abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 14:22:09 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192336659
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:35 schreef IkeDubaku99 het volgende:
April gaat dus ook een verloren maand worden.
Wat dacht je dan? Dat dit hoogstens een paar weekjes zou duren?
pi_192336722
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 01:47 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn ze niet.
eh ja, dat zijn ze wel. Het is gewoon een functie in dienst van de overheid. Of dacht je dat ze hun salaris krijgen dmv de vrijwillige ouderbijdrages ofzo? _O- _O- _O-
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 maart 2020 @ 14:41:34 #28
408813 crew  trein2000
pi_192336864
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:28 schreef Harlon het volgende:

[..]

eh ja, dat zijn ze wel. Het is gewoon een functie in dienst van de overheid. Of dacht je dat ze hun salaris krijgen dmv de vrijwillige ouderbijdrages ofzo? _O- _O- _O-
Veel te ingewikkeld verhaal. Maar ze zijn in dienst van stichtingen ed. niet van de Rijksoverheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192336997
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jouw hogeschool heeft niks te beslissen. De minister is de enige die ontheffing kan geven voor de vastgestelde lesdagen en lesuren.
Nou, het is toch echt al besloten hoor. Ze gaan door met digitaal lesgeven ipv fysiek?
-
pi_192337007
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:41 schreef trein2000 het volgende:
Veel te ingewikkeld verhaal. Maar ze zijn in dienst van stichtingen ed. niet van de Rijksoverheid.
Klopt . Vroeger waren alle onderwijsgevenden in dienst van de overheid. Na de decentralisatie zijn nu stichtingen de werkgever. Die worden in hoofdzaak gefinancierd op basis van het leerling/studenten aantal en zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van het onderwijs. De onderwijskwaliteit wordt gemeten door de inspectie . Als een schoolbestuur zich niet goed gedraagt en/of de kwaliteit niet op orde houdt, kan de overheidsfinanciering ingetrokken worden.
pi_192337022
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:53 schreef Anneloos het volgende:
Nou, het is toch echt al besloten hoor. Ze gaan door met digitaal lesgeven ipv fysiek?
De hogescholen mogen zelf beslissen hoe ze de lessen inrichten en of ze contact uren geven of op afstand.

In het voortgezet en basisonderwijs is een minimale hoeveelheid contacturen per jaar (ca 900) verplicht gesteld door de minister
  zondag 29 maart 2020 @ 14:56:21 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192337030
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zo'n vaccin gaat op z'n minst (op z'n snelst) nog 18 maanden duren.

En dan nog zal er de eerste tijd maar een beperkt aantal mensen gebruik van (kunnen) maken.

Verder zijn de ontwikkeling / verspreiding en de vooruitzichten betreffende dit virus niet bepaald hoopgevend op de langere termijn.

(Zie m'n link met de Koreaanse expert hierboven)

Dus van "snel" is geen sprake.

Helaas.
Ja, I know, daarom zei ik ook bewust ‘keihard’ en niet snel.

Maar daarom ben ik voor langere tijd beperkende maatregelen om het beheersbaar te houden voor langere tijd.

Een vriendin van me noemde het net de 1,5m-maatschappij in combinatie met stimulering lokale ondernemers door minder online aankopen. (Geen idee of zij dat bedacht heeft hoor, maar vond het een mooie term.)
***
pi_192337067
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:55 schreef janzjanz het volgende:

[..]

De hogescholen mogen zelf beslissen hoe ze de lessen inrichten en of ze contact uren geven of op afstand.

In het voortgezet en basisonderwijs is een minimale hoeveelheid contacturen per jaar (ca 900) verplicht gesteld door de minister
Dat geloof ik best. Daarom zei ik ook ‘mijn hogescchool’.
-
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 maart 2020 @ 15:17:38 #34
408813 crew  trein2000
pi_192337331
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Jouw hogeschool heeft niks te beslissen. De minister is de enige die ontheffing kan geven voor de vastgestelde lesdagen en lesuren.
Hogescholen en universiteiten vallen in een heel ander regime dan PO en VO hé?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192337531
Als de scholen nog erg lang dicht blijven ben ik bang dat ik mijn kinderen niet meer zo leuk ga vinden _O-

Ik ben er tevens achtergekomen dat het vak van basisschool juf niet aan besteed is. Tering. 8)7
pi_192337719
Onpopulaire mening.

De leraren en schoolbesturen hebben zich blootgelegd als de zwakste schakel van NL.
De maatregelen mogen niet.problematischer worden dan het probleem.

Ze gingen naar mijn smaak veel te makkelijk dicht en roepen al veel te snel.dat ze ook niet.opengaan.
Maar wel betaald krijgen van de staat.
Vakman pur sang
  Miss 200.000.000! zondag 29 maart 2020 @ 15:47:29 #37
367000 roos94
pi_192337831
Hogeschool Rotterdam tot 1 juni gesloten maar wel rustig stufie klappen :7 _O_
pi_192337997
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Onpopulaire mening.

De leraren en schoolbesturen hebben zich blootgelegd als de zwakste schakel van NL.
De maatregelen mogen niet.problematischer worden dan het probleem.

Ze gingen naar mijn smaak veel te makkelijk dicht en roepen al veel te snel.dat ze ook niet.opengaan.
Maar wel betaald krijgen van de staat.
Dit. De levens en gezondheid van docenten/leerkrachten zijn gewoon niet belangrijk en daarom moet het ook geen probleem zijn dat zich blootstellen aan de coronavirus. Jammer voor ze.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_192338093
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Veel te ingewikkeld verhaal. Maar ze zijn in dienst van stichtingen ed. niet van de Rijksoverheid.
En die stichtingen krijgen hun geld van? Oh ja. De overheid. Je kan er een heel lang verhaal van maken, maar uiteindelijk valt het allemaal onder het ministerie van onderwijs, zij het met een omweg. De enige die daar niet onder vallen zijn de particuliere scholen.

Als je jouw redenering zou volgen zijn docenten ook niet in dienst van de overheid, die krijgen immers ook betaalt vanuit een stichting.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_192338139
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

En die stichtingen krijgen hun geld van? Oh ja. De overheid. Je kan er een heel lang verhaal van maken, maar uiteindelijk valt het allemaal onder het ministerie van onderwijs, zij het met een omweg. De enige die daar niet onder vallen zijn de particuliere scholen.

Als je jouw redenering zou volgen zijn docenten ook niet in dienst van de overheid, die krijgen immers ook betaalt vanuit een stichting.
Klopt ze zijn ook niet in dienst van de overheid en daarom ook geen ambtenaar.
speak only if it improves the silence.
pi_192338145
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Onpopulaire mening.

De leraren en schoolbesturen hebben zich blootgelegd als de zwakste schakel van NL.
De maatregelen mogen niet.problematischer worden dan het probleem.

Ze gingen naar mijn smaak veel te makkelijk dicht en roepen al veel te snel.dat ze ook niet.opengaan.
Maar wel betaald krijgen van de staat.
Wie roep(t)/(en) dat precies? Bron(nen)? Je trekt het wel heel door naar een soort algemeenheid.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 29 maart 2020 @ 16:13:16 #42
408813 crew  trein2000
pi_192338193
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:05 schreef Harlon het volgende:

[..]

En die stichtingen krijgen hun geld van? Oh ja. De overheid. Je kan er een heel lang verhaal van maken, maar uiteindelijk valt het allemaal onder het ministerie van onderwijs, zij het met een omweg. De enige die daar niet onder vallen zijn de particuliere scholen.

Als je jouw redenering zou volgen zijn docenten ook niet in dienst van de overheid, die krijgen immers ook betaalt vanuit een stichting.
Dus jij bent in dienst van je klanten ipv van je werkgever? Daar krijgt je werkgever immers het geld van.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 29 maart 2020 @ 16:14:27 #43
11682 Moonah
Jolie femme
pi_192338207
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:

Maar wel betaald krijgen van de staat.
Mensen in het onderwijs werken toch net zo goed vanuit huis momenteel? Waarom zouden ze dan niet betaald moeten krijgen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_192338230
quote:
14s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:09 schreef Chia het volgende:

[..]

Wie roep(t)/(en) dat precies? Bron(nen)? Je trekt het wel heel door naar een soort algemeenheid.
Sorry ik heb geen digibron. Ik werk met veel schoolbesturen en heb veel leraren gesproken. En bijna unaniem werd er verteld dat dit schooljaar sowieso niet meer gewerkt gaat worden.

Sterker nog werden we in de grote dichte scholen niet toegelaten om projecten met data uit te voeren desondanks dat er helemaal niemand binnen is.

Als de scholen direct een inkomstenderving hadden dan was dit nooit zo gebeurd.

Ps Corona is niet direct een levensgevaarlijke ziekte dus laten we ophouden met de emotionele chantage.

Vuilnismannen, supermarkt medewerkers. Marktlui, bouwvakkers, enz moeten ook allemaal gewoon werken.
Zijn die dan niet belangrijk?
Vakman pur sang
pi_192338231
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ze gingen naar mijn smaak veel te makkelijk dicht en roepen al veel te snel.dat ze ook niet.opengaan.
Maar wel betaald krijgen van de staat.
Degene die betaalt, bepaalt. Hier is dat ook zo.
pi_192338251
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:05 schreef Harlon het volgende:
Als je jouw redenering zou volgen zijn docenten ook niet in dienst van de overheid, die krijgen immers ook betaalt vanuit een stichting.
Klopt, ze zijn in dienst van een stichting. Indirect worden ze betaald door de overheid. Dat gebeurt wel met meer stichtingen. Stichtingen moeten aan kwaliteit en efficientie eisen voldoen. Zoniet, dan vervalt de geldstroom vanuit de overheid.
pi_192338260
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mensen in het onderwijs werken toch net zo goed vanuit huis momenteel? Waarom zouden ze dan niet betaald moeten krijgen?
Wat moeten ze thuis doen dan?
Vakman pur sang
pi_192338299
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Sorry ik heb geen digibron. Ik werk met veel schoolbesturen en heb veel leraren gesproken. En bijna unaniem werd er verteld dat dit schooljaar sowieso niet meer gewerkt gaat worden.

Men kan dat wel roepen, maar ze bepalen het niet. Ze hebben in deze geen beslissingbevoegdheid.
Je kunt natuurlijk wel hard roepen en daarmee proberen de politiek te beinvloeden.

Het RIVM zei ook al dat er geen aanwijzing was dat scholen dicht moesten. Toch gebeurde het , onder meer door de emotionele reacties vanuit leraren en besturen. Wat ook meespeelde is dat er veel ziekte onder personeel was en angst. Daardoor vielen veel lessen uit. Deze periode in het jaar is sowieso berucht vanwege griep en uitval van docenten
pi_192338614
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dus jij bent in dienst van je klanten ipv van je werkgever? Daar krijgt je werkgever immers het geld van.
....? is 't nou echt zo moeilijk te snappen?
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_192338630
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:09 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Klopt ze zijn ook niet in dienst van de overheid en daarom ook geen ambtenaar.
docenten zijn ambtenaar en zitten zelfs bij het ABP. Het dagelijkse bestuur van een school is hetzelfde verhaal. De stichtingen zelf weet ik niet precies, daar zou ik me dan eerst in moeten verdiepen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')