En de internationale druk op Nederland om toe te geven op de corona bonden is zo hoog. Extra betalen gaan we toch wel. Dan liever met al die 50.000 opies en omies erbijquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het echt waanzinnig hoe makkelijk sommige mensen tienduizenden en misschien wel honderduizend of meer doden kunnen accepteren, zodat ze zo snel mogelijk weer met hun eigen leven door kunnen gaan.
Als CFR 0.5% zou zijn en 60% van Nederland besmet zou raken zou dit al 51.000 doden opleveren.
Als 1% van alle gevallen dan ook nog eens IC nodig zou hebben zou je dus ook nog eens 102.000 mensen op het IC hebben.
Als dan ook nog eens 3% van alle gevallen opgenomen moet worden heb je 306.000 mensen die opgenomen moeten worden.
Ik hoop dat iedereen dan snapt dat het echt niet bij die 51.000 doden gaat blijven, maar dat ook al je IC patiënten en een groot deel van je ziekenhuis patiënten gaan overlijden.
Alsof je economie en sociale leven daarna nog een pretje is..... Het is zo belachelijk makkelijk gedacht en stoere praat, maar geen enkel land gaat dat doen en/of accepteren.
We kunnen ook gelijk alle ouderen en risicogroepen euthanaseren?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aah top. Mijn gedachte ook. Op jouw laatste alinea na dan.
Dit virus houden wij niet meer tegen, en de beheersingsmaatregelen kosten meer dan dat ze opleveren. Het tegenhouden is uitzichtloos en perspectiefloos.
Jij vindt het realistisch om iedereen een zorgbudget te geven en als dat op is dan ga je maar dood?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:43 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Goed betoog in je spoiler tekst. Ga helemaal met je mee. Fijn dat er nog realisten zijn op deze wereld.
Waar schrijf ik dat?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
We kunnen ook gelijk alle ouderen en risicogroepen euthanaseren?
Italië gaat goed inderdaad, blij om.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef tompsv18 het volgende:
'Maar' 42 mensen naar de IC in Italië vandaag is wel erg goed nieuws.
Nieuws van week geledenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef THEFXR het volgende:
Italians replace EU flags with Russian ones
[ afbeelding ]
https://news.ru/en/europe(...)63%2C950782804926574
Tsja.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Fakenews war, en we zitten er middeninquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Klopt, er zal al veel eerder gekeken moeten worden naar oplossingen voor mensen die ook een 'reguliere' medische behandeling hard nodig hebben. Al op korte termijn moet je die ook meenemen in de triage en niet alles laten draaien om Corona. Las daar net nog een artikel overquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
We zitten nog in de onwezenlijke ontkenningsfase. Vooralsnog zie ik de wereld als een kip zonder kop over elkaar heen buitelen in de regenboog van poepkleuren.
En natuurlijk moeten we doen wat we kunnen ..... en daarbij helaas volledig uit het oog verliezen dat de naweeën aangaande sociale, maatschappelijk en economische consequenties van een nog ongekende omvang zullen gaan zijn.
Ik ken mensen wier reguliere medisch "onbelangrijk" geachte behandeling momenteel wordt uitgesteld en dan kun je niet zeggen ja maar.... covid19. Verstandelijk is dat mogelijk te beredeneren maar niet als je zelf het onderwerp bent. Dat geldt ook voor tal van andere nuances, los van gezondheid.
Het is hier en nu niet de plaats de (on)etnische aspecten te bespreken net zo min als schuldigen zoeken. Vooral ook omdat het lastig is dan het gesprek los dan te blijven koppelen van de emotie en je/de persoon in die specifieke kwestie.
News.ruquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]
Alles lekt uit ook...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef Newone82 het volgende:
Breaking. 538 nieuws meld net dat de huidige maatregelen tot en met 3 mei worden verlengd.
Dus tot en met einde mei vakantie.
Ja en als je "verliest" ben je dus als patiënt zelf schuldig..... want de rest heeft alles gedaan wat kon.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat.
Of het spreken over de mensen in de frontlinie, alsof er iets te winnen valt
Denk jij serieus dat als het straks allemaal dalende is, en de maatschappij weer een beetje op gang kan gaan komen, dat evenemeneten ineens weer toegestaan worden? Ik zou je feestmuts en partypak maar in de mottenballen gooien, tot volgend jaar ofzo..quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De NOS meldde gister al eind april/begin mei. Juni lijkt me wat ver daar vanaf wijken. Die 1 juni was vooral gekozen om evenementenorganisaties lucht te geven. Die moeten weken/maanden van tevoren plannen.
Zullen ze niet zomaar roepen, maar blijft raar dat ze dit al weten.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:18 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. 538 zat vorige week ook goed, dus zal wel kloppen.
Die man in dat artikel met alvleesklierkanker was net op het journaal. Tegen die mensen wordt nu gezegd dat 6 weken uitstel niks afdoet aan het te verwachten behandelingsresultaat. Dus het liegen ten faveure van het virus is al begonnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:16 schreef Chia het volgende:
[..]
Klopt, er zal al veel eerder gekeken moeten worden naar oplossingen voor mensen die ook een 'reguliere' medische behandeling hard nodig hebben. Al op korte termijn moet je die ook meenemen in de triage en niet alles laten draaien om Corona. Las daar net nog een artikel overhttps://www.nrc.nl/nieuws(...)er-waard-is-a3995422
Snap ik maar er moet een middenweg zijn, waarin we proberen de economie draaiende te houden zonder zoveel mogelijk mensenlevens op te offeren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar schrijf ik dat?
Ik schrijf dat we langzaam aan eerlijk moeten zijn en realistisch.
ach die hebben gewoon een out/Insider in de kamer zitten kan niet andersquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:18 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Yes. 538 zat vorige week ook goed, dus zal wel kloppen.
Dan hoop ik dat ze de communicatie flink hebben verbeterd. Want 4 en zeker 5 mei kan een dingetje worden als ze niet oppassen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:14 schreef Newone82 het volgende:
Breaking. 538 nieuws meld net dat de huidige maatregelen tot en met 3 mei worden verlengd.
Dus tot en met einde mei vakantie.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:19 schreef PoezeligDing het volgende:
Dat twee stappen 'vooruit' en dan weer een hele grote sprong naar achteren begint nu echt op te vallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |