Niet nerveus, wel geïnteresseerd en ik kan het prima handelen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef Maver24 het volgende:
Zijn jullie ook altijd nerveus wachtend op nieuwe cijfers. Ik kan het maar moeilijk handelen. Hoe zit dat bij jullie of zegt het niks meer
Ik zou bijna zeggen, goed plan en er toch een Zuidelijke Unie is met hun eigen Zeurbel als munteenheid.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:26 schreef Elizium het volgende:
In 2021 een nieuwe sovietunie met als leden Italië, Griekenland en Spanje![]()
aantal besmettingen doet mij niets. toch niet correct. aantal doden ben ik altijd wel even stil vanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef Maver24 het volgende:
Zijn jullie ook altijd nerveus wachtend op nieuwe cijfers. Ik kan het maar moeilijk handelen. Hoe zit dat bij jullie of zegt het niks meer
Ik denk dat ze tot 1 juni wachten en dat daarna alleen 1,5 meter horeca mogelijk is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:36 schreef Vault-Boy het volgende:
Hoop nu trouwens echt niet dat de horeca open gaat op 7 april (hele grote kans van niet), maar zou het best lastig vinden om dan naar het werk te moeten gaan elke dag. Toch weer in die drukke treinen en begeef me dan met de vele mensen op het werk. Dan word ik helemaal bang om het op te pakken van iemand. Het zal uiteraard nog heel lang duren voordat je echt weer ''veilig'' op straat kan lopen.
Die hele maatschappij is daar ook totaal niet op ingericht.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:34 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sommige staten wel, zoals Californie, New Jersey, New York, Ohio, en nog wat. Maar inderdaad, die reageren behoorlijk laks zo te zien.
Sorry vind je het erg is ik dit soort flauwekul niet geloof. Das weer meer van "volgens ons doen ze" zonder ook maar een redelijke onderbouwingquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:34 schreef The_End het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: https://www.trouw.nl/buit(...)ver-corona~bf07440a/
Als het aan jou ligt sturen we Nederlandse artsen, verpleegkundigen en apparatuur richting Italië?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Redelijk wat hihaho-reacties hierop zie ik, maar is wel een teken van toenemende scepsis onder de Italianen t.o.v. de EU. Dit aangezien blijkbaar vanuit China en Rusland méér hulp komt dan vauit de EU.
Die hele Coronacrisis devalueert het EU concept in 1 klap tot een economisch systeem (zoals het volgens mij ook het beste werkt). Als je écht had willen laten zien dat de EU staat voor één Europa, dan had je als de wiedeweerga een Europees beleid ontwikkeld om deze crisis te bestrijden. Richtlijnen opgesteld voor alle landen om zich aan te houden, zorgcapaciteit centraal gecoordineerd, evenals de verdeling van beschermingsmiddelen en productie van broodnodige apparatuur. Exact dat wat ieder land nu voor zichzelf aan het doen is.quote:
Het trieste is dat het aantal doden ook al niet meer klopt. Worden er veel niet geteld.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:37 schreef bitterbal het volgende:
[..]
aantal besmettingen doet mij niets. toch niet correct. aantal doden ben ik altijd wel even stil van
Uiteraard. Eerst vragen om een bron en daarna zeggen dat je het niet gelooft.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:38 schreef Noudanzeg het volgende:
[..]
Sorry vind je het erg is ik dit soort flauwekul niet geloof. Das weer meer van "volgens ons doen ze" zonder ook maar een redelijke onderbouwing
Op deze manier kun je ook Fok wegzetten als trollenfabriek
Of dat Brussel beslist dat we geen vliegverbod mogen instellen, grenzen sluiten of IC bedden beschikbaar moeten houden voor 'EU-burgers'. Of dat we corona-bonds moeten uitgeven.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt sturen we Nederlandse artsen, verpleegkundigen en apparatuur richting Italië?
ja moet je niet doen. Makkelijk gezegd natuurlijkquote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:40 schreef Maver24 het volgende:
Van al die doden word ik ook stil. Spookt door me hoofd
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:27 schreef malleable het volgende:
[..]
Dezelfde mensen gaan steigeren als iemand bevoegheden aan de EU wil overdragen.
Dit gaat grote gevolgen hebben. Er komt een flinke rem op de globalisering.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:38 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Die hele Coronacrisis devalueert het EU concept in 1 klap tot een economisch systeem (zoals het volgens mij ook het beste werkt). Als je écht had willen laten zien dat de EU staat voor één Europa, dan had je als de wiedeweerga een Europees beleid ontwikkeld om deze crisis te bestrijden. Richtlijnen opgesteld voor alle landen om zich aan te houden, zorgcapaciteit centraal gecoordineerd, evenals de verdeling van beschermingsmiddelen en productie van broodnodige apparatuur. Exact dat wat ieder land nu voor zichzelf aan het doen is.
My two cents zijn dat de geopolitieke kaarten na de Corona crisis weleens heel anders kunnen zijn geschud, met een veel meer intern gerichte markt en politiek systeem.
Waarvan een groot deel, volgens Italiaanse media zo'n 80%, overigens niet tot nauwelijks bruikbaar is. Symboolpolitiek eerste klas dus weer van de Russen, maar dat zal niet zo'n verrassing zijn.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Redelijk wat hihaho-reacties hierop zie ik, maar is wel een teken van toenemende scepsis onder de Italianen t.o.v. de EU. Dit aangezien blijkbaar vanuit China en Rusland méér hulp komt dan vauit de EU.
Ik kan hierin helaas geen oordeel vellen daar mij de kennis over de gezondheidszorg in Europa goeddeels ontbreekt. Maar de Italianen constateren dat er van buiten de EU meer hulp komt dan van binnen de EU, en daarbij doet wel of geen overmacht op dit moment er waarschijnlijk niet toe. Ikzelf ben niet eurosceptisch, maar de EU heeft beslist betere tijden gekend ...quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Als het aan jou ligt sturen we Nederlandse artsen, verpleegkundigen en apparatuur richting Italië?
Overmacht vind ik anders wel zeker meespelen momenteel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:42 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik kan hierin helaas geen oordeel vellen daar mij de kennis over de gezondheidszorg in Europa goeddeels ontbreekt. Maar de Italianen constateren dat er van buiten de EU meer hulp komt dan van binnen de EU, en daarbij doet wel of geen overmacht op dit moment er waarschijnlijk niet toe. Ikzelf ben niet eurosceptisch, maar de EU heeft beslist betere tijden gekend ...
Je hoort ook echt helemaal 0.0 vanuit Brussel. Zijn ze wel aan t werk?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:41 schreef Confetti het volgende:
[..]
Of dat Brussel beslist dat we geen vliegverbod mogen instellen, grenzen sluiten of IC bedden beschikbaar moeten houden voor 'EU-burgers'. Of dat we corona-bonds moeten uitgeven.
Wie meer EU roept nu is echt dom en weet helemaal niet wat die daadwerkelijk vraagt.
Absoluut! Vrijwel gehele EU is verrast door de Covid-19 blitzkrieg.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Overmacht vind ik anders wel zeker meespelen momenteel.
Ja, maar ik denk dat die mensen nog niet helemaal doordrongen zijn van de gevolgen daarvan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Bericht vanuit Polen (hier op de werkvloer, derhalve slag om de arm): zojuist daar bekend geworden dat (alle) winkels na Pasen weer mogen openen. Merken meer mensen (via werk of elders) dat er een bepaalde tendens begint te ontstaan dat men steeds liever gaat kiezen voor de draad oppakken en de (vele) doden voor lief te nemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |