had ik al gepost, kan nooit kwaad zoiets te herhalenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:52 schreef speknek het volgende:
Facebook post van iemand die zegt op een Amerikaanse ER te werken.
[..]
quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mijn oplossing is wat onethisch en momenteel ongepast.
Het komt neer op acceptatie: het ondergaan en verder doorleven.Deze oplossing is gewoon de huidige praktijk hoor?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dat zorgbudget na. En de huidige maatregelen zijn er omdat er momenteel nog wel steeds teveel mensen ziek worden/zijn.
Dat zou wel handig zijn dan.quote:
Ik vind ook altijd mooi dat de media zegt de strijd tegen het virus, “we gaan dit overwinnen”.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Aah top. Mijn gedachte ook. Op jouw laatste alinea na dan.
Dit virus houden wij niet meer tegen, en de beheersingsmaatregelen kosten meer dan dat ze opleveren. Het tegenhouden is uitzichtloos en perspectiefloos.
Ja dat.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik vind ook altijd mooi dat de media zegt de strijd tegen het virus, “we gaan dit overwinnen”. Dit is waarschijnlijk een virus wat gewoon blijft de komende jaren.
ze moeten de positiviteit erin houden, anders gaat de economie snel instortenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:58 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik vind ook altijd mooi dat de media zegt de strijd tegen het virus, “we gaan dit overwinnen”. Dit is waarschijnlijk een virus wat gewoon blijft de komende jaren.
Ik snap wel hoe je het hebt bedoelt te zeggen. Dat is het niet, ook al wordt dat gesuggereerd.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Daarom is het ook "onethisch" om hier in deze tijd, laat staan nu daar op in te gaan.
Je maakt/ziet het vooral persoonlijk en daar is geen discussie in mogelijk.
Verder hulde voor je overlevingsdrang want ook ik zal tegen die tijd mijn "oplossing" met hand en tand met alles wat ik heb, willen ontlopen. Dat dicteert mijn redelijk goed ontwikkelde survivalinstinct.
Daarom is het - vind ik dan - beter van te voren dat soort heldere afspraken te maken dan die overlaten aan de waan van dan het moment.
Ja, alsof het een oorlog is. Vergelijking slaat de plank compleet mis.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja dat.
Of het spreken over de mensen in de frontlinie, alsof er iets te winnen valt
Ja maar het is ook valse informatie verschaffing. Tegen patiënten met uitgezaaide longkanker zeg je ook niet dat je het zult overwinnen met veel inzet en discipline.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:00 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ja, alsof het een oorlog is. Vergelijking slaat de plank helemaal mis.
Take one for the team, broquote:
Mooi heh 😆 ik denk dat sommige mensen het over 4 maanden nog steeds niet snappen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Deze oplossing is gewoon de huidige praktijk hoor?Op dat zorgbudget na. En de huidige maatregelen zijn er omdat er momenteel nog wel steeds teveel mensen ziek worden/zijn.
Sterkte voor je omaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:01 schreef Kopjechino het volgende:
Bewoner van het tehuis van mijn oma is positief getest. Voel me zo machteloos.. we kunnen niet bij mijn oma natuurlijk, alleen bellen. En laatst aan de deur boodschappen voor haar afgegeven, stond ze te zwaaien naar mij achter de schuifdeur. Zo sneu
Hahahahaquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:07 schreef vosss het volgende:
[..]
Take one for the team, bro
#herdimmunity
En waarom post jij dat vervolgens hier ???quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:52 schreef speknek het volgende:
Facebook post van iemand die zegt op een Amerikaanse ER te werken.
[..]
Ik vind het echt waanzinnig hoe makkelijk sommige mensen tienduizenden en misschien wel honderduizend of meer doden kunnen accepteren, zodat ze zo snel mogelijk weer met hun eigen leven door kunnen gaan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:00 schreef Tris het volgende:
[..]
Ik snap wel hoe je het hebt bedoelt te zeggen. Dat is het niet, ook al wordt dat gesuggereerd.
Ik probeerde aan te geven dat het geen optie is, wellicht wat onhandig neergezet.
In theorie, als het aan mij ligt, is heel Nederland een week ziek, en pakken we gewoon de draad weer op. Maar het gewoon niet mogelijk.
Geen idee, maar dat getal van 86% wat geintubeerd wordt dat die het niet halen..... brrr....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:07 schreef kibo het volgende:
[..]
En waarom post jij dat vervolgens hier ???
Brazilië welquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het echt waanzinnig hoe makkelijk sommige mensen tienduizenden en misschien wel honderduizend of meer doden kunnen accepteren, zodat ze zo snel mogelijk weer met hun eigen leven door kunnen gaan.
Als CFR 0.5% zou zijn en 60% van Nederland besmet zou raken zou dit al 51.000 doden opleveren.
Als 1% van alle gevallen dan ook nog eens IC nodig zou hebben zou je dus ook nog eens 102.000 mensen op het IC hebben.
Als dan ook nog eens 3% van alle gevallen opgenomen moet worden heb je 306.000 mensen die opgenomen moeten worden.
Ik hoop dat iedereen dan snapt dat het echt niet bij die 51.000 doden gaat blijven, maar dat ook al je IC patiënten en een groot deel van je ziekenhuis patiënten gaan overlijden.
Alsof je economie en sociale leven daarna nog een pretje is..... Het is zo belachelijk makkelijk gedacht en stoere praat, maar geen enkel land gaat dat doen en/of accepteren.
What she saidquote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind het echt waanzinnig hoe makkelijk sommige mensen tienduizenden en misschien wel honderduizend of meer doden kunnen accepteren, zodat ze zo snel mogelijk weer met hun eigen leven door kunnen gaan.
Als CFR 0.5% zou zijn en 60% van Nederland besmet zou raken zou dit al 51.000 doden opleveren.
Als 1% van alle gevallen dan ook nog eens IC nodig zou hebben zou je dus ook nog eens 102.000 mensen op het IC hebben.
Als dan ook nog eens 3% van alle gevallen opgenomen moet worden heb je 306.000 mensen die opgenomen moeten worden.
Ik hoop dat iedereen dan snapt dat het echt niet bij die 51.000 doden gaat blijven, maar dat ook al je IC patiënten en een groot deel van je ziekenhuis patiënten gaan overlijden.
Alsof je economie en sociale leven daarna nog een pretje is..... Het is zo belachelijk makkelijk gedacht en stoere praat, maar geen enkel land gaat dat doen en/of accepteren.
Tienduizenden doden accepteren we toch elke dag?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 18:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
We zitten nog in de onwezenlijke ontkenningsfase. Vooralsnog zie ik de wereld als een kip zonder kop over elkaar heen buitelen in de regenboog van poepkleuren.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 17:56 schreef Chia het volgende:
[..]
Deze oplossing is gewoon de huidige praktijk hoor?Op dat zorgbudget na. En de huidige maatregelen zijn er omdat er momenteel nog wel steeds teveel mensen ziek worden/zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |