Het huis is niet verboden terrein. Hij kan in de ochtend met z'n gezin naar Zeeland rijden en in de avond weer terug naar Amsterdam. De noodverordening geeft alleen aan dat er niet overnacht mag worden in het verblijf als dat niet het hoofdverblijf is.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:
Nee. Het is gewoon niet te snappen. Het is een eigendom van iemand waarvan de staat nu zegt 'verboden terrein voor je'.
Als Doel ontploft zou zijn, prima, maar het risico om besmet te worden is daar nota bene minder. Er is geen aanwijsbare reden waarom iemand niet dat 2de huis kan gebruiken.
Dat is niet te snappen. Klaar.
Je hoeft het ook helemaal niet te snappen. Als je je maar aan de opgedragen regelgeving houdt, het is allemaal niet zo heel ingewikkeld.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:
Nee. Het is gewoon niet te snappen. Het is een eigendom van iemand waarvan de staat nu zegt 'verboden terrein voor je'.
Als Doel ontploft zou zijn, prima, maar het risico om besmet te worden is daar nota bene minder. Er is geen aanwijsbare reden waarom iemand niet dat 2de huis kan gebruiken.
Dan had hij er ook niet ingewild, wat zeg je nou precies?quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Ebels tweede woning in Uden had gestaan had dit bericht nooit in de krant gestaan...
Ergens is het wel te snappen als je goed nadenkt, als voorbeeld de vele werknemers werkzaam in niet vitale beroepen en die niet mogen werken, die werknemers mogen ook niet op vakantie of gaan werken in een ander deel van Nederland of ander land.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt, al die bullshit over de kinderen, ruimte en alles is natuurlijk enorme verzonnen onzin omdat het wel lekker bekt. Meneer hangt gewoon de corona vluchteling uit. Net zoals al die idioten die plotseling ergens in Drenthe maandenlang een Landal huisje hebben geboekt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:01 schreef Marsenal het volgende:
Dan had hij er ook niet ingewild, wat zeg je nou precies?
Deze monkool heeft er blijkbaar nooit over nagedacht een huis met tuin in a'dam te kopenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:38 schreef Marsenal het volgende:
Wat een kinderachtige haat tegen Amsterdammers weer.
Ik vind het ook wat ver gaan, dat je je eigen huis uit moet, en ik snap best hoe irritant het is als je 24/7 met kinderen in een stadswoning moet blijven zitten, ik heb ook een tijdje heel
klein gewoond met kinderen, dat is niet altijd makkelijk, zeker als het dagelijks ritme wegvalt. Dat hij een beetje geld heeft en uit Amsterdam komt vinden mensen blijkbaar lastig. Maar wacht maar tot de regering een keer tegen jou zegt ‘Dat ding van 7 ton van jou? Daar mag je een paar weekjes niet bij’. Dan mag je daar best een dagje zuur over zijn.
Verder vind ik het best goed, dat Zeeland zo’n stap durft te zetten, die provincie zal wel uitgestorven zijn nu, die gaan geen broeihaard zijn.
You have not to reason why, you have but to do and die.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef AchJa het volgende:
Je hoeft het ook helemaal niet te snappen. Als je je maar aan de opgedragen regelgeving houdt,
Als je het kan leien om een buitenverblijf in Zeeland te kopen dan hoeft dat normaal gezien ook niet. Ik heb ook heel lang in een te klein huis gewoond omdat de andere omstandigheden gewoon te chill waren daar. Niks geks aan.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:05 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Deze monkool heeft er blijkbaar nooit over nagedacht een huis met tuin in a'dam te kopen![]()
Zo leven we hier normaal niet, maar nu in een crisissituatie even wel. Principieel zijn is allemaal heel erg schattig maar het houdt snel op als we bijzonder dicht bij het punt komen dat ook wij de lijken met een koelwagen moeten afvoerenquote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
You have not to reason why, you have but to do and die.
Zo leven we hier niet.
Derhalve onzin.
Lekker makkelijk discussiėren, denk je.quote:
Nouja het is net als eencelligen die zich ongeslachtelijk voorplanten op de bodem van de oceaan. Het interesseert me niet zoveel maar deze kerel dient zich gewoon aan de wet te houden. Hij zal niet de enige zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:08 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Als je het kan leien om een buitenverblijf in Zeeland te kopen dan hoeft dat normaal gezien ook niet. Ik heb ook heel lang in een te klein huis gewoond omdat de andere omstandigheden gewoon te chill waren daar. Niks geks aan.
Voor mij wel hoor. En er valt inderdaad weinig te discussiėren. Je kan het er niet mee eens zijn, maar dat verandert de situatie niet.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lekker makkelijk discussiėren, denk je.
Totdat de overheid bij jou aan de deur staat om je je eigen huis uit te trappen.
Moreel totaal verwerpelijk en niet te begrijpen. Voor niemand niet.
Er is een tijd van nood inderdaad. Maar er is geen aanwijsbare reden waarom dit persoon niet dat huis mag gebruiken als verblijf.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo leven we hier normaal niet, maar nu in een crisissituatie even wel. Principieel zijn is allemaal heel erg schattig maar het houdt snel op als we bijzonder dicht bij het punt komen dat ook wij de lijken met een koelwagen moeten afvoeren.
Doet hij blijkbaar ook, dus in feite is het een nieuwsbericht van niks.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:11 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Nouja het is net als eencelligen die zich ongeslachtelijk voorplanten op de bodem van de oceaan. Het interesseert me niet zoveel maar deze kerel dient zich gewoon aan de wet te houden.
We hebben je de reden nou al vaak genoeg verteld in dit topic...quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is een tijd van nood inderdaad. Maar er is geen aanwijsbare reden waarom dit persoon niet dat huis mag gebruiken als verblijf.
Niet voor mij.quote:
Je wordt er niet uitgetrapt, je mag er even niet overnachten. Dus ga je weer met de kerende post terug naar je primaire verblijf en ben je de volgende ochtend weer welkom.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:11 schreef Red_85 het volgende:
Lekker makkelijk discussiėren, denk je.
Totdat de overheid bij jou aan de deur staat om je je eigen huis uit te trappen.
Voor sommigen niet idd...quote:Moreel totaal verwerpelijk en niet te begrijpen. Voor niemand niet.
Op basis van welk risico op besmetting dan? In Zeeland zijn er een stuk minder besmet dan in Amsterdam.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We hebben je de reden nou al vaak genoeg verteld in dit topic...
Opgelost inderdaad. De man geeft eerlijk toe dat hij komt recreėren (kunnen de kinders zo lekker naar buiten) en recreatieovernachtingen zijn sinds gister verboden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 11:58 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het huis is niet verboden terrein. Hij kan in de ochtend met z'n gezin naar Zeeland rijden en in de avond weer terug naar Amsterdam. De noodverordening geeft alleen aan dat er niet overnacht mag worden in het verblijf als dat niet het hoofdverblijf is.
Dus ja, vervelend, maar als het gaat om die kinderen een beetje de ruimte te geven dan lijkt het me prima te doen om een paar keer per week heen en weer te rijden.
Primaire verblijf is een bureaucratisch dingetje. Praktisch maakt het geen flikker uit waar je slaapt als je 80 huizen zou hebben.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je wordt er niet uitgetrapt, je mag er even niet overnachten. Dus ga je weer met de kerende post terug naar je primaire verblijf en ben je de volgende ochtend weer welkom.
[..]
Voor sommigen niet idd...
Zeg dan ook niet dat iedereen het snapt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:14 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Prima, maar zeg dan niet dat niemand het snapt.
In het topic zei ik he. Er zijn vast nog veel meer mensen die niet snappen hoe een noodverordening werkt.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg dan ook niet dat iedereen het snapt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |