abonnement Unibet Coolblue
pi_192344594
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:25 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Maar je bent nooit zeker in the thing called life.
Nee, en met jouw keuzes wordt het er ook niet veel beter op.
pi_192344595
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

jij gaat nooit uit eten of op stap/cafe?
want een heel jaar dan blijft er niks over,nl
Dan dus niet.

Restaurants mogen van mij open, als ze er voor kunnen zorgen dat de regels worden gevolgd. Geloof dat ze dit in HK ook voor elkaar krijgen, dan prima.

Maar met 100 man in een warme kroeg staan zie ik de meerwaarde niet van. terrassen wel, openbare toiletten niet. (ja lastig, maar nee).

Dus, als de uitgesloten groep kan laten zien dat ze er iets aan gedaan hebben wat werkt, ook mooi! Taxis met dichte voorkanten oid.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:26:13 #203
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192344603
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maar dat hoeft niet. Hangt af van de maatregelen die de overheid zal nemen. De staatsschuld zal wel flink oplopen,maar dat hoeft geen ramp te zijn als de meeste mensen na het virus weer alles kunnen oppakken (en dus moet de overheid zorgen voor een overbrugging)
wie moeten het dan weer opbouwen? de jeugd?
pi_192344604
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Niet als hun personeel door de overheid doorbetaald wordt en ze aanspraak kunnen maken op extra geld om de huur te overbruggen, bijvoorbeeld. Dat zal geen goedkope oplossing zijn maar wellicht beter dan allemaal failliete bedrijven.
Dat kost weer wat miljarden. Deze 3 maanden maatregelen kosten al 20/40 miljard van een potje van 90 miljard overschot wat ze hebben. Is al de helft dan bijna op.
pi_192344608
Nu bij Lubach item over comunicatie tussen overheid/rivm en burgers
pi_192344617
Turkije en Portugal zijn ook even een inhaalslag aan maken zeg. Turkije op ruim 9.000 besmettingen nu, Portugal bijna op 6.000.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:26:51 #207
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192344619
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het ging in dit geval om het warme(re) weer dat het virus zou remmen ja of nee, nee dus.
Hmm, oke maar 2 zaken:

1) remmen is niet stoppen. 3 doden is niks vergeleken met de rest van de wereld. Ze hebben daar geen explosieve groei zoals in west europa of de VS.

2) Singapore staat vol met airco. Alles is gekoeld, van enorme foodcourts tot malls tot kantoren en winkels.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192344620
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Men rent nog massaal de bouwmarkt,tuincentra en bv action plat.

Zo gaan de besmettingen gewoon verder.
Tja dat weet ik niet. Als men afstand van elkaar houdt, dan zou dat toch mee moeten vallen? Mensen gaan ook met grote getale naar de supermarkt en daar gaat het eigenlijk ook best goed.

Ik weet niet of dat allemaal gebeurt daar hoor, ben daar het laatste jaar niet geweest.

Die keren dat ik in bouwmarkten ben geweest en in de action, daar heb ik nou niet echt veel momenten die situaties opleverden dat mensen heel dicht bij me kwamen ofzo. En dat was voor deze crisis.

Ik denk dat bijeenkomsten in de privékring meer tricky zijn. Als straks het bbq seizoen weer gaat beginnen bijvoorbeeld.
pi_192344633
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:19 schreef _I het volgende:

[..]

- Iedereen mondkapjes
- Iedereen testen die ziek is
- Iedereen testen die wil op antostoffen, kunnen weer vol aan het werk (tot herbesmetting is vastgesteld)
- Mitigatiefase weer openen, gezin isoleren bij 1 besmetting of meer, voor minimaal 40 dagen.
- Veel meer aandacht op schoonmaken van huis en werkomgeving
- 5 meter afstand houden
- niet langer dan 15 minuten met 2 mensen in 1 ruimte, zoveel mogelijk voorkomen
- Horeca blijft dit hele jaar dicht
- Sportscholen blijven dicht
- Sauna's en andere plekken waar je uitkleedt blijven dicht
- Scholen blijven dicht tot einde jaar, online lesgeven wordt een nieuw ding.
- Thuiswerken blijft voor zij die nog niet ziek zijn geweest
- Handen wassen stimuleren > 10x p/d
- Geen handen schudden en of bij mensen in hun 'personal space' komen
Goede maatregelen hoor, beter dan Trumpiaanse manier van gewoon alles open gooien en natuurlijke selectie.
pi_192344635
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:20 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Nee. Opa en oma beide kanten zijn vroeg overleden. Tevens in familie kring weinig dikke mensen.
Maar je vader/ moeder/ broer/ zus/ je beste vriend of jijzelf zouden zomaar de uitzondering kunnen zijn ...
Op donderdag 9 juli 2020 21:24 schreef Zeroku het volgende:
Mijn enige vrouw is @:PoezeligDing de rest hoef ik niet.
Op donderdag 16 juli 2020 17:49 schreef Zeroku het volgende: @PoezeligDing is het kerstkransje op mijn piek.
pi_192344664
Ik neem aan dat er bij degenen die nu nog besmet raken ook mensen zullen zijn die voorzichtig waren. Afstand houden, handen wassen, gezicht niet aanraken...
Hoeveel van hen zouden zich afvragen waar ze het opgelopen hebben, iemand in hun omgeving verantwoordelijk houden, zichzelf de schuld geven (omdat ze naar de winkel gegaan zijn terwijl er nog eten in huis was)...

Ik weet wat ik zal denken als ik het krijg: "stommerik, je kon kiezen tussen veilig gaan winkelen met een gasmasker, of niet vreemd bekeken worden, en je koos voor het laatste... "
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192344670
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:27 schreef PoezeligDing het volgende:

[..]

Maar je vader/ moeder/ broer/ zus/ je beste vriend of jijzelf zouden zomaar de uitzondering kunnen zijn ...
Niet zo angstig zijn.

Er zijn tot nu toe kleine 700 mensen gestorven op 17 miljoen. Als het ietserger is dan influenza virus sterven er maximaal 10.000 tot 15.000 mensen aan Corona wat mijn verwachting is. Statistisch is die kans dus miniem.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:29:42 #213
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192344675
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Hmm, oke maar 2 zaken:

1) remmen is niet stoppen. 3 doden is niks vergeleken met de rest van de wereld. Ze hebben daar geen explosieve groei zoals in west europa of de VS.

2) Singapore staat vol met airco. Alles is gekoeld, van enorme foodcourts tot malls tot kantoren en winkels.
dat heeft alleen niks met het weer te maken maar alles met hun aanpak
  zondag 29 maart 2020 @ 21:29:57 #214
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_192344676
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 20:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Qua oppervlakte,aantal inwoners en bevolkingsdichtheid zijn wij als land heel vergelijkbaar met NoordRijn-Westfalen

Daarentegen hebben wij 7x zoveel doden inmiddels met een vergelijkbaar aantal besmettingen.

Waardoor gaat het daar minder slecht dan hier?
-is ons daadwerkelijke aantal besmettingen veel hoger? Zo ja waarom? Aangezien we soortgelijke maatregelen hebben.

- Moffelen de Duitsers een hoop doden onder een andere categorie?

Is wel interessant waarom het daar beter lijkt te gaan toch?
Veel meer mensen worden daar getest. Resultaat is dat mensen die positief getest zijn thuis blijven en dan minder andere mensen besmetten.

Dat is denk ik het verschil met nederland.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:30:14 #215
271507 tesssssssss
meenjeniet?
pi_192344685
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Goede maatregelen hoor, beter dan Trumpiaanse manier van gewoon alles open gooien en natuurlijke selectie.
Als ze die lockdown hier opheffen, en er lopen nog een paar mensen met dat virus rond, dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_192344687
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:28 schreef crystal_meth het volgende:
Ik neem aan dat er bij degenen die nu nog besmet raken ook mensen zullen zijn die voorzichtig waren. Afstand houden, handen wassen, gezicht niet aanraken...
Hoeveel van hen zouden zich afvragen waar ze het opgelopen hebben, iemand in hun omgeving verantwoordelijk houden, zichzelf de schuld geven (omdat ze naar de winkel gegaan zijn terwijl er nog eten in huis was)...

Ik weet wat ik zal denken als ik het krijg: "stommerik, je kon kiezen tussen veilig gaan winkelen met een gasmasker, of niet vreemd bekeken worden, en je koos voor het laatste... "
Risico verkleinen is niet uitsluiten.

Het op jezelf betrekken in een pandemie.. Gewoon zo snel mogelijk uit je hoofd zetten.
pi_192344688
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]

Niet zo angstig zijn. Er zijn tot nu toe kleine 700 mensen gestorven op 17 miljoen. Als het erger is dan influenza virus sterven er maximaal 10.000 tot 15.000 mensen aan Corona wat mijn verwachting is. Statistisch is die kans dus miniem.
Het is je misschien pas 12.000 keer verteld in dit topic maar we hebben voornamelijk het probleem dat de zorg en de IC's overbelast zijn op dit moment.
  zondag 29 maart 2020 @ 21:30:34 #218
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_192344695
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:23 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is een soort van oorlogssituatie en als een oorlog voorbij is gaat het meestal weer met grote stappen omhoog, ik vind de verwachting voor NL in de diverse scenario's nog meevallen
Nu nog wel, maar ook Nederland kan dit niet oneindig volhouden natuurlijk.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  zondag 29 maart 2020 @ 21:30:36 #219
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_192344697
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:29 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat heeft alleen niks met het weer te maken maar alles met hun aanpak
Ik bedoel dat Singapore niet echt een goed argument is voor 'warm weer heeft geen invloed'. Ik zou eerder naar Afrikaanse landen kijken (maarja die testen weer niet)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_192344707
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Als ze die lockdown hier opheffen, en er lopen nog een paar mensen met dat virus rond, dan begint het hele verhaal weer van voren af aan.
Je moet ook niet alles gewoon weer terugdraaien. Er zitten natuurlijk wel voorwaarden aan.
pi_192344712
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:28 schreef crystal_meth het volgende:
Ik neem aan dat er bij degenen die nu nog besmet raken ook mensen zullen zijn die voorzichtig waren. Afstand houden, handen wassen, gezicht niet aanraken...
Hoeveel van hen zouden zich afvragen waar ze het opgelopen hebben, iemand in hun omgeving verantwoordelijk houden, zichzelf de schuld geven (omdat ze naar de winkel gegaan zijn terwijl er nog eten in huis was)...

Ik weet wat ik zal denken als ik het krijg: "stommerik, je kon kiezen tussen veilig gaan winkelen met een gasmasker, of niet vreemd bekeken worden, en je koos voor het laatste... "
Naja, als je je aan de handen-regel houdt, met gezicht niet aanraken en dat soort dingen dan kun je jezelf niet echt verwijten maken.

Een weekend voor dit escaleerde vroeg een vriendin me of ik mee wilde naar een kroeg in Brabant.Ben nog steeds blij dat ik geweigerd heb. Als het fout was gegaan, dan had ik me pas dom gevoeld.
pi_192344714
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:24 schreef Tarado het volgende:

[..]

Natuurlijk maar het ging in dit geval om het warme(re) weer dat het virus zou remmen ja of nee, nee dus.
Ja, heb het gelezen. Ik las meer dat ze het eigenlijk nog niet weten.
Ook stond er dat Wuhan, Zuid Korea en Italië ongeveer hetzelfde zijn qua vochtigheidsgraad.
Go hard or go home
  zondag 29 maart 2020 @ 21:31:28 #223
131800 Tarado
capô de fusca
pi_192344716
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:30 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Nu nog wel, maar ook Nederland kan dit niet oneindig volhouden natuurlijk.
uiteraard maar zag eerder 1 juni voorbij komen, ik denk dat het ook langer dan tot dan vol te houden is
pi_192344718
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:29 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Veel meer mensen worden daar getest. Resultaat is dat mensen die positief getest zijn thuis blijven en dan minder andere mensen besmetten.

Dat is denk ik het verschil met nederland.
Dit klinkt verdacht logisch.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_192344720
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het is je misschien pas 12.000 keer verteld in dit topic maar we hebben voornamelijk het probleem dat de zorg en de IC's overbelast zijn op dit moment.
Nee, maar wordt gezegd dat ik bang moet zijn voor familie leden. Dat ben ik dus niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')