Goeree Overflakkee is wel opvallend. Qua oppervlakte een grote gemeente maar qua inwoners een kleine gemeente.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:08 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Woongemeente Positieve testen
(update 29 maart,
16.00 uur)
Albrandswaard 24
Barendrecht 25
Brielle 9
Capelle a/d IJssel 37
Goeree-Overflakkee 78
Hellevoetsluis 14
Krimpen a/d IJssel 10
Lansingerland 36
Maassluis 13
Nissewaard 34
Ridderkerk 22
Rotterdam 298*
Schiedam 27
Vlaardingen 29
Westvoorne 9
Totaal 665
Het zijn vooral de kleine gemeentes buiten Rotterdam die hard stijgen, kijk naar Goerree. Rotterdam is +30 vandaag
geloofsbijeenkomsten zijn niet verboden omdat dat niet mag van de grondwet. Ze houden zich dus gewoon aan de regels van de overheid.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:15 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Goeree Overflakkee is wel opvallend. Qua oppervlakte een grote gemeente maar qua inwoners een kleine gemeente.
Ook heel erg gelovig. Onze lieve heer is er belangrijker dan de regels van de overheid.
Er werken nogal wat mensen uit Brabant hier op het eiland dus als een zorgmedewerker uit Brabant het meebrengt is er natuurlijk geen houden aanquote:Op zondag 29 maart 2020 20:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, in het huis zelf, ik dacht extern, maar dan moeten er meerdere het hebben in het huis
Al die kleine gemeentes kruipen allen richting de 30. Daarom gaat het hard in Zuid Holland. Rotterdam stijgt elke dag niet meer dan gemiddeld 30quote:Op zondag 29 maart 2020 20:15 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Goeree Overflakkee is wel opvallend. Qua oppervlakte een grote gemeente maar qua inwoners een kleine gemeente.
Ook heel erg gelovig. Onze lieve heer is er belangrijker dan de regels van de overheid.
ja heb je een linkje?quote:Op zondag 29 maart 2020 20:18 schreef DarkY.NL het volgende:
Trumps verhaal bij die boot gister(?) was toch best OK, het was net alsof er iemand anders stond.
Daar hebben we niet genoeg agenten/soldaten voorquote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef woxxel het volgende:
Is t genoeg wat we nu doen of gaat het dinsdag nog strenger worden?
Ik wil hier geen lockdown met op elke hoek een agent met bonnenboekje.
Dat lijkt me sterk, zeker in een land als Nederland.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef woxxel het volgende:
Is Tilburg daarom zwaarder getroffen dan Eindhoven?quote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef Pumpalov het volgende:
Demografisch ben ik toch enigszins benieuwd naar de sociale klasses. Dat zou zomaar heel erg veel kunnen verschillen, zelfs binnen één en dezelfde gemeente.
Ophra.gif zie ik voor mequote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef woxxel het volgende:
quote:De commentator van het Reformatorisch Dagblad stelt dat de regering speciale biddagen moet uitroepen om tot inkeer te komen zodat mensen massaal kunnen bidden tot God, zoals ook in de negentiende eeuw vaak gebeurde tijdens heftige uitbraken van cholera.
“Het zou dus juist onverantwoord zijn om op voorhand kerkdiensten af te gelasten,” zo stelt de hoofdredacteur. En hij besluit: “Vanzelfsprekend moeten kerkenraden hun verantwoordelijkheid kennen en adviezen vanuit de overheid serieus nemen. Maar dat staat niet het gebod van de hoogste Koning in de weg: bekering.”
Wat gok je dan?quote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef Pumpalov het volgende:
Demografisch ben ik toch enigszins benieuwd naar de sociale klasses. Dat zou zomaar heel erg veel kunnen verschillen, zelfs binnen één en dezelfde gemeente.
ik gok van niet, omdat besmetting plaats vind in de incubatie tijd.quote:
De eerste Nederlandse coronadode kwam ook van Goeree-Overflakkee volgens mij. Het virus gaat daar al langer rond.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:15 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Ja binnen dat verzorgingshuisquote:Op zondag 29 maart 2020 20:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De eerste Nederlandse coronadode kwam ook van Goeree-Overflakkee volgens mij. Het virus gaat daar al langer rond.
Tegenwoordig heb je zeker in de grote steden op elke straathoek camera's hangen, dus een paar agenten die rondrijden is voldoende.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:21 schreef woxxel het volgende:
Het is inderdaad zoals eerder opgemerkt, pijnlijk ironisch.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:23 schreef houdafstand het volgende:
Een paar topics geleden al opgemerkt:
De stijging in de Biblebelt (ook in Gelderland) heeft waarschijnlijk te maken met de Biddag voor Gewas en Arbeid (11 maart).
De hoofdredactie van het Reformatorisch Dagblad (op 10 maart):
[..]
quote:Op zondag 29 maart 2020 20:13 schreef ToT het volgende:
[..]
"They said I could be anything I wanted, so I became a lamp shade."
Ik gok liever niet. Doch kan ik mij niet voorstellen dat die cijfers homogeen zijn. Daarom de interesse.quote:
Het verschil tussen die twee steden blijft wel opvallend ja.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is Tilburg daarom zwaarder getroffen dan Eindhoven?
Eerste kwam uit Oud-Beijerland op de Hoeksche Waard. Wel naastgelegen.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De eerste Nederlandse coronadode kwam ook van Goeree-Overflakkee volgens mij. Het virus gaat daar al langer rond.
Best wel nonsens dit.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik gok van niet, omdat besmetting plaats vind in de incubatie tijd.
is er geen besmettingsgevaar tijdens incubatietijd?quote:
Dat is een eilandje hoger? In die regio gaat het al langer rond denk ik. De eerste coronadode lag al in het ziekenhuis toen de carnaval nog moest beginnen.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:29 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Eerste kwam uit Oud-Beijerland op de Hoeksche Waard. Wel naastgelegen.
Ja denk ik eigenlijk ook. Paar met carnaval die meer in midden Brabant carnaval hebben gevierd en niet in Eindhoven. Jammer dan.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het verschil tussen die twee steden blijft wel opvallend ja.
Maar waarschijnlijk berust dat eerder op puur toeval/pech?
Ik weet het niet. Hier komen de meeste besmettingen momenteel uit de hoofdstad (ruim 2/3) en daarbuiten meerendeel uit zigeunergemeenschappen of van terugreizigers.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Is Tilburg daarom zwaarder getroffen dan Eindhoven?
niks, daarom zou de sociale klasse niet uit moeten maken.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:33 schreef _I het volgende:
Wat heeft incubatietijd met sociale klasse te maken?![]()
Tijd voor een borrel, denk. We hebben het verdiend.
Dat zeg ik niet. Maar als jij stelt dat de besmetting plaatsvindt op dat moment dan ben ik het er absoluut mee oneens.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
is er geen besmettingsgevaar tijdens incubatietijd?
twitter:Andrew__Roth twitterde op zondag 29-03-2020 om 19:24:56Moscow goes full lockdown. No leaving the house except to the nearest shop or pharmacy, you can take out the trash and walk pets up to 100m from the house. Special pass system to be developed soon. Unemployed to receive 19,500 rubles ($250) per month. https://t.co/FucYNrbzFh reageer retweet
Wel degelijk. Andere omgangsvormen.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
niks, daarom zou de sociale klasse niet uit moeten maken.
toch zijn mensen zonder symptonen die besmet zijn besmettelijk voor anderen.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:34 schreef Pumpalov het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Maar als jij stelt dat de besmetting plaatsvindt op dat moment dan ben ik het er absoluut mee oneens.
Dat is dan al verdubbeld.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:35 schreef crystal_meth het volgende:
twitter:Andrew__Roth twitterde op zondag 29-03-2020 om 19:24:56Moscow goes full lockdown. No leaving the house except to the nearest shop or pharmacy, you can take out the trash and walk pets up to 100m from the house. Special pass system to be developed soon. Unemployed to receive 19,500 rubles ($250) per month. https://t.co/FucYNrbzFh reageer retweet
Ik heb het idee dat dat de rede is van de rare speeches van Trump.quote:
Ben het met je eens, gisteren op fb een Anita die een kapper zocht die nog wel krullen kon zetten......quote:
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 29-03-2020 om 20:33:28Day 18 of Italy red area,
even if less, number of daily deaths are still very high.
But it is a significant decrease in term of new #coronavirus cases, and it goes in this weekly lowering trending https://t.co/Vhg9qap0O8 reageer retweet
En ook dat is maar voor een deel waar, je verspreid het echt door niezen en hoesten. Via normaal ademen bijna niet. Daarom ook die 1,5m afstand regelquote:Op zondag 29 maart 2020 20:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
toch zijn mensen zonder symptonen die besmet zijn besmettelijk voor anderen.
Compleet gestoord die grefo's. Ik ben zwaar allergisch voor religies en zeker voor de zwarte kouzen kerk.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:23 schreef houdafstand het volgende:
Een paar topics geleden al opgemerkt:
De stijging in de Biblebelt (ook in Gelderland) heeft waarschijnlijk te maken met de Biddag voor Gewas en Arbeid (11 maart).
De hoofdredactie van het Reformatorisch Dagblad (op 10 maart):
[..]
Tocilizumab has proven effective, but can only be used once it is established that no other viruses or bacteria are present in the patients’ bodies, he said. The hospital where he works has also seen positive results from the antiviral drug Remdesivir, he added.quote:Op zondag 29 maart 2020 19:59 schreef THEFXR het volgende: Israeli doctor in Italy says new, innovative treatments ‘flattening the curve’ https://www.timesofisrael(...)lattening-the-curve/
ik moet stiekem wel lachen om deze brief, maar uiteraard is het wel schandalig wat hij schrijft.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:41 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Compleet gestoord die grefo's. Ik ben zwaar allergisch voor religies en zeker voor de zwarte kouzen kerk.
Maar het meest walgelijke wat ik tot nu toe heb gezien uit die hoek is een of andere dominee die kinderen de schuld geeft van het Coronavirus (ongetwijfeld al voorbij gekomen hier...):
https://www.ad.nl/riviere(...)se-dominee~ad29c5b5/
De allerlaatste alinea is nog stuitender: "Agteresch zelf zei in de Telegraaf dat hij vanuit de gemeente louter positieve reacties had gekregen". Ik kan er werkelijk niet bij dat deze "gristenen" zulke denkbeelden er op na houden aangaande een pandemie en ik ben blij dat ik vrijwel nooit met dat soort mensen in aanraking kom, want dat kon nog weleens heel vervelend gaan worden.
Qua oppervlakte,aantal inwoners en bevolkingsdichtheid zijn wij als land heel vergelijkbaar met NoordRijn-Westfalenquote:13.630 Infizierte in Nordrhein-Westfalen (NRW)
110 Todesfälle in Nordrhein-Westfalen (NRW)
iets met appels en peren....quote:Op zondag 29 maart 2020 20:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Qua oppervlakte,aantal inwoners en bevolkingsdichtheid zijn wij als land heel vergelijkbaar met NoordRijn-Westfalen
Daarentegen hebben wij 7x zoveel doden inmiddels met een vergelijkbaar aantal besmettingen.
Waardoor gaat het daar minder slecht dan hier?
-is ons daadwerkelijke aantal besmettingen veel hoger? Zo ja waarom? Aangezien we soortgelijke maatregelen hebben.
- Moffelen de Duitsers een hoop doden onder een andere categorie?
Is wel interessant waarom het daar beter lijkt te gaan toch?
Dominee Achterlijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:41 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
Compleet gestoord die grefo's. Ik ben zwaar allergisch voor religies en zeker voor de zwarte kouzen kerk.
Maar het meest walgelijke wat ik tot nu toe heb gezien uit die hoek is een of andere dominee die kinderen de schuld geeft van het Coronavirus (ongetwijfeld al voorbij gekomen hier...):
De allerlaatste alinea is nog stuitender: "Agteresch zelf zei in de Telegraaf dat hij vanuit de gemeente louter positieve reacties had gekregen". Ik kan er werkelijk niet bij dat deze "gristenen" zulke denkbeelden er op na houden aangaande een pandemie en ik ben blij dat ik vrijwel nooit met dat soort mensen in aanraking kom, want dat kon nog weleens heel vervelend gaan worden.
Dit. Zolang elk land zijn of haar eigen methode van meten heeft kan je niet 'aantal besmette mensen' en dus 'aantal overleden mensen' vergelijken.quote:
quote:Terwijl in Groot-Brittannië wordt verwacht dat de ingrijpende maatregelen tegen Covid-19 zeker drie tot zes maanden zullen gelden kiest Thierry Baudet liever de lijn van Donald Trump. Baudet vindt dat de geldende maatregelen tot maximaal half april mogen duren en daarna moet de economie weer open gegooid worden.
Als alles achter de rug is zullen deze mensen op de zwarte lijst komen te staan. En velen van dit soort types zullen de rekening nog wel gepresenteerd krijgen.quote:
.goed nieuws! Mag ook wel een keer daar.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:39 schreef Tarado het volgende:
twitter:tancredipalmeri twitterde op zondag 29-03-2020 om 20:33:28Day 18 of Italy red area,
even if less, number of daily deaths are still very high.
But it is a significant decrease in term of new #coronavirus cases, and it goes in this weekly lowering trending https://t.co/Vhg9qap0O8 reageer retweet
Gelukkig walgen de christenen die ik ken hier net zo hard van als jij en ik, representatief voor gelovigen in het algemeen zijn dit soort mafklappers geenszins.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:41 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 maart 2020 20:41 schreef quarterpounder het volgende:
[..]
...
quote:Ten eerste: wij en onze kinderen zijn in zonde ontvangen en geboren. Daarom rust Gods toorn op ons zodat wij in het rijk van God niet kunnen komen, of wij moeten opnieuw geboren worden. Dit leert ons de onderdompeling in en de besprenkeling met het water.
Hahaha dit kan niet. Dit is je standpunt geheel omdraaien om maar te schoppen tegen het kabinet.quote:
Ach, als God tegen onze verwachtingen in wél blijkt te bestaan komen deze lui ook bij hem wel op de zwarte lijst, ze zijn sowieso fucked. Niet teveel aandacht aan schenkenquote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als alles achter de rug is zullen deze mensen op de zwarte lijst komen te staan. En velen van dit soort types zullen de rekening nog wel gepresenteerd krijgen.
We will not forget.
er zijn echt honderden van deze sekteleiders in NL actief hoor.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als alles achter de rug is zullen deze mensen op de zwarte lijst komen te staan. En velen van dit soort types zullen de rekening nog wel gepresenteerd krijgen.
We will not forget.
quote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Baudet zat toch eerst te schreeuwen om een totale lockdown?
iedere gelovige is enigszins een mafklapperquote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gelukkig walgen de christenen die ik ken hier net zo hard van als jij en ik, representatief voor gelovigen in het algemeen zijn dit soort mafklappers geenszins.
Ze brengen moedwillig mensen in gevaar, welk excuus je ook denkt te hebben, religie of anders, die gelden niet.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, als God tegen onze verwachtingen in wél blijkt te bestaan komen deze lui ook bij hem wel op de zwarte lijst, ze zijn sowieso fucked. Niet teveel aandacht aan schenken
Hij geeft geen neuk om hoe het hele coronavirus uitpakt, hij doet gewoon wat hij denkt wat de meeste stemmen oplevertquote:
Nee, maar dat bedoel ik dus.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze brengen moedwillig mensen in gevaar, welk excuus je ook denkt te hebben, religie of anders, die gelden niet.
Gelukkig staat alles voor eeuwig online, of het nou hier of twitter/facebook is. Deze types zijn cancelled.
Daar ben ik het dan wel weer flink mee oneens, ook al ben ik zelf geen gelovige, maar goed, dat kanquote:Op zondag 29 maart 2020 20:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
iedere gelovige is enigszins een mafklapper
Een van de weinige voordelen aan deze crisisquote:Op zondag 29 maart 2020 20:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, maar dat bedoel ik dus.
God bestaat niet (wat ik denk en jij zo te lezen ook): mensen blijven eeuwig boos op deze extreme gekken.
God bestaat wel: God is boos op deze gekken
Either way, het is niet best voor deze lui
Hij riep al sinds het begin af aan dat er een korte lockdown moest komen. Maar haat maakt blind hè.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je het bericht wel gelezen?quote:Op zondag 29 maart 2020 20:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Eh, hij heeft anders wel gelijk.quote:Op zondag 29 maart 2020 20:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hij geeft geen neuk om hoe het hele coronavirus uitpakt, hij doet gewoon wat hij denkt wat de meeste stemmen oplevert
hoeft ook niet maar je moet toch iets in je brein kunnen uitschakelen om te geloven, logisch denken bijvoorbeeldquote:Op zondag 29 maart 2020 20:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar ben ik het dan wel weer flink mee oneens, ook al ben ik zelf geen gelovige, maar goed, dat kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |