abonnement Unibet Coolblue
pi_192302346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:41 schreef bitterbal het volgende:

[..]

ja moet je niet doen. Makkelijk gezegd natuurlijk
Tsja, makkelijk gezegd. Ik heb nog nooit eerder zo stil gestaan bij de dood. Vreselijk.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:46:24 #127
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192302348
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef Maver24 het volgende:
Zijn jullie ook altijd nerveus wachtend op nieuwe cijfers. Ik kan het maar moeilijk handelen. Hoe zit dat bij jullie of zegt het niks meer
Als het je zo raakt dan moet je er niet zo mee bezig zijn. Voor sommigen hier is het bijna obsessief. Bedenk je ook; er gaan elke dag mensen dood. Daar sta je anders ook niet bij stil. Aanslag hier, aanslag daar, mensen die dood gaan aan de griep, auto ongelukken, etc, etc. Ook vaak in het nieuws, maar daar hoor je niemand over. Ik snap dat Corona nieuw is en dat er veel sensatie om heen hangt, maar dat er mensen dood gaan is niet opeens nieuw of zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:46:26 #128
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192302349
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Niet mee eens hoor. Je ziet nu al dat er in de publieke opinie een smaldeel is die de boel niet vertrouwd en overal complotten ziet, als je de parlementaire democratie nu even on hold zou zetten dan krijg je een situatie waarin dat wantrouwen alleen maar groter en groter wordt. Dit zal ook weer schadelijk zijn voor de politieke situatie na deze pandemie, vrees ik. Een zo groot mogelijke transparantie plus verantwoordelijkheid tov het parlement is wrs juist nu erg belangrijk.
Transparantie die juist weer je beleid tegenwerkt omdat men cijfers op eigen wijze gaat uitleggen en daar dan boze vragen over gaat stellen op een in de lucht hangende komma.
Ik begrijp natuurlijk dat niet iedereen in de fase van het bevatten, even snel/goed snapt wat die maatregelen dan voor ogen hebben. Communicatie is nu key, zoals ook recentelijk bleek.

Helaas bedient ook ons gemiddeld toch "welgeleerd" Parlement zich van obscure spelletjes, door "ons" zand in de ogen te strooien met hun voor ogen staande machtsbelangen.
De regering kan zich nauwelijks openlijk daartegen verzetten: je mag en kunt het Parlement of leden niet ter discussie stellen.. Je moet "beleefd" blijven, zelfs op de meest suggestieve vragen waarvoor je iemand buiten dat huis direct op zijn bek zou slaan. moet je antwoorden "wij zullen dat nagaan".
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192302354
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:45 schreef Za het volgende:
Wat ik niet begrijp.

Diverse media, eigenlijk allen kijken naar het aantal doden, om te concluderen of de lockdowns effect hebben.

Je kijkt toch slechts naar de toename van het aantal personen op de IC's om tot een conclusie te komen?

Waarom worden door de media het verloop volledig genegeerd?
Dood klinkt altijd harder,
dus focussen op de dood als je krantjes wilt verkopen.
pi_192302355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:45 schreef Za het volgende:
Wat ik niet begrijp.

Diverse media, eigenlijk allen kijken naar het aantal doden, om te concluderen of de lockdowns effect hebben.

Je kijkt toch slechts naar de toename van het aantal personen op de IC's om tot een conclusie te komen?

Waarom worden door de media het verloop volledig genegeerd?
Clickbait titels
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:47:12 #131
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192302359
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Hoop nu trouwens echt niet dat de horeca open gaat op 7 april (hele grote kans van niet), maar zou het best lastig vinden om dan naar het werk te moeten gaan elke dag. Toch weer in die drukke treinen en begeef me dan met de vele mensen op het werk. Dan word ik helemaal bang om het op te pakken van iemand. Het zal uiteraard nog heel lang duren voordat je echt weer ''veilig'' op straat kan lopen.
Zie ik echt niet gebeuren. Je mag nog niet eens met meer dan twee personen over straat tot 1 juni. No way dat ze dan horeca weer gaan openen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192302362
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:46 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Tsja, makkelijk gezegd. Ik heb nog nooit eerder zo stil gestaan bij de dood. Vreselijk.
Als je het je zo raakt misschien wat afstand nemen van het nieuws? Ik moet het soms zelf ook doen.
pi_192302364
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als het je zo raakt dan moet je er niet zo mee bezig zijn. Voor sommigen hier is het bijna obsessief. Bedenk je ook; er gaan elke dag mensen dood. Daar sta je anders ook niet bij stil. Aanslag hier, aanslag daar, mensen die dood gaan aan de griep, auto ongelukken, etc, etc. Ook vaak in het nieuws, maar daar hoor je niemand over. Ik snap dat Corona nieuw is en dat er veel sensatie om heen hangt, maar dat er mensen dood gaan is niet opeens nieuw of zo.
Probleem is gewoon dat - hoe krapper de IC capaciteit - hoe meer kans dat een familielid in de problemen kan komen.. vandaar het zo angstig altijd is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192302365
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:45 schreef junkiesietze het volgende:
Half uur geleden op NBC 1100 doden in USA... nu al 1261...
161 doden in een half uur? :{ Hebben ze daar live updates?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:48:16 #135
62913 Blik
The one and Only!
pi_192302374
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:42 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik kan hierin helaas geen oordeel vellen daar mij de kennis over de gezondheidszorg in Europa goeddeels ontbreekt. Maar de Italianen constateren dat er van buiten de EU meer hulp komt dan van binnen de EU, en daarbij doet wel of geen overmacht op dit moment er waarschijnlijk niet toe. Ikzelf ben niet eurosceptisch, maar de EU heeft beslist betere tijden gekend ...
De EU is over de gehele breedte zwaar getroffen, denk niet dat je kunt verwachten dat landen als Spanje, Frankrijk, Belgie, NL, Zwitserland, Oostenrijk of Duitsland zorgpersoneel kan sturen naar Italie
pi_192302375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:46 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Tsja, makkelijk gezegd. Ik heb nog nooit eerder zo stil gestaan bij de dood. Vreselijk.
Dat aantal maakt zeker indruk. Toch zijn mijn gedachten meer bij de mensen in de zorg die meer dan alles uit de kast moeten trekken om dit te bolwerken. Ik maak voor deze mensen een hele diepe buiging!
pi_192302393
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk dat die mensen nog niet helemaal doordrongen zijn van de gevolgen daarvan.

Maar die zijn (erg) zenuwachtig aan het worden om hun baantje/eigen zaak veelal ook.
Ik zag een Amerikaanse 60+ politicus (geen idee wie) op TV de uitspraak doen dat nu kiezen om de draad weer op te pakken betekent kiezen voor de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen en dat hij dat zonder greintje twijfel direct zou doen. En hij gaf aan dat dit het sentiment is bij de meeste leeftijdsgenoten die hij spreekt. En ik geloof ze.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:49:45 #138
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_192302398
'Murica fuck yeah! :+

Ze zijn China voorbij en het gaat hard. 't zal daar nog wel een ramp worden.
pi_192302399
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Bericht vanuit Polen (hier op de werkvloer, derhalve slag om de arm): zojuist daar bekend geworden dat (alle) winkels na Pasen weer mogen openen. Merken meer mensen (via werk of elders) dat er een bepaalde tendens begint te ontstaan dat men steeds liever gaat kiezen voor de draad oppakken en de (vele) doden voor lief te nemen?
Maar dat kan gewoon niet.

De IC zit op een gegeven moment vol, en je kunt mensen ook niet gewoon thuis laten stikken en in hun eentje laten sterven.

De huidige maatregelen gaan ver ja, en voor de economie is dat dramatisch, maar alles opengooien wordt gewoon een slachtveld.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:51:03 #140
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192302413
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Probleem is gewoon dat - hoe krapper de IC capaciteit - hoe meer kans dat een familielid in de problemen kan komen.. vandaar het zo angstig altijd is.
Dat snap ik nog wel. Maar er zijn wat users die overkomen alsof de dood compleet nieuw voor ze is. Dat ze er nu pas bij stil staan dat er mensen dood gaan en dat het nu pas binnen komt. Wat apart, maar oké.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:51:05 #141
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192302414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef DemonRage het volgende:
'Murica fuck yeah! :+

Ze zijn China voorbij en het gaat hard. 't zal daar nog wel een ramp worden.
Volstrekt onderverzekerd land en een president die nog steeds doet alsof het een griepje is. Wat kan hier mis gaan..
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:51:19 #142
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192302417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef DemonRage het volgende:
'Murica fuck yeah! :+

Ze zijn China voorbij en het gaat hard. 't zal daar nog wel een ramp worden.
nu toch alleen de VS nog voor hun wat betreft besmettingen..


oops dit gaat over de VS , dacht Italie
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_192302424
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:47 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Als je het je zo raakt misschien wat afstand nemen van het nieuws? Ik moet het soms zelf ook doen.
Ik zit alleen maar hier maar hier komt ook alles voorbij. Ik kan er echt soms niet meer tegen
pi_192302438
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Ik zag een Amerikaanse 60+ politicus (geen idee wie) op TV de uitspraak doen dat nu kiezen om de draad weer op te pakken betekent kiezen voor de toekomst van hun kinderen en kleinkinderen en dat hij dat zonder greintje twijfel direct zou doen. En hij gaf aan dat dit het sentiment is bij de meeste leeftijdsgenoten die hij spreekt. En ik geloof ze.
Dat was vast geen politicus uit New York. Dat roept hij niet meer als de corona ongehinderd door zijn eigen grondgebied raast en er slachtoffers vallen onder zijn kinderen en kleinkinderen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192302447
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zie ik echt niet gebeuren. Je mag nog niet eens met meer dan twee personen over straat tot 1 juni. No way dat ze dan horeca weer gaan openen.
Niet goed opgelet? Alleen de maatregel m.b.t. evenementen met vergunningsverplichting geldt tot 1 juno. ALLE andere maatregelen tot 6 april.

[ Bericht 6% gewijzigd door Muck op 27-03-2020 13:53:50 (ftfy) ]
pi_192302451
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:51 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik zit alleen maar hier maar hier komt ook alles voorbij. Ik kan er echt soms niet meer tegen
ja maar fok en nieuwssites weg klikken? Iets anders gaan kijken.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:53:34 #147
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192302452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:51 schreef Maver24 het volgende:

[..]

Ik zit alleen maar hier maar hier komt ook alles voorbij. Ik kan er echt soms niet meer tegen
Misschien dan niet hier 24/7 F5'en? Zoveel andere leuke dingen die je binnenshuis kan doen O+ Besef je dat er elke dag kut dingen gebeuren en dan doe je ook gewoon je ding. Niet zo laten mee slepen in de sensatie/het slechte nieuws joh. Ik kijk hier een paar keer per dag even de laatste 2 pagina's en 's avonds wat nieuws sites. Meer dan zat om op de hoogte te blijven. Rest van de dag ben ik liever bezig met leuke dingen. Beter voor je immuunsysteem ook.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:53:36 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_192302453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:48 schreef Blik het volgende:

[..]

De EU is over de gehele breedte zwaar getroffen, denk niet dat je kunt verwachten dat landen als Spanje, Frankrijk, Belgie, NL, Zwitserland, Oostenrijk of Duitsland zorgpersoneel kan sturen naar Italie
Precies! Ik geef de EU ook niet 'de schuld' maar zie wel een ongelukkige samenloop van omstandigheden om het maar eens zacht uit te drukken. En vanuit de VS valt ook geen hulp te verwachten, want daar wordt het al helemaal een ontiegelijke puinhoop ...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 13:53:40 #149
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192302455
ALs New york op deze manier door gaat staan ze dadelijk als stad eerst boven alle landen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_192302457
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Maar dat kan gewoon niet.

De IC zit op een gegeven moment vol, en je kunt mensen ook niet gewoon thuis laten stikken en in hun eentje laten sterven.

De huidige maatregelen gaan ver ja, en voor de economie is dat dramatisch, maar alles opengooien wordt gewoon een slachtveld.
Laten we wel wezen, realistisch gezien is het een keuze die je kunt maken als land/overheid. (Ik spreek dit niet goed hoor, maar dat is een beetje wat Trump nu ook lijkt te verkondigen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')