abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 15:43:58 #51
163650 Greys
pi_192304180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:34 schreef Momo het volgende:

[..]

Zou mooi ten eerste mooi zijn om met heel Europa naar iets te kunnen kijken, zeker omdat iedereen nu ook echt thuis zit dan. Ten tweede ook voor de artiesten en het team daarom heen dat ze toch nog iets hebben gehad aan het meedoen met het songfestival. De liedjes zijn er allemaal al.
Zolang EBU / Eurovision team niet officieel terugkomen op het eerdere statement dat ze daarover in gesprek zijn hou ik hoop! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 27 maart 2020 @ 15:47:07 #52
368283 ato
pi_192304222
Zeker goed idee. Ik ga het liken.
Life can be a bitch, so like it..
pi_192304426
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zappen degenen die het niet boeit lekker naar een ander net. ;)

Ergens hoop ik nog steeds dat ze met iets komen dat in alle deelnemende landen wordt uitgezonden. Zodat we samen kunnen kijken. Overal. Want dat proefde ik wel een beetje uit het eerdere statement van Eurovision / EBU.
Ik dacht dat ze dat ook bedoelden, maar aangezien nu meerdere landen al hele andere plannen hebben heb ik het gevoel van niet.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 16:11:00 #54
163650 Greys
pi_192304561
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze dat ook bedoelden, maar aangezien nu meerdere landen al hele andere plannen hebben heb ik het gevoel van niet.
Maar dat van BBC kan bv nog steeds 'dat' zijn. Toch? :@ Want er staan geen details bij. Kan zijn dat het in elk land met een eigen commentator is bv. Of ben ik gewoon te hoopvol?

bbceurovision twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 14:44:52 NEWS: We'll be bringing a special #Eurovision broadcast to @BBCOne on the 16th May presented by @grahnort! 👉https://t.co/SNs1ReGb2p https://t.co/9tWQa63NaF reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192304686
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar dat van BBC kan bv nog steeds 'dat' zijn. Toch? :@ Want er staan geen details bij. Kan zijn dat het in elk land met een eigen commentator is bv. Of ben ik gewoon te hoopvol?

bbceurovision twitterde op dinsdag 24-03-2020 om 14:44:52 NEWS: We'll be bringing a special #Eurovision broadcast to @:BBCOne on the 16th May presented by @:grahnort! 👉https://t.co/SNs1ReGb2p https://t.co/9tWQa63NaF reageer retweet
Denk het niet, met een interview met James door Graham enzo. En Oostenrijk heeft een eigen jury, Spanje doet iets met Netflix, Zweden zendt Melfest uit, etc.
pi_192304817
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zappen degenen die het niet boeit lekker naar een ander net. ;)
Zo redeneert de netmanager van NPO 1 natuurlijk niet :P

quote:
Ergens hoop ik nog steeds dat ze met iets komen dat in alle deelnemende landen wordt uitgezonden. Zodat we samen kunnen kijken. Overal. Want dat proefde ik wel een beetje uit het eerdere statement van Eurovision / EBU.
Ik waardeer je onuitputtelijke optimisme (behalve als het om Trijntje gaat), maar doordat de EBU geen winnaar wil, was het toch al vanaf het begin een illusie dat er iets zou komen wat boeiend zou worden voor een breed publiek? Dit was meer een wortel voor de ESF-fans, zodat die nog iets hadden om naar uit te kijken. Dat dit niets of niets bijzonders zou worden, was nogal logisch. Net als dat de verschillende landen iets gaan uitzenden wat wel kijkers trekt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_192304975
Even iets anders maar dit is wel een leuk idee:

Eurovision twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 16:21:07 While you #StayAtHome, we have something exciting coming to our YouTube Channel every Friday!🥳

YOU can choose the #Eurovision songs your favourite artists will cover from THEIR homes!📲

👉 https://t.co/ua6pWNOvHz

#EurovisionHomeConcerts https://t.co/Q7l4zUq17B reageer retweet
3 april eerste uitzending
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 16:58:20 #58
163650 Greys
pi_192305120
Apart topic voor gemaakt zodat we samen kunnen kijken daar en meeposten!

ESF / Eurovision Home Concerts

Leuke thuisconcerten om samen te kijken in dat topic! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  PR en moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 17:35:34 #59
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192305578
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zappen degenen die het niet boeit lekker naar een ander net. ;)

Ergens hoop ik nog steeds dat ze met iets komen dat in alle deelnemende landen wordt uitgezonden. Zodat we samen kunnen kijken. Overal. Want dat proefde ik wel een beetje uit het eerdere statement van Eurovision / EBU.
Dit ja :o
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_192305712
ANNNA die mee heeft gedaan aan de Letse voorselectie met haar nummer Polyester staat vanavond in het programma van NPO Radio 2:
Zo volg je NPO Radio 2's Eerste Online Festival - https://www.nporadio2.nl/(...)d=435&tmpl=component
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 19:00:21 #61
163650 Greys
pi_192307118
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 16:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Zo redeneert de netmanager van NPO 1 natuurlijk niet :P
[..]

Ik waardeer je onuitputtelijke optimisme (behalve als het om Trijntje gaat), maar doordat de EBU geen winnaar wil, was het toch al vanaf het begin een illusie dat er iets zou komen wat boeiend zou worden voor een breed publiek? Dit was meer een wortel voor de ESF-fans, zodat die nog iets hadden om naar uit te kijken. Dat dit niets of niets bijzonders zou worden, was nogal logisch. Net als dat de verschillende landen iets gaan uitzenden wat wel kijkers trekt.
Hardop lachen om "behalve Trijntje" want idd, dat jaar had zélfs ik geen vertrouwen. _O- Terwijl ik zelfs in het jaar van Sieneke steeds meer geloof kreeg dat ze de finale zou halen. :@

Maar in deze tijd dat ik van alles en iedereen afstand moet houden, hou ik graag hoop. Dus laat me nog maar even in de waan, Fred. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_192309674
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 15:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zappen degenen die het niet boeit lekker naar een ander net. ;)

Ergens hoop ik nog steeds dat ze met iets komen dat in alle deelnemende landen wordt uitgezonden. Zodat we samen kunnen kijken. Overal. Want dat proefde ik wel een beetje uit het eerdere statement van Eurovision / EBU.
Zet een playlist aan van alle nummers en je hebt hetzelfde. Daar heb je de Avrotros niet voor nodig :)
  ESF Reporter vrijdag 27 maart 2020 @ 20:59:41 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_192309895
Tuurlijk gaf ik niet de voorkeur aan een aan elkaar gelaste clip-show. Dat was twee weken geleden, toen dit nog een van de opties was voor het ESF2020, wat zou betekenen dat het volgend jaar naar het winnend land gaat.

Maar nu geef ik er wél de voorkeur aan want nu weten we dat het ESF 2020 van de baan is, deze show dus geen wedstrijd zal zijn, de liedjes en artiesten van 2020, ongeacht wat je ervan vindt, anders nooit een internationaal podium zullen krijgen, én - meest van alles - het godvergeten alternatief een praatshow is met de usual suspects en een anti-ESF host als presentator die met 99,9% zekerheid door tien procent van de inzendingen heen jaagt en de rest van de tijd een potentieel Rotterdam 2021 bespreekt met een viroloog.
pi_192309917
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Zet een playlist aan van alle nummers en je hebt hetzelfde. Daar heb je de Avrotros niet voor nodig :)
Het is toch ook gewoon haalbaar om 'zelf' een songfestival te organiseren? Speel de video's af op een youtube account, maak een poll of iets anders waarmee mensen op een bepaald ogenblik kunnen stemmen en je kunt het prima zelf ensceneren toch?
't Echte en 't ware!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 22:43:08 #65
163650 Greys
pi_192311851
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Zet een playlist aan van alle nummers en je hebt hetzelfde. Daar heb je de Avrotros niet voor nodig :)
Laat mij nou gewoon nog lekker een beetje hopen op iets dat toch een beetje 'specialer' is dan zelf een playlist kijken. Dat onderstaande statement was er vast niet voor niks, dat ze opties voor een speciale programmering gingen bekijken:



En zolang ze nog niet hebben gezegd 'sorry kijk zelf maar voor iets vervangends, we hebben het bekeken en het wordt niks' hou ik die hoop. Of hebben ze dat al gezegd en heb ik dat gemist? :@

Zodra ze evt komen met 'omroepen, programmeer zelf maar iets passends' ga ik die playlist alsnog wel bekijken. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 27 maart 2020 @ 22:44:40 #66
163650 Greys
pi_192311890
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:59 schreef Cee het volgende:
Tuurlijk gaf ik niet de voorkeur aan een aan elkaar gelaste clip-show. Dat was twee weken geleden, toen dit nog een van de opties was voor het ESF2020, wat zou betekenen dat het volgend jaar naar het winnend land gaat.

Maar nu geef ik er wél de voorkeur aan want nu weten we dat het ESF 2020 van de baan is, deze show dus geen wedstrijd zal zijn, de liedjes en artiesten van 2020, ongeacht wat je ervan vindt, anders nooit een internationaal podium zullen krijgen, én - meest van alles - het godvergeten alternatief een praatshow is met de usual suspects en een anti-ESF host als presentator die met 99,9% zekerheid door tien procent van de inzendingen heen jaagt en de rest van de tijd een potentieel Rotterdam 2021 bespreekt met een viroloog.
En dit ja. :X :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 22:45:34 #67
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192311916
Ik ben wel benieuwd of hetzelfde team doorgaat voor volgend jaar. Kan me voorstellen dan een Sietse of Babette (of wie dan ook van het team) ook weer andere plannen hebben. Zou jammer zijn, want dit leek wel een dreamteam.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_192311938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:00 schreef Japepk het volgende:

[..]

Het is toch ook gewoon haalbaar om 'zelf' een songfestival te organiseren? Speel de video's af op een youtube account, maak een poll of iets anders waarmee mensen op een bepaald ogenblik kunnen stemmen en je kunt het prima zelf ensceneren toch?
Dat wordt sowieso ook al door 100 verschillende site’s gedaan :Y Songfestival.be gaat ook iets organiseren geloof ik.
pi_192311961
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:45 schreef ijs_beer het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hetzelfde team doorgaat voor volgend jaar. Kan me voorstellen dan een Sietse of Babette (of wie dan ook van het team) ook weer andere plannen hebben. Zou jammer zijn, want dit leek wel een dreamteam.
De slogan zou nog wel toepasselijk zijn na #lockdown :@
pi_192320087
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:45 schreef ijs_beer het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hetzelfde team doorgaat voor volgend jaar. Kan me voorstellen dan een Sietse of Babette (of wie dan ook van het team) ook weer andere plannen hebben. Zou jammer zijn, want dit leek wel een dreamteam.
Sietse zal wel blijven denk ik.
  PR en moderator zaterdag 28 maart 2020 @ 14:58:32 #71
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192320507
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:59 schreef Cee het volgende:
Tuurlijk gaf ik niet de voorkeur aan een aan elkaar gelaste clip-show. Dat was twee weken geleden, toen dit nog een van de opties was voor het ESF2020, wat zou betekenen dat het volgend jaar naar het winnend land gaat.

Maar nu geef ik er wél de voorkeur aan want nu weten we dat het ESF 2020 van de baan is, deze show dus geen wedstrijd zal zijn, de liedjes en artiesten van 2020, ongeacht wat je ervan vindt, anders nooit een internationaal podium zullen krijgen, én - meest van alles - het godvergeten alternatief een praatshow is met de usual suspects en een anti-ESF host als presentator die met 99,9% zekerheid door tien procent van de inzendingen heen jaagt en de rest van de tijd een potentieel Rotterdam 2021 bespreekt met een viroloog.
Louder for the people in the back! 🙌🏼
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_192320801
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:45 schreef ijs_beer het volgende:
Ik ben wel benieuwd of hetzelfde team doorgaat voor volgend jaar. Kan me voorstellen dan een Sietse of Babette (of wie dan ook van het team) ook weer andere plannen hebben. Zou jammer zijn, want dit leek wel een dreamteam.
Ik denk wel dat de meesten van het team dat waar ze zo hard aan gewerkt hebben ook tot een goed einde willen brengen. Ik vermoed dat er een klein kernteam actief blijft en dat de rest er een poosje tussenuit gaat en volgend jaar maart of zo weer aanhaakt. En dat alles wat ze tot nu toe bedacht hadden en al ontwikkeld hebben gewoon blijft, want anders is het weggegooid geld. Er zal toch al genoeg moeten worden bijgelegd volgend jaar, en ons bint zunig tenslotte.
pi_192336389
Ik ben eigenlijk heel pessimistisch over 2021. Als je ziet hoe alles met elkaar verbonden is dan wordt het nog wel eens een ding of de gemeente Rotterdam het risico wel wil nemen.
Ondanks dat er veel is voorbereid zal er nog aardig wat (opnieuw) gedaan moeten worden. Maar wanneer dan? Wanneer kan daar mee gestart worden. Niemand die het weet.

Eerst moet we zorgen dat het in Nederland onder controle is en dan moet je dat zo zien te houden. Tot die tijd zullen grote evenementen vast niet toegestaan worden.
En als het hier eindelijk kan, hoe zit het dan met het buitenland?

Er worden grote verliezen geleden in de entertainment sector en dat gaat invloed hebben, ook op de voorbereidingen van 2021.

Zolang er geen vaccin is kan het echt heel lang gaan duren. Nu lijkt 2021 ver weg, maar dat is het dan ineens niet.

Ja, doemdenken van mijn kant en ik wil het zeker niet. Maar ik denk dat we er wel degelijk rekening mee moeten gaan houden dat Rotterdam 2021 helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
  PR en moderator zondag 29 maart 2020 @ 14:30:37 #74
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_192336744
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:00 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Ik ben eigenlijk heel pessimistisch over 2021. Als je ziet hoe alles met elkaar verbonden is dan wordt het nog wel eens een ding of de gemeente Rotterdam het risico wel wil nemen.
Ondanks dat er veel is voorbereid zal er nog aardig wat (opnieuw) gedaan moeten worden. Maar wanneer dan? Wanneer kan daar mee gestart worden. Niemand die het weet.

Eerst moet we zorgen dat het in Nederland onder controle is en dan moet je dat zo zien te houden. Tot die tijd zullen grote evenementen vast niet toegestaan worden.
En als het hier eindelijk kan, hoe zit het dan met het buitenland?

Er worden grote verliezen geleden in de entertainment sector en dat gaat invloed hebben, ook op de voorbereidingen van 2021.

Zolang er geen vaccin is kan het echt heel lang gaan duren. Nu lijkt 2021 ver weg, maar dat is het dan ineens niet.

Ja, doemdenken van mijn kant en ik wil het zeker niet. Maar ik denk dat we er wel degelijk rekening mee moeten gaan houden dat Rotterdam 2021 helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Ik ben er niet per se pessimistisch over maar ik ben het wel eens met laatste dikgedrukte zin.

Ik denk dat we vooral niet moeten vergeten dat hier echt iets levensgroots aan het plaatsvinden is, wereldwijd. Iets dat al in geen 100 jaar meer is voorgekomen. En in deze moderne wereld ook gevolgen zal hebben die nog nooit hebben plaatsgevonden. Complete systemen die over de kop gaan (zowel sociaal als economisch, zowel nationaal als globaal). We komen hier met z'n allen écht anders uit dan dat we erin gingen. En dat dat in 2021 nog speelt (of dat nou nog actief is, of dat het gaat om met de gevolgen dealen) is dan een gegeven.

De reden waarom ik er niet pessimistisch over ben m.b.t. het songfestival, is omdat ik weet (of vertrouwen heb) dat wij als Nederland met deze organisatie zodra het weer kan een geweldig 65e ESF neer mogen zetten. Ook als dat bij wijze van pas in 2023 is en het ESF 3 jaar gecancelled moet worden.
De hele wereld dealt met dezelfde shit, hele systemen en constructen die soms bezwijken onder de druk en dat weer op een geheel nieuwe manier moeten opbouwen (of misschien wel nooit meer terugkomen). Het is niet zo van "oh het kan niet in NL dus doe dan maar Duitsland", want daar kan het evenmin. In elk ander land net zo.

Ondanks dat het proces veel angst, stress, leed en verdriet met zich meebrengt, ben ik er echt van overtuigd dat we hier als wereld 'in the end' een stukje mooier uit komen. Al kunnen we dat nu nog totaal niet overzien, niemand niet.
Maar wat je wel weet is dat het ESF er dan is. Want dat is precies wat het ESF is. O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_192336937
Je weet het misschien net wat beter te verwoorden dan ik. Ik doel ook niet eens zozeer op Rotterdam als stad, maar meer op het Songfestival in 2021 (en nog veel meer grote evenementen).

Het Songfestival komt terug. Absoluut. Die behoefte is dan misschien nog wel groter dan ooit. Maar of dat al in 2021 is betwijfel ik inmiddels ernstig. Dit had ik mezelf drie weken geleden of zo nooit kunnen voorstellen te zeggen.

Sterker: ik zag het Songfestival wel doorgaan. Het zou immers pas in mei plaatsvinden. Als je ziet wat er nu in de wereld plaatsvindt........ nee. Laten we er eerst maar goed uit zien te komen met z'n allen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')