 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382715
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Bah wat een naar verhaal. Sterkte voor je vader. Is hij beademd of alleen extra zuurstof?
Wat is het verschil daartussen eigenlijk?
  woensdag 1 april 2020 @ 00:06:28 #22
445514 DonDruiper
pi_192382726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat is het verschil daartussen eigenlijk?
Dat je met zuurstof nog zelf kunt ademen.

Aan de beademing niet meer.

Denk ik.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_192382730
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:04 schreef Markesh het volgende:

[..]

Daar heeft je vader zeker goed aan gedaan.
Sterkte!
Lijkt me heel moeilijk om dit mee te moeten maken
Ja, normaal is hij niet snel van iets onder de indruk. Maar hij vertelde meteen hoe vreselijk het in het ziekenhuis was en het wel een horrorfilm leek. Mensen in pakken, mensen naast hem die naar de ic moesten en misschien nooit meer wakker worden. Maar ook mensen met hele hoge koorts die niet meer weten waar ze zijn. Eentje liep zo weg met infuus in z'n arm en dat knapte natuurlijk... Hij vond dat deel ook heel heftig hieraan.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:07:02 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_192382732
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:03 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Oh mooi, hopelijk herstelt hij snel ^O^
Ik heb ook ooit malaria pillen gehad, dat was ook al zo'n rotzooi. Man, wat een nachtmerries heb ik gehad toen :o
Lariam of Paludrine? Ik ben destijds in Afghanistan gekapt met die troep...
pi_192382739
quote:
15s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:05 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Hij had alleen extra zuurstof. Toen hij daar 48 uur vanaf was mocht hij naar huis.
pi_192382740
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:06 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat je met zuurstof nog zelf kunt ademen.

Aan de beademing niet meer.

Denk ik.
Klopt, dan krijg je een slang in je keel en moet jevworden vastgebonden omdat je instinctief de slag eruit wil trekken.
Ik mag hopen dat ze die mensen compleet plat spuiten.
  woensdag 1 april 2020 @ 00:07:56 #27
445514 DonDruiper
pi_192382741
Waarom zit die vrouwlijke dokter op CNN steeds te glimlachen?
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 1 april 2020 @ 00:08:17 #28
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192382744
quote:
1s.gif Op woensdag 1 april 2020 00:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lariam of Paludrine? Ik ben destijds in Afghanistan gekapt met die troep...
Lariam volgens mij. Ik heb me een week of langer vertieft gevoeld maar ben er wel mee doorgegaan. Na een tijdje went je lichaam eraan. Maar goed kan het niet voor je zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')