abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 30 maart 2020 @ 22:31:52 #126
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192362215
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Denk het wel, die benauwdheid en koorts van een week of 2 terug was volgens de huisarts een bacteriële infectie, antibiotica gehad en het lijkt nu allemaal weer een beetje normaal :P
Fijn!!
pi_192362217
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.
Thuisquarantaine kan prima. En anders maar hotelkamers oid.
Landsbelang voor individueel belang in tijden van nood he. Hoewel ik niet echt geloof in de oplossing, als je besmet bent heb je iedereen thuis al besmet voordat je getest wordt.
pi_192362228
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:28 schreef wokkelfok het volgende:

[..]

Inderdaad, dit zijn de draaiboeken die worden afgegaan.
Ja kan niet anders, als je nu zegt dat alles en iedereen tot de zomer thuis moet blijven, dan gaat het massaal genegeerd worden
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_192362232
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er wordt bij een lange lockdown ook regelmatig vergeten dat er met die aanpak ook extra doden zullen vallen. Verschillende mensen die ik heb gesproken zitten nu al tegen het depressieve aan. Laat staan als dit maanden doorzet.

Als je voor een lockdown kiest moet je eigenlijk in lockdown totdat het vaccin er is, anders blijf je bezig met je land openen en sluiten. Maar als je zo lang wacht stort de economie echt helemaal in. Plus dat je een bevolking hebt die overwegend depressief zal zijn. Reken maar dat er dan een spike gaat zijn in zelfmoord acties. Moet je ook niet willen.

Zou eerder willen dat ze die tijd tot bv mei zouden gebruiken om even goed na te denken hoe we alles weer open kunnen doen op kortere termijn. Aangepaste regels voor horeca, etc. Focus leggen op het isoleren van risico groepen ipv iedereen.

Mja, korte termijn denken komt al snel uit bij een lockdown, helemaal bij druk van de bevolking en druk van andere landen.
Heel moeilijk en complex.

Waarom de risicogroep niet isoleren, ipv iedereen?
Love is in the air!
pi_192362235
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kroegen, restaurants etc zullen ook weer open gaan over enkele maanden, al is het maar tijdelijk, om even wat financiële ademruimte te genereren en voor de bevolking wat afleiding.
Dat allemaal nog 9 maanden dichthouden gaat meer kwaad doen dan Corona.
Vast wel, maar ongetwijfeld met grote aanpassingen. D.w.z. meer zitruimte, meer afstand, minder weerklinken enz...
  maandag 30 maart 2020 @ 22:32:49 #131
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_192362241
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je met ‘dit’ bedoelt. Ik ben ervan overtuigd dat we het hele jaar geen sportevenementen met publiek meer gaan krijgen, ik ben er vrijwel van overtuigd dat we het hele jaar geen handen meer gaan schudden, ik ben er ook van overtuigd dat we het hele jaar niet zomaar meer naar een kroeg of restaurant gaan.

Wat ik wel denk is dat het reguliere leven (werk, omgaan met vrienden/familie) ergens in mei weer naar een redelijk normaal niveau zal gaan, vanzelfsprekend wel met de nodige beperkingen.
Ik denk dat de horeca met beperkingen open kunnen. Halve capaciteit om meer afstand te bewaren en dat soort dingen. Grote evenementen misschien in september en oktober. Maar ja, er blijven overal beperkingen aan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_192362247
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:29 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Ja heb het gelezen, maar in ziekenhuizen bepalen we niet standaard de bloedgroep. Dus ik zie het verschil in de praktijk niet. Daarvoor is een onderzoeksverband nodig, en daar zijn we nu te druk voor om dat op te zetten!
Ok.
Petje af voor jullie allemaal *;
pi_192362255
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:32 schreef Confetti het volgende:

[..]

Landsbelang voor individueel belang in tijden van nood he. Hoewel ik niet echt geloof in de oplossing, als je besmet bent heb je iedereen thuis al besmet voordat je getest wordt.
We kunnen ook alle besmette gevallen gelijk afschieten. Zeer effectief. Maar dat doen we ook niet. Want individuele rechten zijn ook iets waard. En zieke mensen op veldbedjes in een sporthal, zonder enige privacy vind ik mensonterend.
zie email 27 oktober
pi_192362257
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:33 schreef Nadelspiel het volgende:

[..]

Ok.
Petje af voor jullie allemaal *;
Dank! Petje mag af maar het mondkapje houd ik op!
pi_192362268
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik spande een kort geding aan als ze mij terwijl ik ziek was op een veldbedje in een sporthal wilden leggen. De menselijke waardigheid moet je ook in het oog houden.
Thuisquarantaine kan prima. En anders maar hotelkamers oid.
Ik denk dat het een bedje in een sporthal is of niks. Lijkt me niet de tijd om een beetje eisen te stellen.
pi_192362278
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:32 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Vast wel, maar ongetwijfeld met grote aanpassingen. D.w.z. meer zitruimte, meer afstand, minder weerklinken enz...
Toch blijft dat in een kroeg of discotheek lastig, afstand houden ;)

Het wordt gewoon nog een hele hele barre tijd
Love is in the air!
pi_192362301
quote:
7s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
Er wordt bij een lange lockdown ook regelmatig vergeten dat er met die aanpak ook extra doden zullen vallen. Verschillende mensen die ik heb gesproken zitten nu al tegen het depressieve aan. Laat staan als dit maanden doorzet.

Als je voor een lockdown kiest moet je eigenlijk in lockdown totdat het vaccin er is, anders blijf je bezig met je land openen en sluiten. Maar als je zo lang wacht stort de economie echt helemaal in. Plus dat je een bevolking hebt die overwegend depressief zal zijn. Reken maar dat er dan een spike gaat zijn in zelfmoord acties. Moet je ook niet willen.

Zou eerder willen dat ze die tijd tot bv mei zouden gebruiken om even goed na te denken hoe we alles weer open kunnen doen op kortere termijn. Aangepaste regels voor horeca, etc. Focus leggen op het isoleren van risico groepen ipv iedereen.

Mja, korte termijn denken komt al snel uit bij een lockdown, helemaal bij druk van de bevolking en druk van andere landen.
Het effect van een recessie/economische depressie op de levensjaren valt mee, zo wist RTL Z mij vandaag te vertellen. Maar er is meer dan de levensverwachting. De kwaliteit van leven gaat natuurlijk drastisch achteruit bij een langdurige economische depressie.

Ik heb makkelijk praten, ja, maar het moment dat we grote verliezen voor lief nemen gaat toch komen. Ik geloof er niks van dat we levenslang immuun zijn voor dit virus na één besmetting.
pi_192362304
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik denk dat het een bedje in een sporthal is of niks. Lijkt me niet de tijd om een beetje eisen te stellen.
Dat zullen we zien als het zo ver komt. Er zijn wel grenzen aan wat je kunt maken. Proportionaliteit en subsidiariteit is ook een ding. Thuisquarantaine is vanaf het begin als middel aangewend. Dus waarom kan dat nu ineens niet meer?
zie email 27 oktober
pi_192362311
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Dat zeker. Of het heel bar wordt betwijfel ik overigens. Als we de IC capaciteit niet ruimschoots en langdurig overschrijden en we blijven in sociale distamcing, wordt het met name een hele hele hele saaie tijd.
pi_192362315
quote:

[..]

Dat werkt niet en een halflege tent is maar saai ook
pi_192362332
quote:

[..]

Naja, bar. Valt wel mee. Saai vooral. Bar wordt het als je de situatie niet kunt accepteren zoals die is, of als er iemand in je familie ziek wordt.

Alleen dat we hier op het internet over kunnen babbelen vind ik eigenlijk al een luxe. Als dit had gebeurd voordat het internet er was, dan was het wel bar geweest.
pi_192362333
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:35 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Dat zeker. Of het heel bar wordt betwijfel ik overigens. Als we de IC capaciteit niet ruimschoots en langdurig overschrijden en we blijven in sociale distamcing, wordt het met name een hele hele hele saaie tijd.
Wat dacht je van alle faillissementen
Love is in the air!
  maandag 30 maart 2020 @ 22:36:42 #143
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_192362337
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:34 schreef Confetti het volgende:

[..]

Het effect van een recessie/economische depressie op de levensjaren valt mee, zo wist RTL Z mij vandaag te vertellen. Maar er is meer dan de levensverwachting. De kwaliteit van leven gaat natuurlijk drastisch achteruit bij een langdurige economische depressie.

Ik heb makkelijk praten, ja, maar het moment dat we grote verliezen voor lief nemen gaat toch komen. Ik geloof er niks van dat we levenslang immuun zijn voor dit virus na één besmetting.
In de VS waren recessies de periodes waarin de levensverwachting het snelst steeg.
are we infinite or am I alone
pi_192362364
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Naja, bar. Valt wel mee. Saai vooral. Bar wordt het als je de situatie niet kunt accepteren zoals die is, of als er iemand in je familie ziek wordt.

Alleen dat we hier op het internet over kunnen babbelen vind ik eigenlijk al een luxe. Als dit had gebeurd voordat het internet er was, dan was het wel bar geweest.
Er zijn honderdduizenden mensen die straks geen baan meer hebben. Contracten die aflopen zonder verlenging, horeca personeel, toerisme, zzp'ers zonder opdrachten omdat bedrijven dicht zitten.

Best bar ;)
Love is in the air!
pi_192362365
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ja veel bedrijven hebben toch wel uiterlijk in mei wel weer inkomsten nodig, of er moet nog een reddingspakket komen
pi_192362368
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zullen we zien als het zo ver komt. Er zijn wel grenzen aan wat je kunt maken. Proportionaliteit en subsidiariteit is ook een ding. Thuisquarantaine is vanaf het begin als middel aangewend. Dus waarom kan dat nu ineens niet meer?
Zulke maatregelen zullen waarschijnlijk op een besluit gemaakt zijn, en gezien de situatie zal de rechter waarschijnlijk oordelen dat het collectieve belang boven het individuele belang.

Maar goed, zo ver is het toch nog niet?
pi_192362374
quote:
1s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:15 schreef Landgeld het volgende:
Toch voelt het wrang dat we deze bizarre en extreme maatregelen nemen voor ongeveer 2000 mensen.

Met overgewicht en veelal oud zijn.

Op 17.000.000 mensen in dit land.
Als je niks doet worden het er 100.000 en gaan ze allemaal dood.
  maandag 30 maart 2020 @ 22:38:14 #148
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_192362376
‘Vroeger’ ging ik altijd werken als ik me niet helemaal fit voelde. Ik ben nooit ziek, maar altijd wel 1 of 2 keer per jaar een weekje wat minder fit met hoofdpijn, spierpijn en je gewoon wat minder lekker voelen. Dan ibuprofen erin en het ging die dag wel weer redelijk.

Ik denk dat dit soort dingen vanaf nu sneller ‘not done’ is. Niet zozeer voor jezelf, maar vooral om andere niet te besmetten. Of ben ik de enige die dit doet? |:)
pi_192362379
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:36 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat moet ik daarvan denken? Ze zullen veel plaatsvinden, ongetwijfeld. En daar zal een vangnet voor moeten zijn, zodat niet iedereen in armoede hoeft te leven. Gelukkig zijn er veel sociale vangnetten in Nederland, en gaat werkloosheid niet direct gepaard met zorgverzekeringsloosheid, zoals in Amerika.
pi_192362380
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 22:21 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik vind het schrijnend hoe jij over de economie denkt. Dat kost indirect nog meer levens.

Het is kiezen tussen kwaad en kwaad.
Met wie wil je nog handel drijven dan? De wereld staat in brand, iedereen houdt de hand op de knip. Alles in Nederland open gooien "voor de economie" levert alleen maar onnodig veel onnodige doden op, voor de rest he-le-maal niets.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')