Ja ik ben ook supervoorzichtig/verstandig en weet dat het waarschijnlijk hier niet op aan gaat komen hoor. Maar we gaan horen van dit soort gevallen vrees ik.quote:Op maandag 30 maart 2020 16:32 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook een "onderliggend probleem" wat niet gerelateerd is aan dit virus trouwens.
Maar het zou wel kunnen dat dat mij in zo'n extreme situatie zou kunnen naaien. Maar goed, het zij zo dan.
Maar ik ga er vooralsnog niet vanuit dat dat gebeurt. Sowieso heb je zelf invloed op de kans dat je besmet raakt. En bij besmetting is de kans vrij groot dat je er doorheen komt. Je moet dan de geluksfactor mee hebben.
Heeft 'ie geen opvolger dan?quote:Op maandag 30 maart 2020 17:24 schreef HiZ het volgende:
Hoe gaat het trouwens als je geen huisarts meer hebt? De mijne is net met pensioen gegaan.
Zijn we dit alweer vergeten is mijn hoop. Is ijdele hoop, economische gevolgen zijn gigantisch.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe denken we hier over een jaar over....
De hele economie plat leggen omdat een virusje oude mensen met een hoge BMI een maandje eerder laat overlijden....
Hoe meer mensen gaan denken dat zij een uitzondering zijn hoe langer het gaat duren voordat er minder druk op de ICs komt en dus hoe langer de strenge maatregelen gaan gelden.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:27 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Mensen beginnen dus misschien weer hun leven op te pikken? Ik weet niet wat je hier uit kunt concluderen. Ook veel meer vrachtwagens enz.....
Ah ok, ik pikte hem inderdaad anders op, my badquote:Op maandag 30 maart 2020 17:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je overdrijft met 'iedereen (...) zat het weekend daarna op het strand'. Dat is waar Nederland goed in is, uitvergroten.
Ook dat is een aanname. Zulke maatregelen hebben tijd nodig om in te werken. Denk niet dat het zonder handhaving afgelopen weekend net als de week ervoor was geweest.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:25 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, je bevestigt ons punt. Mensen zijn pas gaan luisteren toen er gehandhaafd ging worden en het niet meer een vrijblijvend verzoekje was.
Dat denk ik ook niet. Ik zie echt een verschil in de houding van mensen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dat is een aanname. Zulke maatregelen hebben tijd nodig om in te werken. Denk niet dat het zonder handhaving afgelopen weekend net als de week ervoor was geweest.
Nofi maar dit soort grafieken is/wordt volstrekt vertekend. Het werkt op "aantallen" zonder die in relatie te brengen. Je kan er geen gatenkaas van maken. Hooguit wat te zeggen over de steilheid en dan nog niet weten wat het aandeel is vanwege het variabele (ook in de tijd) testbeleid.quote:
Het was zeker veel te druk, maar het was nog altijd wel maar een klein percentage. Vanaf dag 1 zijn miljoenen mensen serieus met de nieuwe regels omgesprongen.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah ok, ik pikte hem inderdaad anders op, my bad![]()
Ik generaliseerde idd, maar het ging over duizenden mensen... en niet alleen stranden, parken, bossen, overal was het gewoon veel te druk.. mensen namen het bepaald niet serieus..
Media helpt ook niet echt. Natuurlijk zijn er mensen die schijt hebben aan de regels (sommigen nu nog steeds, ondanks de boetes), maar de focus lag daar wel héél erg bij. Grootste gedeelte van de bevolking nam de maatregelen en verzoeken gewoon serieus, maar dat is veel minder spannend om in je headlines te stoppen. Minder clicks. En mensen vormen dan weer vaak hun mening aan de hand van de media.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:30 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ook dat is een aanname. Zulke maatregelen hebben tijd nodig om in te werken. Denk niet dat het zonder handhaving afgelopen weekend net als de week ervoor was geweest.
Nieuwssites die in zichzelf willen oreren... sterven vanzelf uit.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:09 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep, of gewoon de useragent van je browser aanpassen naar die van een (Google-)spider. Maar dat lijkt hier ook niet te werken. Is dus echt afgeschermd voor betalende leden zonder mogelijkheid om gratis in te zien. Dan houdt het op
Mensen zijn gezelschapsdieren, en absoluut niet gewend aan solitair leven..quote:Op maandag 30 maart 2020 17:31 schreef Markesh het volgende:
Hier is het ook al weer veel drukker op straat vergeleken met een week geleden.
Het blijft even hangen zo'n oproep van Rutte en na een dag of 5 denken er weer een hoop dat het allemaal wel los loopt
Je punt?quote:
tja, een appel is rond en een banaan is krom, best opvallend eigenlijk.....quote:Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef Nia het volgende:
Zweden kent geen lockdown. Lagere scholen, winkels en horeca zijn er gewoon open. Noorwegen, dat wel een lockdown heeft, staat boven Zweden in de statistiek. Best wel opvallend eigenlijk.
laatste bed is net gevuld en nu is de stront aan de knikker?quote:
Ook daar kan je weinig uit concluderen. Wonen mensen niet dichter op mekaar in Noorwegen in vergelijking met Zweden? Je kunt niet alleen conclusies doen vanuit cijfers.quote:Op maandag 30 maart 2020 17:32 schreef Nia het volgende:
Zweden kent geen lockdown. Lagere scholen, winkels en horeca zijn er gewoon open. Noorwegen, dat wel een lockdown heeft, staat boven Zweden in de statistiek. Best wel opvallend eigenlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |