Nee, daar ben ik inmiddels ook achter.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ken eerlijk gezegd maar een stuk of 10 "perfecte albums", en daar is dit er geen van
Hoe kun je zo'n site nog serieus nemen?quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik inmiddels ook achter.
Hoe kan je dit nou weer een tien geven, zal wel voor betaald zijn...
Als Kanye West een 10 kreeg, dan Fiona zeker!quote:
Fiona is altijd al wel de favoriet van PF geweest. Respectievelijk een 9.0, 9.4, 7.8, 9,0 en een 10. Not bad.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:38 schreef Beregd het volgende:
[..]
Als Kanye West een 10 kreeg, dan Fiona zeker!![]()
Ben allang blij dat folk/rock/singer songwriter weer wat meer positieve aandacht krijgt op pitchfork, en dat het niet allemaal popperts en rapperts zijn. Of het nu 10 of 8.7 of zo is, dat zegt weinig.
Blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 april 2020 11:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Fiona is altijd al wel de favoriet van PF geweest. Respectievelijk een 9.0, 9.4, 7.8, 9,0 en een 10. Not bad.
Dat beweer ik ook niet.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Z het volgende:
Ik heb ook niet zoveel met Fiona maar dit is natuurlijk een uitstekende plaat. Dat het niks voor jou is, zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit van de plaat.
quote:It happens to most of us at an early age: the realization that life will not follow a straight line on the path towards fulfillment. Instead, life spirals. The game is rigged, power corrupts, and society is, in a word, bullshit. Art can expose the lies.
Alhoewel.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:59 schreef Maxerazzi het volgende:
(perfectie-bestaat-niet-dit-dat-zus-zo)
Nog niet officieel, maar officieus wordt hier ook 1 september genoemd....quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:24 schreef Beregd het volgende:
Vorig jaar gezien op DTRH, maar niet echt mijn muziek.
Is er in NL al nieuws over de festivals? In BE zijn ze allemaal afgeschaft tot eind augustus.
Prima plaat, OK. Maar een 10 is wat andersquote:Op vrijdag 17 april 2020 12:18 schreef Z het volgende:
Ik heb ook niet zoveel met Fiona maar dit is natuurlijk een uitstekende plaat. Dat het niks voor jou is, zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit van de plaat.
Maak daar maar 1 september 2021 van, tot die tijd gaan er echt geen festivals zijn....tenzij vaccin...maar dat duurt zeker ook nog wel een jaar...ik hoop dat Rutte en co komende dinsdag duidelijkheid verschaffen, want het is toch wel vrij makkelijk te bedneken dat het dit jaar niet meer kan...quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Nog niet officieel, maar officieus wordt hier ook 1 september genoemd....
Bat for Lashes.quote:Op vrijdag 17 april 2020 13:42 schreef Norrage het volgende:
Sowieso heb je een aantal van die vrouwelijke singer-songwriters die semi-alternatief zijn, maar door critici de hemel in geprezen woredn en die ongeveer in hetzelfde tijdsvak waren begonnen. Fiona Apple,Tori Amos, Regina Spektor....en ik kan niks met die dames....
Die vind ik wel goed, maar die is volgens mij ook uit een andere periode? Fiona en co zijn toch al van de jaren 90...quote:
Ja, Fiona uit 1996 zie ik, Regina uit 2001...quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:01 schreef Beregd het volgende:
Fiona gaat toch ook al een stuk langer mee dan regina.
Ik verwarde Fiona Apple vroeger altijd met Ani Difranco.
quote:
Geef mij deze maar, een van de meest catchy refreintjes van vorig jaar:quote:
En dan vooral door (het hier altijd eindeloos genoemdequote:Op vrijdag 17 april 2020 13:42 schreef Norrage het volgende:
Sowieso heb je een aantal van die vrouwelijke singer-songwriters die semi-alternatief zijn, maar door critici de hemel in geprezen woredn en die ongeveer in hetzelfde tijdsvak waren begonnen. Fiona Apple,Tori Amos, Regina Spektor....en ik kan niks met die dames....
Eens. Er is maar 1 album wat ik een 10 zou geven (Marquee Moon), maar best een aantal geef ik graag 5 sterren.quote:Op vrijdag 17 april 2020 12:59 schreef Maxerazzi het volgende:
Eigenlijk wel gek: ik vind een 10 altijd een irritant cijfer (perfectie-bestaat-niet-dit-dat-zus-zo), maar met een vijfsterrenbeoordeling heb ik dan weer geen moeite. Dus ik vind het helemaal prima dat recensenten deze plaat van Fiona met ***** afstempelen, maar een 10 vind ik gevoelsmatig compleet debiel.
Tot zover mijn overpeinzinkje.
De eerste zinnen van de Hooivorkrecensie zijn overigens weer een klassiekertje van hun kant:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, mooi dat dat door kan blijven gaan. Tot nu toe nog weinig problemen in distributie, maar dat zal de komende maanden pas merkbaar worden.quote:Op vrijdag 17 april 2020 14:50 schreef methodmich het volgende:
[..] Gisteren speciaal bezorgd door een van de twee eigenaren van mijn favoriete platenzaak, samen met twee andere albums die ik besteld had. Gewoon op het fietsje, toch een kilometer of 15. Is dat service of niet?
Ik heb "This Is It" grijs gedraaid in 2001, zelfs op LP gekocht (en weer verkocht helaas). Was destjids een frisse wind. Daarna bijna 20 jaar middelmaat.quote:Op maandag 20 april 2020 16:11 schreef Kerftminister het volgende:
Nee die Fiona Apple doet me weinig.
The New Abnormal daarentegen krijg ik geen genoeg van, die zal nog wel een aantal keer de revue passeren de komende tijd.
En dan ook alle standaard akkoordenwisselingenquote:Op maandag 20 april 2020 23:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb "This Is It" grijs gedraaid in 2001, zelfs op LP gekocht. Was destjids een frisse wind. Daarna bijna 20 jaar middelmaat.
Het nieuwe album heeft in ieder geval het meest catchy nummertje van dit jaar tot nu toe:
Werkelijk alle poptruukjes zijn uit de kast gehaald
quote:Op maandag 20 april 2020 23:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb "This Is It" grijs gedraaid in 2001, zelfs op LP gekocht (en weer verkocht helaas). Was destjids een frisse wind. Daarna bijna 20 jaar middelmaat.
Het nieuwe album heeft in ieder geval het meest catchy nummertje van dit jaar tot nu toe:
Dat is een beetje een cliché geworden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef methodmich het volgende:
Ik vind nog steeds dat The Strokes na Is This It eigenlijk hadden moeten stoppen. Daar brengt ook deze verrassende comeback geen verandering in, helaas.
Tja, toch is het wat mij betreft zo. Al die platen die later kwamen, waren beduidend minder. Misschien met die tweede nog als lichte uitzondering.quote:Op dinsdag 21 april 2020 16:33 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat is een beetje een cliché geworden.
Dan zullen heel veel bands maar 1 album maken. Krijg je veel werkloze artiesten van, kost overheiden klauwen met geld.quote:Op dinsdag 21 april 2020 15:10 schreef methodmich het volgende:
Ik vind nog steeds dat The Strokes na Is This It eigenlijk hadden moeten stoppen. Daar brengt ook deze verrassende comeback geen verandering in, helaas.
Dat is nu ook al zo, want ze mogen niet naar buiten. De nieuwe soberheid is ingetreden.quote:Op dinsdag 21 april 2020 19:47 schreef Moody het volgende:
[..]
Dan zullen heel veel bands maar 1 album maken. Krijg je veel werkloze artiesten van, kost overheiden klauwen met geld.
Echt een van mijn favoriete nummers van het jaar.quote:Op maandag 20 april 2020 23:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb "This Is It" grijs gedraaid in 2001, zelfs op LP gekocht (en weer verkocht helaas). Was destjids een frisse wind. Daarna bijna 20 jaar middelmaat.
Ik heb Comedown machine best vaak gedraaid. Snap het probleem daarmee niet. Moet wel even weer opnieuw opzetten.quote:Op maandag 20 april 2020 23:04 schreef Moody het volgende:
[..]
Enige wat me beetje tegenstand aan dat laatste album was het gemankeerd uitspreken van woordenquote:Op maandag 20 april 2020 16:11 schreef Kerftminister het volgende:
Nee die Fiona Apple doet me weinig.
The New Abnormal daarentegen krijg ik geen genoeg van, die zal nog wel een aantal keer de revue passeren de komende tijd.
Volkskrant heeft het al over een van de beste albums allertijden...quote:Op vrijdag 24 april 2020 11:05 schreef Gehenna het volgende:
Hmm nieuwe Fiona Apple is best ok hoor, ik had de hype helemaal gemist, maar zie ineens overal reviews met 9+ en 10'en, uuhm whut?
Nee okee, prima een 4 sterren plaat ofzo,maar die extreem lovende recensies?quote:Op vrijdag 24 april 2020 16:27 schreef Beregd het volgende:
Topplaat van Fiona. Het is niet omdat ze overal lovende reviews krijgt, dat het daarom een slechte plaat is, toch
Jaquote:Op vrijdag 24 april 2020 08:59 schreef Maxerazzi het volgende:
En tweede single van aankomende Kelly Lee Owens is gelukkig een stuk beter dan de eerste.
Thanks voor de tip, wist niet dat ze een nieuwe hadden.quote:
Vind hem wel tofquote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:02 schreef Slobeend het volgende:
De nieuwe Car Seat Headrest is niet echt aan mij besteed voorlopig.
Jackson C Frankquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:45 schreef methodmich het volgende:
Net The Strokes, wat dat betreft.
Wat is jullie top 5 aan artiesten die hun debuutplaat nooit meer overtroffen hebben?
Hoe oud was jij in 87?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:40 schreef EP3 het volgende:
DJ Shadow
RATM
Nas
Dizzee Rascal
NWA
--
Sloegen hier allemaal in als n bom. En alles daarna wordt eigenlijk nooit meer dan n slap aftreksel van het magische debuut.
11.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:45 schreef Z het volgende:
[..]
Hoe oud was jij in 87?
Ik moet er even over nadenken. Best lastige vraag van MM.
NWA idd. Zou wel vrij hardcore zijn als je daar op de 11e al hard op gingquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:52 schreef EP3 het volgende:
[..]
11.
Maar je refereert aan NWA?
Die heb ik via mijn ( oudere ) broer leren kennen. Rond mijn 14e, denk ik.
Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nooit meer overtroffen hebben in ieder geval gigantisch veel engelse bands last van
Dan denk ik ook aan Foals, Maximo Park, Rifles, Blood Red Shoes
Oh ja de View, Rakes, Editors, Klaxons, Bromheads Jacket kan ik helemaal in mee gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.
Al was Editors' tweede album nog voor de helft erg goed en hun derde album misschien nog beter (dan de tweede, niet de eerste). Echte aftakeling zag je in vooral in The View en The Rifles, wát een perfecte debuut-albums. Staan beide nog fier overeind. The Rifles hadden nog hele goede dingen op de tweede en handjevol goed werk op de albums daarna. Die zitten ondertussen in het circuit van "greatest hits", "singles collection", "de hits, akoestisch", "de hits, live in Londen", "de klassieker, geremastered met bonus tracks", "repress van het tweede album, maar nu op groen vinyl"-circuit. Ik geef ze geen ongelijk overigens. Maar van The View kun je met veel sympathie misschien een EP aan aardig materiaal verzamelen van album 2 t/m 5.
In een andere stijl uit die periode, Audio Bullys en Dizzee Rascal.
Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:03 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik begon me dit te bedenken en kwam toen ook met een waslijst aan Engelse acts rondom 2002-2007 en een paar uit de 90's. Zo 1-2-3 kan ik met gemak Editors, Bromheads Jacket, Klaxons, The View, Jamie T, The Rakes (al waren die laatste vanaf het begin een beetje mank) aan dat rijtje toevoegen. We Are Scientists ("major label debuut"), Clap Your Hands Say Yeah en The Fratellis (2 jaar terug nog in Amerika gezien, hemeltjelief...) ook, echter alle drie Amerikaans.
Al was Editors' tweede album nog voor de helft erg goed en hun derde album misschien nog beter (dan de tweede, niet de eerste). Echte aftakeling zag je in vooral in The View en The Rifles, wát een perfecte debuut-albums. Staan beide nog fier overeind. The Rifles hadden nog hele goede dingen op de tweede en handjevol goed werk op de albums daarna. Die zitten ondertussen in het circuit van "greatest hits", "singles collection", "de hits, akoestisch", "de hits, live in Londen", "de klassieker, geremastered met bonus tracks", "repress van het tweede album, maar nu op groen vinyl"-circuit. Ik geef ze geen ongelijk overigens. Maar van The View kun je met veel sympathie misschien een EP aan aardig materiaal verzamelen van album 2 t/m 5.
.
Maar welke band wordt niet automatisch gehyped na een goed debuut. Interpol was ook wel een goede hoewel Our Love To Admire een paar goede nummers had. Joy Division is misschien een beetje flauw met hoe dat gelopen isquote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:26 schreef Z het volgende:
[..]
Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.
Is wel een interessante theorie, maar ik denk vooral de druk, het eindeloos moeten/willen touren met dat ene succesvolle album, en dan als het momentum wegebt weer effe 12 zulke goede liedjes moeten schrijven en opnemen, het liefst binnen een paar maanden.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja de View, Rakes, Editors, Klaxons, Bromheads Jacket kan ik helemaal in mee gaan.
Editors heeft ook nog wel wat aardige dingen gemaakt maar hun debuut was echt goed.
Infadels, Dirty Pretty Things, Late of The Pier ook nooit meer wat van gehoord na hun debuut.
Florence and the Machine is nu een stadionband maar wat mij betreft is dat na het debuut ook niet meer verder gekomen dan een paar hele toffe nummers.
Geen idee waarom zoveel Engelse band zo totaal geflopt zijn misschien dat ze daar spul van eige bodem vaak meteen zo hard hypen dat ze naast hun schoenen gaan lopen ofzo.
Wat houdt dat in? Voor bijna al deze bands is er wel een andere reden dat het nooit meer zo goed is geworden als het debuut, en veel hebben een verschillende weg bewandeld naar dat debuut toe. Sommigen zijn volledig afgebrokkeld, anderen hebben nog jaren aardig materiaal uitgebracht, of nog steeds af en toe goede singles.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:26 schreef Z het volgende:
[..]
Bijna allemaal hype bands imho. Op Editors na wellicht.
Welke nieuwe bands? Het kan gewoon aan mijn interesses liggen maar naar mijn idee is het hele band gebeuren een beetje op zijn retour. Is natuurlijk ook makkelijker om een act te doen met 1 of 2 personen in plaats van een hele band. Bands met goede albums als Car Seat Headrest worden volgens mij nog steeds best wel hard gehyped na één topper.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:43 schreef Z het volgende:
Ik vind dat gewoon allemaal matige platen. Uit de tijd dat nieuwe bands heel hard gehyped werden. Dat gebeurt nu niet meer zo heel erg toch? Dat hypen van nieuwe bands.
Ah, op die manier. Állemaal in dat rijtje? De een is de ander niet. En ik denk dat "bands" een beetje ouderwets zijn geworden. Rond 2006 stond bij wijze van spreken inderdaad elke Engelsman die 3 akkoorden kon spelen op de voorpagina van de NME. Een magazine wat nu niet eens meer bestaat. En in deze tijd krijgt elke zelfde trap 808 dreun met dezelfde flow en eenzijdige thematiek een spot op de festivals. En ook dat zal weer veranderen. Plus albums zijn steeds minder relevant, er zijn veel singles-artiesten.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 21:43 schreef Z het volgende:
Ik vind dat gewoon allemaal matige platen. Uit de tijd dat nieuwe bands heel hard gehyped werden. Dat gebeurt nu niet meer zo heel erg toch? Dat hypen van nieuwe bands.
Neeeee, die indie-hitjes van het eerste album waren toen al vervelend en kan ik nu al helemaal niet meer horen. Die begon ik pas echt te volgen met dat geweldige tweede album, en hun meest recente album (uit 2018) is denk ik juist hun beste werk tot nu toe. Nu ik erover nadenk, dat is zowaar een ondergewaardeerde band ondertussen.quote:
Bij Arctic Monkeys zou ik nu denk ik Humbug, Favourite Worst Nightmare en Tranquility Base allemaal verkiezen boven het debuutquote:Op vrijdag 1 mei 2020 20:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nooit meer overtroffen zou een héle lange lijst worden. Nooit meer zelfs maar in de buurt gekomen zoiets.
Arctic Monkeys
Daft Punk
Little Dark Age is echt fijn inderdaadquote:Op zaterdag 2 mei 2020 00:22 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Neeeee, die indie-hitjes van het eerste album waren toen al vervelend en kan ik nu al helemaal niet meer horen. Die begon ik pas echt te volgen met dat geweldige tweede album, en hun meest recente album (uit 2018) is denk ik juist hun beste werk tot nu toe. Nu ik erover nadenk, dat is zowaar een ondergewaardeerde band ondertussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |