vorige week was het nog massaal naar de bouwmarkt, strand en parken toch ?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef skrn het volgende:
[..]
Precies, mijn vader was besmet net de dag na alle aankondigingen, 13 maart, is nu aan de betere hand. Nu begint mijn moeder ziek te worden.
Dus ik verwacht nog 2 weken zeker hoge stertecijfers, ~ 150 per dag.
Ik moest gisteren ook even op m'n werk zijn en ik vond precies hetzelfde. Ik had het echt een stuk rustiger verwacht.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Minimunt het volgende:
Ik was vandaag even naar mijn nieuwe werk om wat dingen op te halen voor het inwerken en schrok enorm van de hoeveelheid mensen die overal nog naar kantoor gaan en buiten lopen. Ook op de snelweg behoorlijk wat auto´s. Wel wat minder dan normaal, maar niet super veel..
Als je het aantal nieuwe besmettingen van vandaag ziet, weet je inderdaad ook meteen dat dit aantal niet zo gek veel meer gaat zeggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:08 schreef Tijn het volgende:
Je kunt aannemen dat het percentage van de geïnfecteerden die zware klachten ontwikkelen en in het ziekenhuis opgenomen moeten worden ongeveer constant blijft. Dus als het aantal ziekenhuisopnames toeneemt, neemt logischerwijs ook het aantal besmettingen toe. Dat is een betrouwbaarder cijfer dan het aantal positief bevonden tests.
Weet ook niet waar de getallen van de ziekekhuizen die personeel testen dan zijn. Utrecht test bijna dagelijks 100 personeelsleden, Groningen test ook veel meer. Rekent het RIVM die allemaal niet mee?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:08 schreef TheRacingElf het volgende:
[..]
Dat is ook mijn conclussie hieruit. Als je in het ziekenhuis terecht komt word je nog getest. Zou me niks verbazen als er van die 845 gewoon 722 bij binnenkomst in het ziekenhuis zijn getest.
Maar waarom, Duitsland test er 500.000 per week. Dat moet hier toch ook kunnen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:04 schreef Kyran het volgende:
+722 ziekenhuis opnames
+845 positief geteste personen
Ze testen dus echt bijna niks meer, nog minder dan normaal nu.
Ik woon in Friesland en heb zicht op een heel druk stuk snelweg (normaliter) en waar het 2 weken terug echt rustig was, lijkt het hier alleen maar weer drukker te worden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Minimunt het volgende:
Ik was vandaag even naar mijn nieuwe werk om wat dingen op te halen voor het inwerken en schrok enorm van de hoeveelheid mensen die overal nog naar kantoor gaan en buiten lopen. Ook op de snelweg behoorlijk wat auto´s. Wel wat minder dan normaal, maar niet super veel..
Die zijn ook nog niet zichtbaar als mensen 23 dagen op de IC liggen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:00 schreef Predator40 het volgende:
cijfers zijn zoals voorspeld, helaas![]()
halve maatregelen blijken geen kut te helpen
Jij ook al opgemerkt, ben ik toch niet de enige. Nederlanders nemen het nog steeds niet serieus.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was net even een blokje om gegaan, maar schrok ervan hoeveel mensen er gewoon aan het winkelen waren. Ook in niet-supermarkten. Plantenzaak was bv gewoon open (totaal niet essentieel).
Ik snap het ook niet, juist als je namelijk wetenschappelijke modellen gebruikt, dan heb je juist nauwkeurige data om te valideren. Er was trouwens een team aan een universiteit die bijna dagelijks de juiste voorspelling deed omdat die ook veel andere parameters mee nam. Kan even geen link vinden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Predator40 het volgende:
[..]
volgens mij willen ze die data niet eens !!!
een huisarts heeft daar al eens wat over gezegt.
Over een week nog veel meer doden, dan wensen we dat het er "maar" 175 zouden zijnquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vorige week schrokken we nog van 63 doden, nu dus al bijna 3x zo veel..
ja dat denkt het RIVM al weken lang, we zijn geen china, we zijn geen italie, we zijn geen spanje en toch komen we op zulke cijfers uit.....quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je deze post al geplaatst en hoe vaak is er al tegen je gezegd dat je niet zo kunt vergelijken?
Yep. In Israël bel je een centraal nummer, worden je gegevens geregistreerd, krijg je per SMS een code en rijd je naar een drive-in testcentrum toe met je ID en die code. Je komt je auto niet eens uit, door het raam wordt je bloed afgenomen door marsmannetjes en dan rijd je direct terug naar huis. Zowel jij als het ministerie van volksgezondheid krijgt de resultaten binnen drie kwartier ongeveer.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:05 schreef raptorix het volgende:
Ik blijf het zeggen, het is te zot voor woorden dat het RIVM geen data van huisartsen ontvangt, juist dat zou een hele goede indicator kunnen zijn voor werkelijke aantallen. We zijn ook een redelijk digitaal land, zorg dat mensen desnoods zelf kunnen rapporteren over hun ziek/beter worden.
Nee, maar mensen die naast elkaar schuifelen om planten te bekijken welquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:08 schreef skrn het volgende:
[..]
Besmetten planten nu ook?
Ik snap er niks van.
Klopt, wat dat betreft is het een typische Rutte- polder oplossing.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Was net even een blokje om gegaan, maar schrok ervan hoeveel mensen er gewoon aan het winkelen waren. Ook in niet-supermarkten. Plantenzaak was bv gewoon open (totaal niet essentieel).
Die mogen toch gewoon open zijn nu? Zolang je afstand houdt, mag je daar gewoon heen.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Klopt, mooi weer. Mensen massaal de deur uitquote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Viel me gisteren al op.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik woon in Friesland en heb zicht op een heel druk stuk snelweg (normaliter) en waar het 2 weken terug echt rustig was, lijkt het hier alleen maar weer drukker te worden.
Dit weekend wordt een prachtige testcasus wat dat betreft. De eerste echte warme dagen op komst. Veel landen maken zich al zorgen over de opkomende lente. Hier knijpt de regering z'n handjes dicht dat het één van de slechtste voorjaren in twintig jaar tijd is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
vorige week was het nog massaal naar de bouwmarkt, strand en parken toch ?
ja dat duurt nog wel even
Dat vraag ik me dus af.. hoe lang zullen we deze stijging nog door blijven zien gaan en vooral, wanneer komt nu de echte daling?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:10 schreef Markesh het volgende:
[..]
Over een week nog veel meer doden, dan wensen we dat het er "maar" 175 zouden zijn
Met hoeveel IC-bedden werd de capaciteit toen uitgebreid? En werden er toen ook hotels omgebouwd naar griepziekenhuizen en werden het MECC in Maastricht en Ahoy Rotterdam ingericht als noodziekenhuis?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 14:03 schreef zoost het volgende:
[..]
Bericht uit 2018. Ongelofelijk om dat zo terug te lezen.
[..]
Dat was "iets" minder prominent in het nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |