Ik vind dit wel de meest prettige persoon uit de medische wereld die we regelmatig op tv zien.quote:Op maandag 30 maart 2020 21:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij werkt zich helemaal kapot die man, en moet van het 'volk' ook het volk geinformeerd houden. Dus dat doet hij nu. Hele eerlijke en oprechte man.
Ik werk in de zorg, gelukkig ligt het minder simpel dan jij schetst.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Andere zorg krijgt nu ook geen aandacht. Dat is schrijnend.
Offtopic ... ben jij oke?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk dat je in je handjes mag klappen als het maar 6 maanden zou duren.
Toch heb je kantines, deurklinken, liften. Alles. Erg complexquote:Op maandag 30 maart 2020 22:25 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Grote aanpassingen, geen koffieautomaat waar iedereen aan zit, geen kleine ingang maar brede deuren, geen kantoortuinen of gesprekken. De mens is koppig en flexibel tegelijk. Er is prima leven mogelijk met sociale distamcing. Het is even wennen, maar geeft tijd om een vaccin te maken.
Inderdaad, moet je eens denken dat de horeca weer open gaat.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:22 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ik twijfel er niet eens over. Minimaal. Als je ziet wat een biologische bom is een voetbalwedstrijd met enkele besmettingen is geweest, snap ik niet dat mensen nog geloven dat over enkele maanden (met veel grotere prevalentie) het leven weer door kan gaan zoals we gewend zijn.
is ook bij griep toch zoquote:Op maandag 30 maart 2020 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Die sterven niet zo hard op dit virus.
Heel bijzonder idd.
Gelukkig is dat een sector die m.n. waarde verplaatst in plaats van maatschappelijke waarde te creëeren. Dat zie je maar weer nu vitale beroepen zo in het licht komen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Dit zou wel funest zijn voor de financiële en economische wereld.
Inderdaad. Vieren en knuffelen...quote:Op maandag 30 maart 2020 22:26 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je eens denken dat de horeca weer open gaat.
Iedereen die af en toe eens een drankje doet gaat het eerste weekend Waarschijnlijk vieren dat de ‘lockdown’ voorbij is óók mensen met een hoestje e.d.
2 weken later weer hetzelfde probleem.
O en hoe langer het duurt voordat alles weer opengaat hoe groter de groep wordt die dat gaat vieren.
Lastig dit
Dat werkt beter dan thuis idd, al is het maar om te voorkomen dat een gezinslid -zonder symptomen- boodschappen gaat doenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef SunZomer het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Zodra je besmet bent ergens (hotel/sporthal met vdbedden) in quarantaine?
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)er-besmet-dan-buiten
Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:20 schreef Landgeld het volgende:
Zou dit zo maar eens 6 maanden kunnen duren?
Zal deels ook cultuur zijn. Stevige taal. Zou hier niet snel werken.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Vraag het mij ook af of het de juiste manier is maar goed, ze hebben ervoor gekozen alles er aan te doen om Italiaanse toestanden te voorkomen. Beter voorkomen dan genezen denk ik.
Zeker omdat het land ruim in materiaal zit maar sinds de toetreding tot de EU gigantisch veel doktoren opgepikt zijn door Duitsland, Frankrijk en de UK waardoor ze van meeste doktoren per 100k inwoners naar bijna onderaan de ladder gedaald zijn.
Dan mag je nog zoveel materiaal hebben maar zonder de juiste mensen heb je daar ook niets aan.
Gaan nu overigens na Duitsland nu ook Oostenrijk voorzien van maskers en beschermende kleding.
Bottleneck zit hem dus echt in het personeel.
Uit de link:quote:Op maandag 30 maart 2020 22:20 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Nee, wij kijken nooit maar bloedgroepen in het ziekenhuis, behalve als er een transfusie nodig is (zelden, behalve bij grote trauma's of OK's). Dus geen idee, misschien leuk ooit voor een retrospectief cohortonderzoek!
Inderdaad, dit zijn de draaiboeken die worden afgegaan.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:17 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Steeds een maandje erbij. Heel slim. En ook nu alvast bij ons volk 'in de week' leggen.
Allemaal over nagedacht :-)
Ja, en we zijn ook op de maan geweest. Dan lukt het ook wel om hygiënische kantines en deurklinkloze deuren te bedenken.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:26 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Toch heb je kantines, deurklinken, liften. Alles. Erg complex
Dat is denk ik enige manier om weer een beetje normaal leven terug te krijgen totdat er een vaccin is of groepsimmuniteit optreedt.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef SunZomer het volgende:
Wat vinden jullie hiervan? Zodra je besmet bent ergens (hotel/sporthal met vdbedden) in quarantaine?
[..]
Ja dit is echt heel lastig, je denkt bijna dat je moet wachten tot er een vaccin is.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Inderdaad. Vieren en knuffelen...
Nieuwe bevrijdingsdag....
Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!quote:Op maandag 30 maart 2020 22:28 schreef Nadelspiel het volgende:
[..]
Uit de link:
Here, we compared the ABO blood group distribution in 2,173 patients with COVID-19 confirmed by SARS-CoV-2 test from three hospitals in Wuhan and Shenzhen, China with that in normal people from the corresponding regions. The results showed that blood group A was associated with a higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O was associated with a lower risk for the infection compared with non-O blood groups.
Maar is nog niet peer-reviewed.
Denk het wel, die benauwdheid en koorts van een week of 2 terug was volgens de huisarts een bacteriële infectie, antibiotica gehad en het lijkt nu allemaal weer een beetje normaalquote:
Omgaan met vrienden én familie, zonder aanraking? Zoals nu.. 1.5 meter afstand.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Wat ik wel denk is dat het reguliere leven (werk, omgaan met vrienden/familie) ergens in mei weer naar een redelijk normaal niveau zal gaan, vanzelfsprekend wel met de nodige beperkingen.
En bovendien zou het wel kennis opleveren, maar geen klinische consequentie hebben. Want je kan toch niet sleutelen aan iemands bloedgroep. Neemt niet weg dat het biochemisch en cellulair leuke stof is voor fundamenteel onderzoek.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:29 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!
Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:24 schreef SunZomer het volgende:
[..]
Kroegen, restaurants etc zullen ook weer open gaan over enkele maanden, al is het maar tijdelijk, om even wat financiële ademruimte te genereren en voor de bevolking wat afleiding.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.
Wat ik wel denk is dat het reguliere leven (werk, omgaan met vrienden/familie) ergens in mei weer naar een redelijk normaal niveau zal gaan, vanzelfsprekend wel met de nodige beperkingen.
Fijn!!quote:Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Denk het wel, die benauwdheid en koorts van een week of 2 terug was volgens de huisarts een bacteriële infectie, antibiotica gehad en het lijkt nu allemaal weer een beetje normaal
Landsbelang voor individueel belang in tijden van nood he. Hoewel ik niet echt geloof in de oplossing, als je besmet bent heb je iedereen thuis al besmet voordat je getest wordt.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.
Thuisquarantaine kan prima. En anders maar hotelkamers oid.
Ja kan niet anders, als je nu zegt dat alles en iedereen tot de zomer thuis moet blijven, dan gaat het massaal genegeerd wordenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:28 schreef wokkelfok het volgende:
[..]
Inderdaad, dit zijn de draaiboeken die worden afgegaan.
Heel moeilijk en complex.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er wordt bij een lange lockdown ook regelmatig vergeten dat er met die aanpak ook extra doden zullen vallen. Verschillende mensen die ik heb gesproken zitten nu al tegen het depressieve aan. Laat staan als dit maanden doorzet.
Als je voor een lockdown kiest moet je eigenlijk in lockdown totdat het vaccin er is, anders blijf je bezig met je land openen en sluiten. Maar als je zo lang wacht stort de economie echt helemaal in. Plus dat je een bevolking hebt die overwegend depressief zal zijn. Reken maar dat er dan een spike gaat zijn in zelfmoord acties. Moet je ook niet willen.
Zou eerder willen dat ze die tijd tot bv mei zouden gebruiken om even goed na te denken hoe we alles weer open kunnen doen op kortere termijn. Aangepaste regels voor horeca, etc. Focus leggen op het isoleren van risico groepen ipv iedereen.
Mja, korte termijn denken komt al snel uit bij een lockdown, helemaal bij druk van de bevolking en druk van andere landen.
Vast wel, maar ongetwijfeld met grote aanpassingen. D.w.z. meer zitruimte, meer afstand, minder weerklinken enz...quote:Op maandag 30 maart 2020 22:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kroegen, restaurants etc zullen ook weer open gaan over enkele maanden, al is het maar tijdelijk, om even wat financiële ademruimte te genereren en voor de bevolking wat afleiding.
Dat allemaal nog 9 maanden dichthouden gaat meer kwaad doen dan Corona.
Ik denk dat de horeca met beperkingen open kunnen. Halve capaciteit om meer afstand te bewaren en dat soort dingen. Grote evenementen misschien in september en oktober. Maar ja, er blijven overal beperkingen aan.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.
Ok.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:29 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!
We kunnen ook alle besmette gevallen gelijk afschieten. Zeer effectief. Maar dat doen we ook niet. Want individuele rechten zijn ook iets waard. En zieke mensen op veldbedjes in een sporthal, zonder enige privacy vind ik mensonterend.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Landsbelang voor individueel belang in tijden van nood he. Hoewel ik niet echt geloof in de oplossing, als je besmet bent heb je iedereen thuis al besmet voordat je getest wordt.
Ik denk dat het een bedje in een sporthal is of niks. Lijkt me niet de tijd om een beetje eisen te stellen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.
Thuisquarantaine kan prima. En anders maar hotelkamers oid.
Toch blijft dat in een kroeg of discotheek lastig, afstand houdenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:32 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Vast wel, maar ongetwijfeld met grote aanpassingen. D.w.z. meer zitruimte, meer afstand, minder weerklinken enz...
Het effect van een recessie/economische depressie op de levensjaren valt mee, zo wist RTL Z mij vandaag te vertellen. Maar er is meer dan de levensverwachting. De kwaliteit van leven gaat natuurlijk drastisch achteruit bij een langdurige economische depressie.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er wordt bij een lange lockdown ook regelmatig vergeten dat er met die aanpak ook extra doden zullen vallen. Verschillende mensen die ik heb gesproken zitten nu al tegen het depressieve aan. Laat staan als dit maanden doorzet.
Als je voor een lockdown kiest moet je eigenlijk in lockdown totdat het vaccin er is, anders blijf je bezig met je land openen en sluiten. Maar als je zo lang wacht stort de economie echt helemaal in. Plus dat je een bevolking hebt die overwegend depressief zal zijn. Reken maar dat er dan een spike gaat zijn in zelfmoord acties. Moet je ook niet willen.
Zou eerder willen dat ze die tijd tot bv mei zouden gebruiken om even goed na te denken hoe we alles weer open kunnen doen op kortere termijn. Aangepaste regels voor horeca, etc. Focus leggen op het isoleren van risico groepen ipv iedereen.
Mja, korte termijn denken komt al snel uit bij een lockdown, helemaal bij druk van de bevolking en druk van andere landen.
Dat zullen we zien als het zo ver komt. Er zijn wel grenzen aan wat je kunt maken. Proportionaliteit en subsidiariteit is ook een ding. Thuisquarantaine is vanaf het begin als middel aangewend. Dus waarom kan dat nu ineens niet meer?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat het een bedje in een sporthal is of niks. Lijkt me niet de tijd om een beetje eisen te stellen.
Dat zeker. Of het heel bar wordt betwijfel ik overigens. Als we de IC capaciteit niet ruimschoots en langdurig overschrijden en we blijven in sociale distamcing, wordt het met name een hele hele hele saaie tijd.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Toch blijft dat in een kroeg of discotheek lastig, afstand houden
Het wordt gewoon nog een hele hele barre tijd
Dat werkt niet en een halflege tent is maar saai ookquote:Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Naja, bar. Valt wel mee. Saai vooral. Bar wordt het als je de situatie niet kunt accepteren zoals die is, of als er iemand in je familie ziek wordt.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat dacht je van alle faillissementenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Dat zeker. Of het heel bar wordt betwijfel ik overigens. Als we de IC capaciteit niet ruimschoots en langdurig overschrijden en we blijven in sociale distamcing, wordt het met name een hele hele hele saaie tijd.
In de VS waren recessies de periodes waarin de levensverwachting het snelst steeg.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect van een recessie/economische depressie op de levensjaren valt mee, zo wist RTL Z mij vandaag te vertellen. Maar er is meer dan de levensverwachting. De kwaliteit van leven gaat natuurlijk drastisch achteruit bij een langdurige economische depressie.
Ik heb makkelijk praten, ja, maar het moment dat we grote verliezen voor lief nemen gaat toch komen. Ik geloof er niks van dat we levenslang immuun zijn voor dit virus na één besmetting.
Er zijn honderdduizenden mensen die straks geen baan meer hebben. Contracten die aflopen zonder verlenging, horeca personeel, toerisme, zzp'ers zonder opdrachten omdat bedrijven dicht zitten.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Naja, bar. Valt wel mee. Saai vooral. Bar wordt het als je de situatie niet kunt accepteren zoals die is, of als er iemand in je familie ziek wordt.
Alleen dat we hier op het internet over kunnen babbelen vind ik eigenlijk al een luxe. Als dit had gebeurd voordat het internet er was, dan was het wel bar geweest.
Ja veel bedrijven hebben toch wel uiterlijk in mei wel weer inkomsten nodig, of er moet nog een reddingspakket komenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat dacht je van alle faillissementen
Zulke maatregelen zullen waarschijnlijk op een besluit gemaakt zijn, en gezien de situatie zal de rechter waarschijnlijk oordelen dat het collectieve belang boven het individuele belang.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zullen we zien als het zo ver komt. Er zijn wel grenzen aan wat je kunt maken. Proportionaliteit en subsidiariteit is ook een ding. Thuisquarantaine is vanaf het begin als middel aangewend. Dus waarom kan dat nu ineens niet meer?
Als je niks doet worden het er 100.000 en gaan ze allemaal dood.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:15 schreef Landgeld het volgende:
Toch voelt het wrang dat we deze bizarre en extreme maatregelen nemen voor ongeveer 2000 mensen.
Met overgewicht en veelal oud zijn.
Op 17.000.000 mensen in dit land.
Wat moet ik daarvan denken? Ze zullen veel plaatsvinden, ongetwijfeld. En daar zal een vangnet voor moeten zijn, zodat niet iedereen in armoede hoeft te leven. Gelukkig zijn er veel sociale vangnetten in Nederland, en gaat werkloosheid niet direct gepaard met zorgverzekeringsloosheid, zoals in Amerika.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Wat dacht je van alle faillissementen
Met wie wil je nog handel drijven dan? De wereld staat in brand, iedereen houdt de hand op de knip. Alles in Nederland open gooien "voor de economie" levert alleen maar onnodig veel onnodige doden op, voor de rest he-le-maal niets.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik vind het schrijnend hoe jij over de economie denkt. Dat kost indirect nog meer levens.
Het is kiezen tussen kwaad en kwaad.
Ergens ook wel begrijpelijk, je bent beperkt in je mogelijkheden waardoor je minder doet waardoor je je lichaam minder belast waardoor het tot rust kan komen en kan herstellen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In de VS waren recessies de periodes waarin de levensverwachting het snelst steeg.
Ow sorry dacht dat je het echt puur over het sociale isolement had.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:37 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Er zijn honderdduizenden mensen die straks geen baan meer hebben. Contracten die aflopen zonder verlenging, horeca personeel, toerisme, zzp'ers zonder opdrachten omdat bedrijven dicht zitten.
Best bar
Je zal straks wel fitbit/smartwatch achtige gadgets krijgen die je temperatuur en saturatie meten. Krijg je code rood om je pols.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef Zwansen het volgende:
‘Vroeger’ ging ik altijd werken als ik me niet helemaal fit voelde. Ik ben nooit ziek, maar altijd wel 1 of 2 keer per jaar een weekje wat minder fit met hoofdpijn, spierpijn en je gewoon wat minder lekker voelen. Dan ibuprofen erin en het ging die dag wel weer redelijk.
Ik denk dat dit soort dingen vanaf nu sneller ‘not done’ is. Niet zozeer voor jezelf, maar vooral om andere niet te besmetten. Of ben ik de enige die dit doet?
Horeca bijvoorbeeld, kan omzetten maken.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Met wie wil je nog handel drijven dan? De wereld staat in brand, iedereen houdt de hand op de knip. Alles in Nederland open gooien "voor de economie" levert alleen maar onnodig veel onnodige doden op, voor de rest he-le-maal niets.
En dan gewoon het pand niet binnenkomen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:39 schreef _I het volgende:
[..]
Je zal straks wel fitbit/smartwatch achtige gadgets krijgen die je temperatuur en saturatie meten. Krijg je code rood om je pols.
*verlaat direct dit gebied.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:40 schreef Zwansen het volgende:
[..]
En dan gewoon het pand niet binnenkomen.
Nou zag laatst een youtube filmpje van DrJohn die uitlegt waarom geen koortsverlagende medicijnen te nemen. Je verkleint je overlevingskansen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef Zwansen het volgende:
‘Vroeger’ ging ik altijd werken als ik me niet helemaal fit voelde. Ik ben nooit ziek, maar altijd wel 1 of 2 keer per jaar een weekje wat minder fit met hoofdpijn, spierpijn en je gewoon wat minder lekker voelen. Dan ibuprofen erin en het ging die dag wel weer redelijk.
Ik denk dat dit soort dingen vanaf nu sneller ‘not done’ is. Niet zozeer voor jezelf, maar vooral om andere niet te besmetten. Of ben ik de enige die dit doet?
Deed ik ook altijd, maar ga dit niet meer doen iddquote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef Zwansen het volgende:
Of minder arbeidsongevallen...quote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ergens ook wel begrijpelijk, je bent beperkt in je mogelijkheden waardoor je minder doet waardoor je je lichaam minder belast waardoor het tot rust kan komen en kan herstellen.
Tja, denk toch dat de zin van het leven het leven is. En niet de verre reis, de smartphone of de nieuwste tablet. Wat er straks aan schade is opgelopen valt toch wel weer op te bouwen?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:41 schreef Arts-assistent het volgende:
De discussie Economie vs. Gezondheidszorg die nu gaande is, vind ik geen gekke. Maar nu er nog zo veel onduidelijk is, gok ik liever op gezondheidszorg met risico voor de economie, dan dat ik op de economie gok met alle risico van dien voor de gezondheidszorg.
Mensenlevens voor geld. Met een maximum, maar dat is nu nog niet duidelijk.
Het is logisch dat we nu het land niet plat leggen voor 1, 10 of 1000 doden. Maar nu praten we in een hele andere orde van grootte en vind ik het bizar dat er nu al over gesproken wordt.
Idd, en toen hij mbt Iran zei dat heilige plekken niet anti-viral zijn kreeg ie doodsbedreigingenquote:Op maandag 30 maart 2020 22:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou zag laatst een youtube filmpje van DrJohn die uitlegt waarom geen koortsverlagende medicijnen te nemen. Je verkleint je overlevingskansen.
Dit vind ik echt wel de youtube held van de corona crisis.
Mooie aanloop voor ‘nose dive’ (black mirror)quote:
Waarom ben ik hier niet verbaasd overquote:Op maandag 30 maart 2020 22:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, en toen hij mbt Iran zei dat heilige plekken niet anti-viral zijn kreeg ie doodsbedreigingen.
Haha meen je nietquote:Op maandag 30 maart 2020 22:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, en toen hij mbt Iran zei dat heilige plekken niet anti-viral zijn kreeg ie doodsbedreigingen.
Wat zijn de voorspellingen als we niets zouden doen?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Als je niks doet worden het er 100.000 en gaan ze allemaal dood.
De federatie medisch specialisten ging op 14 maart in het meest positieve scenario bij isolatiemaatregelen uit van 30.000 in 2020.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn de voorspellingen als we niets zouden doen?
Hoeveel doden en erg zieken?
Dichtbevolktheid.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
Heeft iemand hier een verklaring waarom de meeste corona uitbraken zich bevinden in gebieden aan zee?
Indien vochtige koele lucht dermate een factor is, zullen over 2 maanden de weersomstandigheden nl wel degelijk een gunstige factor blijken, misschien over een maand al.
Maar Wuhan ligt in het binnenland. En Madrid ook.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
Heeft iemand hier een verklaring waarom de meeste corona uitbraken zich bevinden in gebieden aan zee?
Indien vochtige koele lucht dermate een factor is, zullen over 2 maanden de weersomstandigheden nl wel degelijk een gunstige factor blijken, misschien over een maand al.
Dat handjevol eetcafe's en hippe koffietentjes wat door "beginnende ondernemers" uitgebaat wordt en waarvan meer dan driekwart sowieso al binnen nu en een paar jaar failliet zou zijn?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:40 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Horeca bijvoorbeeld, kan omzetten maken.
https://images.app.goo.gl/s3RBAPnCQdJ3khR96quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
De grootste steden en agglomeraties liggen van oorspong dicht bij zeeën en oceanen door de havenfunctie.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
In theorie misschien wat, maar praktisch en sociaal totaal niet houdbaar.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Fukushima het volgende:
[..]
Dat werkt beter dan thuis idd, al is het maar om te voorkomen dat een gezinslid -zonder symptomen- boodschappen gaat doen
Volgens mij wonen de meeste mensen in een gebieden dichtbij een zee.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
quote:Op maandag 30 maart 2020 22:53 schreef cherrycoke het volgende:
Ik vind de cijfers een beetje eng van Nederland aangezien heel veel mensen die ik ken die hun longen uit hun lijf hoesten gewoon niet getest worden, van de GGD krijg je te horden "zal wel een griepje zijn ziek thuis maar uit"
bah bah
geen genoeg testcapaciteit, denk dat alleen de kritieke personen getest en opgenomen worden. De rest moet het gewoon uitzieken en in quarantaine, corona of geen coronaquote:Op maandag 30 maart 2020 22:53 schreef cherrycoke het volgende:
Ik vind de cijfers een beetje eng van Nederland aangezien heel veel mensen die ik ken die hun longen uit hun lijf hoesten gewoon niet getest worden, van de GGD krijg je te horden "zal wel een griepje zijn ziek thuis maar uit"
bah bah
Volgens mij is dan het plan dat je die mensen zonder behandeling laat sterven.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Arts-assistent het volgende:
En bovendien, als contrargument dat de zorg nu stil ligt door een overreactie op COVID. We zien wat er gebeurt als je geen isolatiemaatregelen neemt in filmpjes uit Wuhan, Lombardije, New York. Als we nu de reguliere zorg weer gaan oppakken en dit zich zo verspreidt, dan sta ik echt niet over een maand iemands ontregelde diabetes of elektrolyten te regelen. Dan knijp ik 12x/minuut in een kap om iemand handmatig te beademen. Net zoals elke arts met mij. Dan komt de zorg tot een veel grotere stilstand dan nu het geval is.
En is mijn punt dat ik dat niet doe. Geen enkele arts. Iets met de eed van een of andere oude Griek. Hippocampus ofzo.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:56 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Volgens mij is dan het plan dat je die mensen zonder behandeling laat sterven.
Vanaf morgen gaat het beter. Dan is Corona de wereld uitgezongen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:56 schreef Breekfast het volgende:
Zijn jullie allemaal weer een beetje opgebeurd door het coronalied van onze BN'ers?
Mijn oren hebben sinds enkele minuten Coronaquote:Op maandag 30 maart 2020 22:56 schreef Breekfast het volgende:
Zijn jullie allemaal weer een beetje opgebeurd door het coronalied van onze BN'ers?
30.000 doden nu nog steeds een reëele mogelijkheid? We zitten afgaande op RIVM nu op 864 maar kan me voorstellen dat niet alle overlijdens ten gevolge van Covid-19 geregistreerd worden ...quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
De federatie medisch specialisten ging op 14 maart in het meest positieve scenario bij isolatiemaatregelen uit van 30.000 in 2020.
mensen snappen niet dat dit een oorlogssituatie is, met een onzichtbare vijand,.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het effect van een recessie/economische depressie op de levensjaren valt mee, zo wist RTL Z mij vandaag te vertellen. Maar er is meer dan de levensverwachting. De kwaliteit van leven gaat natuurlijk drastisch achteruit bij een langdurige economische depressie.
Ik heb makkelijk praten, ja, maar het moment dat we grote verliezen voor lief nemen gaat toch komen. Ik geloof er niks van dat we levenslang immuun zijn voor dit virus na één besmetting.
En terecht.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:57 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
En is mijn punt dat ik dat niet doe. Geen enkele arts. Iets met de eed van een of andere oude Griek. Hippocampus ofzo.
Wuhan aan zee...heb ik even gemistquote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
Pas over een aantal jaren kunnen we het verschil tussen sterfte en oversterfte pas goed zien. In oversterfte zie je het volledige effect van economisch, maatschappelijk en medisch verlies.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:58 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
30.000 doden nu nog steeds een reëele mogelijkheid? We zitten afgaande op RIVM nu op 864 maar kan me voorstellen dat niet alle overlijdens door Covid-19 geregistreerd worden ...
Met afstand de meeste mensen wereldwijd wonen in steden aan of nabij een kust?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:48 schreef Za het volgende:
China blijft china, ik geloof er geen corona van.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef danos het volgende:
[..]
China is toch gewoon goed voorbeeld, in nog geen 3 maanden naar nog maar 2500 active cases.
In dit geval benoemt China (las ik eerder vandaag) en het WHO dat je nu juis thuis besmet zult worden en o.a daarom iedereen buitenshuis in quarantaine zou moeten.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:28 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat is denk ik enige manier om weer een beetje normaal leven terug te krijgen totdat er een vaccin is of groepsimmuniteit optreedt.
Moet je wel miljoenen testen hebben en heel laag drempelig testen. Naast gewone testen heb je dan ook bloedtesten nodig om te kijken of je het niet al gehad hebt, zodat je weet waar je staat.
Hoeft niet perse in een hotel/sporthal, kan ook thuis, maar mensen moeten zich wel heel bewust zijn van de situatie in zo'n geval.
Benieuwd of iemand z'n moeder in wil leveren in ruil voor een wat luxer leven.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen snappen niet dat dit een oorlogssituatie is, met een onzichtbare vijand,.
die denken alleen maar aan stappen, uit eten,vakantie enz...
Het is gewoon stoere praat op een forum, getheoretiseer over iets wat ver van veel (jonge) mensen afstaat. Je zult zelf maar op een intensive care liggen of een geliefde hebben die er ligt. Dan ben je dolblij met de artsen en verpleegkundigen die zich voor elk individu inspannen.quote:Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mensen snappen niet dat dit een oorlogssituatie is, met een onzichtbare vijand,.
Dan ben je inderdaad een slechte moeder als je dergelijk simpele normen en waarden niet hebt kunnen overdragen aan je kind.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Benieuwd of iemand z'n moeder in wil leveren in ruil voor een wat luxer leven.
Ja misschien als het een slechte moeder was.
Nog even los van of het realistische cijfers zijn. Als we in Nederland een zelfde soort lockdown hanteren als in wuhan dan heeft niemand meer werk.quote:Op maandag 30 maart 2020 23:00 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
China blijft china, ik geloof er geen corona van.
Allereerst veel respect voor jou en je collega's en heel tof en inzichtvol dat je hier regelmatig updates postquote:Op maandag 30 maart 2020 22:41 schreef Arts-assistent het volgende:
De discussie Economie vs. Gezondheidszorg die nu gaande is, vind ik geen gekke. Maar nu er nog zo veel onduidelijk is, gok ik liever op gezondheidszorg met risico voor de economie, dan dat ik op de economie gok met alle risico van dien voor de gezondheidszorg.
Mensenlevens voor geld. Met een maximum, maar dat is nu nog niet duidelijk.
Het is logisch dat we nu het land niet plat leggen voor 1, 10 of 1000 doden. Maar nu praten we in een hele andere orde van grootte en vind ik het bizar dat er nu al over gesproken wordt.
Ja hoor, mensen die zich zorgen maken over de economische gevolgen denken allemaal aan hun luxe vakantie die niet door gaat. Niet of ze de komende maand nog de huur/hypotheek kunnen betalen. In wat voor bubbel leef jij?quote:Op maandag 30 maart 2020 22:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |