Evenstar

Evenstar

Het is dus te kort door de bocht om te zeggen dat het door overgewicht komt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:53 schreef bitterbal het volgende:
ad
22:52
75 tot 80 procent van de corona-patiënten die op de intensive care liggen, hebben overgewicht, aldus Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vanavond in het tv-programma Jinek.
Zijn collega Peter van der Voort, hoofd IC van het UMCG in Groningen, schetste de situatie van achttien ic-patiënten die daar worden behandeld. Hem was opgevallen dat de patiënten vrijwel allemaal hetzelfde postuur hadden en lijden aan adipositas, ofwel zwaarlijvigheid. Volgens Gommers is dat een vrij algemeen beeld in Nederland.
Wat de reden precies is, is niet onderzocht. Maar volgens Gommers kan het ermee te maken hebben dat mensen met overgewicht ook vaker dan gemiddeld suikerziekte hebben en daarmee kwetsbaar zijn voor het virus. Ook zou een zware borstkas het ademen kunnen bemoeilijken.

Wordt er niet gekeken naar Chinese data?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik beb steeds het gevoel dat de Nederlandse virologen totaal niet kijken naar Chinese data. Is dat arrogantie om het wiel steeds opnieuw uit te vinden?
Keer op keer komen er conclusies waarvan het maanden terug al bekend was in China.

Hier keurige BMI👌😀quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:53 schreef bitterbal het volgende:
ad
75 tot 80 procent van de corona-patiënten die op de intensive care liggen, hebben overgewicht, aldus Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC) vanavond in het tv-programma Jinek.
Zijn collega Peter van der Voort, hoofd IC van het UMCG in Groningen, schetste de situatie van achttien ic-patiënten die daar worden behandeld. Hem was opgevallen dat de patiënten vrijwel allemaal hetzelfde postuur hadden en lijden aan adipositas, ofwel zwaarlijvigheid. Volgens Gommers is dat een vrij algemeen beeld in Nederland.
Wat de reden precies is, is niet onderzocht. Maar volgens Gommers kan het ermee te maken hebben dat mensen met overgewicht ook vaker dan gemiddeld suikerziekte hebben en daarmee kwetsbaar zijn voor het virus. Ook zou een zware borstkas het ademen kunnen bemoeilijken.

Januari 60 jaar getrouwd, ze lieten me trots de brief uit het koningshuis zien... Burgemeester thuis hadden ze geen trek inquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is ook heel erg. Heb je zo'n lang leven samen gehad en dan mag je op het laatst niet meer bij elkaar zijn. Helaas is het nodig.

Mwa. Ik heb nu een vitaal beroep toch. Dus ik krijg het in de komende weken sowieso.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee niet doen.
Misschien raak je pas over paar maanden besmet. Of straks van de winter als je virus weer oplaait. Je weet 't niet
Je bent goed bezig
 Maar ik blijf wel stoppen hoor.
 Maar ik blijf wel stoppen hoor.

Hoe is dat in het buitenland? Raar dat we dat vanuit daar nog niet eerder hebben gehoord.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:53 schreef bitterbal het volgende:
ad

Dutch State Mines ftw!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:33 schreef _I het volgende:
Ab is bij OP1. Met, ik denk, de man van DSM die nu de testen regelt.

is regelmatig voorbij gekomen (ook Italië) bloeddruk/overgewicht/leeftijd en andere onderliggende ziektes. Dat verhaal over dat rokers minder vatbaar zijn voor corona wat ik hier ook las geloof ik dan weer nietquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:56 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Hoe is dat in het buitenland? Raar dat we dat vanuit daar nog niet eerder hebben gehoord.

Dan is Amerika helemaal zwaar de zure als dat zo zou zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:53 schreef bitterbal het volgende:
ad

Ik vind dat roken buiten het ziekenhuis door patiënten altijd zo erg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:44 schreef Arts-assistent het volgende:
[..]
Ja, pas toen ik in het ziekenhuis mijn co-schappen ging lopen, knapte mijn bubbel van gezonde, gelukkige samenleving en zag ik hoe veel ongezonde mensen er bestaan.

Elke staat heeft natuurlijk zijn eigen beleid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik had het testen op afvraag nog niet zo meegekregen specifiek. Wel dat het niet overal een succes was met "drive-through" locaties.
Ik weet niet goed wat New York goed doet, maar dat goede testen is lang niet overal zo. Zie bv. ook mijn 2e reactie op je, dat Arizona aangeeft materialen tekort gaat komen om te testen. Zie ook dat het gros van de staten niet in lockdown is, terwijl de infectie er wel doorwoekerd met aanzienlijk minder testen dan bv. hier.

Dan is Amerika inderdaad de klos. 75% daar heeft overgewicht.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:57 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dan is Amerika helemaal zwaar de zure als dat zo zou zijn.

De Chinezen gaan nu de totale lockdownse beëindigen en het leven gaat langzaam weer op gang komen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:54 schreef Gorraay het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is dat er in China al een tijdje heel weinig nieuwe gevallen en doden bijkomen. Als die cijfers een beetje betrouwbaar zijn, dan doen ze daar kennelijk iets goed. Dan gaan we nog (ik hoop het niet) beleven dat er meer Nederlandse doden zijn dan Chinese....

Ik ook. En na dat gerook weer terug naar de longartsquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik vind dat roken buiten het ziekenhuis door patiënten altijd zo erg.
Gelukkig zijn veel ziekenhuizen nu rookvrij..

Ook vaak personeel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Evenstar

Evenstar

Lekker met je infuuspaal, rokershoest en gele vingers even nog een peukje roken voor een ziekenhuis ja ... Gelukkig kan dat volgens mij bijna nergens meer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Nu ook net, werd er gewoon geïmpliceerd dat Chinees onderzoek inferieur is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:54 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wordt er niet gekeken naar Chinese data?
Chinezen hadden trouwens het vermoeden dat kinderen corona nauwelijks verder verspreidde. Zie hoe wij in het westen daar naar kijken

Dat zou verboden moeten worden. Of je betaalt zelf maar.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Lekker met je infuuspaal, rokershoest en gele vingers even nog een peukje roken voor een ziekenhuis ja ...
Gelukkig kan dat volgens mij bijna nergens meer.
Zie ook vaak longkankerpatiënten die gewoon vrolijk doorroken, ook patiënten die nog curatief behandeld worden.

20 jaar geleden stond mijn oncoloog zelfs buiten te rokenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:59 schreef Smack10 het volgende:
[..]

Rokers kunnen wel beter tegen coronaquote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ook. En na dat gerook weer terug naar de longarts

Aldus de rokersquote:Op vrijdag 27 maart 2020 23:02 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Rokers kunnen wel beter tegen corona

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |